Dacia Duster

prethodna tema - sledeća tema

lakistrike95

Malo da pomognem coveku, meni duster trosi oko 8-9l na 100km, ako je gas ok kvaliteta, samo jednom je bilo da je trosio 7.2l na 100km.
Mada je jednom isao i do 12l na 100km.
Najbitnije je  da se ne gubi garancija na motor kada ti ugrade gas, jeste da je 700e, ali tu je garancija :)

Vlada90

Ja bih najvecio deo vozio po otvorenom ,a i obenovac je mali grad pa racunam da ne bi trebao da trosi preko 8l plina,e sad je tu najveci problem sto niko kod mene u kuci nije ljubitelj benzinaca  :doh: kad upalis klimu jer se oseti mnogo pad snage? moj prijatelj ima chevrolet aveo 1.2 motor i poprilicno oseti kad se ukljuci klima...

lakistrike95

E to jeste, oseti se opterecenje, padnu obrtaji i onda se vrate na normalu, i sa ukljucenim kompresorom klime ne smes da ides preko cini mi se 4 000 obrtaja ili 3 500. Ali to je nebitno, neces ici sigurno preko 4 000, jedino ako ne vozis rally. :D

bugi

#18
vidim da vozis 1.3 mjet, takvu potrosnju ne ocekuj sa dizelom vece snage i u dosta vecem autu, ako mislis na plin da ides, 1.2 tce motor otpada, on trosi ok 7.5l benzina(test u autobildu) dizel i benz/plin ti izadju slicno po troskovima ekspolatacije.
klima se oseti, al ne mnogo, ipak je 105 ks motor dovoljno jak za to, i oko toga ne brini.

@lakistrike95
zasto ne ni smeo sa klimom ici preko 4000 obrtaja?
prvi put cujem tako nesto, sve je to lepo isprojektovano...

potrosnja meni od 7l - lagano magistralom pa do 11l grad (to je u guzvi, moze manje naravno)
auto putod 100-120 km/h 8l (sa klimom mereno)
najvise sto sam imao na autoputu je 10l al je bio dobar tempo voznje

e sad moj je 4x4 pa i to dize potrosnju

sto se tice potrosnje dizela, pogledaj testove po netu, neki domaci test sam gledao, i bilo je da potrosnja bas solidno raste sa povecanjem brzine, skoro da se izjednacuje sa benzincem. na manjim brzinama je veca razlika u potrosnji

lakistrike95

Procitao sam negde, mislim da cak ima i u manual-u od dustera, potrazicu... :)

boxit

Citat

e sad moj je 4x4 pa i to dize potrosnju

sto se tice potrosnje dizela, pogledaj testove po netu, neki domaci test sam gledao, i bilo je da potrosnja bas solidno raste sa povecanjem brzine, skoro da se izjednacuje sa benzincem. na manjim brzinama je veca razlika u potrosnji

@Bugi, je li može pojašnjenje za povećanu potrošnju?
Kažeš: "e sad moj je 4x4 pa i to dize potrosnju" - je li to konstantno veća potrošnja od auta sa 4x2 pogonom ili samo kad voziš u 4x4 modu?
Nadam se da si razumeo šta hoću da pitam....ja sam totalni laik za ovu temu, da ne kažem duduleja  :bonk:

bugi

pa ovako. mislim da je razlika izmedju 2wd i auto moda mizerna, ako je ima uopste... uglavnom, malo je veca tezina, drugaciji su menjaci, ima jos nekih komponenti iza menjaca koje se vrte nezavisno u kom rezimu se vozi, i kardan se konstantno vrti, a sve to ima svoje otpore... i eto 1-2 litre razlike na tome... motori sa i bez pogona su razlicite oznake, sipka za ulje je na drugom mestu, gas je elektronski, hmhm i tako, uglavnom automobili sa i bez pogona imaju bas dosta razlika

boxit

OK, skontao  :too:
Hvala na objašnjenju  :to: :wave: :)

booky011

#23
Prilikom prelaska 3500 RPM klima je tako podesena da se automatski gasi ili ti pali kad se vratis ispod tih obrtaja.
Po mom misljenju glupo, jer vec na 120km/h obrtaji su negde oko 4000.
Moj Dunster je 4x2 1.6 16V
Sto se tice potrosnje pri naglasavam normalnoj voznji na otvorenom putu 110 /120 km/h  a pri ubrzavanju do 3000 , bila je verovali ili ne 6.7 L
(provera sa tri  puna rezervoara - nekako slabo verujem board computeru)   
Dosta zavisi i od samog benzina. Ortak u Rumuniji mi se kune da mu je za litar manje. Pa se pitam dali je moguce da nam je i od Rumuna toliko losiji benzin a pri tom ista cena.
Mozda zato u svim specs pise prosecna potrosnja 7.1 L? moja prosecna potrosnja (opet naglasavam normalna voznja) je negde oko 8.5 L zavisno zima ili leto.
Pre dunstera imao sam tri dizela sa turbinama. Veci obrtni moment , dizel bolje poteze na manjim obrtajima (turbina  :whistling:) pa i u samom preticanju.
:ces: Mislim , sve ima svoje !
Ako kaniš pobediti , nesmeš izgubiti !

Keka

Nisi u pravu za klimu; ako se to desava, nesto je neispravno.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


booky011

Potpuno isti komentar koji sam ja rekao Draganu i Darku majstorima iz Reno Sava. Ali tvrde da je to tako odradjeno fabricki.Ako oni lazu mene , lazem i ja vas !

Jos jedna glupost :
Voda (iz motora za grejanje) stalno je u sistemu . Nema ventil koji je iskljucuje dotok vode (grejanje) kabine  , ukoliko neces da se grejes.
Tako da ( bar na Dunsteru ) imas velike sanse i dase opeces na vrele cevcice u sred leta. (te su cevcice odmah pored papucice od gasa.)
Za ovo zadnje sam hiljadu posto siguran.
Ako kaniš pobediti , nesmeš izgubiti !

speedo

Klima se, isprobano, ne isključuje prelaskom bilo kojih obrtaja. Ako se dobro sjećam, pričalo se na forumu da se klima isključuje ako se pritisne gas do kraja, ali ja ni to nisam primjećivao. A to za grijanje je tačno.

boxit

Je li ovo za klimu važi samo za Dustera ili za sve Dačija modele?
Ja sam krajem juna vozio autoputem sa brzinom 140-150 km/h (po brzinomeru) sa povremenim uključivanjem klime i nisam nijednom primetio da je stala sa radom.....obrtaji su bili u opsegu 4.000-4.500.
Vozio sam moj Logan 1.4.

bugi

Ne vazi, ja sam u avgustu u onih par najtoplijih dana vozio istim tempom, a klima sve vreme radila, primetio bi da ne hladi :-)

Lazu te druze, ako se to gasi samo od sebe, nesto nije u redu sa autom..

zac

Nemam klimu na autu ali koliko se secam problema sa klimom u sluzbenim automobilima razlog za gasenje kompresora mogu boti:
1.Dostignuta zeljena temperatura u autu (mislim da ovo vazi samo za automatsku klimu)
2.Visak. ili manjak freona u sistemu te preveliki ili premali pritisak freona (kompresori su opremljeni sigurnosnim stemom za preveliki pritisak pa se iskljucuju na kriticnim podrucjima.

3.Prljav (zacepljen) isparivac ili kondenzator, koji opet utice na pritisak u sistemu zbog onemogucene normalne razmene toplote, pa klima ne moze da radi....