Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

Primicem se polako kilometrazi za zamjenu ulja, pa razgledam sta bih mogao sipati u septembru za "zimu".

Zapade mi za oko Castrol Magnatec :ces:
Da li sam pao na marketing materijal ili je ovo idealno ulje za mene gdje mi auto zimi postigne temperaturu 200m pred posao  :lau:

"Tehnologija MAGNATEC DUALOCK kompanije Castrol prva je u svetu. Molekuli prianjaju za kritične delove motora i povezuju se, štiteći motor od habanja tokom zagrevanja i habanja pri vožnji ,,stani-kreni". Oni stvaraju moćan zaštitni bedem koji smanjuje habanje tokom zagrevanja i habanje pri vožnji ,,stani-kreni" za  50%"



saša61beograd

Ovo "prijanjane molekula za kritične delove motora" važi za sva moderna motorna ulja.Pošto je Castrol u pitanju, verovatno su stvari samo dignute na viši (ili najviši) nivo .Pozdravljam to što biraš ulje u skladu sa svojim ličnim načinom korišćenja kola i nailazećom sezonom,pod uslovom da ostaneš u okvirima odgovarajuće Rn norme.

Andrix



"Tehnologija MAGNATEC DUALOCK kompanije Castrol prva je u svetu. Molekuli prianjaju za kritične delove motora i povezuju se, štiteći motor od habanja tokom zagrevanja i habanja pri vožnji ,,stani-kreni". Oni stvaraju moćan zaštitni bedem koji smanjuje habanje tokom zagrevanja i habanje pri vožnji ,,stani-kreni" za  50%"
[/quote]
Kakva reklama...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

A šta je još pre dvadeset godina bio ruski modifikator?
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Raja


Loganovac

Za ovo ne znam, ali modifikator mi je spasao stojadina od falš Valvoline ulja devedesetih.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Laički gledano,iz mog iskustva,ulja su se jako promenila u odnosu na ona od pre 20-30-40 godina.Oseti se to i pod prstima i po tome koliko se sad ruke teže operu od modernih ulja.Današnja ulja se nikad ne ocede,uvek ostane neki "film" koji podmazuje hladan motor pre nego što ga pumpa protera.I sa merne šipke sada ulje na kaplje,ranije je kapalo,bez obzira da li je toplo ili hladno.
Mislim da su sve te priče o nekim "čudesnim molekulima i aditivima" itekako tačne i nije to samo marketing (ali da ima preterivanja,ima).Zbog takvih ulja danas motori prelaze 500.000 km bez problema,pre 30-40 godina to je bilo skoro nemoguće.

kiconix

To sigurno ali se nije samo ulje menjalo.

Lazar@

Neko probao novi rejv u gradu?
Nippon - Eneos Japanska ulja?
https://eneoseurope.com/products/eneos-hyper-5w-40/

Konkretno Hyper B serija pasuje nasim motorima u 5W30 i 5W40 varijanti   :ces:

Cijena isto kao castrol, shell i ostali

kiconix

Eneos vrhunska ulja.
Uglavnom ih preporucuju za japance.
Kod nas je kao i vw, castrol i kraj.

Zoran

Kvalitet ulja ne određuje ime proizvođača, nego nivo kvaliteta( RN 0700 ...)
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Pise i na tarabi....
To se Zoki podrazumeva.

Loganovac

Nije nego, kvalitet auta valjda ne određuje ime proizvođača već pripadnost segmentu (A, B, C,...)?
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

I Tigar i Continental gume zadovoljavaju iste norme i standarde.I Dačija i Mercedes zadovoljavaju iste norme i standarde.Inače ne bi mogli da se prodaju.A svi znamo da mnogo razlikuju.
Da li se toliko razlikuju i ulja u okviru iste norme,to ne znam,a potrošio sam mnogo vremena da saznam.I ako se razlikuju,koliko to utiče na rad i trajnost motora,ni to ne znam.
Tehnički podaci (TDS) za,recimo,Gazprom/Nisotec C3 i ovaj Eneos C3 su slični,variraju 5% gore dole.A cena ima se razlikuje 50% i više.
Lično,sklon sam da radije kupim neki Total ili Nisotec za 600 dinara,nego da tražim ulje po istom standardu za 1000 i više dinara.

szs

@saša61beograd
Mislim da je to bilo tako ili bar većina je tako radila....ali nije više

Postoji mnogo problema sa FAP i EGR...koji se vezuju baš za kvalitet ullja IAKO imaju deklarisane standarde upisane na nalepnici
Kome posle da se žališ?

Nisam od onih koji šacuju i procenjuju
Volim preporuku proizvodjača i po tome se ponašam
Ako je Reno prešao na XYZ i ja prelazim
Nema veze da li je to njihovo prelaženje zbog QWERT razloga ali ja pratim jer oni ne bi sebe ukopavali pa tako vidim sigurnost i za sebe
Radije ću da prištedim na paklu cigara, zdravije je
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella