Kada ćemo dočekati 1.2 16 v?

prethodna tema - sledeća tema

dizelas

Unaprijed izvinjenje ako je tema obrađena - ako jeste, premjestite ovaj post, ali ja je nisam uspio pronaći.

Naime, malo mi je nejasna politika da postoje tržišta na koja se ne izvoze određeni modeli Dacie: smatram da bi Sandero i Logan (pogotovo Sandero) zaista dobro došli na balkanska tržišta sa motorom 1.2 16 v koji ima 75 konja, ali troši znatno manje od 1.4 75 ks (pogotovo u gradu). Čak taj motor smatram optimalnim za Sandera jer ne bi bio (puno) skuplji od 1.4, a ne bi mu bila neophodna skupa ugradnja auto-gasa. Potrošnjom i ostalim voznim karakteristikama bi bio u rangu Clia III sa navedenim motorom. 

Recimo, u Bosni ne postoji ovlašteni servis za ugradnju gasa, pa bi svaka ugradnja bila rađena "na divlje" i ugrozila garanciju. A znam dosta ljudi koji se odlučuju za Fabiju 1.2 ili Chevrolet Aveo 1.2 baš iz razloga što Sandero ne mogu kupiti sa 1.2 motorom. Čak i da ta vozila troše isto kao Sandero 1.4, manja kubikaža psihološki dosta djeluje na kupce (manja potrošnja, jeftinija registracija itd...)

Ne znam da li neko iz Renaulta-Dacie čita ovaj forum, ali bi bilo dobro da oslušnu "puls naroda", što bi rekli novinari/političari.


Zoran

Psihološki to je stvarno tako( manja kubikaža = manja potrošnja). Čitajući test tog Sandera na ovom forumu u praksi on ima sličnu potrošnju kao i 1.4 .

                                                                                                                                                                                Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

U Italiji,a možda i drugde na zapadu se 1,4 mpi prodaje samo sa TNG instalacijom,inače je standard u dacijama 1,2 16V. Snaga je ista,obrtni moment tu negde.Svi koji vozimo benzince (osim 1,6 16v) znamo da na usponima uvek pomalo fali obrtnog momenta i tu mi se motor 1,2 16V čini malo tanak. S druge strane,verujem da u normalnoj gradskoj (i prigradskoj vožnji) dobro radi posao.I najvažnije:registracija vozila sa motorom do 1150ccm je u odnosu na 1400 jeftinija za oko 5000 din,a to je skoro ceo rezervoar ili oko800km vožnje (malo li je!).
Inače Renoov 1,2 16v je specifičan po tome što ima jednu bregastu (samo da za naše tržište ne ukinu i nju,zbog uštede pa otvarajte ventile ručno)

Zoran

800 km sigurno nije malo.

                            Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

U BiH je kategorija kubikaže od 1000 do 1400 ccm, tako da je registracija ista. 1.2 16v manje troši, ali i slabije ide na manjim obrtajima. Negdje na forumu imaju dijagrami snage i obrtnog momenta svih motora u Dacijama, pa usporedite kako koji "izgleda".

silent

#5
Negde sam procitao da se max. obrtni momenat tog 1.2 16v motora postize na oko 4250 obrtaja, sto je osetno vise nego 1.4 8v koji to uspeva na 3000 obrtaja, a to je i jedna od osobina koju najvise volim na svom autu - motor je vrlo elastican.

krle

 Tačno je da 1.2 16V najveći obrtni moment od 105Nm postiže na 4250 o/min, a 1.4 8V na 3000 o/min ima 112Nm. Šta je ovde bolje?

gio

Pa gledajući samo grafikone 1.4 8v izgleda elastičniji. Na 2500 pa do skoro 4000 obrtaja 1.4 motor ima više snage, nekad i za po 5kw više. U tom rasponu obrtni moment mu je konstatno preko 110Nm dok 1.2 uvek ispod 100. Tek na 4000 i više rpm 1.2 razvija sličnu snagu kao 1.4. U režimu koji se najviše koristi 1.4 je elastičniji i jači. 1.2 mora više da se vrti da bi postigao to isto.

Zoran

Znači 1.2 16V bio bi bolji vozeći se auto putem stalno oko 4250 rpm.

                                                                                       Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Prilicno sam siguran da ga zbog toga niko ne bi kupio. Cak ne znam puno ljudi kojima je putna brzina na tim obrtajima.

DarioGTI

ja bih se odlucio za K7J, malo veca kubikaza, snaga ista (moment je malkoc drukciji jel...), ali je motor kolko tolko rastereceniji, i nemoras ga vrtit u "nebesa" da bi isao... :)
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Zoran

Upravo tako. Meni je i 3000 rpm puno jer vozim penzionerski. Putna brzina 80 km/h (2300rpm).

                                                                                                                    Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

#12
Slažem se. I ja sam protiv ovih zvrkova. Tehnička superiornost SUS motora ogleda se (po mojim shvatanjima) upravo u obliku karakteristike momenta. Ali ne zaboravite onih 800km...
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Snaga motora je podatak za saobraćajnu dozvolu,a obrtni moment je ono što pokreće naše automobile!U uslovima gradskih gužvi i vožnji običnim putevima,u skladu sa ograničenjima brzine, mali motori troše manje. Problemi su usponi i preticanja i vožnja auto-putem brža od 100-110kmh.Moja statistika korišćenja automobila u zadnje vreme je takva da bi mi možda i odgovarao 1.2 16v,a naročito ovaj motor u turbo verziji (ko zna možda u sladećoj generaciji logana/sandera).Turbo 1,2 16v je u Cliu oko 600 evra skuplji od običnog. Javno se odričem klime i ostalog u mojoj budućoj Daciji samo neka je 1,2 16v turbo!

Loganovac

Citat: saša61beograd poslato 02.12.2010. - 19:32
Snaga motora je podatak za saobraćajnu dozvolu,a obrtni moment je ono što pokreće naše automobile!

Veoma raširena zabluda. Pisali smo dosta o tome, da ne tupimo opet ovde... npr. http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=209.msg1270#msg1270
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.