Koju Dačiju odabrati

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

 Kupio msam Sandera 1.4 bazni model za keš,  6315 eura . Izgleda da niko nije tako jeftino kupio auto. To se zbilo u Mostaru u oktobru 2009 godine. do sada sam prešao 28000 km i super sam zadovoljan. moje je razmišljanje u manjini ali je sledeće : servo volan mi ne treba jer nije viljuškar niti kamion niti traktor ... Za parkiranje sam valjda i ja neko muško.
Šminka mi ne treba jer ja auto koristim da mi nešto zaradi pa onda da se provozam sa parama u džepu. Kad on meni donese para nije mi vazno ni dali je prljav a kamoli sto nije metalik.Klima ? Na 650 metera nadmorske visine zivim, tu mi je jako vazno da imam dobar akumulator i grijanje jer i sada kroz prozor vidim Bjelašnicu pod snijegom. Mislim da mnogi nisu u poziciji da iz ovog ugla gledaju stvari samo želim reći da ima ljudi i sa ovakvim potrebama i sa ovakim pogledom na svijet ma koliko se on nekome činio osobenjačkim.

                                                                                                      Lijep pozdrav iz Bosne Zoran.
Sam svoj gazda - vazda.

DarioGTI

i tebi, kao i svima, hvala na iznesemo misljenju!  :to:

bitno je da si ti zadovoljan!
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

dule0911

Da se pozovem na veterinarov post: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=581.msg11832#msg11832

Isto se trenutno desava kod mene u kuci. Ni ja ni cale nismo pametni sta da kupimo. Prvo je ideja bila Sandero, ali kad je cale video u salonu Stepway odusevio se i rekao da hoce taj... Taman kad smo sve pogledali i raspitali se za cene ugledao je i Logan MCV. Ogroman auto, 7 sedista, ogroman prtljaznik.
Onda tek dilema oko motora (vise caletova jer on finansira, ja sam oduvek bio za dizel). Prvo je rekao samo dizel. Onda kad sam mu sracunao cene benzinca sa plinom - promenio je misljenje. Sad se opet vratio iskljucivo na dizel. Finansijski znam da je voznja na gas jeftinija za nijansu, ali bi ugradnja plina nekako smanjila gepek koji god auto da uzmemo pa je to otpalo - znaci samo dizel.

Ono sto trenutno mene buni je sledece: koji dizel? Ako se odlucimo za Logan MCV dileme nema - dci 85ks. Ali kako stvari stoje izgleda da cemo ipak morati Sandero/Sandero Stepway zbog finansija.
Stepway se isporucuje samo sa motorom od 70ks i to me nervira, da se isporucuje sa 85ks bilo bi odlicno. Sticem utisak da je 70ks slabo za stepway po pitanju medjubrzanja i potrosnje, bar gledajuci podatke i misljenja po netu. Vlasnici doticnog, ako vas ne mrzi iznesite misljenja po pitanju zivahnosti i medjubrzanja, trkanje na semaforu me ne zanima (za to sredjujem drugi auto  :D ). Znaci scenario tipa obilazenje slepera sa punim autom i slicne situacije.
Obican Sandero sa dci 70ks je vec ok. Ali sto se vise mislim zakljucujem da je obican Sandero sa dizelom od 85ks odlicna kupovina. Jeste malo nizi od Stepwaya (sto je caletu minus za nase puteve) i vizuelno ruzniji, ali mislim da se isplati samo zbog motora dati 400e vise (jos se dobija i bolja oprema u unutrasnjosti). Plus nisam skroz siguran kako ce se plasticni stitnici oko rubova kod Stepway-a pokazati posle nekih 5 godina ili duze - strahujem da ih ne otvorimo posle tog perioda a ispod nadjemo moljce :) Retko kad do sada na nekom ne-pocinkovanom autu ispod takvih plastika nije bilo rdje posle duzeg niza godina.

Da li neko ima iskustva kako se pokazao dci 85ks u eksploataciji? Predpostavljam da je dci 70ks trajniji na duze staze, ali da li se to uopste oseti u cenama popravki? Skeptican sam samo iz razloga sto je iz iste kubikaze izvucena veca snaga, znam da je turbina drugacija kod dci 85ks, nadam se da su i ostale komponente adekvatne za jacu snagu. Da rezimiram: samo me zanima pouzdanost i trajnost u odnosu na dci 70ks, znam da je dci 85ks zivahniji.

Inace sam procitao i ovu temu: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=209.0 ali je bolje da ovde pitam da bi ljudi imali referencu za kasnije.

Komentari, bilo kakvi pa i ako nemate iskustva sa modelom od 85ks su dobrodosli  :to:

Izvinite na malo duzem postu  :c:

Loganovac

Citat: dule0911 poslato 28.05.2010. - 01:17
...Sticem utisak da je 70ks slabo za stepway po pitanju medjubrzanja i potrosnje, bar gledajuci podatke i misljenja po netu...
...Obican Sandero sa dci 70ks je vec ok...

Otkud ovo, pa Stepway je samo (lepo) našmikani Sandero?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

... sa (ipak) losijim performansama.

dule0911

Upravo tako. I ja sam se iznenadio kad sam gledao podatke, ali zbog tih 2-3cm veceg klirensa i malo sirih tockova (mislim da je i trag tockova siri) mu treba npr 2sec vise do 100km/h i potrosnja je malo veca.

kiconix

@ dule
Probaj nekog logana ili sandera dizela, neces verovati kako to vuce.

dule0911

Vozio sam do sada 2 puta dva razlicita Logana (oba dizel od 68ks), i stvarno sam se pozitivno iznenadio kako lepo vuce. Doduse uvek sam bio sam u kolima ili ja i suvozac, a brzina do 60km/h pa nisam ni mogao da testiram u potpunosti.
Kako god obrnem, bilo koji od ta dva dizela je dobra kupovina, cenim da su u pitanju samo nijanse  :to:

Sava_Savanović

''Otkud ovo, pa Stepway je samo (lepo) našmikani Sandero?''


Moj Stepa je stigao u garažu. Posle pređenih 100km moji prvi utisci su:

1. Odnos cena/kvalitet je nemoguće odrediti tačno, zato što je vaga u korist kvaliteta jako pretegla.
2. Prijatelj mi je prošle godine kupio novog Hyndai Getz i kada je video, seo i provozao mog Stepu, dobio je želju da odmah ''utopi'' svog Getz-a i doplati do Stepe.
3. U ''leru'' motor je gotovo nečujan (malo se jače čuje kada se uključi klima).
4. Preglednost na putu (vozio sam fiat uno) je f_e_n_o_m_e_n_a_l_n_a, što zbog visine vozačevog položaja, što zbog dobro odrađenih retrovizora.
5. Malo je bučniji zbog novih šara na gumama (rekao bih), ali daleko od toga da je bučan kao što sam očekivao listajući raznorazne forume. 
6. Sigurnost i ''pritajena'' snaga (jer ne smem da ga pustim sa lanca zbog razrađivanja motora), ali ga osetim kako i mali kontakt sa papučicom gasa brzo diže obrtaje motora.
7. Dolazim do ''šminke'' u odnosu na 'običnog' Sandera i kažem: ''Nije našminkan, nego je napucan do J...'' Moj ćale koji je bio veliki skeptik oko moje kupovine Dačije (mislio je da bacam novac na Rumunsku plastiku, on vozi 'mečku' staru 16 god., ali dobro očuvanu) nije mogao da se načudi kako moj automobil izgleda. Njegove reči su bile: ''Nije on ovako izgledao u gradu, kad sam ga video pre neki dan. To nije isto auto. (video je 'običnog' Sandera).
8. Krivine uz i niz Iriški venac sa lakoćom je savladao tako da jedva čekam letnje i zimske odmore i vožnju na malo dalje i živopisnije destinacije u zemlji i okolini.
9. Ugradio sam ''Kobru'' i čini mi se da je ''malo tvrđa'' pri aktivaciji (probao sam sa 'jačim prtiskanjem pneumatika' da ne kažem šutiranjem i hvatanjem za kvake na vratima i pritiskanjem vrata vozača i suvozača) i ni u jednom slučaju nije se aktivirao, sve dok nisam krenuo da ga otključavam rezervnim ključem (onda se ''probudio'').  :amen:


9. Čini mi se da troši ''malo više'' i mislim da će to biti najveći problem za potpuno uživanje u vožnji sa mojim Stepom.

Dragan.vi

Savi cestitam na kupovini i zelim mu da ga Stepa dugo i lepo sluzi i samo da dodam da se ja nisam vozio u udobnijem putnickom automobilu :dobro:

Dexterslab

Vozim logana, sa slike, nekako za moj ukus mislim da je 1.4 ipak za nijansu preslab za ovakav  auto, ali moj deda ima logana 1.6 16v, sa ugradjenim plinom, i mogu reci da sam odusevljen...auto ide kao metak, a po dedidnim recima i potrosnja je prihvatljiva (nekog manjeg kalibra :)) Salu na stranu, taj motor u kombinaciji sa TNG-om taj prorucujem apsolutno svima! Ali opet to je stvar ukusa.
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Citat: Sava_Savanović poslato 29.05.2010. - 09:50

9. Ugradio sam ''Kobru'' i čini mi se da je ''malo tvrđa'' pri aktivaciji (probao sam sa 'jačim prtiskanjem pneumatika' da ne kažem šutiranjem i hvatanjem za kvake na vratima i pritiskanjem vrata vozača i suvozača) i ni u jednom slučaju nije se aktivirao, sve dok nisam krenuo da ga otključavam rezervnim ključem (onda se ''probudio'').  :amen:



Cobra po defaultu nema shock senzor, ako na to mislis, ali ima mogucnost da se doda kao opcija.
Ako je dodavan, na samom senzoru (ako znas gde su ga zavukli) postoji potenciometar za podesavanje osetljivosti.

Ja sam trazio od majstora da stavi malo osetljivije, ali sad zna da se ukljuci od grmljavine ili jakog vetra, a mene mrzi da krivim kicmu i podesavam. Neka se dere, ko ga sisa  :too:

Za ostale komentare svaka ti cast na ispravnim zapazanjima u tako kratkom roku  :aplause:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


leotar

Pa sta ce onda nas "originalni" deda?  :hihi1:

Prije mozda 2 godine sam isao od Gacka prema Bileca. Ima jedan dio puta uzbrdo, nekih 2 km, sa malo uzim krivinama. Ispred mene Logan dCi, BG table, 4 ljudi unutra + vidi se jos prtljaga. Logan posteno zalegao. Ne da je isao uzbrdo nego sam se vrrrrlo prijatno iznenadio kako pici. Opaska: bio sam u Golfu TDI sa 105 KS. Od tada gajim  :respect: prema Daciji dCi (i prema 70, a jos vise prema 85 KS).

Sava_Savanović

Na svoj prethodni post bih dodao neke stvari, pre svega pitanja:

1. Pošto sam rekao da se malo jače čuje (zbog šara na gumama) da li pomaže neka izolacija i koliko košta. Drugar mi reče da postoji mogućnost postavljanja ''filca'' ispod haube automobila i time bi se još prigušio zvuk motora (opet ne znam koliko to košta sa ugradnjom) i koliko bi to bilo od pomoći?

2. Gde se može nabaviti ''gumena lajsna'' za vrata (da ne oštetim pri otvaranju) i koju je najbolje odabrati? 

3. Koliko plina bi trošio moj Stepa, ako bi se odlučio na ugradnju i koliko mi se smanjuje (u litrama) protor u gepeku?

4. Presvlake sam odlučio pod hitno da nabavljam i čuo sam da ima čovek u Šapcu koji radi samo presvlake i patosnice, ali vrlo kvalitetno (Antić ili Arsić ili tako nešto slično se preziva). Ako neko ima pobliže informacije nek' napiše post i obrazloži.

5. Mislim da bi na Stepu dobro došao masivniji volan, pa se kanim kupiti ''navlaku za volan''.

:ces: