za pocetak stavljam temu ovde ali bih mozda trebao u podforum kvarovi i popravke, samo sto ne znam jos dal se radi o kvaru....
primetio sam da mi desni far projektuje nize svetlost od levog, hteo bih da pitam kolege sa sanderom jel i kod njih tako ili je kod mene problem????
hvala
Ispod volana imas okruglu rucku za podesavanje visine snopa prednjih svetala, pokusaj tu da malo cackas da vidis. :ziveli:
Trebalo bi da je obrnuto. Idi na bilo koji tehnicki pregled da ti presteluju farove. Trebalo bi da je besplatno. Tockic (sklop) za stelovanje visine snopa srazmerno pomera farove gore-dole. Tebi treba stelovanje pomocu plasticnih vijaka na samim farovima.
Citat: miki-bgd poslato 13.05.2013. - 17:17
Ispod volana imas okruglu rucku za podesavanje visine snopa prednjih svetala, pokusaj tu da malo cackas da vidis. :ziveli:
pokusavao sam oba mi se pomeraju i uvek ostaje razlika
Citat: Aleks poslato 13.05.2013. - 17:22
Trebalo bi da je obrnuto. Idi na bilo koji tehnicki pregled da ti presteluju farove. Trebalo bi da je besplatno. Tockic (sklop) za stelovanje visine snopa srazmerno pomera farove gore-dole. Tebi treba stelovanje pomocu plasticnih vijaka na samim farovima.
znaci dovoljno na tehnickom??? ja mislio da se hvatam za garanciju :)
Pade mi na pamet da nije nesto trenutno pa da bi se samo sredilo pomeranjem :D
Probaj prvo na tehničkom, javi rezultat.
Ako je ranije nivo oba fara bio isti, ipak prvo potraziti problem u sajli za podesavanje.
ne znam za ranije imam kola tek 2 meseca, zato pitam ove forumase sta imaju isti auto da vidim jel kod njih tako ili je nivo isti
Desni far bi trebao, po nekoj generalnoj logici stvari, da malo više i malo duže "baca" od lijevog. Neke anomalije u radu farova do sada nisam primjetio, zapravo veoma sam zadovoljan svjetološću...
To je po meni sve ok.....samo nisi navikao. Od svih kola koje sam imao Dacia imma reflektore za ostale.... :hall:
Citat: speedo poslato 13.05.2013. - 19:37
Desni far bi trebao, po nekoj generalnoj logici stvari, da malo više i malo duže "baca" od lijevog.
I levi i desni se šteluju na istu visinu.To što je snop asimetričan,levo niži,stvar je konstrukcije H4 sijalice.
Citat: drzarkod poslato 13.05.2013. - 19:46
To je po meni sve ok.....samo nisi navikao. Od svih kola koje sam imao Dacia imma reflektore za ostale.... :hall:
ma ja sam super zadovoljan farovima i osvetljenjem, nego eto drug mi pre par dana rekao kao sta to meni ne radi desni far? (vozio je ispred mene u toku dana) ja posle gledam i sve radi, i onda se setio da se mozda njemu cinilo bas zbog tog nagiba pa se zato malo raspitujem
primetio sam nekoliko puta da vlasnici dacije naopako ugrade sijalicu H4 u far, u tom slucaju tako postavljena zaista ,,kopa oci".
Štelanje farova može se izvesti u kućnoj radinosti na način da se parkira auto na udaljenosti cca 5 m od zida ( jednake udaljenosti lijeve i desne strane ) , upaliti svjetla i pratiti . Trebala bi biti najjača svjetlost u ravnini ( poput svjetleće crte ) na oba fara , s tim da se na desnoj ( suvozačevoj ) strani ona zakrivljuje prema gore . Ako ima odstupanja , to podešavaš sa plastičnim šarafima na farovima ( obično su po dva po faru ) .
Nece biti bas tako. I levi i desni far na oborenom svetlu bacaju snop koji je sa gornje strane odsecen ovako __/
Na plasticne srafove se steluje visina tog snopa i usmerenost levo-desno, dok je sam oblik snopa odredjen reflektorom u faru (ne sijalicom, ona u oborenom svetlu daje svetlo u sirini luka od 180 stepeni u prvoj zizi-ono vlakno sa malim zaslonom, dok u dugackom svetlu daje luk od 360 stepeni u drugoj zizi).
Ono sto moze kod kuce je da parkira 10-ak metara od zida, pogleda pravilnost snopa oba fara (da li imaju __/ oblik), da proba da li se pomeranjem dugmeta za regulaciju visine snopa menja visina oba fara, i ako se menja podjednako, da problematicni far na srafove podigne tako da oba horizontalna dela snopa budu na istom nivou. Za pravilno podesavanje potrebno je malo (vise) matematike, pocetna visina fara (zize), propisani stepen pada svetlosnog snopa (pise na faru koliko %) i podatak o tacnoj udaljenosti od zida.
Ipak mislim da je poseta tehnickom pregledu jednostavnije resenje, pod uslovom da se nije otkacila sajla. Licno verujem da je problem u sajli, sam far nikad (ako nije menjan) ne moze da se spontano toliko rasteluje.
Ma po meni prije da je to subjektivno mišljenje vlasnika , a druga mogućnost je da je sajla na jednom od farova otkačena pa da podešava samo jedno svjetlo . Treća mogućnost je da se netko "igrao" sa šarafima na faru te poremetio visinu ili da je pokupio kakvog fazana uz cestu pa da mu je otkinulo koji plastični nosač fara .
Far sam od sebe teško da se deformirao bez vanjskih učinaka .
Kad stane pred zid vidjeće __/ na jednoj i drugoj strani istina , i neće precizno moći podesiti ali za prvu pomoć bit će OK .
provereno opet danas, projektovan oblik oba fara je _/ i potvrdjujem da je desni snop svetlosti nizi u odnosu na levi, kada podesavam visinu snopa preko kruga ispod volana oba fara se pomeraju istim intenzitetom i razlika uvek ostaje....videcu sta kazu na tehnickom :ne:
S obzirom na to da je sve to oko farova plastika, nije neobično da dođe do nepoželjnog i ničim izazvanog poremećaja kod jednog od farova. Da sam na tvom mestu, ja bih najpre sam podigao desni far. Čini mi se da je ključ imbus šestica.
Ukoliko je razlika veoma velika, to je onda svakako za servis, ali probaj prvo sam da podesiš kao što su ti neki članovi već objasnili kako. Ako se problem opet pojavi, onda servis.
Ako sam podešavaš fatove, onda pazi da ne pomešaš šrafove za pomeranje po vertikali i po horizontali. Šraf za vertikalno pomeranje je na faru Logana Ph II odozgo, prema blatobranu, malo uvučen tako da se malo teže vidi.
evo sam resio problem, podesio kako su kolege sa foruma predlozile i ima jedan u koso postavljen sraf koji podesava visinu i sada je odlicno :cul: :lux:
:offtopic: jedino sam otkrio neki deo koji izlazi sa zadnje strane fara, plasticni je bele boje, dug oko 5-6 cm a debljine jedne hemijske i vrti se.....jel zna neko sta moze da bude to???
Ne znam kako je na Sanderu, ali po opisu bih rekao da se radi o "šrafu" za podešavanje snopa fara po pravcu (bar na Loganu odgovara opisu koji si dao). :ces:
Kako misliš??? Za podesavaje visine je drugi sraf to sam uradio, a ovaj bas nisam shvatio.
Edit Loganovac: nema potrebe citirati prethodni post u celosti.
Pa verovatno misli da je far potrebno podesiti po visini i po pravcu (levo-desno). Ti si podešavao samo po visini.
Citam ovaj post i dalje ne kapiram kako nezavisno mogu da podesim svetlosni snop po horizontali vertikali.... :huh: U pitalju je Logan 1.4 2008 god. Sve sto sam mogao da visim su ona dva bela plasticna.... nazovimo ih srafa, cijim okretanjem se ama bas nista ne desava. Moze li mala :help:?
Kod Logana, za podešavanje snopa po visini (gore/dole) potrebno je imbus ključem ('bem li ga koji broj) zavrtati/odvrtati plastični "šraf" koji se nalazi sa gornje strane kućišta fara i vidi se kroz prednji gornji vezni lim (pod br. 1 na slici).
(http://s21.postimg.org/u5ohcypoz/Capture_1.jpg) (http://postimg.org/image/u5ohcypoz/)
Za podešavanje snopa svetla po pravcu (levo/desno) potrebno je odvrtati/zavrtati plastičnu belu "polugicu" (u vidu krsta u preseku, na slici pod 2) sa zadnje strane kućišta fara.
(http://s14.postimg.org/lo19utc7x/Capture_2.jpg) (http://postimg.org/image/lo19utc7x/)
Kod Sandera je princip isti, samo je šraf za podešavanje po visini (zeleno na slici) malo više zaklonjen jer spoljno staklo fara prelazi delimično preko njega, dok je polugica za podešavanje po pravcu (crveno na slici) jednako lako uočljiva kao kod Logana.
(http://s8.postimg.org/3qidwighd/c8n0s_Lkvy2_KJ133433156666_P569.jpg) (http://postimg.org/image/3qidwighd/)
Ja jasnije od ovog n'umem da objasnim.
Citat: blagojevic poslato 21.06.2013. - 22:33
... cijim okretanjem se ama bas nista ne desava.
Ako si gledao far, na njemu ćeš teško uočiti pomeranje. Parkiraj auto naspram zida na par metara i prati šta se dešava sa snopom na zidu. Ako se ne pomera, neispravan ti je mehanizam za podešavanje.
Nik, muchas grasias :to:
Ja sam vrteo onaj beli plasticni sraf. Auto je bio parkiran ispred garaznih vrata ali moguce da nisam primetio nikakvo pomeranje zbog blizine. Na faru pise 1%, sto bi prevedeno u stepene bilo 1,11 stepeni pada svetlosnog snopa. Da li se ovde misli na pad snopa kada je upaljeno oboreno svetlo? Jos me zanima, da li snopovi levog i desnog fara treba da budu paralelni ili recimo da se sire/skupljaju?
Posto se evidentno ne snalazis najbolje sa mehanikom i principom rada i podesavanja, najbolje da odes u najblizi tehnicki pregled i oni ce ti rado podesiti far kako treba, ako uopste treba da se podesava.
Citat: blagojevic poslato 22.06.2013. - 00:15
Jos me zanima, da li snopovi levog i desnog fara treba da budu paralelni ili recimo da se sire/skupljaju?
Snopovi treba da budu paralelni. :wave:
Hvala drustvo, resen problem! :ziveli: