Ugradnja plina sa zadržavanjem garancije ili ne?

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Ne razumem, upravo toliko i košta ugradnja na kojoj i dalje svi lepo zarade! Međutim, nema zajebancije sa "podelom odgovornosti" po pitanju garancije, pa nema potrebe ni za tim dodatnim globama (pominjanih 300EUR). A da podsetim, Renault nema računa niti interes da tu nešto ucenjuje jer je cela ideja X90 projekta i bila da se već umornom auto tržištu ponudi kvalitetan auto za male pare.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

#61
Slavko rece onomad da je uredjaj u GPL znatno skuplji od onog sto ugradjuju kod nas zbog dvostepenog isparivaca i specijalnog gasnog ECU-a. Ako je verovati slikama, i glava motora je drugacija kod GPL modela.

Ako je sve ovo tacno, onda ovi nasi sa ugradnjom od 900 evra vrlo lepo zarade.

Gde je tu RNS? Posto svi oni rade za pare, ne kao mi obicni smrtnici koji radimo za slavu, moguce je da dele profit. Ja ti namestim posao, ti mi das pola zarade. Neces? Onda ce neko drugi da bude ovlascen pod garancijom  :lau:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

Slažem se sa tobom jer drugog objašnjenja nema. Dok se   u svetu trgovci bore za svakog kupca i ispunjavaju mu najsitniju želju ovi naši se ponašaju po pricipu "uzmi ili ostavi". Još kad poču da ubeđuju ljude da se automobili sa takvim motorima ne proizvode onda mi dođe da  :ljut:

A možda je svemu kriva famozna homologacija, kao što su rekli za Logan 1.6 16v.  :lau:




Keka

Homologacija nije problem ali RNS treba da plati, a u dzepu zmija  :cekicem:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

#64
Ljudi, mlatimo praznu slamu. Računica je jednostavna.

RNS_Ne plaća homologaciju za model koji možda neće moći da proda u dovoljnom broju (jer bi se, poznajući naš mentalitet, verovatno dobar deo ljudi odlučio za samostalnu ugradnju po nižoj ceni uz gubitak garancije) +

Prodavci/serviseri_Uzimaju procenat  (navedenih 300-otinjak evrića) za preuzimanje dela odgovornosti za moguće kvarove u garanciji čija je verovatnoća naučna fantastika ako se uzme u obzir koliko prosečan vozač predje u toku garancije (od 45-60000km max)+

Servisi TNG uredjaja_Dobijaju mogućnost da prodaju robu (uredjaje) koju će da održavaju i sve to, naravno, adekvatno naplate uz minimalno ili nikakvo učešće u riziku =

Kupac koji je za iste ili čak malo veće pare dobio daleko nekvalitetniju robu koja posledice svog tog budženja, najverovatnije, neće pokazati u garantnom roku već mnogo kasnije (koliko kasnije je veoma problematično, ali da ima negativnog uticaja-ima, posebno na one elemente koji su kod fabričke verzije iz istih razloga ojačani(elementi razvoda))

Ne mogu sad da tvrdim, ali na osnovu onoga što mi je jedan taksista još 2003. godine rekao, a ljudi sa Mašinskog fakulteta kasnije potvrdili kada sam radio atest na počivšem Kecu, da ne postoji zakonska regulativa koja objedinjava oblast upotrebe TNG u vozilima, već se propisi uzimaju iz više zakona, pravilnika i podzakonskih akata koji regulišu upotrebu i distribuciju gasovitih goriva uopšte i da po tadašnjim propisima vozila sa fabrički ugradjenim TNG uredjajem svake godine moraju u sklopu tehničkog pregleda za registraciju na atest (Naime, na osnovu fabričke ugradnje uredjaj je sastavni deo vozila i kao takav je homologovan i podleže godišnjem teh. pregledu koji ne može da izvrši "običan" servis već mora ovl. institucija koja nema propisanu tehnologiju teh. pregleda takvog uredjaja već samo može da izvrši, pogadjate-atest, dok naknadno ugradjen uredjaj podleže tehničkim uslovima koji su propisane za ostale gasne uredjaje i instalacije).
Dali ovo i dalje važi stvarno ne znam jer me nije ni interesovalo, ali bi Slavko ili već neko iz branše ko je u toku mogao da da odgovor. Ako stvari i dalje ovako stoje onda je uticaj na prvu stavku računice još veći (ko bi kupio auto za koji mora pored redovnih troškova održavanja još i da da ekstra 50-tak Evra godišnje).

miroleca

@Loganovac
Evo, da se malo našalim i odgovorim ti u tvom fazonu  :nami:. Svrati lepo u tvoj BRC servis, zamoli ih da ti naprave avatar kao što je moj i pride daju garanciju od 100.000km. Kada te odbiju, ti pitaj zašto, a oni će ti taksativno odgovoriti zašto to ne može tako. To će biti odgovor na tvoje pitanje  :Smiley:.
A sada šalu na stranu. Generacijski su uređaji isti, nema tu neke prevelike razlike, ali u svakom tehničkom rešenju postoje određene finese koje ih razlikuju, kod Fobosa recimo jednostavnije podešavanje, bolje primanje prvog gasa, niža temperatura prebacivanja, skoro pa svemoguć software itd. Ako te baš zanimaju tehnikalije, dao sam ti kontakt pa porazgovaraj sa inženjerom koji ovo ugrađuje - dobićeš i više nego dovoljno stručnih informacija i obrazloženja da li ovo može ovako ili je ipak u pitanju nepotreban rizik. Čovek koji ovo ugrađuje (Duško) se između ostalog bavi i projektovanjem industrijske elektronike (mislim da je čak i projektovao računare za autogas, ili neke delove), a s obzirom da uživa izvanrednu reputaciju u poslu kojem se bavi (autodijagnostika) verovatno zna zašto je stao iza ovog uređaja, a pri tome zna i može da iskoristi sve što sistem nudi i dozvoljava.
Koja je preporučena temperatura prebacivanja za Fobos? 30C. Koja je min. temp. koja je dozvoljena od strane proizvođača? 10C. Pretpostavljam da je 30C optimalna vrednost za ugradi i zaboravi, a da će sistem funkcionisati bez vidnijih problema sve do 10C. Na 10C sistem sa gasa prebacuje na benzin, ukoliko dođe do mržnjenja isparivača; na 20C opet vraća na gas. Duško je njegov auto podesio još agresivnije nego moj, tako da čekamo zimu i vidimo koliko možemo da se približimo graničnim vrednostima koje je proizvođač odredio, a nadam se da ćemo to i postići. Obojica smo svesni "rizika" ali u tome i jeste draž. Kada bih ugradio plin u kola i odselio se 5.000km odavde gde ljudi pojma nemaju o auto-gasu, ne bi mi bilo svejedno da li je sistem bullet-proof, ili postoji mogućnost da ponekad štucne. S obzirom da uvek mogu svratiti u servis na fine-tuning, idem polako do optimalne granice - i opravdam avatar, na kraju krajeva  :D.

@Keka, Slavko_bgd
I iskusno oko može lako da se prevari, tako da vam ne zameram. Obojica ste pogrešili u analizi instalacije i komponenti, šta je sa čim integrisano i kojim je redosledom povezano. Slavko, misliš da bi Dule napravio takav gaf i postavio senzor pritiska tamo gde ne treba da bude?  :to: (Slavko i Duško se inače dugo poznaju i izuzetno cene jedan drugoga, jer su veliki majstori svog zanata).

@bmiillan
Kolega, hvala na upozorenju. Zanima me samo šta će prvo da otkaže i na koliko pređenih km mogu da očekujem kvar? Verovatno znaš nešto što mi drugi ne znamo...

Zamolio bih kolege koji vole tako paušalno da ocenjuju ono što je samo po sebi teško "ocenjivo" da uzmu u obzir da svaki proizvođač nudi nekoliko klasa svojih atogasnih sistema, da naši instalateri vole da ukombinuju komponente sa raznih strana (računar, instalaciju, davače pritiska i temperature, brizgaljke, isparivač, creva...) jureći što nižu krajnju cenu prema kupcu i/ili što veću zaradu, kao i da funkcionisanje autogasne instalacije tokom eksploatacije možda i ponajviše zavisi od onoga koji je sistem ugradio i naštelovao, i da na taj način sebe olako ne diskredituju pred ovim našim malim ali odabranim auditorijumom. Ljudi sistem obično nazivaju po proizvođaču računara, ali kvalitet sistema može da bude problematičan, em zbog upotrebljene kombinacije, a posle toga i zbog (ne)kvalitetno odrađene same instalacije. Pored Fobosa postoji i "Fobos Easy" čiji uvoznik kombinuje sa Fobosovim računarom sve šta stigne, što naravno narušava ugled Fobosa.

Što se tiče cene ugradnje, ona je u rangu sa cenama u ostalim krštenim servisima, a to je nekih 620€, ako sam dobro zapamtio. Garancija je 2 godine ili 100.000km. Za drugara koji je pitao za cenu servisa: uobičajeno je da se filteri menjaju, proveri podešenost gasa, kao i stanje sistema u celini (kontrola zaptivenosti, moguća oštećenja i sl.), na na svakih 20.000 - 50.000km, zavisno od uslova eksploataciije. Ovo se naplaćuje 2.000 dinara plus materijal (obično samo filteri gasne i tečne faze). Ako nekoga zanima više informacija o dotičnom servisu, neka mi se javi na PM.

Toliko od mene za sada. Trenutno sam u Španiji, pa nisam aktivan na forumu...
Pozdrav svima!
:wave:

Loganovac

#66
Juče:
Citat: miroleca poslato 29.08.2010. - 13:15
Imam vrsnog dijagnostičara koji mi je ugradio plin, bolji i kvalitetniji sistem nego što se kod nas ugrađuje...

Danas:
Citat: miroleca poslato 22.09.2010. - 10:55
Generacijski su uređaji isti, nema tu neke prevelike razlike...

Joooj, razlike! D-rastične!  :zloca:


Da nastavim:

Sutra:
(...čuće se...)  :wink:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bmiillan

ako si ugradnju fobosa platio 620 e onda ti mora da znas nesto sto mi ostali ne znamo,
posto si za te pare mogao da ugradis znatno bolji i kvalitetniji uredjaj.
pausalne ocene ne dajem, vec samo one za koje sam se sam licno uverio da su tacne.

fobos ja ne bih ugradio ni za 320 e.

da ne bi tema dobila nezeljeni tok jos jednom ti zaista ISKRENO zelim da se sa fobosom
navozas. to sto ja imam pravo da u to sumnjam i sto sam to napisao ne zbog tebe
nego ostalih koji razmisljaju o ugradnji gasa to je vec neka druga prica.

jos jednom da citiram prijatelja psihologa "ISTINA JE U TVOJOJ GLAVI". ko razume shvatice.

:ziveli:
nemoj na silu uzmi veci cekic

sanderoman

Citat: bmiillan poslato 22.09.2010. - 20:08
jos jednom da citiram prijatelja psihologa "ISTINA JE U TVOJOJ GLAVI". ko razume shvatice.
:ziveli:
I u psihologiji ima raznih struja tako da smo na klizavom terenu pogotovu ako ne stavimo zimske gume :hihi:. Moja baba je pricala da je ISTINA UVEK NA SREDINI i ja joj jos verujem... Zezam se samo, ne znam nista o Fobosu (osim da je mlogo zaeban lik u igri Quake 2).

perke21

Ugrađen plin u ovlašćenom servisu, zadržana garancija  :lazy:

miroleca

@Loganovac
Rekoh ja bolji i kvalitetniji, a ne generacijski ispred. To što se ti držiš (za tvoj sistem sigurnih) 40°C ili koliko već, znači da razlika ipak postoji, zar ne? Nemoj da se sada vataš za slamčice...  Dovoljno je samo da kažeš da tvoj BRC ne može da prebacuje i (pouzdano) radi na tako niskim temperaturama, i da završimo sa ovom debatnom epizodom.

@bmiillan
Rekao sam da ugradnja toliko košta, ja sam sticajem okolnosti platio manje... A ti si ostao dužan da nam kažeš u čemu je ovaj bugarski sistem lošiji od ostalih, zašto ne vredi ni 320€ i kada će da crkne? Ako izbegneš odgovor na ovo direktno pitanje, ide na tvoj obraz. Imaj na umu ono što sam napomenuo, da ljudi svašta kombinuju (i nestručno) ugrađuju, a ceo sistem nazivaju po proizvođaču računara. Tako da imaš manevarskog prostora da se izvučeš  :whistling:

:wave:

bmiillan

to da nestrucno ugradjuju je vise nego tacno. da sistem nazivaju po proizvodjacu racunara
gresis, nego pokusavaju da se sakriju iza imena proizvodjaca reduktora tomaseto ili zavoli
koji su italijanski a racunar je kineski turski bugarski ili poljski.

u kompletu koji dodje iz italije za zavoli sistem (ne treba mesati sa reduktorom zavoli a
sve ostalo nije videlo italiju ni na razglednici) dodje apsolutno sve od reduktora, ventila,
racunara, creva, selni, dizni (koje su isto zavoli), i sve ima evropsku homologaciju. 
kada fobos bude imao sve svoje onda posle duzeg vremena provedenog na trzistu i
procenata kvarova mozemo da kazemo da je ozbiljan proizvodjac, dotle ce biti takav kakav
je a to sto kazes da mu je redovna cena 620 e to mozes da prodas nekome ko ne zna
apsolutno nista o gasu ili te je taj prijatelj ili poznanik sto ti je ugradio uredjaj odrapio
bez milosti. iako ovakve informacije inace ne dajem samo da znas da je kit fobos u
nabavci sa sve bocom i multiventilom 240 e sto moze a i ne mora da ti kaze kolika je
zarada na njemu. kada odbijes cenu boce multiventila, creva koja su kupljena na buvljaku
bakar krajnje sumnjivog kvaliteta, reduktor, map senzor i svu ostalu opremu taj racunar
koji je najbitniji deo sekvent sistema verovatno kosta oko 30 e. ako si vec hteo da nesto
ustedis onda si trebao da ugradis poljski AC STAG koji se ipak dokazao na trzistu kao
krajnje solidan uredjaj. bez dalje polemike, zaista ti zelim da se navozas sa fobosom
bez ikakvih problema i mozda budes imao srece za razliku od nekih koji su ga skidali
sa svog vozila.

manevarski prostor za izvlacenje mi ne treba i vise bez obzira na to sta budes pisao
necu komentarisati posto forum nije mesto za prepucavanje nego za iznosenje iskustava.
nemoj na silu uzmi veci cekic

Loganovac

Dakle, što se bmillan-a tiče toliko...

A što se Loganovca tiče, kako da ti kažem da "moj" BRC ne može da prebaci (i pouzdano radi) ispod 40°C kad niti sam to probao niti me interesuje, niti vidim zašto bih to probao... Jedna detonacija u usisnoj grani mogla bi da košta mnogo više nego sav eventualno "ušteđen" benzin...

I za mene je ovo završena priča. Čiji je duži, meni nije bitno.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

fanatic

    Kao što sam i obećao evo konačnih rezultata moje "teorije" o samougradnji plina itd...

  Pošto sam posle puno konsultacija došao do zaključka da je najpametnije da odem u Artal u Lapovo
i da tamo kažem šta i gde hoću da mi ugrade evo i rezultata.
  Isparivač je Tomasetto AT-09
  Računar AC STAG-4
  Boca Olimpyk 38 litara ( nulovana sa spoljnim multiventilom )
  Prekidač je na tabli sa prekidačima grejanja jer ju i bilo logično da se postavi.
  I najlepša stvar je punjenje koje je gospodski postavljeno ispod poklopca za benzin.
Za sad sam zadovoljan radom motora kao i potrošnjom. Razlike između rada na benzin i na plin nema
a potrošnju još nisam stigao da ispitam. Usput sam dobio obavešten da sam samo 2 dana
držao rekord sa najmanjom kilometražom auto u koji je ugrađen plin a to je bilo 2054km.
Novi rekord je postavio tip sa Shevroletom Aveo sa 720km. Alal vera !!!   :aplause:
Kompletno zadovoljstvo me je koštalo 480 evra, što je za skoro 500 manje nego da sam
zadržao garanciju. Plus ne plaćam godišnje servise plinskog uređaja a to je 3x100 evra.
 Demontažnu kuku za prikolucu sam naručio kod našeg forumaša Željkor u Nišu i dobio je sa instalacijom
i transportom za 120 evra. U servisu je isto to 300.
 Automatsko paljenje svetla sam ugradio za 20 evra a kod njih kažu da to nemože da se uradi.
 Radio sam ugradio sam pa sam i tu uštedeo 30 evra.
 U ovim našim temama sam našao uputstvo za budženje ablendera brisača za kratko brisanje
pa sam naravno i to uradio.
 Tražio sam u servisu da mi prodaju još jednu felnu 15" 4x100 a oni mi tražili 83 evra a ja
je kupio u Mrčajevcima za 30. Nju asm spario sa felnom rezervnog točka i dobio zimski set sa winterama 195/65*15
 Umesto velike felne za rezervu nosim mali točak od Fiat Marea koji je 15" ali su mu rupu 4x98 i srednja je bila 58 mm.
Naravno svi smo čuli za turpiju i glodalo i eto rešenja koje glasi 4x100 i centralna 60 mm. To zadovoljsto me je koštalo 15 evra.
 Treba li da saberem sve ove stavke ili je dovoljno samo da postavim slike onoga što sam uradio.
Moja računica mi ostavlja hiljadarku u džep, pa ako se baš nešto i desi,  a sigurno neće u toj vrednosti eto rezultata.
Ostavljam vas da razmislite o svemu ovome, pa ako još ko reši da ovako postupi neka mi se javi da ga podržim u nameri !!!


Keka

Zelim ti da se slatko navozas na TNG!

Jedino sto mislim da fali zastitni lim oko boce.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!