Fabrički ključ za točkove

prethodna tema - sledeća tema

Vladimir

Stezanje srafova pneumatskim pistoljem kod vulkanizera moze gadne posledice da napravi, pogotovo ako prvo ne pritegnu malo sraf rukom nego ako odmah dohvate da srafe pistoljem.
Meni je tako na kecu vulkanizer stegao odmah pistoljem i sraf nije lepo uhvatio, pa ne samo sto je upropastio sraf nego je i lozu na dobosu upropastio pa sam na godinu dana novom autu morao da menjam dobos jer nisam hteo da vozim na 3 srafa.
Zato sada obavezno stojim pored vulkanizera i posebno mu naglasim da prvo rukom dotegne sraf a tek posle da se izivljava pneumatikom.

Ljota

Žac: " Za sada mi je ispravan posto ja, istina, nikada ne pretezem zavrtnjeve na tockovima...svi su mi podmazanji tovatnom mascu i zavrnuti rukom...

Žac, svaka ti je reč na mestu, jedino imam primedbu na ovo gore!  :hm: I ja pripadam generaciji koja je obožavala mast na hleba. I zato sam i ja bolećiv kad je tovatna mast i njena primena u pitanju.  :wink: Koristim je u raznim majstorijama jer je od velike pomoći. Ali kad su vijci točka u pitanju tovatna mast se ne sme koristiti jer je ova rastavljiva veza tako konstruktivno rešena da je to nepotrebno, čak i opasno, jer postoji mogućnos da dođe do kidanja veze samoodvijanjem!  :write:

zac

Od `69-te cale, pa i ja nastavio, podmazujemo zavrtnjeve tockova, dok sam radio u vladi na sluzbenom autu su mi bili podmazani (ja ih podmazo za ih lakse skinem ako treba) i presao 850 000 km, moj cale oko 600 000km, ja sa privatnim automobilima oko 150 000 km Ukupno oko 1 600 000 km. i nikada se ni jedan zavrtanj nije ni otpustio, a kamoli odvrnuo...  :ne:

Ljota

I dobro je što je tako, jer šta bi ovaj forum bez tebe? O ovome ne mudrujem, to je "zakon", jer trenje je glavna fora ove rastavljive veze! Kako i koliko tovatna mast može da utiče na trenje i da ga smanji i u jednom trenutku učini nebezbednom vezom bolje je neproveravati. Znači ova spoj mora da bude " suv " i jedino tako je bezbedan!  :write:

zac

#34
Trenje se ostvaruje konusom u navoju, i na njega mast ne moze da utice.  Suv zavrtanj opasan, nikada nisi nacisto koliko je stegnut, posto trza-preskace prilikom stezanja (skripi) pa se lako moze pretegnuti a da nisi ni svestan...a pretegnut zavrtanj znaci prednapregnut i sklon pucanju... istezanju do tacke pucanja....

Ljota

Sada si me razočarao! Ovo moje nije subjektivno, znači nije moja izmišljotina! Izvini, mene su tako učili u školi a ti proveri, skini vijak sa točka novog auta pa mi javi da li je podmazan ili ne!  :wave:

Zoran

Mast upotrebim samo malkice ako su navoji baš korodirali, mada izbjegavam mazanje ali nekad se mora.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

1. Niko normalan ne priteže vijke nogom, pa ni ja.
2. Navoj o kome pričamo je samokočiv.
3. Pritezanje "suvog" navoja pre može da dovede do nedovoljnog nego do prevelikog momenta pritezanja, jer se veliki deo momenta troši na savladavanje otpora trenja. Molim zainteresovane da pogledaju šta teorija kaže pre nego što iznesu proizvoljne ocene.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

 :aplause:  I sad, jel smeta podmazivanje navoja ili ne???

Loganovac

Citat: žac poslato 25.11.2012. - 22:27
Suv zavrtanj opasan, nikada nisi nacisto koliko je stegnut, posto trza-preskace prilikom stezanja (skripi) pa se lako moze pretegnuti a da nisi ni svestan...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Davno sam čuo priču da se navoj može podmazivati sa grafitom. Kako li se to radi  :ces:?
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Zorane, majstor si za offovanje!  :Smiley:

Ali tako majstorski me navučeš da moram i ja da nastavim za tobom  :bonk:
Uzmeš običan grafit za olovke (HB najbolje) i fino ga "narendaš" na brusnom papiru, ubaciš u navoj i to je to. Ja tako "podmazujem" cilindre na svim bravama.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

glavonja3

@VazkeNS
Kljuc sa Kekine slike, ja upotrebljavam samo rukama ili rukama sa nogama, zavisno od toga koliko je jako zategnuto ili koliko hocu da zategnem. Znaci ako hoces nogom moras ga drzati rukom. Opet to jeste akrobacija, treba se potruditi, razmisljam da onaj ko ima bar mali stomak (ili nesavitljivu kicmu) to tesko moze uraditi jer je potrebno se jako presaviti u stomaku.

@Zoran Koja je svrha mazanja grafitom?

peras

#43
Na meganu mi se desilo da se fabricki kljuc koji ima zglob i sluzi i za dizalicu iskrivi tokom odvijanja srafa  :banghead: i bukvalno postane neupotrebljiv. Iskrivio sam ga rukom. Srecom pa sam uspeo da dopumpam gumu i od tad je u priboru zastavin kljuc za tockove koji je sila.  Sad sam pored toga dodao isti takav ali 17-ica. Mislim da originalni fabricki kljucevi mogu da odviju samo ono sto se njima i pritegne, ako neki vulkanizer stegne tocak istom silom kao za kamion :bonk: onda je i skakanje po kljucu nepredvidiv poduhvat. Mali  :offtopic:  i dizalica mi ne deluje kao 100% pouzdana.

saša61beograd

Citat: Loganovac poslato 26.11.2012. - 08:29
Zorane, majstor si za offovanje!  :Smiley:

Ali tako majstorski me navučeš da moram i ja da nastavim za tobom  :bonk:
Uzmeš običan grafit za olovke (HB najbolje) i fino ga "narendaš" na brusnom papiru, ubaciš u navoj i to je to. Ja tako "podmazujem" cilindre na svim bravama.
I ja volim da offujem.Još bolje je naći grafit u prahu,baš za podmazivanje,gde to ima da se kupi sada,ne znam,nekad je bilo..A ako je od olovke onda najbolje od meke,"B" a ne od "HB ili "H".
Glavna prednost grafita kao maziva je što je otporan na ekstremno visoke temperature.Zato može da se koristi za navoje svećica,pa i šrafove točkova,i to se baš lepo greje.Mada,lično ne podmazujem ni jedni ni drugo.
A ako je nekom navoj šrafa ostao u rupi na disku,to lako može da se pročisti ureznicom.To sam radio kod "Kilera" u Zemunu za sitne pare.A ako je navoj baš dobro oštećen,onda novi disk ili doboš.
Uvek kad mi neko pritegne točkove,čim dođem kući,popustim ključem pa zategnem onoliko koliko mislim da treba.Pa valjda ja bolje znam od majstora!