Krovni nosači

prethodna tema - sledeća tema

astmario

Da li je moguce izvristi konverziju Sandero Stepway ili Sandero 2 sanki na keca? Estetski su mi mnogo lepsi, a i izbor nosaca kasnije je daleko bolji.

Veterinar

#181
Na Lodgiju su bili montirani Thule poprečni nosači, postavljeni na Lodgijeve fabričke uzduzne nosače. Želeo sam da to uradim i na Joggeru, da ne doplacujem modularne (modularni nisu u osnovnom paketu) kad već imam ove. Sekiracija je sto je raspon između uzduznih nosača kod Lodgija bio jednak minimalnom rasponu Thuleovih šapa. Raspon između Joggerovih uzduznih nosača je oko 5 cm manji nego što je kod Lodgija.
  Thule nosači mogu da se skrate. Skinuo sam čelo nosača, deo gde je brava, da proverim. Postoji mali šlic u koji ta brava upadne, koji mora da se napravi nakon skracivanja, ali sve je moguće da se uradi, cisto ako neko bude u situaciji u kojoj sam se našao ja.
Nemam fotografije. Par puta godišnje mi bude zao sto ne nosim sa sobom telefon, a ovo je takva situacija.
E, sad, komentar za svaki slučaj. Jogger ima krovne nosače, uzduzne. Na mestima gde su spojeni sa krovom postoje rupe, doživljavam ih kao mesta za vezivanje. Prednje takvo mesto ne služi tome! To mesto ne služi ničemu, jer samo izgleda kao da je nosač u pitanju, a zapravo je slabasna plastika, bez ikakvih ojačanja. Znaci, za prednju rupu ne fiksirajte nista, ona je tu samo za ukras i taj deo nije nosač u pravom smislu te reči.

Capriolo

Ta prednja plastika ( sa rupom ) je tu verovatno samo zbog aerodinamike i zato za nju ne može ( ne sme) ništa da se "hvata" (ili vezuje).

Veterinar

Za to joj ne treba rupa. Napravljeno je tako da izgleda dobro, ali bi moglo da prevari nekoga ko ne kvrcne po plastici i vidi da je samo izgled u pitanju, ali ne i funkcija. I sam sam mislio da cu prednji poprečni nosac da stavim tu.

Capriolo

#184
Sličan "zajeb" je imao 308 SW. Veoma dugačak plastični "početak" i plastični "završetak" uzdužnih krovnih šina su bili samo obična maska. Samo za aerodinamiku. Po sistemu, "gledaj me, ne diraj me".
I onda ispadne da ti na uzdužnim krovnim šinama realno i nemaš nekog velikog manevarskog prostora, u smislu da imaš mogućnost da npr. poprečne šine postaviš sa nekim značajno večim rasponom,
A još gluplje rešenje je kada na uzdužnim krovnim šinama imaš "fix point" i tada se upitaš a čemu
će mu uopšte krovne šine.

milorads

Ako neko ima problem sa sustanjem vetra na nosacima postoji jednostavna caka da se obmota kanap ili neka traka u spiralu oko poprecih nosaca.
Provereno buka koju stvaraju se smanjuje drasticno na brzinama preko 100km/h tj nema vise karakteristicnog zvuga zvizdanja. Evo i slika i youtube video sta treba uraditi.
https://www.youtube.com/watch?v=caGCLkke3kI

Capriolo

Na tom gornjem videu se vidi da je "T kanal" poprečnog nosača pokriven gumom koja je glatka sa gornje strane. Zato ima neprijatnu buku. Ta vrsta gumene pokrivke je odavno napuštena za nosače za putnički program. I zato postoje i takve rebraste gume. One neutrališu vrtloženja vazduha koja dovode do navedene buke.
A da udjete u bilo koju specijalizovanu radnju koja prodaje Thule program i upitate da kupite tu gumu, ponuduće vam samo tu rebrastu. Naravno, kada čujete njenu cenu, malo se zagrcnete a ako upitate da li postoji nešto jefitnije, reći će vam da ima I ta glatka ( košta barem pet puta manje), ali da je nikako ne preporučuju ( i objasniće I zašto ).
Ko ne veruje, neka proba i shvatiće I sam koja je prednost rebraste gume koja pokriva "T kanal".
Ja nisam verovao. Uz kola sam, naime, dobio i Thule nosače, sa tom rebrastom gumom. I onda sam hteo da nešto isprobavam, a to je podrazumevalo I da tu rebrastu gumu saseckam na male parčiće (pri čemu nije bilo sigurno koja varijanta dužina će kasnije zaista da mi odgovara) . I za potrebe testiranja tih dužina parčića sam uzeo tu glatku gumu, I to mi je zbog lenjosti ostalo na kolima, ali je to istovremeno rezultiralo neverovatnom bukom u vožnji. Nisam imao pojma šta je ( da li mi je otišao ležaj točka ili šta ). Tolikom bukom da sam "na pola puta" shvatio šta je I skidao komplet nosače I bacio ih u gepek. A prva stvar koju sam uradio kada sam došao kući je bila da sam bacio tu glatku gumu i vratio onu rebrastu.

saša61beograd

 Ovaj gornji video možda zaista rešava nešto.U moje vreme to se zvalo "pomoću štapa i kanapa".Štap i kanap,neprolazne vrednosti.

Capriolo

Da, ali, kada je obmotao kanap oko poprečnih krovnih šina sa T žlebom (a koji žleb je več pokriven glatkom gumom), time je "autor" onemogućio da se na te nosače montira bilo koja nadogradnja ( npr. pored krovne kutije nosač za bicikl ili sl. ) koja se pričvršćuje korišćenjem T adaptera ( jer je pristup T žlebu ostao blokiran glatkom gumom koja je uvezana onim kanapom ). Tako da je ovo rešenje "od štapa i kanapa" daleko od baš potpuno praktičnog. Da može da uradi posao u nekim slučajevima - može, ali posledično i uz ograničenu mogućnost koriščenja poprečnih šina.

milorads

Savet koji sam nasao i isprobao vezano za obmotavanje nosaca me je spasio neprijatne buke i omogucio brzine od 130 km/h na autoputu sa sve koferom bez iritirajuce buke, tako da mozda nije najelegantnije ali ko je stavljao stvari na krov zna da obicna traka za vezivanje ako se zategne pod pogresnim uglom moze da napravi kloparanje i zvidanje da vam presedne voznja.

Zoran

Nemam krovni kofer ali zatezne trake koristim za vezanje tereta na prikolici. Ja ih uvrnem , da ne budu plosnate nego okrugle,  prije stezanja i onda ne tandrču
Sam svoj gazda - vazda.

silent

Потребни су ми кровни носачи за Сандеро прве генерације. Нашао сам ове, оригиналне, али продавац каже да не одговарају за Сандера. Пре око годину дана сам звао овлашћене сервисе и носачи су били око 100е, сад не смем ни да питам :)

https://www.polovniautomobili.com/auto-oprema/19838464/krovni-nosaci-za-dacia-logan?&show_date=true




Звао сам и РБ Ауто из Новог Сада, имају модел за Сандера (мислим да је произвођач CAM Driver), каже да се каче помоћу шрафова на каросерији и да им је носивост 150 килограма  :ces:

Да ли је неко имао искуства са овим (CAM Driver) носачима?

Capriolo

Svakako ni sam krov nema nosivost ni 100 kg, tako da je nevažno ako nosači mogu da nose 150 kg.

Andrix

Ja koliko sam gledao, za novog logana idu nosaci koji stoje na rubu krova a obezbedjeni su sa po jednim vijkom odozdo sa strane svakih vrata. Cvrsca mi je bila opcija kao na Sanderu/loganu 2, gde ceo nosac ide na po dva vijka sa svake strane, na kojima se i drzi i nedodiruje krov.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Aleksabgd

Kod sandere 1.generacije se srafe nosači na predvidjena mesta ispod gumenog kedera.
Ovi sa slike ne odgovaraju pošto nosači trebaju da imaju taj metalni deo koji se podvlači u falc izmedju gume i karoserije.

https://youtu.be/KKgkhoPQcBo