Ostala vozila članova

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

#480
E, pa, evo mene malo i u ovoj izdajničkoj temi. Nisam izdajica skroz, uzeo sam auto koji će da mi služi pre svega za grad i okolinu i koji će da sačeka ćerkina prva vozačka iskustva, kada dođu na red, a glavni auto u kući ostaje Dacia Lodgy.  :friends:
  Iskoristio sam dobar trenutak flotne prodaje vozila koja su odslužila svoje ugovore u jednoj građevinskoj firmi. Takva vozila se odmah rasprodaju, najčešće ih zaposleni potražuju, ali iskoristio sam dobar trenutak i možda činjenicu da motor koji je u autu najčešće nije interesantan.

Kupio sam Škodu Fabiju, 1.0 MPI, 60ks, trocilindraš, sporać u praksi i na papiru. Prašnjav. Koštala me je 5200 evra, neregistrovana, pa će sa registracijom i "Šapa sistemom", kao i zimskim gumama, da me košta oko 5700 evra, što je otprilike novac koji sam nasledio od Logana.





Ovo što sam slikao su mane. Sve mane.

Motor sam obrisao. Čist, tih i suv, što se očekuje kada auto ima 39000 km na satu.  :bliss:  Zapravo volim da kupim zaprašen motor, tako se lakše vidi da li negde nešto masti ili vlaži. Prvi put je registrovan krajem seprembra 2019. godine. Auto je pripadao delu flote beogradske firme koja je bila zadužena za građevinski nadzor u Nišu. Po dužini leptira na haubi mislim da opravdano pretpostavljam da je bar 1-2 puta mesečno išao za Niš i nazad, što je već pola pređene kilometraže. Trap odaje utisak novog, pedala kvačila meka, enterijer i dalje ima miris novog auta.
  Ako bude sutra perioda bez kiše, postaviću neku fotku uz napomenu da nije opran, da je beo, a živim na selu. Ipak je lep. Sviđa mi se kako se ponaša u vožnji, što pokazivač preporučenog stepena prenosa pokazuje konkretan broj prenosa koji se preporučuje (za gluve, što reče Slavko), što mi je za 300km potrošio oko 5 litara benzina u proseku na 100km, što pokazivač otvorenih vrata pokazuje koja vrata su otvorena, što desno od pedale gasa ima plastičnu oblogu celom dužinom (pa nogom ne oštećujem tekstil), što je pretinac ispred vozača obložen gumom, što ima fioku ispod sedišta suvozača... Opreme ima sasvim dovoljno i sve radi kako treba. Prvi put imam električne retrovizore, podesivo po visini sediste i volan. Mali servis je tek urađen. U garanciji je do pune 4 godine ili 120000km.
  Opcija ugradnje TNG uređaja se razmatra. Videćemo kakva će potrošnja benzina da bude vremenom, a stavljamo na vagu i postojanje garancije na vozilo koje tek upoznajemo. Uglavnom, to će biti auto za čijim ću volanom dosta da sedim i verujem da ćemo se lepo slagati.
Logika nabavke je bila jasna. Ako za Loganov novac kupim auto koji je tri godine mlađi i ima 110000 km na satu manje, uradio sam dobru stvar. Srce je htelo drugačije, ali razum je pobedio.
Biće utisaka, sležu se.. .  :wave:

Zoran

Čestitam na kupovini.
Jeli Fabija tvrda za cijelodnevnu vožnju?
Sam svoj gazda - vazda.

zzechner_sk

Prijatelju, racionalan izbor i odlična kupovina  :aplause: Osobno nemam nikakve predrasude prema takvim autima, većinom ih voze jedan ili dva korisnika, servisi su uredni jer je to porezno priznat trošak. Kilometraža je odlična, vjerujem u brojku, pogotovo kad se uzme u obzir doba korone tj. "zatvaranja", a to što je vožen većinom na autoputu je nemjerljiv bonus. (Npr. moj MCV od sadašnjih 92000 km je barem 70% vožen na autocesti i regionalnim cestama, 20% u gradovima s malo i bez semafora: Sk, Petrinja, Glina, Topusko, Dvor... i do 10 % u "pravom" gradskom režimu: Zg, Bg, Kg; pa motor, mjenjač,  kvačilo i kočnice još uvijek funkcioniraju kao i prvog dana).
Skromne dimenzije i okretnost u gradu (pogotovo parkiranje) su svakako prednost. Jbg, nismo razmaženi ali Dušica i ja često i u Kg osjetimo kako naši auti od 4,5 m (Fiat Tipo i MCV) nisu za svaku uličicu, obilaženje zaustavljenih uz kiosk ili radnju i uvlačenje u parking kod bankomata i tsl. Već s Accentom koji je samo 35 cm kraći i 10-15 cm uži sve to lakše savladavamo. No, otišao je djeci, pa sad ga ganjaju po Bg i Pančevu.
Ćerki će sigurno biti odličan kad počne vozi. Osobno smatram da ženama "nisu sudjeni" mali automobili (kao neka uvrežena percepcija), što zbog opće sigurnosti a i radi toga što su pretežito bolji (svakako pažljiviji vozači) nego mi muški koji se često "zanesemo u rutini".
Plin ne vjerujem da ćeš imati potrebe ugrađivati, a i nisam siguran koliko bi "prigušio" tih 60 ks.
U svakom slučaju, čestitam na kupovini i neka te dobro, pouzdano i jeftino služi i da ti zaradi dva nova  :ziveli: 
2023. moj vjerni Logan MCV otisao u dobre ruke, a zamijenio ga je Suzuki S-Cross Premium

Loganovac

Moram sa priznam da mi je pomalo stran takav način rezonovanja, novo i perfektno za polovno, ali prihvatam da sam em mator em u drugom svetu što se korišćenja auta tiče. Potpuno razumem logiku i želim vam da se ovim autom slatko i bezbedno vozate, da najstarije mladunče, Bože zdravlja kad dođe vreme za to, uspešno stekne dovoljno vozačke prakse pa da joj tata kupi nov auto ksd se steknu uslovi za to. Dakle, u zdravlju i sa srećom da vas služi, ako je moguće još bolje od svog slavnog prethodnika!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

speedo

Neka je sa srećom. Nakon toliko dacija očekivao sam neki Duster ili možda reno. Ali dobro, i ja bih probao nešto drugo...

nik

Srećan vam bio. U zdravlju i veselju da ga potrošite.
Biće vremena za Svačije.  :ziveli:

saša61beograd

Čestitam kupovinu.Kao da si mene pitao,bela Fabija sa 1,0 mpi motorom,idealan auto za beogradske vožnje.Mislim da je to u osnovi isti motor kakav je u Kekinom Seatu,samo bez turba.Dobra kupovina,kad obrišeš prašinu,možeš komotno da je staviš u oglase i da tražiš 7.500 i mislim da bi dobio.

kiconix

Daleko od toga da su motori isti, nisu cak ni slicni.
Kod Seata je 1.2 tsi, 4 cilindra.
Fabia ima 1.0 mpi i 3 cilindra.
Za sve ostalo se slazem.

Vladan P

Veterinar

U sreći i zdravlju da se navozaš !
Zajedno smo skupa !

miki-bgd

@Veterinar
Cestitke!  :ziveli:

bocca

Hm, danima čekam da predstaviš novo vozilo i moram priznati da sam očekivao nešto drugačije. Ali, ako ti Fabija nije mala za poslovne obaveze onda je to ok. Mislim, nisam se nikad vozio u Fabiji ali mi spolja deluje maleno. Svakako želim da vas lepo služi!!!  :ziveli:
I ako smem da se našalim a da se ne naljutiš, a da li si probao da oboriš sedišta na MCVu i da u gepek ubaciš tu Fabiju!?!   :ces: :whistling: :dobro:

shole

Neka je sa srećom kupovina! :ziveli:

szs

@Veterinar
Da vas dobro služi i da se leeeeeeepo izvozate  :aplause:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar

#493
Hvala svima!  :friends:

@Zoran
Nije tvrda previše, zadovoljan sam. Sada se vozim dosta manje nego pre. Ukupna godišnja kilometraža mi je, sa dva automobila (pa i tri, pošto tastovu Nivu vozim povremeno, da ne zariba od stajanja) ispod 40000km, mozda oko 32-35000km, a do prosle godine je bila 50000km. Pored ostalog, starija cerka zivi sada sa mnom, pa nedeljno vec iz tog razloga predjem barem 150-200km manje.

@Bocca
Nisam planirao ovakvu kupovinu. Gledanje auto oglasa mi je postalo hobi, a to prate i razgovori na temu polovnjaka. Misljenja sam da novac treba investirati, a ne gomilati, a ovo je neplanirana veoma dobra investicija. Da, staje u loganov prtljaznik.  :to: Toliko je manji da otpada kao porodični auto za svaki slučaj, jer na zadnjoj klupi ima manje mesta nego u Sanderu, tj. jaako teeesko ce neko da sedi između dva dečija sedišta. Pre dve godine sam kupio u Lidlu rolo mrežice kao zaštitu od sunca za klince. Montiraju se na bočne prozore. Fabijin prozor je toliko manji od Loganovog da mi je pukao držač mrežice prilikom zatvaranja prozora.
   Automobil će moći da pokrije moje poslovne obaveze i potrebe. Neka u proseku imam četiri adrese dnevno za razvoz, to u proseku bude oko 60kg robe podnošljive zapremine. Dopremanje robe do radnje je sada gotovo uvek na dobavljačima.

@ZZechner
Pretpostavljam da će zimi auto da troši nešto više, pa računam na neki ukupan prosek 5.5-6l/100km. Slavko mi je rekao da se motor idealno gađa sa plinskim uređajem, gubitak snage ne očekujem u većoj meri, a računica je sledeća: 5.5l benzina (u najboljem slučaju)x 160 dinara : 7l plina (u najgorem slučaju) x 95 dinara plus 0.3l benzina za zagrevanje. 7.5 evra : 6 evra = 1.5 evra manjeg troška na 100km.  Verujem da ću godišnje da prelazim oko 27000km, što je preko 400 evra manje novca utrošenog u gorivo. Trošak ugradnje i atesta je oko 660 evra. Godišnje, čak i vanredno održavanje oko 50 evra u proseku , reatest 50 evra, pa ako ga budem vozio sedam godina ušteda će da bude gotovo 1800 evra po sadašnjim cenama. Rentabilan će postati nakon dve godine, tako da vožnja postaje realno povoljnija tek (ili već) tada. Možda ne zvuči puno 1800 evra, ali oseti se to u svakomesečnoj računici.  :dobro:


@Sasa61Beograd
Da ga sada stavim u oglase, dobio bih i više, zbog trenutne situacije na tržištu. Međutim, ne vidim interes u tome. Šta bih kupio sa tim novcem? Morao bih da uložim 3000 evra da kupim Logana sa klimom, bez plinskog uređaja ili mnogo više za motor koji troši plin. Dobio ne bih mnogo, jer sam ovde za isti novac dobio tri godine mlađi auto sa 110000km manje, a ako bih iskoristio Fabiju za nabavku novog automobila (Dacije) bacio bih dosta novca za ne toliko svežiji automobil. U ceni te Fabije, kada bi se recimo prodala za 8000 evra, mogu da se nađu polovne Dacije, ali bih dobio slično star auto sa sličnom kilometražom. Doživeo bi taj auto pad vrednosti kroz nekoliko godina, a Fabiji se to neće desiti, jer će za četiri godine biti moguće prodati je za isti ovaj novac koliko me je koštala sada, ako je sačuvam i ako bude u odličnom stanju.




Stavio sam nakon pravljenja fotke mrežicu preko plastičnog saća pored šoferke.

Stavio sam danas kožnu navlaku volana. Iz iskustva, trajaće koliko i auto, a oko 12 evra košta. Na volanu nije bilo tragova korišćenja. Volim sirenu koja nije na polugici, iako sam se od takve odvikao. Nema Bluetooth, ali sam ubacio bluetooth slušalicu.



Ogrebotina, jedva vidljiva na braniku levo, je jedino spoljašnje oštećenje, a to ću sutra da sredim, danas sam već očistio katadiopter. Stavio sam gumice na rubove vrata, nikad ih ne stavljam celom dužinom jer to ne deluje lepo i lakše spadne. Pokrivam samo površinu koja je najizloženija.



Stavio sam podguznike na sva sedišta. Sviđa mi se što prednja sedišta na zadnjim stranama imaju džepove.



Da vas preduhitrim... Ima dve registracione nalepnice, ali je to zato što sam juče tek zalepio novu, a nisam imao skidač. Ujutru će biti samo jedna na staklu.



Ponovo napomena, auto nije opran mesec dana. Sve što deluje kao ogrebotina je prljavo. Oštećenja nema.  :to:





Malo je reći da sam zadovoljan.  :ziveli:








Zoran

Čista ekonomija. Bez greške. Čestitam još jednom.
Sam svoj gazda - vazda.