Sandero - potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Ne razumem zašto stalno skrećeš raspravu na (politiku) uređivanja Foruma. Nema govora o neozbiljnosti ili lošim namerama, komentarisao sam isključivo metodu određivanja potrošnje. Ako te ne mrzi, pročitaj opet moj prethodni post, možda će ti značiti.  :ziveli:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Citat: speedo poslato 17.03.2022. - 21:31
80 kilometara sa 4 litra goriva, mjereno od čepa do čepa.

Može i manje, takav je moj dojam. Desetak kilometara lagano gradom, desetak kilometara magistralni put 60 do 80 kmh petom, šezdesetak kilometara autoput gdje sam se vrtio oko 3000 obrtaja i brzinama od 100 do 110 kmh.

Potrosnja motora 1,4 u ovim uslovima od 5 litara na 100 km (odnosno 4 litre na 80km) je nemoguca. Taj motor u gradu trosi oko 10, na autoputu pri toj brzini 7+, magistrala 5-6.

Problem je u metodologiji merenja, kao sto kolege pokusavaju da napisu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Ja imam jedan apsurd. Naime , godišnje putujem bar 4 - 5 puta Stojčići, Mostar, Trebinje, Tjentište, Sarajevo, Stojčići. Cijela putanja je uzbrdo- nizbrdo. Na tako zahtjevnoj dionici uvijek imam jako malu potrošnju. Evo prije par dana5,17 l/100 km. Ništa mi nije jasno.
Sam svoj gazda - vazda.

szs

To znači Zorane da se tek razradio :too:
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

 :offtopic: Na toj relaciji sam sa Reno 5 1.4 five ( bez upaljenih svjetala) imao potrošnju 4,2. :ne:
Sam svoj gazda - vazda.

bocca

Ovo što piše Zoran sam i sam više puta razmišljao. Živim u ravnici pa i nije toliko izraženo ali npr verujem da najmanje potrošim kada idem prema Beogradu (ili nazad) starim putem preko Banstola. Ideš npr 5km lagano uzbrdo, naravno trošiš nešto malo više od proseka po ravnom ali onda kreneš npr 5km nizbrdo, ubaciš u 5. brzinu i na leru od npr 2000 obrtaja se spuštaš sa potrošnjom od 0 litara, motor lagano koči. Prosek mora izaći manji nego na ravnom!!! Zoki, možda je to razlog. Verujem da svaku moguću nizbrdicu iskoristiš za potrošnju 0! I eto ti odličan prosek.

Keka

Ne pije vodu racunica jer perpetum mobile jos nije izmisljen, a iskoristivost motora nije 100%

Drugim recima fizika kaze da je za dizanje auta na neki nivo potrebno uloziti X energije, a pri spustanje se oslobodi isti X energije.

U celu pricu se umesa otpor vazduha, trenje guma i toplotna masina koja ima relativno mali koeficijent iskoristivosti ulozene energije u vidu goriva.

Trecim recima konkretan podatak od danas, nije sandero, ali je karting. NS-Bg preko Banstola prosek je 4,3-4,4, autoputem 4,0 (a bivalo je i manje).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


MitarMrgulic

Postoje dionice koje omogućavaju relativno manju potrošnju, meni se to znalo dešavati na relaciji Sarajevo-Brčko, koja je 70% u nekim brdima i prevojima, a nekih 30% je ravnica tamo oko Brčkog i Posavine.

Renault Megane diesel znao je trošiti 4 l na 100 km (cijela relacija tamo-nazad je cca 400 km), a Logan 1.0 Sce se znao vrtiti i ispod 5.

Kažu vozači kamiona, koji idu na relaciji Sarajevo-Beč, da više potroše u pravcu Beča, jer je nadmorska visina takva da je konstatno mali uspon, za razliku od iste relacije u povratku, gdje bilježe manju potrošnju.

Neki to fakturišu visinskoj razlici, dok drugi tvrde da gorivo koje se naspe u Austriji prije povratka, ima bolji kvalitet i učinkovitost...

Ko će znati šta je istina   :zurka:

saša61beograd

#893
I ja sam primetio ranijih godina neočekivano nisku potrošnju na brdovitim putevima,recimo kad celo letovanje krstarimo po zapadnoj Srbiji (Zlatibor,Tara,Divčibare).Moje objašnjenje (pretpostavka) je:uzbrdo 8-9 litara,nizbrdo 0 litara,po ravnom 5,5.Znači,u proseku isto ili manje nego kad Ibarskom vozim 80 km/h u petoj.

Ako dozvolite jedan mali off:u leto 2008.godine nafta je na svetskom tržištu bila skoro 140 dolara,benzin je kod nas bio oko 110 dinara.Danas je nafta oko 105 dolara,a benzin je oko 175 dinara.Vidi se da je sve više grebatora i parazita koji se ugrađuju u cenu benzina,i kod nas i u svetu.U mojoj ulici je oko 200 parkiranih automobila.Više od pola njih je pod prašinom od one kiše,pre neki dan.Znači da ti ljudi ne voze,jer ne mogu ili neće ili ne moraju.Ovce odlučile da se ne šišaju!

Keka

Spinovanje i demagogija za sve pare.

2008. godine jedan dolar je vredeo 61 dinar, litar goriva je kostao 1,80 dolara, 2022. godine jedan dolar vredi 106 dinara a litar goriva kosta 1.65 dolara.

I to sve bez inflacije koja je za period od 2008-2022 za dolar oko 31%

Tako da nije bas tako crno. Ako uzmemo obicnu proporciju 140:1,80=105:X ispada da cena goriva treba da bude oko 1.35 dolara, plus inflacija 31% izadje 1.77 dolara.

Zapravo sad je gorivno jeftinije nego tada.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Ti se baš razumeš u demagogiju i spinovanje.

Loganovac

Ja se ne razumem, ali me interesuje kako se zove zlonamerno izvrtanje činjenica. Da li možeš da osporiš nešto od onoga što je Keka napisao?
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dekiv68

Ajde i ja da doprinesem ovoj temi apdejtovanim podacima.
Ukupna prosečna potrošnja BMB+TNG je 7,39l/100km za 72% beogradske vožnje od toga otpada 6,62l/100km na plin.

papicdu1

nije mi jasno kako vam troše 6,5l plina, meni uporno pokazuje 9 litara, Eco mode, lagana noga na glasu, još se razrađuje

dekiv68

potrošnja koju sam naveo ne pokazuje bord već je izračunata.
Na Eco modu meni troši više nego kad je eco mod isključen. Kada je eco mod uključen auto je značajno tromiji, što me valjda unervozi i mnogo žešće i jače stiskam papučicu gasa, a onda kad najzad kada auto posle večnosti ubrza mora jače da se koči, auto slabije ide i više troši. Takođe svaki put isključujem start/stop, osim kad sam u dužoj koloni stani-kreni.
Eco mod je dobar samo zimi kod klizavog kolovoza (sneg i led) jer značajno smanjuje proklizavanje točkova