Dacia Jogger

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Opet balada o Nm motora  :ranting:

Zaboravlja se da vozilo pokreće momenat na točku a ne momenat motora. Drugo, ali najbitnije, momenat motora nikada ne može da se gleda kroz jedan broj nego preko krive zavisnosti momenta od broja obrtaja. Treće, veći momenat najčešće ne znači srazmerno bolje performanse. Baš nađoh jedan primer, Clio IV 1.5dCi vs. Clio IV 90 TCe , 220Nm prema 135Nm a razlika u recimo ubrzanju 0-100km/h svega 0.5s (11,7 / 12.2s). Mase tu negde. Ali moja crvena aždaha sa 148Nm i otprilično slične mase ošiša ih oba za po dve bandere fore sa 10.2s od 0-100km/h. I to šugavi atmosferac! Masa Logana I 1.6 16V fabrički je 1115kg (bez vozača, pun rezervoar i oprema), Clio dCi je 1220kg a TCe 1242kg (90% goriva u rezervoaru, ali sa vozačem i prtljagom), možda tridesetak kila razlike, pa vi vidite. Slična stvar je sa testom 0-1000m: dCi 33.8s, TCe 34.6s, Logan 31.9s   :c1: Da podsetim, 220Nm / 135Nm / 148Nm. Gde je sad taj momenat?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kovdejan

Obrtni moment je jako bitna karakteristika motora, na kraju krajeva, preko menjača se i prenosi na točak. Što je veći obrtni moment na ulazu, to daje mogućnost da se veći obrtni moment isporuči točku.  Kad se posmatra samo obrtni moment, kao obrtni moment, on nije bitan za ubrzanje i maksimalnu brzinu, ali je jako bitan za mogućnost održanja brzine pri povećanom opterećenju. Obrtni moment je u stvari bliži pojmu snaga kako ga doživljavamo u svakodnevnom govoru nego što je to snaga kao fizička veličina, koja se uprošćeno više može posmatrati kao agilnost. Brzina zavisi od snage, koja je opet povezana sa momentom (snaga = obrtni moment x broj obrtaja). Obrtni moment omogućuje da se zadrži "snaga" pri većem broju obrtaja, odnosno brzini. Tvoj benzinac će pokidati dizelaša na ravnom jer mu tu nije veliko opterećenje, prevozi malu masu po ravnom, nije mu potreban veliki obrtni moment. Međutim, ubaci pet putnika u svog benzinca i u tog dizelaša, pa izađite recimo na ono brdo pored Kaluđerice na ulazu u Beograd, da vidiš koliku će brzinu tu motor sa većim obrtnim momentom ostvariti, a kolicnu onaj sa manjom. Ili ako se prebacimo na dizel, da vidiš ko će kome ostati u oblaku crnog dima. :)

Snaga je odnos mase koju možeš da prevezeš i vremena potrebnog za to, što je kraće vreme snaga je veća. Sa druge strane, za istu snagu motora, veći obrtni moment motora može da "pretera" veću masu za isto vreme. Tu je razlika između 220 Nm i 130 vrlo primetna i drastična. Recimo moj dizel MCV bez problema uz gore navedeno brdo zadržava 130 km/h, dok stari Logan 1.4 ispušta dušu na oko 80 km/h.

Zoran

Tu bi bilo naj adekvatnije uzeti u razmatranje nekakav integral od rpm1 do rpm2 ( Nm x rpm)
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Sve bi to imalo smisla kad bih ja ziveo od toga da 90 posto veka automobila prevozim  5 osoba uz to brdo.
A posto to nije slucaj, dobar je ovaj moj trocilindras koji ce u Jogeru imati i 20ks vise.

kovdejan

Svako bira prema onom što mu treba. :) Ja sam "prodisao" sa MCV-om. Isto tako može da se gleda "sve bi to imalo smisla kad bih ja živeo od toga da 90 posto veka automobila vozim 200 km/h, dobro mi je i 75 KS iz mog logana 1.4" ;) Mogućnost da zadržim isti ritam vožnje uz brdo kao po ravnom je meni neprocenjiva, a to je upravo ono što mi je falilo na 1.4 MPi. Putovanja su mi sad mnogo relaksiranija jer se uvek oseti ta rezerva "snage".


Loganovac

@kovdejan:  uz dužno poštovanje i bez uvrede, sad ću lepo da se upucam od ovog filozofiranja na temu Njutnove mehanike, a moj pokojni profesor Mika Marković sa katedre Tehničke fizike na ETF verovatno se okreće u grobu, neka mu je laka zemlja.

