Amortizeri

prethodna tema - sledeća tema

boki01

Odeš u prodavnicu amortizera kad nije gužva (kao što sam ja) i zamoliš da ti daju jedan nov amortizer da probaš. Posle toga sve će ti se samo kazati  :dobro: 

Loganovac

Ne mora ništa samo da mu se kaže jer "amortizera" ima ihahaj vrsta i podvrsta. Ako recimo naleti na neki hidropneumatski pomisliće da i običan hidraulični tako treba da radi a ne treba.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shock_absorber

https://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%90%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D1%80

Evo čak i na wikipediji tekstove postavljaju ljudi koji nesu baš sigurni u ono što pišu, "opružni amortizer" je isto toliko velika glupost kao recimo "kondenzatorski otpornik". Opruga je jedno, amortizer drugo. Nemojte da me terate da vam postavljam diferencijalne jednačine harmonijskog oscilatora drugog reda ovde, nekog će glava da zaboli.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

astmario

Posle 15god i oko 138kkm na satu, mislim da je vreme da menjam amortizere.
Kakve su preporuke, menjati i šolje, menjati i lagere ujedno?
Šta od brendova valja, vidim neke Magnum, TRW od povoljnijih, Monroe, Sachs i Bilsten medju skupljim. 
KYB cudan sa cenama, ima ga od 30 pa do 70e za isti model?

Zoran

Najbolje skini pa mijenjaju što ne valja.
Vjerovatno će i aksialni ležajevi biti za zamjenu. Provjeri i opruge jesu li cijele.
 Dosta lako i jednostavno se to sve razmontira i sastavi.
 Vjerovatno će ti trebati i odbojnici sa zaštitom.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

@astmario: 

- kriterijumi za zamenu amortizera su;
 a) preveliko ljuljanje automobila ili osećaj odskakanja točk(ov)a na neravnom. Uzrok je unutrašnje habanje sklopa usled kojeg se klip suviše slobodno kreće u cilindru 
b) amortizeri su užasno tvrdi po hladnom vremenu ili kada se pokrene vozilo koje je stajalo a onda tokom vožnje "omekane". Uzrok ove pojave je promena viskoznosti ulja u amortizerima: ulje postaje viskoznije usled starenja pogotovo pri nižim spoljnim temperaturama. Tokom vožnje amortizeri se normalno greju i ulje postaje tečljivije, manje viskozno, pa amortizeri kao rade.  
c) curenje ulja. Uzrok je propuštanje zaptivke klipa i to je za bacanje. 
 
- "Magnum" amortizere radi drugar mehaničar kad god ih može nabaviti za neki auto, i kaže da su dobri.
- Nijanse u razlici u tehnologiji i performansama između jeftinih i skupih tvrdim da nećeš primetiti. Ne voziš trke pa da ti bolji amortizeri donose milisekunde po krugu i onda ti to dovuče bogate sponzore :) 
- generalno, šta god da kupiš nećeš pogrešiti, svaki novi će biti bolji od starih.
- dobra praksa je, kao što je i Zoran napisao, da zameniš i sve što se može zameniti. Šolje i ležajevi mislim da nisu proporcionalno skupi a mnogo znače
- opruge: treba ih detaljno proveriti na koroziju i eventualne početne naprsline u prvim namotajima do oslonih površina. Ako se primete "bubuljice" korozije ili naprsline - menjaj, postoji rizik od pucanja. Ne pitaj me kako sam to naučio i koliko me je koštalo. 


Andrix

Meni se desava ovo pod B, sa novim kolima.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

Na novim kolima to tako treba. Normalna pojava. I sigurno se ne dešava da su tvrdi toliko kao da su blokirali.


astmario

Citat: slavko_bgd poslato 15.09.2024. - 18:40@astmario:

- kriterijumi za zamenu amortizera su;
 a) preveliko ljuljanje automobila ili osećaj odskakanja točk(ov)a na neravnom. Uzrok je unutrašnje habanje sklopa usled kojeg se klip suviše slobodno kreće u cilindru
b) amortizeri su užasno tvrdi po hladnom vremenu ili kada se pokrene vozilo koje je stajalo a onda tokom vožnje "omekane". Uzrok ove pojave je promena viskoznosti ulja u amortizerima: ulje postaje viskoznije usled starenja pogotovo pri nižim spoljnim temperaturama. Tokom vožnje amortizeri se normalno greju i ulje postaje tečljivije, manje viskozno, pa amortizeri kao rade. 
c) curenje ulja. Uzrok je propuštanje zaptivke klipa i to je za bacanje.
 
- "Magnum" amortizere radi drugar mehaničar kad god ih može nabaviti za neki auto, i kaže da su dobri.
- Nijanse u razlici u tehnologiji i performansama između jeftinih i skupih tvrdim da nećeš primetiti. Ne voziš trke pa da ti bolji amortizeri donose milisekunde po krugu i onda ti to dovuče bogate sponzore :)
- generalno, šta god da kupiš nećeš pogrešiti, svaki novi će biti bolji od starih.
- dobra praksa je, kao što je i Zoran napisao, da zameniš i sve što se može zameniti. Šolje i ležajevi mislim da nisu proporcionalno skupi a mnogo znače
- opruge: treba ih detaljno proveriti na koroziju i eventualne početne naprsline u prvim namotajima do oslonih površina. Ako se primete "bubuljice" korozije ili naprsline - menjaj, postoji rizik od pucanja. Ne pitaj me kako sam to naučio i koliko me je koštalo.


Kod Slavka uvek detaljni odgovor :D

Prednji levi amortizer procureo pre X godina, međutim hobista reče teraj dalje jer ni on ni ja nismo primetili neko čudno ponašanje u vožnji, ali rekoh i mimo toga godine, kilometraža... 
Ne mogu da procenim objektivno, službeni Punto na kome su stradali amortizeri je ljuljao, na ležećem izbijao bubrege, ovde toga nema, ali ono je ipak bio ekstrem.

astmario

Danas bio u nabavci delova:

Prednji amortizeri original Renault (Monroe unutra zapravo): 6300din/kom
Šolja amortizera original Reanult: 2520din/kom
Ležaj amortizera original Renault: 990din/kom
Opruga Kamoka: 3240din/kom
Total 26.100din za set u paru.

Sledeće nedelje nadam se kod majstora da se sve osveži, ujedno i pretrese trap, javljam utiske nakon toga.

saša61beograd

Jel ovo preventivna zamena i gde si kupio delove?

astmario

Pisao sam, desni procureo odavno, malo se čudno ponaša trap, 15 godina stari, neću da se igram.
Uzeti u Auto Extra.

saša61beograd


astmario

#87
Amortizeri i opruge zamenjeni, nego mi se auto čini nešto visok napred :ha:
Opruge su za Logan 1, navodno iste idu na Sandero 1, tako ih sve prodavnice i prodaju, kao i amortizere, ali mi se čini da je prednji kraj bio niži pre zamene.
Zadnje opruge deluju ok, sve kao što je i bilo.
Prednje Kamoka, 2110295 oznake.

Zoran

Provjeri jesu li od dizela duže?
 Možda si njih kupio.
 Kod Reno 5 su bile 3 dužine opruga.
 Za motor 1.1
Za motor 1.4
I za vozila sa dizel motorom.
Sam svoj gazda - vazda.

astmario

#89
Gde znam, po proizvođaču ove odgovaraju za 1.4, 1.6 i 1.5dci, u prodavnici ih prodaju kao opruge sa logan 1 i sandero 1 1.4.
EDIT:
moram definitivno u prodavnicu sutra, merio sad, od sredine tocka do ruba krila pozadi 37cm, napred 42, baš velika razlika, a vidi se i ovako da je visok.