Pozdrav svim clanovima foruma.
Ovo mi je prvi post, pa nisam bas siguran dali je ovo prava rublika za to ili je trebalo negde drugde da postavim.
Vlasnik sam Sandera 1.2 Ambiance i to mi je prvi auto u vlasnistvu. Vozio sam ranije, uglavnom jeftinije autmobile (jugo, 101, opel, fiat, starije mercedese,...) pa me zanimaju neki vasi utisci i misljenja.
Naime, gledajuci u gradu neka vozila na raskrsnicama i parkingu, primetio sam da neki od jeftinijih automibila (Reno Clio, Fiat marea, Corsa, Fiesta,...) imaju mnogo meksi/laksi servo volan neko sto je u mom Sanderu. To sam primetio, dok su vozaci u doticnim vozilima, parkirali automobile - jednom rukom/dlanom na volanu, su okretali tako lako volan i auto, da bi covek pomislio da su u nekom BMW-u, Audi-u,... dok se ja, bogami, rvem sa volanom, sa obema rukama, prilikom parkiranja ili skretanja.
Nisam neki poznavalac mehanike u automobilima, pa me zanima dali je to neka razlika u servo uredjaju ( dali neki imaju hidraulicni a neki elektricni). ili je to samo do auta ?
Kakva je razlika izmedju auta koji ima i koji nema servo volan ? Dali se servo volan prepoznaje po tome sto sam ispravlja tockove nakon skretanja, ili po necem drugom.
Jos jednom, pozdrav svima i unapred hvala na odgovorima.
Ne znam kako se "rves" sa volanom, mozda ti servo ne radi kako treba...jel auto nov ili polovan?
Servo volan na mom autu radi perfektno, lako se mota dlanom, prstom.... :ne:
P.S. Mozda ti je pritisak u prednjim gumama mali!
Auto je kupljen nov pre 6 meseci a pritisci u gumama su po propisu (2 Bara napred, 2.2 nazad) kao sto pise na tabeli na vratima.
Nije bas toliko strasno to "rvanje" (daleko od toga da je kao na "Dajcu"- stari kamion) ali nema sanse jednom rukom/dlanom, da se okrece, pogotovo kad auto stoji u mestu.
Po cemu se zna dali je servo isparavan ili ne ?
Možda je banalnost u pitanju, npr. nedovoljan nivo servo tečnosti.
Je li od početka isto stanje sa servom ili je prvo bilo lakše pa onda postaje teže?
Moj komšija je sa novim puntom imao vrlo sličan problem što niko nije proveravao nivo pre preuzimanja auta a on čovek isto nije imao iskustva jer je pre toga vozio floridaljku :ces:
Pravo da ti kazem, ne znam ni ja. Cisto sumnjam da je elektricni, posto je to verovatno skuplja varijanta - ovde se gledalo da se maksimalno ustedi. Cak nema ni onih slova na gepeku "by Renault". Jedno "nestrucno/laicko" pitanje: dali se tecnost za servo volan koriste oba sistema servo volana (elektricni i mehanicki) ili je to specificno samo kod jednog? Dali ti imas u loganu posudu za tecnost za servo ?
To malo teze upravljanje je od samog pocetka, a nivo tecnosti za servo, za ovih 6 meseci je opao mozda, za jedno 2 mm - oblezio sam na posudi kad sam ga kupio. Znaci nista manje ili vise se nije pogorsalo/popravilo.
Pozudu ima svaki auto koji ima servo...kod mehanickog je vrlo pristupacna i nalazi se okacena za vezni lim, uz hladnjak, a na elekticnim je, koliko sam ja upoznat, ispod levog fara...malo je zdudan i nepristupacan.
Prati nivo ulja i dalje, ne sme da opada uopste.
Ako se dobro secam iskustava drugih, inace je na daciji servo nesto malo tvrdji nego kod nekih drugih marki, ali to je dobro zbog (citiram nekoga) "Dobro je sto je malo tvrdji, a ne da se prestrojim kad kinem" :laugh1:
Mozes da slikas posudu za tecnost, ona moze da pomogne da se vidi koji je servo u pitanju.
Druga stvar, mozda je cak i servo riknuo, pa se rves sa tockovima. Kod Zive mi je majstor rekao da servo ne moze da se pokvari tako da radi polovicno, ili radi ili ne.
I treca stvar, mozda ti je to subjektivni osecaj, dok nisam navikao nije bilo sanse da motam volan jednom rukom. Mozda je najbolje da nadjes nekoga sa istim autom pa da proveris :ne:
Hvala "Loganovcima" na odgovorima i savetima. Nek se javi neki "Sanderas" da cujemo i njegova iskustva.
Ne smeta meni toliko to sto ne mogu jendom rukom da ga smotam - pri vecim brzinama ne bi bilo, zgodno da auto seta pri najmanjem pokretu volana; vec cisto onako informativnog karaktera - dali je tako kod svih Sandera ili zavisi od modela do modela.
Što se tiče poređenja sa drugim vozilima, istina je da Sandero ima nešto teži volan i pored servo uređaja, što se meni lično dopada jer bezbrižnije ide većim brzinama sa samo jednom rukom na volanu.
Najbolje rešenje ove dileme je da ukoliko poznaješ ili parkiraš negde pored nekog Sandera, pitaš vlasnika samo da okreneš volan u mestu.
Upoređivanjem se svaka dilema rešava.
Citat: žac poslato 10.03.2013. - 15:32
Pozudu ima svaki auto koji ima servo...kod mehanickog je vrlo pristupacna i nalazi se okacena za vezni lim, uz hladnjak, a na elekticnim je, koliko sam ja upoznat, ispod levog fara...
:nono: Električni servo volan nema nikakvo ulje već elektromotor deluje direktno. Pomešao si sa hibridnim servom gde je umesto mehaničke pumpe pogonjene motorom ugrađena električna pumpa, a sve ostalo je isto. U mnogim automobilima, čak i u Grande Puntu, ugrađen je električni servo pa se pojačanje sile može podešavati po volji, bukvalno da okrećeš prstom. Iz tih razloga postoji City mod (veliko pojačanje, volan se okreće lakim dodirom) koji je jako zgodan za uparkiravanje. A pošto bi bilo rizično voziti većom brzinom sa tako "lakim" volanom, City mod se automatski isključuje pri brzini od 50-60km/h.
BTW, ako uspevaš da svoj hidraulični servo okrećeš jednim prstom u mestu, mora biti da si mnogo jak, pa se ne treba zezati s tobom. :ces: Možda je baš zbog tebe Chuck Norris emigrirao iz Zemuna u NBg :Smiley:
Jeste kod Sandera tvrdji servo volan to sam i ja primetio kod mene, jer sam pre vozio Clia a kao taksista Punta sa City modom, te sam i te kako mogao da primetim razliku.
Ali ne mislim da je to toliko strasno pogotovo ako vozim juga pa onda sednem u Sandero onda mi je mnogo lako, i tebi preporucujem da probas neki auto bez servo volana a onda vozis svoj.
Inace mislim da kada auto stoji ne treba okretati volan jer nije dobro za servo, i nikada ne treba tockove ostavljati u krajni levi ili desni polozaj kada su kola parkirana.
Ne treba nikako okretati volan dok auto stoji u mestu. Em sto trpi servo, pa ostatak mehanizma i zavrsava se na sponama, jer one u svakom slucaju savladjuju isti otpor, bilo da je upaljen servo ili ne, razlika je samo sto u prvom slucaju vama je lakse, dok je u drugom slucaju izuzetno teze.
Makar i malo pomeranje, tipa nekoliko santimetara, je znatno bolja varijanta nego motanja u mestu
Koliki otpor treba servo da savlada najlakse je proveriti kada se motor ugasi pa onda probati da se vrti volan u mestu, i onda probati isto to kada auto malo pogurate.
Na mom loganu servo isto radi od prvog dana i jeste malo tezi od drugih kola, poredio sam sa novim grande puntom, koji jos ima i city opciju kada je jos laksi
Godinama sam vozio Opel Astru a poslednjih godinu dana Stepway-a, ne vidim neku drasticnu razliku u tezini okretanja volana, moze se jednom rukom okretati, cim se auto bar malo pokrene.
Hvala svim clanovima na odgovorima i savetima. Drago mi je sto ste se odazvali u tolikom broju. Uvek je lepo cuti iskustva i savete drugih vozaca. Svaka cat svim "loganovcima" - bas vam je jako brojno stanje - Sanderasa je prilicno malo.
Ne praktikujem da okrecem volan u mestu (uvek idem makar malo napred/nazad) niti da ga ostavljam u krajnjem levom/desnom polozaju - cuo sam i ja da to nije dobro za servo.
Nivo ulja za servo ne sme da mrda.
Eksperimenta radi, naduvaj prednje gume na 2,2 bar mereno na nekom osvedoceno tacnom manomentru, pa izvesti.
Propustio si da napises jesu li ti gume letnje ili zimske. Meni se Eskimo lakse vrti od Contija, a iste su sirine.
Poslednje sto mi pada na pamet je ono sto je mene zezalo dok nisam stavio navlaku za volan od skaja, volan je bio suvise gladak da bi se mogao motati dlanom, te je to stvaralo privid preteskog serva.
Sto se tice toga da volan klizi - tu si apsolutno u pravu. Kad stavim samo dlan na volan i tako pokusam da ga smotam, bas klizi. Probacu da mu stavim neku navlaku od koze ili skaja - havala na ideji.
Činjenica je da je servo malo tvrđi kod Rumuna, ali ni na Cliu koji sam vozio pre Logana, ništa nije bio lakši. E sad, ima i toga da je volan šugavo gladak pa ako su suvi dlanovi može doći do poteškoća pri motanju jednom rukom.
Ja probao sandera bez servo uredjaja i bio prijatno iznenadjen. Doduse, on ima i vise okretaja volana
od jedne do druge krajnje tacke i cini mi se da ima i veci obruc volana tako da sam razliku osetio samo u mestu.
Inace i kod mene je servo malo tvrdji ali sasvim dovoljan. City mod po meni visak.
Kad smo vec kod volana, zanima me kako se uzimaju mere za volan za te navlake ? Dali se uzima precnik ili obim volana ? Posto ja koristim Lavlju Sapu, pa bas i nemam puno lufta da stavljam neke deblje navlake, da li postoji mozda neka tanja navlaka ili mozda da se kupi skaj/koza u obliku trake na metar, pa da se namota na volan ?
Da li neko koristi tu navlaku i ima Lavlju sapu istovremeno ?
Koristio ja, i imao i navlaku.
Sve može bez problema.
Sad se vraćamo na ovaj problematični servo (ako je uopšte problematičan).
Nije taj servo toliko problematican, samo me malo bio blam, kad sam juce na parkingu parkirao Sandero u rikverc, pa ga motam na sve strane; a neki tip u belom Kliu, jednom rukom smota ga za cas i uparkira lepo. Svi bi smo mi hteli vise za male pare :whistling:
Stvarno cu morati da mu stavim neku navlaku, jer bas klizi volan - bas je suv.
Ja ti rekoh da uporediš sa nekim.
Dok to ne uradiš nećemo znati da li je to problem ili ne. :ne:
Hocu - hvala
Ja imam Sandera bez serva. Vozim cesto Stepway sa servom. Jeste dosta tvrd Dacijin servo, tako da na mom bez Serva i ovom sa u voznji skoro da ne primetim razliku nekad. Okretanje u mestu je naravno druga prica.
Za razliku on npr. Zastave 10 - Fiat punta, Dacijin servo je dosta kruci, a tek o City servu Fiata da ne pricam...
Misterija je resena. Konacno nabavio navlaku za volan - e sad vec moze da se okrece kako treba. Sasvim druga stvar sad kad ima tu koznu(skaj) navlaku. Volan vise ne klizi, i moze da se mota jednom rukom prilikom parkiranja. Hvala svima na savetima i ucescu u ovoj temi.
Pozdrav
:conf:
E stvarno svasta... znaci obloga volana popravila servo :banghead: :bonk:
Što opet znači da je tema apsolutno nepotrebna.
U ovom postu, uopste nije bilo reci o tome dali je servo pokvaren ili ne:
"Naime, gledajuci u gradu neka vozila na raskrsnicama i parkingu, primetio sam da neki od jeftinijih automibila (Reno Clio, Fiat marea, Corsa, Fiesta,...) imaju mnogo meksi/laksi servo volan nego sto je u mom Sanderu."
"Nisam neki poznavalac mehanike u automobilima, pa me zanima dali je to neka razlika u servo uredjaju ( dali neki imaju hidraulicni a neki elektricni). ili je to samo do auta ?"
Pitanje je bilo kakvi su vasi utisci sa servo upravljacem u odnosu na neke druge modele auta - neki imaju lakse upravljanje (tkzv City mod) a neki ne. Ja licno, nemam toliko vozackog staza sa novim autima, pa me uvek zanimaju misljenja i saveti drugih vozaca. Zato je i svrha svakog foruma, da delimo iskustva i savete. Zar ne ? Stariji clanovi i vozaci sa duzim vozackim iskustvom, trebalo bi da svojim savetima pomognu i olaksaju neke sitnije probleme, mladjim i manje iskusnim vozacima.
Obloga volana nije popravila servo, posto on nije ni bio pokvaren; ali mi je omogucila da bolje drzim volan, koji je onako plastican i gladak, nema bas neki "grip", tj ne lezi bas najbolje u ruci (subjektivno misljenje).
Hvala svima na ucescu i savetima.
Pozdrav
Dali ili nisu dali, pitanje je da li se volan mota dlanom ili ne.
A ne mota se.
Citat: Max28 poslato 10.03.2013. - 14:40
... dok se ja, bogami, rvem sa volanom, sa obema rukama, prilikom parkiranja ili skretanja.
Na osnovu napisanog svako bi prvo posumnjao u ispravnost serva, a tek potom u tvoj osecaj za filing, posto je poslednji volan na rvanje napravljen u vojnom Dajcu pre 40-tak godina.
Drzi ti volan kako treba i upotrebljavaj kako treba, a sminkeraj, lakat na prozoru i motanje jednom rukom ostavi drugima.
Moram samo još da priupitam.
Jesi li probao volan na još nekoj Daciji?
Ne motam ja (niti drzim) volan jednom rukom u toku voznje, nego samo kad parkiram, posto kod parkiranja u rikverc (lastin rep) ili paralelnog parkiranja, pored koriscenja retrovizora, ja se obavezno okrenem unazad i gledam kroz zadnji prozor. Retrovizori (pogotovo bocni) ne daju pravu sliku rastojanja izmedju objekta, posto je svako ogledalo po malo iskrivljeno (konkavno ili konveksno), pa za svaki slucaj se i okrenem. U tom polozaju nije bas anatomski ugodno i izvodljivo motanje volana sa obe ruke.
Ne, do sada nisam vozio neki drugi Sandero osim svoga, pa su me zato i zanimala iskustva drugi Sandersa.
Upravo zbog toga sam i savetovao da uporediš sa još nekim Dacijinim vozilom.
Da si uporedio ne bi ovde trubili o mogućim problemima.
Suma sumarum, problem nije ni postojao. :too:
Al' da je tvrd servo, tvrd je. I da kad su suvi dlanovi, ne može baš lako jednom rukom da se mote, ne može.
I volan obavezno držati na 10 i 2 i motati samo školski... Nikako jednom rukom (mangupski) i nikako lakat na prozor, to je nekulturno!!! :hihi1: :)
znam je :offtopic: ali.....
ruke na 10do2 je nesto najgore sto su nas ucili u autoskolama.
ko je imao priliku da ode u NAVAK i nauci da se ruke pravilno drze na 15do3 znace da tako i profesionalni vozaci tipa f1 i wrc drze ruke.
dok drzite ruke na 10do2 delimicno pokrivate centralni deo volana i prilikom izletanja airbaga moze doci do povrede ruku, a kad su vam ruke na 15do3 onda je ceo centralni deo upravljaca slobodan, takodje je i mnogo lakse i konkretnije izbegavanje iznenadnih prepreka na putu.
pozz