Sijalice H4 i ostale - ???

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

@Ayrton: nisam razumeo da li se problem sa "aktiviranjem" sijalice kuckanjem izgubio sa zamenom sijalice. Što se osigurača tiče, obavezno to sredi, ako ne možeš sam nek ti neko pomogne. Važno je da sijalica bude fiksirana i osigurana na svom mestu, a ovime se i sprečavaju preterane vibracije sijalice koje ti možda i prave problem sa vlaknom.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ayrton

Sad sam bio u servisu i majstor kad je završio ono zbog čega sam došao,za sekund rešio problem.Još mi je i pokazao kako se radi,kad mi opet zatreba.
@Loganovac:Da kad sam zamenio sijalicu,nisam morao više da je kuckam da proradi.Moguće da je "nefiksirana" sijalica dovela do otkazivanja iste.
Nadam se da ću sad biti neko vreme miran po tom pitanju.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

sphex

Evo zamenio sam konačno sijalicu.
Uzeo sam skoro pa slične kao i jasho - Philips EcoVision, stim što su ove kao štedljive / energysaver. Cena 1110 din za par.

Stara (uz nov auto):

Nova:




Skidanje i montaža prošli ok, stim što nisam mogao gore vreme da izaberem - ubi me košava na nekom otvorenom parkinu među višespratnicama, čak sam par puta morao da pridržim haubu za svaki slučaj da ne odleti  :doh:
Elem, ja sam uspeo knjiški da odradim, znači prvo guma zaštitna, pa konektor i na kraju osigurač/žica. Jedino sam tu malo mozgao kako se otkačinje, ali posle 10ak min sam uspeo. Kad sam vraćao malo teže se vraća osigurač kako bi se sijalica fiksirala, ali nekako se smestila. A i akumulator i par kablova su na nezgodnom mestu. Jedino što mi je malo prašine/peska ušlo u prostor fara kada je zaptivna guma bila skinuta, pošto je vetar svuda protutnjao noseći sa sobom sve što može da nosi...ali šta sad.

Ostaje mi leva sijalica, koja je inače fabrička i bezimena, nema nikakav podatak na sebi. Lakši deo sam ostavio za kasnije  :) pa da ih promenim u paru.
we brake for nobody!

Loganovac

Čestitam, uspeo si da me zbuniš - nemam pojma koju si sijalicu menjao (levu ili desnu, s obzirom da ti je akumulator na nezgodnom mestu, da ti je ostala leva fabrička i da si lakši deo posla ostavio za kasnije)!
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sphex

hahaha, ej izvini, malo spavam ovih dana pa sam i sam zbunjen ;) to se odrazilo na pisanije...
Evo ovako:
crkla je bila sa strane vozača gde je i akumulator i tu je bila Philips obična, nju sam zamenio sa Philips-ovom "štedljivom" - ovom sa slike.
Sa strane suvozača je neka bezimena, iako radi nju ću da zamenim sutra Philips-ovom, čisto da budu u paru ;)

nadam se da sam sad odjasnio, ovo sa leva/desna i mene zbunjuje - da li gledam sa spoljne strane ili sa unutrašnje, zar ne...
we brake for nobody!

Loganovac

 :Smiley: Pa kad ti doktor kaže da staviš kapi u levo oko, jel se to gleda sa tvoje ili njegove strane?  :hihi:

Nego, interesantna mi je ta nova žvaka sa štedljivim sijalicama.
Postoje dve mogućnosti:
a) troši manje energije za isti intenzitet svetla
b) daje više svetla uz isti utrošak energije

Ako su 55/60W, onda bi trebalo da bude ovo pod b).
Međutim, ostaje pitanje spektra i životnog veka.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sphex

^ mudro zboriš :))) ponavljam oprašta mi se zbog hronične neispavanosti dolaskom novog člana porodice ;)

A što se tiče štedljivih - lakoverni kupci nasednu na velika lepa boldovana slova ;)
10% više i t.d. Verovatno sitnim slovima dole piše istina, a ko to čita uopšte :P
we brake for nobody!

jasho

Samo da dodam na ovu temu, bio u subotu u Kemoimpexu na rotaciji guma zima-leto, i tamo vidim Osram silverstar i još neke Osramove varijacije na temu blue light itd, u proseku par nešto manje od 900 din! U svakom slučaju, mnogo povoljnije nego u gradu!!  :write:

Ayrton

Napisah već da mi je majstor namestio sijalicu kako treba (fiksirao je osiguračem),ali učini mi se,uveče stojeći na semaforu iza jednog crnog BMW-a,da mi levi far "baca" malo više od desnog.Dođem kući i stanem dva metra od vrata garaže i zabeležim kredom visinu svetlosnog snopa,izmerim,razlika 1 cm!U mraku na putu sve je u redu,tj. leva strana kraća od desne,baš onako ,kako bi trebala da izgleda ona krivulja pravilnog osvetljenja puta ispred vozila.
Možda je  :offtopic:,ali treba misliti i o tome,jer ima mnogo vozila koja zaslepljuju vozače iz suprotnog smera,zbog "visokog" levog fara.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Veterinar

I ja sticem pored zida ponekad utisak da levi far baca svetlost vise, dok na putu to ne deluje tako. Verujem da bi mi vozaci ablendovali da nesto nije u redu.  :ne:

jasho

Pozdrav,

Primetio sam par stvari od kad sam menjao svetla (dal zbog paranoje, ili činjenice da sam tome malo posvetio pažnju  :hihi1:), prvo  da se greje gornji deo stakla fara dok su svetla upaljena, ranije ne znam da je bilo, možda i jeste ali nisam na to obraćao pažnju,

i drugo, činimi se da unutar fara refleksne površne, gore da ga nazovem-plafon, kao da je refleksna površina zamućena.

E sad gledao sam i na ovim Philips sijalicama piše UV resistent quartz nešto, pa sam pomislio da to nije isto što i anti UV?

Šta vi mislite??? :conf:

kiborggg

Meni je juce crklo desno kratko. Malo je teže skinuti sijalicu radi metalnih cjevčica od klime čini mi se. Uglavnom, skinuo staru, izvadio iz paketica sijalice onu što dodje u kompleti, montirao je i upalio. Gledam je i čini mi se da jače svijetli od stare i naspam lijeve strane. Čudim se ja čudu i ne prodje 20-ak sekundi i crče i ona! Presječe me... Ugasim svjetla, izvadim sijalicu a ona istopila staklo same sijalice kad je crkla. Pregledam far i ležište sijalice i sve mi izgledalo OK. Odem do pumpe, uzmem najskuplju neku BOSH (3.5 evra), montiram odmah i svjetli približno istim intenzitetom kao i ona sa stara sa lijeve strane. Čitajući sam shvatio da treba uskoro da očekujem da će i lijeva uskoro da crkne. Mada mi je to malo rano s obzirom da sam tek na 13.700 km.  :conf:

sphex

^ čudno je što je odmah crkla nova, čim si je stavio (desna kratka), mada moguće je da je kvalitet te iz kompleta pod pitanjem pa jednostavno nisi imao sreće. Ja recimo nisam hteo da stavim tu iz kompleta kad mi je crklo levo kratko, ne znam, hteo sam da imam neko ime, ne volim bezimene...a i nije mi bilo stani-pani pa sam mogao da odem do radnje i pazarim nove po izboru.
I da, zamenio sam obe za svaki slučaj, staru koja radi sam spakovao u gepek pa zlu ne trebalo...

^^ Mislim da je normalno da se greje taj deo fara, toplota se definitivno emituje iz sijalice. Verovatno nisi ranije obraćao pažnju.
A što se tiče anti UV, ja kad sam kupovao ove Philips isto sam pitao prodavce, pošto na kutiji ne piše eksplicitno (ima samo sa druge strane precrtan simbol UV, pretpostavljam da je to što kažeš UV resistant quartz) a po njihovim rečima navodno je i anti UV - bilo im je čudno što ih to uopšte pitam. Jer to je ono što je bitno - da ne emituje svetlost iz UV spektra, kako ne bi istopila plastiku fara. A ne i da je sama sijalica tj njeno telo UV resistant...treba iskopati negde tu informaciju.

p.s. link philips
we brake for nobody!

VeDuS

Juce po povratku iz Budapesta crkle OSRAM Silverstar u razmaku od par sati. :agr:
Trajale 6000 km. :badmood: :badmood:
Original sam zamenio kad mi je otisla prva Philips posle 25000 km.Napominjem da sam i pre stupanja na snagu novog zakona 90 % vozio sa upaljenim svetlima.
Sta cu sad uzeti .... stvarno nemam pojma.Al' javljam.

kiconix

Bilo je reci o tim famoznim silverstar, nightbraker.
U principu daju vecu svetlost ali krace traju, ja stavljam samo Narvu anti uv, traju, jeftine su i ne razmisljam. :to: