Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Mnogo je to benzina za 80 km/h na otvorenom, mnogo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

(ali se ne ne vuce k'o slina)

Toliko je bilo pre stelovanja ventila i cipovanja. Videcemo kolko ce biti kada uskoro odvaozim neku turu.

kiconix

Uh bre Žac, pa zar svaku temu moraš da bombarduješ.
Koliko puta smo raspravljali do sad.
Jasno je kao dan, ti si protiv TNG-a svi to znamo.
Jedno je nešto ne voleti, drugo je računica.
Računica kaže da se isplati, na mojih 132kkm za 4 godine se isplatio 4 puta.
Na tvojih 100 km u zadnjih mesec, dva neće ni za deset godina.

srdjoni

Šta god ko mislio - ugradio sam gas nekoliko meseci po kupovini vozila, i za to dao 950 evra. Za te evre sam se zadužio, dug vratio, i zaboravio na to. Svakoga dana moja žena, putujući na posao, prelazi 25 km, i dnevno štedi oko 100 dinara jer ne vozi na benzin. Kada se ode na odmor, gde se pređe 1500-2000 kilometara, ušteda je drastično veća. Auto je tek razrađen, i nadamo se da ćemo ga voziti još puno godina. Kakva god matematika bila u pitanju, vožnja na gas je jeftinija, a podjednako komforna - za koje god vreme se investicija isplatila.
Homesick for a place you've never been...

Veterinar

#244
Citat: žac poslato 18.01.2013. - 19:22
@hibernacija, reci mi prijatelju, iskreno, da li ti se TNG uredjaj isplatio za tih 30 000km?  :friends:

Citat: Keka poslato 18.01.2013. - 22:48
Prosecno neka trosi 6,5 litara BMB (6*150=900) ili 8,5 litara TNG (8.5*80=680) znaci razlika na 100 km je 220 din (malo manje od 2 litre BMB).
Na 10.000 km ustedi na gorivu 22.000 dinara, filteri tecne i gasne faze su 1700 din sa zamenom, znaci na 10.000 km ostane cistih 20.000 din.
Na 30.000 km ustedeo 60.000 din (500 evra), a za te novce ima da se ugradi TNG van garancije gde pozelis.
U garanciji su cene vece (950 evra), pa je potrebno preci 60.000 km da se otplati uredjaj.

Verovali ili ne, iscitao sam sve teme u kojima se spominje TNG u toku protekle nedelje (svaki post). Osim sto sam obnevideo od citanja, sve sto je interesantno prebacio sam na papir, sledi nam pozivanje servisa, izdvajanje svakog moguceg investicionog evra i najverovatnija ugradnja TNG uredjaja krajem marta.
Keka je bio detaljan, pa cu njegov post koristiti kao osnov...
Ugradnja valjanog uredjaja, kod valjanog majstora, sa atestom, van garantnog roka... (mada cene variraju i uredjaji se razlikuju) moze da se udesi za 500-tinak evra.
  Nas Stepway (na osnovu 20000 km koliko redovno pratim potrosnju) u proseku trosi oko 7,5 l BMB na 100 km. Zaokruzicu to na 8, pretpostaviti da ce trositi 9 l plina i litar i po benzina na 100 km.
Danas smo sipali BMB za 146 din/l i videli da je TNG 76 din.

Sada trosimo 146 x 8 = 1168 din/100 km
9 x 76 + 1,5 x 146 = 903 din/100 km

Razlika je 265 dinara. 15 evra su redovni servisi. Mozda cemo menjati i za 100-tinak evra dizne u narednih 5 godina, kada cemo uraditi verovatno i atest... Recimo da je to oko 300 evra troskova u najavi u toku petogodisnje eksploatacije. Naravno, moze ih biti i vise, ali da covek planira redovno prezupcenje remena ne bi kupovao auto.

Ako auto potrosi oko 2,4 evra manje u odnosu na sadasnju potrosnju na 100 km, to ce biti oko 2400 evra u narednih pet godina (dakle, racunam na 20000 km na nivou godine).
Od tih 2400 evra oduzecu cenu uredjaja sa atestom (ostace nam 1900 evra, cenim), oduzecu troskove u najavi (ostaje nam 1600 evra), oduzecu stelovanja ventila (mada cemo ih raditi mnooogo povoljnije (ostace nam 1500 evra). Neka se dese dva gremlina nepoznatog porekla i karaktera, ostace nam 1300 evra.
'Bem li ga, ako smanjimo prtljaznik, trebace nam krovni kofer, pa ce nam ostati 1200 evra.

