Dacia Jogger

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

#240
Citat: Capriolo poslato 05.01.2024. - 11:30Dosta sam razmišljao na tu temu, da li bi baterija većeg kapaciteta kod hibrida donela bolju ekonomičnost.
Ja mislim da UGLAVNOM ne bi. Ovo baziram na mom iskustvu sa par hibrida koje sam probao. Renoov nisam probao, ali, mislim da su kod svih klasičnih hirbida neki osnovni principi isti (iako se skoro svi oni po mnogo čemu i dosta razlikuju).

....
Tako ja to vidim. Da veća baterija nema neki poseban smisao za klasične hibride.
Napisao sam "možda bi veća baterija poboljšala ekonomiju vožnje" jer stvarno ne znam.
Laičko razmišljanje je bilo da bi veća baterija omogućila da SUS duže radi u optimalnom režimu pokrećući samo generator i da bi vozilo u tom slučaju moglo da pređe više kilometara koristeći elektro pogon sa dvostruko većom efikasnošću.

Što se tiče hibrida, možda bi trebalo uporediti dva C-SUVa iz praktično iste rodbinske linije: Nissan Qashqai (J12) ePower i npr Austral 1.2 eTech (HHN). J12 koristi SUS motor samo za pogon generatora i punjenje baterije dok vozilo pokreće isključivo struja a HHN pokreće kombinovano elektro-hibridno-SUS (kao i Jogger eTech ).

Capriolo

Pa, uporedi eto Nissan QQ (dug oko 442 cm) hibrid i 2WD sa 190 ks (na bazi SUS motora sa 3 cilindra od 1,5 litra) sa Ford Kugom (duga oko 462 cm, tj. +20 cm)  hibrid 2WD sa 190 ks (na bazi SUS motora od 2,5 litra).
Dva različita koncepta po pitanju uloge SUS-a.
Oba su formalno C segment, ali, Kuga očito veća (i teža).
Kuga ima bateriju od 1,1 kWh, a QQ od 1,7 kWh.
Ono što je objektivno uporedivo, jete to da ta Kuga ima WLTP emisiju od 124 gr CO2 i potrošnju 5,4 (piše na sajtu uvoznika u energetskom pasošu AEBS-a), a taj QQ ima emisiju (zavisno od paketa opreme) 120-123 gr CO2 i potrošnju 5,3-5,4 (piše na sajtu uvoznika).
Da li tom QQ-u kao manjem vozilu eneregetski pomaže u odnosu na Kugu to što QQ ima bateriju od 1,7 kWh, a Kuga od 1,1 kWh, pri čemu oba imaju elektromotor iste snage (190 ks), a zbog čega mislim i da nema logike porediti sa Australom hibridom, koji je značajno manje snage?
Ne pomaže očito ništa ta baterija većeg kapaciteta.

Inače, ne verujem da QQ ili X-Trail nemaju apsolutno nikakvu "vezu" sa točkovima. Mora, naime, nekada da radi samo u funkciji moto retardera i tada je sigurno sa nekim viskoznim ili električnim kvačilom u vezi sa poluosovinama. Jer u normalnim uslovima inercijalnog kretanja (pa i tokom vožnje nizbrdo), glavni (jači/pogonski) elektromotor obavlja funkciju generatora. Ali, radi zaštite baterije od prepunjavanja, kada tokom duže vožnje nizbrdo ista dodje na nivo napunjenosti od 100%, tada taj elektromotor prestaje da obavlja tu funkciju, a time prestaje i regenerativno kočenje. A bezbednosti radi, u cilju sprečavanja ubrzavanja vozila nizbdo, tada se pali SUS motor, koji potom obavlja uobičajeno ,,mašinsko kočenje".
Da nije toga, svaki bi se hibrid posle 2-3 km vožnje nizbrdo (čim mu se baterija napuni sa 100%) dalje otisnuo kao kamen.


Zoran

Pretpostavljam da će u budućnosti postaviti neke otpornike da se motor ne pali zbog kočenja. Kada i to bude ofirno onda će te otpornike uroniti u pretis lonac da bi se energija vodene pare iskoristila...
 
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

#243
Nisam nikada imao prilike voziti nizbrdo čisto električni automobil kod koga je baterija u trenutku te vožnje puna sa 100% i nije mi jasno kako je kod njega u tim okolnostima rešeno "mašinsko kočenje".

Kod hibrida, voziš nizbrdo veoma dugo, svo vreme SUS "ćuti", jer je prešao u EV mod ubrzo kada si krenuo nizbrdo, SUS "ćuti", ideš nizrdo, ideš ... Nema šta da kočiš kočnicom, "drži" ga regenracija (izabereš željeni nivo regeneracije, kako koja kola to nude da se podesi), baterija se puni, puni ... Ideš tih par km neke duge nizbrdice i vidiš na instrumentima da je baterija došla do 100% (ako imaš indikaciju za taj procenat, jer to nemaju svi) i odjednom u toj tišini začuješ "BUUUM" :) Nije nikakav "Buum", već, prosto, upalio se SUS (pa nije više ona ranija tišina), da bi on dalje mašinski kočio :) A ako samo vrhom dotakneš papučicu gasa u nastavku te nizbrdice, SUS se odmah gasi jer je oper prešao u EV mod. A kad opet pustiš gas, SUS se opet upali na toj nizbrdici.

Andrix

Meni se Joger svidja zbog velikog gepeka bez 3.reda sedista. Nakako sve vise vapim za gepekom iako nikada nisam voleo karavane, lepse mi je kada ne moram da trigonometrijski uklapam kofere i ostalo u gepek.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar

#245
Prosao sam raznim putevima i bio u raznim situacijama sa Joggerom. Tokom iduce godine, Boze zdravlja, trebalo bi da obidje i Portugal cak, pa ce biti materijala za nova pisanja o utiscima.
 Jogger je, za moje potrebe, odlican. Veliko je medjuosovinsko rastojanje, pa bi to moglo da bude nezgodno zbog nasukavanja van asfalta, ali stvar spasava to sto je ipak samo 1cm nizi od Dustera
 Komande na upravljacu mi se dopadaju, ali hoce da ze zaglupi to, da ne reaguje na vise uzastopnih pritisaka, da ne odspoji bluetooth i slicno.
 Desava sa da, iz nekog razloga, moze da pronadje samo dve radio stanice, pa moram da resetujem postavku "FM radio" kako bih prosirio izbor.
 Ovo do sada nije vezano samo za Joggera, a nije ni neka mana neresiva.
 Ono što jeste vezano, a jeste mana, je duzina izduvnog sistema. Auspuh se zavrsava ispod drugog reda sedišta. To znači da, pogotovo zimi ukoliko automobil radi, a otvaraju se vrata, dim ide u kabinu. U praksi to izgleda ovako. Auto zaledjen, pokrenem motor zbog odledjivanja stakala, stavljam dete u decije sediste, detetu muka zbog gasova iz automobila. Stanem kod jednog vrtica, zena otvori vrata da izvadi dete iz sedista kako bih ja nastavio vožnju sa drugim detetom do drugog vrtica, dim opet u kabini. Definitivno nije projektovano kako treba. Dok auto radi zadnja leva vrata se ne otvaraju vise zbog toga. Na fotografiji je zaokružen oblak dima, ne vidi se lepo.
 Srednji pojas u drugom redu sedišta dolazi iz plafona između glava putnika u trećem redu sedišta. On prolazi kroz plastični otvor za pozicioniranje pored naslona za glavu drugog reda. Ukoliko se pojas otkaci na obe kopče mehanizam ga velikom brzinom povuce nazad u plafon. Ona plastika za pozicioniranje pored naslona za glavu bi trebalo da ga zaustavi, ali se desi da ipak pojas proleti kroz nju i vrati se u svoju bazu, u plafon. To je jako opasno, zamalo da mi putnik u trećem redu dobije udarac u glavu. Ne daj Bože da muski deo kopče udari nekoga u oko. Ja sam postavio sundjer u plastiku kod naslona koji sprečava pojas da se vrati u početni položaj, a ne ometa zatezanje i postavljanje samog pojasa. Snimio sam tutorijal, pa sam se postideo svog glasa, tako da cu su u prilogu kropovane fotografije.







Iduce godine, ako se ostvare planovi za putovanje, ce Jogger imati i 100000km, pa bih tada ukupne utiske sumirao u odgovarajućoj temi.
 Supruga automobilu daje vrlo dobru ocenu (širok A stub, (pre)jaka klimatizacija u odnosu na polozaj otvora ventilacije/nagib soferke), dok je moja ocena visa i pored navedenih mana

saša61beograd

#246
Ovaj skraćeni auspuh je nešto zbog čega nikad ne bih kupio novu Dačiju (između ostalog).Makar samo zato što pokazuje prezir i podcenjivački odnos Reno-a prema kupcu.Koliko su uštedeli sa tim?Možda 2-3 evra.Na milion kupaca to je 2-3 miliona evra.Taman dovoljno da upravni odbor Reno-a organizuje sebi luksuznu večeru na nekoj jahti i da proslavi svoj poslovni uspeh.Niko od njih sigurno ne vozi Reno,a posebno ne Dačiju da bi bio svestan problema.Zamazivaće oči kupcima "bogatom opremom"(a zapravo jeftinom elektronikom) a na realnim stvarima će sve više štedeti,jer su kupci sve siromašniji,gluplji i imaju sve manje izbora za svoje pare.
I pored toga,mom sinu bih preporučio Joggera kao idealan porodični auto (kad bi danas kupovao nov auto).I to samo iz jednog tužnog razloga,a to je što za te pare nema boljeg i većeg.
Dačija se odlično prodaje,znači da su kupci srećni.Zato na sledećoj generaciji očekujem još kraći auspuh i još mnogo sličnih inovacija.

Krle87

Kada sam prvi put upalio auto da se vidi taj dim mislio sam da se nešto otkačilo. Malo je falilo da reklamiram :) Rekoh kakav li je ovo auspuh do pola auta... 

dekiv68

Samo da vas podsetim da je legendarni reno 4 imao kraj auspuha ispred zadnjeg točka, ne sećam se da li desnog ili levog. Možda je stvar tradicije

Mare

Veterinar, jel su to felne 15"?
Mislim da ima na aliekspresu da se uzme dodatak za pojas - dodatni okvir, koji se ubacuje u rupu i smanji joj prečnik, toliko da se kopča ne katapultira pozadi.

Ne vidim problem sa auspuhom, uglavnom su to vodene pare, ali slažem se da malo više bazdi nego obično nakon hladnog starta. Moguće da se u Joggeru više oseti jer se deo izduvnih gasova zadrži u zadnjem deu kabine zbog veće zapremine.

Veterinar

16". Zimi je ujutru problem, da.

MitarMrgulic

Ma nema auta koje nema nekih 2-3 promašena inžinjerska rješenja, važno je samo da promašaji nisu na vitalnim segmentima...ne razumijem to skraćivanje auspuha, Zoki je u pravu, kod Renaulta 4 je prije zadnjeg lijevog točka izlazio auspuh...ne znam zašto se to primjenjuje, da li je ušteda, da li da se vruća cijev "skloni" od područja rezervoara, ne znam...

Mare

Sigurno zbog uštede u novcu i pre svega u prostoru - jer treba obezbediti onoliki prostor na zadnjoj klupi i u gepeku kod sva tri modela na toj platformi + 90 litara goriva (50l benzina i 40l TNG).

Veterinar

Nakon raznih varijanti, danas videh i ovu:








Mare