S&S sistem

prethodna tema - sledeća tema

Vihor

Citat: djomla1977 poslato 25.11.2016. - 19:21
Moze li to cudo od s&s sistema da se iskljuci za stalno, a ne samo svaki put kad se startuje auto?


jok
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

szs

#151
Nadam se finalni update problema
Danas zamenjen akumulator u garantnom roku. Na dve test vožnje, sa zagrejanim vozilom, nije hteo da odradi S&S. Nakon kratkog dogovora sa poslovodjom R.Sava preuzeo sam vozilo pa da sutra javim kako se ponaša auto.
Pošto sam imao vožnju od oko sat i kusur. Akumulator se napunio i sad sve radi kako fabrika kaže. ČAK I DUGME za deaktivaciju S&S!
Večeras pri dolasku kući, na svakom semaforu je gasio i napon nije padao ispod 12.8 dok auto stoji sa svetlima (doduše crveno svetlo ne traje mnogo dugo) a dugme S&S je reagovalo već na prvi pritisak.
Videćemo ovih dana kako će se ponašati. :ces:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Vihor

Znaci glupi akumulator
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

szs

@Vihor
Iskreno se nadam.
U medjuvremenu na jednom RU forumu dobijem PP
Prevedeno sa google:
Probajte sledeću sekvencu punjenja molim. U gradu kada usporavaš motorom u drugoj brzini da li raste napon baterije ili ostaje nepromenjiv? Voltaža raste je dobar znak da je u vozilu softver nove generacije kao na Clio nova generacija i da anticipira da je ispred gužva u kojoj će stop-start morati da deluje. To je deo regenerativnog procesa kod kočenja. Molim Vas obratite pažnju da ovo radi samo ako je baterija u dobroj kondiciji.

Naravno da sam obratio pažnju na ovo. Stvarno se ponaša baš tako. Pošto je nov akumulator i baš dobro napunjen juče dužim vožnjama, u vožnji pokazije punjenje 12.8v do 13.4v. Kada oduzmem gas u drugoj i auto koči motorom napon skoči do 14.8v-15v. Čim dodam gas vrati se na 12.8v  :ne: Verovatno ne treba da naglasim da sam probao jedno 20x  :Smiley: :Smiley:

Podelio sam to sa vama ovde jer sam zaprepašćen koliko je softver koji kontroliše punjenje i sam auto zapravo komplikovan i koliko se razlikuje od našeg uobičajenog shvatanja punjenja akumulatora.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

He, he, nije u pitanju punjenje akumulatora nego rekuperacija. Šta je to? U normalnom režimu vožnje alternator normalno dopunjava akumulator (to je onaj napon 12.8 do 13.4A koji meriš u toku vožnje - de facto nije u pitanju napon već struja kojom se puni akumulator, porast napona je njena posledica). U režimu kočenja kinetička anergija vozila uobičajeno se u kočionom sistemu transformiše u toplotu i disipira u atmosferu, odnosno rasipa se nepovratno. Rekuperacija podrazumeva vraćanje dela kinetičke energije u režimu kočenja u akumulator da ne bi bila nepovratno izgubljena. Ovo se postiže povećanjem struje punjenja akumulatora u režimu kočenja (ovo se manifestuje povećanjem napona na akumulatoru čak do 15V), čime alternator proizvodeći više električne energije de facto počinje da koči automobil, odnosno oduzima mu tu količinu energije. Samo što će ova energija moći ponovo da se iskoristi, dakle nije nepovratno rasuta u okolinu.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

Za mene struja svetli i ubija  :Smiley: :Smiley:
Šalim se ali nije ni daleko od toga. Za proces rekuperacije sam znao da je u elektro automobilima da bi im se produžio broj km ali nisam znao da to radi i na našim Dačijama.
Nego iz toga proizilazi i pitanje: A šta ako je neko zaludan kao ja pa to drnda mnogo puta? Ili taksisti koji svaki čas koče na semaforima? Ako je akumulator pun i ne treba dalje da se puni to je verovatno softverom ukroćeno da se ne unište ćelije? Ja to danas nisam video. Možeš da sipaš vodu u čašu ali samo do vrha  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

Upravo tako. Neće doći do prepunjavanja akumulatora jer softver prati stanje njegove napunjenosti pa isto kao što S&S neće proraditi sa praznim akumulatorom neće doći do prepunjavanja punog akumulatora rekuperacijom. Dokaz za to je skoro nikakva struja punjenja u toku normalne vožnje (na naponu 12.8V praktično nema punjenja akumulatora a alternator prouzvodi samo onoliko struje koliko se troši).
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Sasa_NS

Citat: Vihor poslato 27.11.2016. - 07:48

jok
Šta bi sa onim predloženim prespajanjem/deaktiviranjem na prekidaču haube? Neko probao?

TT


Vihor

#159
Nemam pojma o cemu pricas.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Veterinar

Član eastcowboy je dao objašnjenje da posoji mogućnost da se trajno isključi S&S funkcija...

szs

Takvo premošćavanje prekidača MOŽDA može imati i neke loše strane?   :ne:
Pada mi na pamet da možda originalni alarm neće reagovati na otvaranje haube?
Ili pošto ECU to vidi kao "service mod" jer je otvorena hauba, možda neće odradjivati čišćenje FAP-a? Čisto nagadjanje ali MOŽDA?

Znam samo jedno sigurno. Kada smo ispitivali akumulator bez rada motora nije bila ista potrošnja sa otvorenom i zatvorenom bravom haube i to skoro za duplo. Pa smo zatvarali bravu šrafcigerom simulirajući haubu. Verovatno treba ECU za mnogo stvari. Pokušao sam da nadjem šemu sistema ali mrka kapa. Možda neko ima od forumaša?
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Keka

'Bem ti ova nova kola  :badmood:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Čitam i ne mogu da verujem.Ostaje još Lada Granta kao opcija,ili da pod stare dane opet krenem u školu.

Loganovac

 :offtopic:
Ne razumem o čemu pričaš - pa Logan ti je nov ka' cvet!  :lazy:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.