Sandero + Servo volan

prethodna tema - sledeća tema

Max28

Pozdrav svim clanovima foruma.
Ovo mi je prvi post, pa nisam bas siguran dali je ovo prava rublika za to ili je trebalo negde drugde da postavim.
Vlasnik sam Sandera 1.2 Ambiance i to  mi je prvi auto u vlasnistvu. Vozio sam ranije, uglavnom jeftinije autmobile (jugo, 101, opel, fiat, starije mercedese,...) pa me zanimaju neki vasi utisci i misljenja.
Naime, gledajuci u gradu neka vozila na raskrsnicama i parkingu, primetio sam da neki od jeftinijih automibila (Reno Clio, Fiat marea, Corsa, Fiesta,...) imaju mnogo meksi/laksi servo volan neko sto je u mom Sanderu. To sam primetio, dok su vozaci u doticnim vozilima, parkirali automobile - jednom rukom/dlanom na volanu, su okretali tako lako volan i auto, da bi covek pomislio da su u nekom BMW-u, Audi-u,... dok se ja, bogami, rvem sa volanom, sa obema rukama, prilikom parkiranja ili skretanja.
Nisam neki poznavalac mehanike u automobilima, pa me zanima dali je to neka razlika u servo uredjaju ( dali neki imaju hidraulicni a neki elektricni). ili je to samo do auta ?
Kakva je razlika izmedju auta koji ima i koji nema servo volan ? Dali se servo volan prepoznaje po tome sto sam ispravlja tockove nakon skretanja, ili po necem drugom.
Jos jednom, pozdrav svima i unapred hvala na odgovorima.

zac

#1
Ne znam kako se "rves" sa volanom, mozda ti servo ne radi kako treba...jel auto nov ili polovan?

Servo volan na mom autu radi perfektno, lako se mota dlanom, prstom....  :ne:

P.S. Mozda ti je pritisak u prednjim gumama mali!

Max28

Auto je kupljen nov pre 6 meseci a pritisci u gumama su po propisu (2 Bara napred, 2.2 nazad) kao sto pise na tabeli na vratima.
Nije bas toliko strasno to "rvanje" (daleko od toga da je kao na "Dajcu"- stari kamion) ali nema sanse jednom rukom/dlanom, da se okrece, pogotovo kad auto stoji u mestu.
Po cemu se zna dali je servo isparavan ili  ne ?

boxit

Možda je banalnost u pitanju, npr. nedovoljan nivo servo tečnosti.
Je li od početka isto stanje sa servom ili je prvo bilo lakše pa onda postaje teže?
Moj komšija je sa novim puntom imao vrlo sličan problem što niko nije proveravao nivo pre preuzimanja auta a on čovek isto nije imao iskustva jer je pre toga vozio floridaljku  :ces:

Max28

Pravo da ti kazem, ne znam ni ja. Cisto sumnjam da je elektricni, posto je to verovatno skuplja varijanta - ovde se gledalo da se maksimalno ustedi. Cak nema ni onih slova na gepeku "by Renault". Jedno "nestrucno/laicko" pitanje: dali se tecnost za servo volan koriste oba sistema servo volana (elektricni i mehanicki) ili je to specificno samo kod jednog? Dali ti imas u loganu posudu za tecnost za servo ?
To malo teze upravljanje je od samog pocetka, a nivo tecnosti za servo, za ovih 6 meseci je opao mozda, za jedno 2 mm - oblezio sam na posudi kad sam ga kupio. Znaci nista manje ili vise se nije pogorsalo/popravilo.

zac

Pozudu ima svaki auto koji ima servo...kod mehanickog je vrlo pristupacna i nalazi se okacena za vezni lim, uz hladnjak, a na elekticnim je, koliko sam ja upoznat, ispod levog fara...malo je zdudan i nepristupacan.

Prati nivo ulja i dalje, ne sme da opada uopste.

miki-bgd

#6
Ako se dobro secam iskustava drugih, inace je na daciji servo nesto malo tvrdji nego kod nekih drugih marki, ali to je dobro zbog (citiram nekoga) "Dobro je sto je malo tvrdji, a ne da se prestrojim kad kinem"  :laugh1:

Mozes da slikas posudu za tecnost, ona moze da pomogne da se vidi koji je servo u pitanju.

