Fabrički ključ za točkove

prethodna tema - sledeća tema

Ljota

Moj fabrički ključ je isti kao kod Keke na slici! Moguće je da se dogodi greška u materijalu. Mišljenja sam da je pre u pitanju sila pritezanja (moment) kojom delujete na vijak jer uvek postoji strah da treba dotegnuti još malo! Malo po malo i kad vijak treba odviti dogodi se to što se dogodilo Loganovcu. Da je to ide u prilog da se poslužio nogom što sigurno nije po PS-u! I zato budite umereni, bez straha pritežite rukom i to nešto manje od Vašeg maksimuma snage, jer nezaboravite da se računa da i dame mogu i moraju u neprilici da promene i pritegnu vijke. Što se cementacije tiče ona je bauk za laike a za inž. DACIE sigurno nije i nema govora da je ključ imao navedenu operaciju termičke obrade! S obzirom da se ne radi o velikom momentu pritezanja nema potrebe ni za kaljenjem.  :kava:

Zoran

Nekaljeni sam viđao samo onaj 27 mm za plinsku bocu. Sve ostalo kupujem chrom vanadijum ili nešto slićno.
Sam svoj gazda - vazda.

Ljota

Zoki, napisano važi samo za ključeve za odvijanje vijaka koje dobijamo uz auto (čitaj pažljivo tekst)!!!  :wink:

Saša

Ljota,
Ja još nisam video nešto što služi kao ključ a da nije barem kaljen.
Cementacija nije nikakav bauk, ali o tome nećemo u ovoj temi.
Moguće je da je ono što sam video promena strukture zbog zavarivanja ključa za dršku.
Što se tiče sile pritezanja, uopšte se ne slažem sa tobom.
Kakav je to alat koji se raspadne jer si ga nagazio nogom?
Ovde je stvar jasna, ključ je đubre.

VaskezNS

Citat: Ljota poslato 25.11.2012. - 17:14
Moj fabrički ključ je isti kao kod Keke na slici!

Ljota, jesi li probao tim ključem da odvrneš šrafove na točku ?

Ja nisam, prosto nisam znao kojom rukom da uhvatim ključ i kojom i kako da pokušavam da odvrnem šraf. Prosto, nisam znao da ga upotrebim, zato pitam...  :bonk:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Ljota

Za to ti nije kriv ključ. Vežbaj i naučićeš!
Saša, polomio se zato što nije t. obrađen jer je pravljen je za ručnu upotrebu i za mali moment pritezanja! Onaj ko želi da skače po ključu neka kupi ključ od visoko legiranih čelika ( što reče Zoki ). Samo pazite da vam se ne dogodi da vam strada vijak isto kao što je Keka polomio ključ! Od mene toliko ako je za vajdu. Kome se nesviđa neka tera po svome!  :friends:

hobbista

Potpuno se slažem da je predviđen moment pritezanja (105Nm). Dakle, fabrika je predvidela da ako vulkanizer pritegne taj šraf na 150 Nm (što je čest slučaj), a vama se probuši guma negde na putu, nećete biti u mogućnosti da zamenite točak?
Neke stvari je potrebno predimenzionisati upravo zbog ovakvih slučajeva.
Ovakvo pucanje ključeva sam video samo kod kineskih ključeva sa buvljaka  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

@Ljota: Druže, sve si lepo rekao, ali ključ sam slomio odvijajući vijak, a ne pritežući ga. Dalje, nije slon stao na 14mm čeličnu polugu (a šta i da jeste). Od kakvih poluga prave onda kaveze za tigrove?
Slažem se sa Hobbistom, j*beš ti taj alat koji rukom (ili nogom) slomiš, i tačka.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ljota

#23
J**i ga, ovde negde pročitah da je nekome zec vidno oštetio auto, što je pre 20 godina bilo nezamislivo da se dogodi! Slično ti je i sa ključem i sa mnogim drugim stvarima na današnjim automobilima!
Loganovac, odvijanje ili zavijanje to ti je isto, samo malo trtinđeli ili ti otpozadi!

glavonja3

#24
Ja imam odvijac ko na Kekinoj slici (ali crne boje). Zavrtao i odvrtao srafove u 2-3 navrata, sve cetiri tocka. Kada odvrcem obicno lupim ili nagazim nogom po njemu. Dosad nije pukao, valjda sto sam mrsav  :wave:

Logan Base

  Nakon što sam vidio fotografije i ja ću razmisliti o kupovini ključa. Srećom,još mi nije zatrebao za izmjenu guma. Koristim ga kod montaže auto kuke na vozilo.

:offtopic: Jednom sam na tatinom Golfu uspio šaraf strgat. Nakon početne panike shvatio sam da ga mogu izviti s dva odvijača , jer se pri pucanju šaraf rastegao kao tijesto te ga se dalo onda na tom rastegnutom dijelu "zakvačiti" s odvijačima i pomalo odvijati  :bonk:

VaskezNS

Citat: Ljota poslato 25.11.2012. - 17:45
Za to ti nije kriv ključ. Vežbaj i naučićeš!

E druže, koliko sam ja točkova poskidao i namontirao do sada, pa sve x4 šarafa, verujem da je i više nego dovoljno vežbe  :njanja:

Ovde je pitanje kako ljudski uhvatiti ključ ovog oblika _П_

Levom rukom za kraj ključa bliže sebi a desnom za vrh slova "p" - ma ne mere, ni da mrdne. A posebno mi je zanimljivo kako, odnosno gde njega lupiti odnosno nagaziti, pre svega zato što takav ključ s obzirom na oblik i dužinu, teško stoji "sam od sebe" na šrafu, ako se ne pridržava rukom :ces:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

zac

Ja imam isti kljuc kao Loganovac, vidim po njemu da je djubre, nema na sebi nista utisnuto...cak ni velicinu.  :fiju:  Za sada mi je ispravan posto ja, istina, nikada ne pretezem zavrtnjeve na tockovima...svi su mi podmazanji tovatnom mascu i zavrnuti rukom...ne svom snagom, vec  sa osecajem.
Razlog zbog kog tako stezem fene za glavcinu je i to sto ne zelim da mi se "srce" felne deformise...imao sam prilike vidjati felne krive u "srcu" zbog pretezanja zavrtnjeva sa pneumatskim pistoljem.  Pored toga, pretezanjem stradaju i navoji na dobosu i prednjoj glavcini.... znaci stezite sa osecajem...nikada nogom.  :dobro:

ppejic

Mozda al' one kineske... od 0.5mm lima

zac

Veruj mi da ne, cak i originalne se iskrive...privuce ih "sraf" ka glevcini... kada idijoti po servisima ne podesavaju moment na pistoljima, vec ga direktno prikace na kompresor...7-8 bar-a... pa ga bukvalno zakuca za glavcinu.