Nova Dacia Duster 3

prethodna tema - sledeća tema

Mare


bind

Dacia Duster dobija još dve verzije
Kada je stigla nova Dacia Duster, kupcima nije ponuđen turbodizel motor, koji je bio okosnica 4×4 pogona kod prethodne dve generacije ovog modela.
Sada verziju sa pogonom na sve točkove pokreće 1.2-litarski turbobenzinac sa 130 KS, ali to očigledno nije dovoljno. 


Naime, Dacia Duster će uskoro biti dostupna u hibridnoj verziji sa automatskim menjačem i pogonom na sve točkove, potvrdio je izvršni direktor Denis Le Vot.
"Nešto je nedostajalo u našem asortimanu. Naporno smo radili na tome jer te sisteme moramo učiniti pristupačnim." 
Le Vot je izjavio da će pogon na sva 4 točka biti uparen sa hibridnim pogonskim sklopom TCe 140, a na nekim tržištima i sa Bi-Fuel LPG sistemom.
Kod hibridnog sistema zadnju osovinu će pokretati električni motor, prenosi Autocar


Novi modeli se očekuju krajem godine. Očigledno je da je ovo pokušaj Dacije da svojim 4×4 verzijama ponudi ekonomičnije motore/pogonske sisteme kao adekvatnu zamenu za dizel motore. 

Loganovac

Ne znam u kom smislu TCe od 130KS nije dovoljan i u odnosu na koji DCi, mogu da potvrdim da je u odnosu DCi od 110 konja opaka zver, zmaj. Druga je stvar ako razmaženi kupci traže još više, onda OK.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Ja sam na forumu "Garaža.rs" ( na temi "2023 Dacia Duster III" ) čitao ovih dana postove jednog (poslovnog) korisnika tog novog Dustera sa 1,2 TCE 4x4. I uopšte nije oduševljen ni motorom (potentnošću, potrošnjom), ni menjačem (navodno zapinje), kao i još nekim detaljima. A piše da imaju 3 komada (preuzeti u oktobru) i da su svi isti.
Od svega što je kudio, mene najviše nerviraju primedbe na menjač ( "postoji neki otpor koji se javlja 1-2 i 2-3 brzinu, osećaj kao da menjač nema dovoljno ulja ali tako je na sva 3 što smo uzeli" ) i navodna kilavost motora ("sporo reaguje na gas" ), a potrošnja mi je očekivana ("očekivao sam manju potrošnju za moderan turbo benzinski motor... Na ap pri 130 kmh je potrošnja preko 8 litara, možda i 8.5. Grad ispod 11 nema šanse.").

Loganovac

Ne znam za menjač, ali vozio sam punog Dokera (5 "pravih" unutra, ukupno 500+ kg), kida kako ide. Pitanje je šta je lik vozio pre i šta je očekivao od 4x4 pogona, pitanje je na kraju i šta će mu 4x4 pogon ako će da se trka. Za tako nešto postoje Kajeni, Tuarezi, X-ovi itd. Samo za njih ide ne samo izuvanje nego i dranje kože naživo.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Vozio sam Dokker-a 1.2TCE sa 100ks i manuelnim menjačem, do Slovenije i nazad, tako da potvrđujem da taj auto kida kako ide i kako se vozi. Stvarno mi j ostao u lepom sećanju. 

Dačija Daster2 ako je 4x4 ima "kraći" diff od verzije sa pogonom napred. Ista priča je bila i sa Kadjar-om. Svi znamo šta znači kraći a šta duži diff. Sigurno je ista logika i na Duster-u 3. 

stalker

Moram da se pohvalim kako sam upravo kapariso novog full hybrid Dustera Extreme 140 sa svom mogućom dodatnom opremom. Tokom ove godine se spremam poći u penziju pa sam odlučio počastiti sebe s novim autom. Ipak već 20 godina vozim Logana pa je već bilo vrijeme za nešto novo :woo-hoo: .   
 
Kriteriji su postavljeni da mora biti SUV s hybrid pogonom pa sam najprije krenuo širim izborom. Osim Dustera i Captura u razmatranje uzeo Suzuki Vitaru pa čak i Toyotu Yaris Cross. Toyota je otpala jer je unutašnjost previše skučena. Vitara me golicala ali sam i nju otpisao jer u salonu nisu imali ni  jedan primjerak da sjednem i razgledam. Captur je zanimljiv i lijep ali zbog nešto manje prostora u vozilu i prtljažniku sam ipak odlučio kupiti Dustera iako se cijene svih koji su bili u užem izboru bile približne. Možda je prevagnulo i to što sam imao priliku provozati testne primjerke, najprije Dustera 1,2 TCe u mild hybrid koji me nije dovoljno zainteresirao. Nakon njega sam vozio full hybrida s automatskim mjenjačem i rekao to je to  :to:.
Njega pokreće atmosferac 1,6 i 94 KS uparen sa elektromotorom od 48 KS što nekom Dacia matematikom daje 140 KS (?!) Ista motorizacija u Renaultima se označava kao 145 KS.
Dacia je konačno počela u svoje modela ugrađivati motore i opremu kakva se ugrađuje i u aktualne Renaulte s tim da na nekim sitnim detaljima štede kako Dacije ne bi bile potpuno konkurentne renault srodnim modelima. Na žalost to se odrazilo i na cijene pa Dacia više nije jeftini brend.   :huh:
Duster kojeg sam naručio će me koštati 29.015,36 Eura jer sam odabrao bijelu boju. Da sam još doplatio metalik boju i rezervnu gumu cijena bi bila skoro vrtoglavih 30 kila Eura .
Sad još treba čekati oko 4 mjeseca dok vozilo dođe i moliti Boga da u međuvremenu ne poskupi jer je u ugovoru takva klauzula da cijena do isporuke nije zagarantirana...
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

slavko_bgd

Čestitam na izboru i želim da auto brzo stigne i da se dugo lepo i slatko vozi.
U Duster-u 2 taj motor je bio deklarisan na 116ks. Vozio sam ga jedno kratko vreme kao službeni i opšti utisak mi je bio  da je pogon bio baš ono, penzionerski, za razliku od tadašnjeg 1.5dCi 110 koji je bio "kidalica".
"Matematika" kod hibrida iz Renault grupacije je da se nijedan od 2 pogona ne "nateže" na maksimalnu snagu. Nema potrebe za time. I cela kombinatorika se zapravo svodi na ekonomičnost i pouzdanost.
Imao sam svojevremeno priliku da testiram Clio5 sa tom pogonskom grupom i mogu da kažem da je to sasvim OK kombinacija. Najsvetlija tačka cele te priče je zapravo DHT menjač sa 4 brzine i 14(15) mogućih kombinacija pogona. Perverzija bi bila da ima pogon na tng, ali ne treba preterivati :)

Mare

Stalker, čestitke i da stigne pre roka u istoj ceni.  :too:

Zoran

Čestitam na odabiru.
 Ako je cijena promijenljiva - moguće da bude i niža  :wink:
Sam svoj gazda - vazda.

shole


Veterinar

@Stalker

Neka te lepo i duho sluzi auto u penziji. Barem kao Logan.

nik


MitarMrgulic

Svaka čast na izboru :)

Čudi me da koncesionari ne daju garantovanu cijenu u trenutku kupovine, to je nekada bio standard i mislim da je tako pošteno- odabrao auto, kaparisao, to bi trebalo da je to-ako se pošteno trguje.

slavko_bgd

To jeste bio i trebalo bi da bude standard ali to na žalost više nije tako. Pretpostavljam da ako diler nema garantovanu cenu pri poručivanju sa tako dugim rokovima isporuke, ne može je garantovati ni kupcu.