Automatski čok

prethodna tema - sledeća tema

hemicar

Zanima me, dakle, posto nisam upoznat, da li se na novijim vozilima nalaze automatski cokovi, i ako da, kakav je konkretno prisutan u mom stepweju?
Takodje, da li navedeni moze dovesti do povecane potrosnje goriva, u zimskom periodu, kod hladnih startova motora?
Najvise me zanima uticaj na potrosnju..

LeNgenda

Kad ujutru upalis motor, on prvo radi na oko 1200 o/min, pa u narednih minut-dva pada, pada, pada, dok se pri radnoj temperaturi ne ustali na 750 o/min koliki je ler kod nas.

Jel to automatski sauh? Jeste. E sad, ako ih ima vise vrsta...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Zoran

#2
Zimska potrošnja mi je super. jako malo povećanje. Vozim izuzetno lagano ljeti malo preko 5 a zimi do skoro 6 l/100 km (Sandero 1.4). Mpi mislim da nema nikakav čok.

P.S. Povećan broj obrtaja odrađuje step motor (automatski ler - gas).
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Na starim karburatorima saug je bio rucni.
Na novijim karburatorima saug je bio automatski.
Kod oba je princip da redukuje usis i posledicno da karburator povlaci vise goriva i pravi bogatiju smesu.

Kod kompjuterski kontrolisanog ubrizgavanja, sam kompjuter preuzima funkciju sauga i dozira gorivo i gas.
Znaci, postoji nesto sto bi se moglo nazvati elektronski saug.

U svakom slucaju potrosnja goriva je veca nego kad motor radi na radonoj temperaturi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Ovaj kompjuter to radi vrhunski dobro - ako se ne varam naši ljubimci imaju dvije sonde  (ispred i iza katalizatora) da bi se to što bolje odradilo.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Varas se!

Dok je u rezimu sauga, ECU ne koristi podatke sa sondi. Sonde igraju ulogu u formiranju smese tek po dostizanju radne temperature.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Ima on daleko više od te dve lambda sonde, čitav niz senzora temperature, pritiska... Sauh postoji da bi zadovoljio potrebe hladnog motora za bogatijom smešom. Kod karburatora sa ručnim sauhom vozač uključuje i isključuje ovu korekciju na osnovu iskustva, osluškujući rad motora i prateći njegovo ponašanje u vožnji. Kod karburatora sa automatskim sauhom ova korekcija se odvija automatski, bez učešća vozača. Upotrebom bimetalne trake (mehanički spoj dve trake od različitih metala, koji se sa promenom temperature savija usled različitih koeficijenata širenja ta dva materijala) vrši se uljučivanje sauha. Kako se motor zagreva, bimetalna traka se krivi i u jednom trenutku da dozvolu za isključenje sauha, što se sa prvim sledećim dodavanjem gasa i dogodi. U pitanju je dakle čista mehanika. To je samo jedna od funkcija karburatora, koji je čudo tehnike na svoj način, jer pored opisanog sklopa na njemu postoji još čitav niz sličnih sklopova, od kojih svaki ima zadatak da "pokrije" deo "posebnih potreba" motora u specifičnim režimima rada - na leru, pri naglom dodavanju gasa i slično. Svi ovi sklopovi su razvijeni i fabrički podešeni tako da koliko-toliko obezbede motoru optimalni odnos goriva i vazduha u svim radnim režimima, a to nije nimalo lak posao. E sad, odavno je poznato tačno šta motor zahteva, ali tek u novije vreme (mereno aršinom razvoja SUS motora) je upotrebom elektronike i razvojem sistema za direktno ubrizgavanje goriva omogućeno da se snimljene karakteristike motora na radnom stolu i u različitim, gore pomenutim radnim režimima zabeleže u čip i da kompjuter u odnosu na detektovani radni režim (skup signala sa svih senzora) u svakom trenutku motoru obezbeđuje one uslove rada koji su se na radnom stoju pokazali kao optimalni, pri tome još vršeći korekciju i u odnosu na lambda senzore (koji mere sadržaj kiseonika u izduvnim gasovima) radi obezbeđivanja maksimalno efikasnog sagorevanja u cilju potpunog iskorišćenja energetskog potencijala upotrebljenog goriva. Ovime se omogućava motoru da jednako dobro, tačnije optimalno, radi sa gorivom različitog kvaliteta. Samo ću da pomenem, celovitosti radi iako nije tema, da se celoj ovoj priči dodaje i korekcija ugla pretipaljenja smeše, čime se motoru obezbeđuju maltene idealni uslovi za rad. Pa i to nije bilo dovoljno, nego su se džavolčiči setili da deo izduvnih gasova recirkulišu ponovo kroz komoru za sagorevanje da bi smanjili emisiju, putem EGR ventila...  :hihi1:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Damir Oravec


hemicar


Zoran

Loganovac, hvala za text i sve to jako lijepo fercera samo mislim da motor K7J nema EGR ventil. To su imali stariji motori (C3J 760 je jedan od tih). Ukoliko ipak ima EGR ventil molim te uslikaj pa okači da vidim gdje stoji na motoru.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Pa nema ni karburator...  :crazy:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

#11
Citat: Zoran poslato 06.02.2011. - 15:20
Loganovac, hvala za text i sve to jako lijepo fercera samo mislim da motor K7J nema EGR ventil. To su imali stariji motori (C3J 760 je jedan od tih). Ukoliko ipak ima EGR ventil molim te uslikaj pa okači da vidim gdje stoji na motoru.

EGR ventil ima dizel motor K9K.

http://www.youtube.com/watch?v=DWNO0KX_xHM

http://www.youtube.com/watch?v=lJdkiAaf2zg

Zoran

Krle hvala tek sada vidjeh... :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

Vladd

Kako su došli hladniji dani, desilo mi se par puta, da upalim auto ujutro, broj obrtaja ode malo iznad standardnog, što se da i očekivati na 3-4 stepena iznad nule. Odvezem klinca do vrtića, što je recimo pet minuta vožnje, i kad se zaustavim, pustim nogu sa gasa, izbacim iz brzine, a auto brunda na oko 2000 obrtaja. Pogledam, dostigao je ili dve crtice, ili čak jednom došao i do radne temperature. Pritisnem gas na sekund, broj obrtaja ode na recimo 3000, i kad pustim papučicu, vrati se na normalu (ispod 1000). Mislim da mi se ovo nikad nije desilo kad je auto ugrejan, a opet, bilo je prošle godine i hladnijih dana, a ja se ovoga ne sećam. Ili nisam obraćao pažnju. Dešava li se ovo još nekome?

zac

Samo treba ocistiti "step" motorcic.  :wave: