Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Današnja sintetička ulja su odavno "long life" i mogu da izdrže 500-600mč (motočasova) prosečne eksploatacije, što je prosek brzine od 50-ak km/h. 

Zvanično, Maretov auto je na intervalu svakih 30kkm ili 12M, koji uslov prvi bude ispunjen. To je uslov Proizvođača i njegov skalkulisani rizik. Preporuka majstora za prepoloviti interval je sasvim ok ako Mare želi da zadrži svoj auto još koju godinu. I verovatno će dobra servisna istorija značiti za rezidualnu vrednost i kasniju prodaju vozila. A ako se zna da je prosek brzine većine nas koji najviše vozimo po gradu oko 25km/h i ako znamo da ulje traje oko 500mč, onda tačno dođemo na cifru od 15000km za zamenu ulja i filtera ulja. 

Moj kriterijum za zamenu ulja je kada uočim da potrošnja rapidno raste i da ga treba sve češće dolivati. 
Na trenutnom automobilu u trenutnim uslovima vožnje sa trenutnom sintetikom 5W40 (ACEA A3/B4 API SN/CF i najvažnije MB229.3) ta pojava je uočena na oko pređenih 12000km i uskoro na 15000km sledi zamena. 
Bez obzira što je ulje čisto i žuto kao dukat i mogu se peći krofne na njemu :)


Zoran

Pisao sam INI nešto vezano za Millennium 5w40 oni su mi ponudili besplatnu analizu rabljenog ulja. U Zagrebu nisam bio 25 godina i neznam kada ću ići te sam se obratio Rafineriji u Modriči. Poslao sam 2 mejla i moje pitanje je bilo, dali bi mogli uraditi analizu rabljenog Optima Magnuma 5w40 i koliko bi me koštalo? Nisam dobio ni jedan odgovor na ta dva pitanja.
 Šta reći? Kakav bi bio vaš komentar?
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Da, to je frustrirajuće kada na svoj upit ne dobiješ nikakav odgovor. Možda samo nema ko da ti trenutno odgovori. Možda si poslao upit na neku "korporativnu" mejl-adresu koju niko ne otvara. A možda je politika rafinerije da ne rade sa fizičkim licima, što ne znam i samo nagađam. U ovom poslednjem slučaju lično bih očekivao takav odgovor i prihvatio bih ga. Veliki plus i aplauz za Ininu laboratoriju. Ovom prilikom bih na osnovu ličnog iskustva izuzetno pohvalio laboratorije SGS u Staroj Pazovi ( i osoblje sa Novog Beograda takođe) i laboratoriju RNB. Izuzetan ljudski i profesionalni odnos prema inače jednom za njih beznačajnom klijentu.

Citat: slavko_bgd poslato 12.05.2024. - 18:56Moj kriterijum za zamenu ulja je kada uočim da potrošnja rapidno raste i da ga treba sve češće dolivati.
Na trenutnom automobilu u trenutnim uslovima vožnje sa trenutnom sintetikom 5W40 (ACEA A3/B4 API SN/CF i najvažnije MB229.3) ta pojava je uočena na oko pređenih 12000km i uskoro na 15000km sledi zamena.
Bez obzira što je ulje čisto i žuto kao dukat i mogu se peći krofne na njemu :).


Sad vidim da sam zaboravio najvažnije: trenutno ulje je Total Quartz 9000.
Možda ću ostati na tom ulju a možda ću preći na Shell Helix Ultra 5W40 ili na KroonOil Emperol 5W40. Emperol 10W40 sam već koristio i to ulje tadašnji motor praktično nije trošio do 15kkm, znači vozio sam bez dolivanja dok nivo ne padne na MIN, i kada padne na MIN tada sam ga i menjao. Gotovo da nije bilo oksidacije ulja, onako laički koliko se moglo proceniti i siguran sam da je moglo da gura i do 20000km. Za razliku od prethodnog Elfa 10w40 kojem je potrošnja u istom motoru i uslovima vožnje rapidno počinjala da raste već posle 8-9000km i počinjalo je da smrducka onako na izrabljeno ulje. 
Helix nikada do sada nisam koristio ali za sve postoji prvi put. Pa ako bude Shell, dogodine prenesem iskustva. 

LeNgenda

Ja ću pomalo Slavkovim stopama po više osnova, pošto u ovaj K4M koji imam odnedavno nameravam da sipam Kroon Emperol 5w40, kao i njihovo menjačko ulje 75w80, pa ću da javim šta se tu dešava.

Za sada ovaj Elf 5w40 sipan pre 5000 km na velikom servisu i dalje stoji na istom nivou, a očekujem da za par meseci vrele gradske vožnje polako počne da pada.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

saša61beograd

Počeće da pada jer mora da pada.Isparljivost je normalna osobina ulja,neko je isparljivo više,neko manje.A što je starije,isparava i troši se sve više.Zato što je ulje tečnost koja se u otvorenom sudu "kuva" 300-400 sati od zamene do zamene.Nema sile da nivo ostane isti između dve zamene.Ako nivo ostane isti ili se poveća,onda je u ulju nesagorelo gorivo.

slavko_bgd

Apsolutno. Suština potrošnje motornog ulja objašnjena u nekoliko rečenica.

@LeNgenda:

Mislim da ćeš biti zadovoljan sa Emperolom a voleo bih da preneseš iskustva sa menjačem posle sipanja Kroon-a. Ako se makar malo utiša i ako se čak bar malo poboljša šaltanje - ima priču.


LeNgenda

U najkraćem, razjašnjenja radi, u pitanju je Fluence iz 2011. sa K4M 838 motorom i JH3 menjačem i oko 53.000 km u ovom trenutku, biće oko 60.000 km kad bude zamena motornog i menjačkog ulja.

Kod svih Renoa druge i treće generacije sa benzinskim motorima u koje sam ikada ušao ručica menjača je bučna prilikom menjanja brzina i  oseća se prenaglašen, iako gladak, klik pri ubacivanju u sve stepene prenosa.

Otkako sam pre četiri meseca kupio auto, sve što sam kupio ili zamenio ga je utišalo dodatno, nove gume, mali servis, zamena svećica, dopuna freona, pa sad očekujem i od menjačkog ulja da doprinese tome takođe.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

Ručica menjača ide ko u sir, nečujno i precizno.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Nadjoh na nekim sajtovima da je u Velikoj Britaniji interval zamene ulja za moj auto na 30000 ili 2 god. Naravno nasi skratise, mada nikad ne bih cekao tih 30000. Samo da izadjem iz garancije pa ce biti na 10000 zamena. Inace prva je bila na 12000 i god.dana.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

Slovenija i Hrvatska su odavno na tom intervalu, 30kkm/24M. Srbija je, uz ostale državice u okolini koje su van EU,  "ZonaB" i zato je za zonu B interval 30kkm/12M.
Mislim da je 15-20kkm i 1x godišnje za naše podneblje, ulja koja koristimo i neke prosečne uslove vožnje sasvim normalan interval. 
Bar je moje iskustvo takvo. 

Andrix

Ma ako se koriste ista ulja, da nam je da saznamo, pa ostajuem na 10000/ 1 god. za mene.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

#1541
Već sam pisao ovo,ali da ponovim.Gledao sam analize korišćenih ulja,raznih ulja na iz raznih motora.Svako,pa i neko jeftino ulje ostane u dozvoljenim granicama ako se promeni na 10.000 km ili pre.Ako se vozi mnogo duže,uvek nešto iskoči van dozvoljenog.Čak i skupa,izvikana ulja.Najčešće preterano padne viskozitet i bazni broj.
Drugo,moderni motori (turbo,tri cilindra) su opterećeni,a na njima ništa nije predimenzionirano kao što je bilo nekad.Tu su turbina,lanac sa kliznim španerom,VVT i osetljive karike.Sve to traži maksimalno dobro podmazivanje.
Treće,ako je neko dao 15-20.000 evra ili više za nov auto,ne rezumem šta u tom slučaju znači ušteda od 20-30 evra ako se ulje kasnije menja.

Andrix

Najgore sto u servisu /ovl/ i nece da menjaju pre steka god ili 30000, za moj auto. Neki su se svadjali zbog toga. A recimo meni su na 1.servisu zamenili samo ulje-nadam se i filter, ali ni jedan drugi filter /vazduha i klime/ koje sam odmah sam promenio. Menjali i jedan od plina..
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Saša, napiši par rečenica o uljima koja su se koristila 15 000 km. Ja sam nudio Rafineriji Modriča da im platim analizu pa nisu ni odgovorili.
 INA mi je nudila besplatno analizu ali tamo nisam išao već 25 godina.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Citat: Andrix poslato 03.07.2024. - 18:39Najgore sto u servisu /ovl/ i nece da menjaju pre steka god ili 30000, za moj auto. Neki su se svadjali zbog toga.

To je glupost. Tako su i meni rekli. Rekli da nisam taksista i da postoji i minimalni interval. Rekao sam da je taj termin cista izmišljotina, jer je auto na 15000km i da je moj servis na toj kilometrazi jednostavno samo nesto sto ide njima u dzep. Naravno, uradjen je servis. I svi nakon toga.