TNG i prosečna potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

jasho

Da, u principu je  sad namešteno da to radi kad pređe brzinu 130km/h, ali u suštini može na 3500 obrtaja, pre toga je bilo na 4000 obrtaja, pa je smanjio na zadnjem servisu na 3700 obrtaja.

Ivan91

Meni fabricki uredjaj prebacuje skroz na benzin kad predjem 4000 obrtaja, al to da jedan klip dobija benzin to nisam znao da moze. Zanimljivo :)

jasho

 Sad prelazim celu Austriju sa rezervarom gasa i par litara benzina, ranije sam redovno ostajao bez gasa na manje od 100km od Salzburga kad idem iz pravca Beograda!  :too:

Veterinar

Kontam da je veća autonomija (mada nisam nikad pre čuo da jedan cilindar može na benzin da radi), ali zar nije logičnije stati na svakih 300 km i sipati TNG? Benzin u rezervoaru kao rezerva se podrazumeva.

Keka

Moguce je da svaki cilindar radi nezavisno od drugih, ali se to ne koristi iz raznih razloga, koji nemaju veze sa potrosnjom TNG.

Meni je prosecna potrosnja "zakucana" na 8,5 +- 0,1 litar TNG, benzin nisam merio po ovoj hladnoci, ali je relativno brzo otisla jedna crtica.

Sipam na Lukoilu i nemam primedbi na kvalitet u smislu astronomske potrosnje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


jasho

@Veterinar
Kamo sreće, al u Austriji nisam nigde našao TNG na autoputu,  a stajo sam i zagledao se od Beča pa nadalje na skoro sve pumpe (uglavnom dal piše LPG) naišao na dve sa CNG,ali LPG nain!
Valjda ima kod Polchrona ali mora da se silazi sa autoputa i ulazi u grad, nisam hteo da to radim, sad sipam u Mađarskoj nakon Budimpešte na Agip pumpi, i dopunim na  poslednjoj Mol pumpi pre granice, cena 1 evro, lupaju po ušima, tako da mi skine jednu crticu benzina kroz Austriju, ali stignem da Nemačke sa jednim tankom gasa.

E sad kako ovo sve funkcioniše sa tri cilindra gasa i jednim benzina naizmenično je pitanje za Slavka_bgd  :friends: :aplause:, znam da ima veze sa ECU, već stručno ne znam da objasnim, ne razbijam glavu oko toga , ima ko to radi i čiji je posao :to:

:ziveli:

slavko_bgd

#516
Prijatelju, nemam ti ja blage veze o čemu pričaš  :Smiley:

Strategija je komplikovana i ne bih da je u detalje objašnjavam. U dve rečenice: u zadatom režimu motor radi tako što 1 cilindar određeni broj taktova ubrizgava benzin dok ostali rade na gas. Kada taj cilindar odradi ubrizgavanje benzina, strategija se premešta redom na sledeće cilindre 1-3-4-2 . Strategija traje sve dok postoje uslovi za njeno aktiviranje (RPM, MAP itd...). Broj taktova benzina od 100 taktova ubrizgavanja oba goriva predstavlja % potrošnje benzina koja se programira u tim režimima.

Jednom sam vozio relaciju BG-NI i nazad, autoput i brzine oko 130km/h. Uređaj je programiran da u tim režimima troši između 10% i 15% benzina. Tada mi je auto potrošio oko 6L benzina i oko 45L plina. Ako vozim autoputem po ograničenju do 120km/h aktiviranje benzina je isključeno i motor radi samo na gas.


jasho

@ Slavko_bgd :respect:

Eto stručno objašnjeno! Da ja više ne ,,obmanjujem'' javnost  :to:

:ziveli:

slavko_bgd

Znam da to ima jashov crveni Sandero iz posta pre tvog  :hihi1:.
Tu opciju nemaju svi LR kontroleri a i kod onih koji je imaju ne mora obavezno biti uključena kada se radi o Dacija motorima.
Tu mislim na uređaje koji su ugrađeni u Srbiji. Što se tiče uređaja ugrađenih u Rumuniji sa kojima se prodaju nove Dacie - to ne znam jer je softver zaključan i nemoguće je videti i/ili menjati podešavanja. Ista priča kao i sa Puntom188GPL...

Citat: jasho poslato 03.02.2014. - 15:44
Sad prelazim celu Austriju sa rezervarom gasa i par litara benzina, ranije sam redovno ostajao bez gasa na manje od 100km od Salzburga kad idem iz pravca Beograda!  :too:

Što ti dođe na isto, samo malo drugačije raspoređeno, zar ne?

Citat: Keka poslato 03.02.2014. - 17:48
Moguce je da svaki cilindar radi nezavisno od drugih, ali se to ne koristi iz raznih razloga, koji nemaju veze sa potrosnjom TNG .

Tačno je da nema veze sa potrošnjom tng-a, ali nisam razumeo jel' se to koristi ili ne koristi? Po tvom mišljenju treba ili ne treba tu strategiju koristiti, pro et contra?

Zoran

Slavko_bgd, Zašto imaš tako malo postova kada imaš znanja puno kvalitetnog  :ziveli:.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

@Slavko_bgd, ja stvarno ne znam kako funkcionisu plinski uredjaji, osim onog na sporetu  :D, a i pravo da vam kazem, prvi put cujem za taj naizmenicni rad motora... 1benzin-3plin na odredjenim obrtajima, pa me zanima, prem da mozda i predpostavljam, cemu sve to....sta znaci taj naizmenicni rad plin-benzin samom motoru?

VeDuS

Citat: Zoran poslato 04.02.2014. - 17:41
Slavko_bgd, Zašto imaš tako malo postova kada imaš znanja puno kvalitetnog  :ziveli:.

Zato sto se javlja samo kad treba. :to: I tu onda nema velike polemike. Slusas i ... pamtis.Slavko  :respect:

Keka

Citat: slavko_bgd poslato 04.02.2014. - 15:19
Tačno je da nema veze sa potrošnjom tng-a, ali nisam razumeo jel' se to koristi ili ne koristi? Po tvom mišljenju treba ili ne treba tu strategiju koristiti, pro et contra?

Ocito je da se retko koristi. Moje misljenje nije dovoljno merodavno, a u svakom slucaju izlazi iz okvira ove teme.  :D
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


jasho

#523
Citat: slavko_bgd poslato 04.02.2014. - 15:19


Što ti dođe na isto, samo malo drugačije raspoređeno, zar ne?



Nije isto, bolje vuče od 130 km/h pa naviše, znaš i sam,  jedan od razloga zašto smo to i naštelavali :to:

VeDuS
CitatZato sto se javlja samo kad treba. :to: I tu onda nema velike polemike. Slusas i ... pamtis.Slavko  :respect:
:aplause:

Loganovac

Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.