:suicide:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kovdejan

neeee :help:
Filozofiranje ili ne, potcenjivati značaj obrtnog momenta motora prosto nije u redu. Bez oba podatka nije moguće dobiti koliko toliko jasnu sliku o karakteristikama auta i kako se isti ponaša na putu.

kiconix

#82
Ja bih vama preporucio novog Captura, ima sjajnu opciju na bordu.
Podeljen prikaz sa HP i NM.
Mozete ceo dan da gledate u ekran i uzivate.

https://youtu.be/B7BJ8WlN7SU

Capriolo

Citat: kovdejan poslato 09.03.2022. - 15:32
neeee :help:
Filozofiranje ili ne, potcenjivati značaj obrtnog momenta motora prosto nije u redu. Bez oba podatka nije moguće dobiti koliko toliko jasnu sliku o karakteristikama auta i kako se isti ponaša na putu.

Slažem se sa svim što si napisao u prethodnim postovima na temu značaja obrtnog momenta. Ali prihvatam i pravo svakoga da misli drugačije. Pa i da je nekome bolje i prijatnije, da lupim, 120 ili 160 Nm nego 220 ili 260 Nm i/ili da mu je svejedno da li je max. obrtni moment na 2.000 ili 4.000 rpm i/ili koji je oblik krivulje obrtnog momenta.
Uostalom, o ukusima se ne raspravlja. Neko više voli crnke, neko plavuše. Neko kola sa atmosferskim, a neko sa turbo motorom. Neko benzin, neko dizel. Ja privatno i poslovno paralelno vozim kola sa motorima kojima se maks obrtni moment razlikuje i za 179 Nm ( 320/141 Nm). Nebo i zemlja u ugodjaju i načinu vožnje. I, ne verujem da će Dačija pogrešiti ako i Jogger ponudi i sa DCI. Teško da greši i što Dustera nudi sa DCI i/ili što je kod Dustera 4WD vezan za DCI, a ne za benzinca.

Loganovac

Babe i žabe, kao i obično. 300 i 100 Nm niko ne tvrdi da je isto, ali ne mora i nije 3 puta bolje. A 1.3 TCe je u svakom pogledu i u svim režimima daleko superiorniji od 1.5 dCi. Dokazano.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

#85
1.0tCe ce na brdu pored Kaluđerice da zadrži brzinu, verujem.  Verujem, jer je 0.9 tCe sa klimom, sa tri odrasle osobe i sa krovnim koferom to mogao. Verujem i zato sto sam danas sa Lodgijem 1,6 isao uz Begaljicko brdo 120km/h, nije padala brzina, bio sam zesce natovaren (isao sam po robu u Smederevo). Da sam morao iz mesta da krenem situacija bi bila drugacija sa Lodgijem, ali je to jasno.  U praksi to izgleda ovako
  Gde se pojavio podatak o dci motoru u Joggeru? Pretrazio sam medije, ali nisam nasao... Koliko je meni poznato, u planu je bio 1.6 hibrid, ali planovi se menjaju.
  Vidim da je Kompresor sklonio sve oglase za Joggera.  :ne:    Sad sam pogledao, Reno Sava je obrisao cenovnik.


Mnogi su sedeli za volanima jakih automobila, ali ja sam imao retku srecu da vozim slabe i da njima budem zadovoljan. Gledam sada, kad sam iz Kadeta 1.4i seo u nov Citroen Saxo 1.5D, imao sam utisak da mogu šleper da povučem. Vukao sam kamp kućicu, čamce, a sada gledam karakteristike motora i smeškam se - 58KS na 5000 obrtaja i 95Nm na 2250 obrtaja. 122km/h na 3250 obrtaja. To mi je bila putna brzina.
  Jogger na plin (dakle, varijanta koja me interesuje) 100KS od 4600 obrtaja i 170Nm već od 2000 o/min. Koliko sam video, u sestom stepenu prenosa 3000 obrtaja na oko 135km/h. Milina za putovanje.

bocca

Sad pogledah, hit auto još uvek ima cenovnik za Jogger. Ne sećam se cena sa početka prodaje ali mislim da su ih povećali fino. Ipak, drugo je zanimljivo. Sada je verzija sa plinom i nešto slabijim 1.0 motorom skuplja 200 eura od novog 1.0 sa 110 konja!!! Na početku prodaje je bilo obrnuto. Šta li se desilo u međuvremenu?

kiconix

Otisla cena gore, lepo.

Capriolo

A u FR je Jogger ECO-G 500 evra jeftiniji od TCE 110.

Mare

Logan/Joggera DCI prodaju se samo u Maroku