TNG i prosečna potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Slavisica

#315
:) :)
Hvala na pozivu, al hronicno kuburim sa vremenom.
Al, ko zna...ako me put nanese tamo, javljam se. :)
Aj sad, ljudi, bez sve za*ebancije, izmereno je toliko koliko je izmereno.
Jedino sto mozda ne stima u celoj prici je metoda merenja, za koju sam rekao da, ako zna, neko predlozi drugu.

bmiillan

napunis pun do vrha, vozis 300 km sipas do vrha (obavezno na istoj pumpi gde i prvi put)

ako je slucajno uzrok potrosnje siromasna smesa upalice check engine lampicu
nemoj na silu uzmi veci cekic

VeDuS

mislim da sam to vec jednom negde pisao ali... ajde jos jednom.
Mislim da se merenje potrosnje benzina i gasa (sto se tice metode) totalno razlikuje.Kada hocu da izmerim potrosnju benzina pocinjem sa potpuno punim rezervoarom, vozim koliko,kako i gde god hocu i posle izvesnog vremena sipam opet do punog.Malo matematike,osnovne i to je to.Prostije, a mozda ni tacnije (za nas obicne vozace) tesko da moze.
Kada je gas u pitanju sve  je kontra iz prostog razloga sto nikad nemam pojma koliko je u rezarvoaru ostalo gasa,bez obzira na sva pistanja,lampice i tandrkanja ventila a i pumpe s razlicite.(jednom sam sipao na pumpi do kraja,provozao se 180 km i vratio se na istu pumpu posle oko tri sata.Reko napuni ga do kraja i stalo je 5,5 litara.Ista pumpa cak i pistolj.)
Zbog toga gas merim sa praznim rezervoarom (kontra od benzina) kao pocetnim,sipam koliko hocu i vozim dok ne ispraznim.Opet matematika i ....
Davno vise to ne radim,vozim i ne mislim...
Pozdrav  :wave:

Keka

Pisano je vec, ali da ponovim zasto ta matematika ne valja.

Prazan rezervoar kod benzina znaci nedostatak tecnosti (benzina).

Prazan rezervoar kod gasa znaci nedovoljan pritisak gasa (gasa) u railu sa diznama, a to ne znaci da je boca prazna.

U boci se nalazi tecna i gasovita faza TNG. Gasovita faza potiskuje tecnu u isparivac, odredjenim pritiskom i u odredjenoj kolicini (zavisi od pritiska i sirine cevi od rezervoara do isparivaca), gde isparava i pravi pritisak u railu. Ukoliko pritisak gasovite faze u rezervoaru opadne i ne moze da isporuci dovoljnu kolicinu tecne faze isparivacu, opasce pritisak gasovite faze u railu i senzor pritiska ce to registrovati, uredjaj ce zapistati i prebaciti na benzin. Medjutim, gasa u rezervoaru jos uvek ima. Ako malo sacekate, bice moguce opet da se prebaci na gas i vozi jos malo.

Ako se dobro secam fizike, faktori koji uticu na to da li ce dovoljno gasa iz rezervoara stici do isparivaca su pre svega temperatura vazduha, zatim velicina rezervoara, kolicina tecne faze gasa, sastav gasa, trenutna potrosnja gasa. To su neke varijable. Od konstanti treba pomenuti polozaj i oblik rezervoara kao i polozaj cevi na MV kojom gas ide ka isparivacu.

Punjenje do tandrkanja-tandrkanje je signal koji MV daje i oznacava da je boca napunjena na 80% kapaciteta (pod uslovom da je dobro postavljen). Polozaj MV je konstanta, ali samo tandrkanje moze da izostane ako je pritisak na pumpi nizak. U svakom slucaju je precizniji orjentir nego pistanje.

Statisticari ce da kazu svoje misljenje o preciznosti izracunavanja na malim serijama (kilometrazama), malo sam zardjao po tom pitanju  :c:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Slavisica

Metodu punjenja do vrha sam otpisao iz razloga sto nisam siguran da li sam pistolj staje kad dodje do tih 80 odsto kapaciteta boce, posto mi majstor rece da se neretko desava da kad se puni boca "do vrha", pistolj i nakon pune boce "tera" pritisak ili sta vec,i registruje na meracu vecu kolicinu plina nego sto je zaista nasuto.

Dakle, ispravnija bi bila metoda sipanja na prazan, pa ponovno praznjenje.
Medjutim, zanima me da li moze doci do bilo kakvog ostecenja uredjaja ako se boca prazni zaista do kraja (u garantnom listu izricito pise da se to ne radi, nego da se pusti da sam prebaci na benzin kada je pritisak gasa u diznama nedovoljan)?

Zoran

Ako se prazni do kraja talog bi mogao praviti probleme na ventilima i isparivaču.
Sam svoj gazda - vazda.

hobbista

Kada dodje do tih 80-tak% multiventil pocinje da tandrce, i punjenje se usporava. Uz tandrkanje se moze napuniti rezervoar do kraja.
Reper za merenje bi trebao da predstavlja pocetak "tandrkanja".

Obzirom da meni pokazivac pali rezervu (crvenu lampicu) cim padne ispod pola tanka TNG-a, ja redovno vozim dok sam ne prebaci na BMB. Recimo da je oko 90% sipanja TNG-a do sada bilo na tako ispraznjen rezervoar TNG. Presao sam 50.000 km ovako, i nisam imao nikakvih problema. Bitnije je da redovno menjas filtere.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

bmiillan

ja vam pricam ali nema ko da slusa  :Smiley:  pun pa voznja pa opet pun na istoj pumpi najveca verovatnoca
da se uslovi sipanja izuzmu kao nepoznata.

ako je multiventil ispravan nemoguce je napuniti bocu preko 80% kapaciteta.

ako je neispravan ili lose montiran onda moze do vrha.
nemoj na silu uzmi veci cekic

ppejic

Niš-Guča-Niš
Prosečna brzina oko 60 km/h
Dve osobe u kolima.
Potrosnja oko 6.8 l/100km
:doh:  potrosnju ispod 7l nisam video od kako sam počeo voziti na TNG.
U međuvremenu štelovani ventili, TNG kupljen na Lukoil.

Ljuba82

Svaka vam cast na potrosnjama od 6.5 i sl. Ja Stepu 1.6 ne mogu u gradskim uslovima da spustim ispod 10 TNG-a,a kombinacija auto-put, otvoreno ispod 8.5, a saltam na 2000rpm ili malo jace!

srdjoni

Koliko god neobično zvučalo, punjenje od pištanja do pištanja, skoro bez obzira na vrstu puta (prešao 6500 za 4 meseca), uvek je oko 10. Jedino što je većinu tog vremena radila i klima...
Homesick for a place you've never been...

Zoran

Ljuba 82, probaj saltati na 3500 rpm a voziti na 1500 do 2000. Mozda ce biti bolje,
Sam svoj gazda - vazda.

vojo76

#327
Pozdrav ljudi,
  Nisam odavno ništa napisao (sa sanderom nema briga  :-)1) pa evo evo jedan presek potrošnje ali ovog puta na 25.000km

Vidi se da prosečna potrošnja vrlo blago opada kako se auto razrađuje :)
plava pokazuje potršnju od punog do punog rezervoara, a crvena ukupni prosek od prvog dana do poslednjeg.



Ovaj poslednji unos od 5.7lit/100km je ispao kad sam se vraćao sa mora.
Sipao sam u Brodarevu pun, ibarskom do bg-a, od bg-a do ns-a autoputem, ponovo nasuo u NS i ispade 5.7.

Najverovatnije je pritisak na pumpi u ns bio slabiji pa je naguralo koji lit. manje.

Keka

Tecnost ne moze da se nagura bez obzira na pritisak.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


bocca

posle predjenih 54000km novi presek stanja, bez promena u odnosu na predhodni. to znaci 9,0 l gasa na svakih 100 km uz 0,7 benzina na svakih 100 km. ukupno 9,7l/100km. u poslednjih 8000 km derivati su me kostali 756din/100km. na to jos ostali troskovi (servisi, registracije, sitnice...) dodju oko 2,6din/km sto dovodi do racunice da svaki kilometar kosta 10 dinara.