Druga stvar, mozda je cak i servo riknuo, pa se rves sa tockovima. Kod Zive mi je majstor rekao da servo ne moze da se pokvari tako da radi polovicno, ili radi ili ne.

I treca stvar, mozda ti je to subjektivni osecaj, dok nisam navikao nije bilo sanse da motam volan jednom rukom. Mozda je najbolje da nadjes nekoga sa istim autom pa da proveris  :ne:


Max28

Hvala "Loganovcima" na odgovorima i savetima. Nek se javi neki "Sanderas" da cujemo i njegova iskustva.
Ne smeta meni toliko to sto ne mogu jendom rukom da ga smotam - pri vecim brzinama ne bi bilo, zgodno da auto seta pri najmanjem pokretu volana; vec cisto onako informativnog karaktera - dali je tako kod svih Sandera ili zavisi od modela do modela.

speedo

#8
Što se tiče poređenja sa drugim vozilima, istina je da Sandero ima nešto teži volan i pored servo uređaja, što se meni lično dopada jer bezbrižnije ide većim brzinama sa samo jednom rukom na volanu.

kiconix

#9
Najbolje rešenje ove dileme je da ukoliko poznaješ ili parkiraš negde pored nekog Sandera, pitaš vlasnika samo da okreneš volan u mestu.
Upoređivanjem se svaka dilema rešava.

Loganovac

Citat: žac poslato 10.03.2013. - 15:32
Pozudu ima svaki auto koji ima servo...kod mehanickog je vrlo pristupacna i nalazi se okacena za vezni lim, uz hladnjak, a na elekticnim je, koliko sam ja upoznat, ispod levog fara...

:nono: Električni servo volan nema nikakvo ulje već elektromotor deluje direktno. Pomešao si sa hibridnim servom gde je umesto mehaničke pumpe pogonjene motorom ugrađena električna pumpa, a sve ostalo je isto. U mnogim automobilima, čak i u Grande Puntu, ugrađen je električni servo pa se pojačanje sile može podešavati po volji, bukvalno da okrećeš prstom. Iz tih razloga postoji City mod (veliko pojačanje, volan se okreće lakim dodirom) koji je jako zgodan za uparkiravanje. A pošto bi bilo rizično voziti većom brzinom sa tako "lakim" volanom, City mod se automatski isključuje pri brzini od 50-60km/h.

BTW, ako uspevaš da svoj hidraulični servo okrećeš jednim prstom u mestu, mora biti da si mnogo jak, pa se ne treba zezati s tobom.  :ces: Možda je baš zbog tebe Chuck Norris emigrirao iz Zemuna u NBg  :Smiley:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ivko

Jeste kod Sandera tvrdji servo volan to sam i ja primetio kod mene, jer sam pre vozio Clia a kao taksista Punta sa City modom, te sam  i te kako mogao da primetim razliku.
Ali ne mislim da je to toliko strasno pogotovo ako vozim juga pa onda sednem u Sandero onda mi je mnogo lako, i tebi preporucujem da probas neki auto bez servo volana a onda vozis svoj.

Inace mislim da kada auto stoji ne treba okretati volan jer nije dobro za servo, i nikada ne treba tockove ostavljati u krajni levi ili desni polozaj kada su kola parkirana.

miki-bgd

Ne treba nikako okretati volan dok auto stoji u mestu. Em sto trpi servo, pa ostatak mehanizma i zavrsava se na sponama, jer one u svakom slucaju savladjuju isti otpor, bilo da je upaljen servo ili ne, razlika je samo sto u prvom slucaju vama je lakse, dok je u drugom slucaju izuzetno teze.

Makar i malo pomeranje, tipa nekoliko santimetara, je znatno bolja varijanta nego motanja u mestu

Koliki otpor treba servo da savlada najlakse je proveriti kada se motor ugasi pa onda probati da se vrti volan u mestu, i onda probati isto to kada auto malo pogurate.

Andrix

Na mom loganu servo isto radi od prvog dana i jeste malo tezi od drugih kola, poredio sam sa novim grande puntom, koji jos ima i city opciju kada je jos laksi
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

supercuber

#14
Godinama sam vozio Opel Astru a poslednjih godinu dana Stepway-a, ne vidim neku drasticnu razliku u tezini okretanja volana, moze se jednom rukom okretati, cim se auto bar malo pokrene.