Dakle, ako uracunam i gremline i najskuplju varijantu odrzavanja, sa sadasnjim cenama goriva ostajace nam 240 evra godisnje. To se nekome cini malo da bi se cimao i taj neka ih potrosi na BMB. (Naravno, nikog ne prozivam. Da prelazimo 5000 km godisnje i ja bih razmisljao... Takodje, svestan sam da neko ne moze da investira iz finansijskih razloga.)  Mi cemo tih 240 evra (nadam se) odvajati u stek za novi auto ili cemo sa tim novcima provesti nekoliko dana na nivou godine van grada (a svi zudimo za tim, zar ne?) ili cemo otici u restoran jednom u mesec i po dana ili cemo jednostavno natociti TNG i BMB i vozati se dodatnih 3800 km godisnje.

:huh: Kad malo razmislim, moram da promenim racunicu, jer ako budemo prelazili 23800 km godisnje, onda cemo na nivou godine za... Ma, salim se.

srdjoni

Citat: Veterinar poslato 19.01.2013. - 00:47
:huh: Kad malo razmislim, moram da promenim racunicu, jer ako budemo prelazili 23800 km godisnje, onda cemo na nivou godine za... Ma, salim se.
U toj šali ima istine :). Lakše se odlučujemo na put i više se vozimo otkad smo ugradili plin...
Homesick for a place you've never been...

Keka

Citat: PPejic poslato 18.01.2013. - 23:58
(ali se ne ne vuce k'o slina)

Toliko je bilo pre stelovanja ventila i cipovanja. Videcemo kolko ce biti kada uskoro odvaozim neku turu.

Onda je ta kanta za kantu. Ali rdjavu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Jelenko

@Veterinar:U potpunosti se slazem sa tobom  :too: ja vec odavno razmisljam o ugradnji cekam samo da otplatim kredit (jos 4 rate imam) i nadam se ako Bog da ugradnja plina je sledeca na spisku,a kredit je jedini razlog sto jos nisam ugradio,njima svaki mjesec mora da bude.

Investicija jeste "velika" ali te pare bi svejedno mozda dao u nesto drugo sto na kraju nebi imalo istu vrijednost vise kao sto kad se i kupi tada evo moj primjer mozda je off pa brisite

Kupio sam auto platio 5.500evra,sad ne mogu da dobijem 2.500e i to maksimalno toliko,gdje tu racunica?

Znam da nije tema o tome ali samo jedan primjer dajem gdje das pare a one ti se "ne otplacuju" osim taksistima

Dakle ja ne planiram da prodajem daciju duze vrijeme mozda otvorim i taksi sa njom a plin mi je samo jedan plus.

Dejan 1.4mpi

Evo nekih mojih iskustava, iz ovog zimskog perioda:

- TNG tocim, u proseku, jednom nedeljno. Sipam oko 42l i predjem oko 550 km. To platim oko 3500 dinara.
- Na mesecnom nivou za voznju potorsim oko 14.000 dinara za TNG i jos oko 2.000 dinara za benzin.

- Da predjem isti put (550km) na MB, trebalo bi da sipam oko 38 litara benzina, sto kosta oko 5.500 dinara.
- mesecno,to bi me kostalo oko 22.000 dinara.

Onih 2000 dinara za MB, koje mesecno potrosim iako vozim na TNG, potrosio bih i kad ne bih vozio na TNG. To je gorivo koje auto potrosi dok postigne radnu temperaturu. Dok otvorim i zatvorim kapiju i garazu, dok pokupim putnike i spakujem stvari, auto se zagreje i prelazi na TNG. Mozda predjem jos par km pre toga, i to samo zimi.

Za 3,5 godine koliko uzivam u Loganu, TNG sistem je (redovno)servisiran 3 puta, sto me je kostalo oko 10.000 dinara. To je mesecno oko 250 dinara.

Zakljucak:vozeci na TNG mesecno ustedim oko 8000 dinara. Za ove 3,5god. to izadje ... uh, bre, kad odbijem ugradnu TNG-a, preko 2000 Eur. 

Namerno sam naveo "oko" cifre, jer su u praksi one jos povoljnije, posebno u letnjem periodu  Sve troskove, i za gorivo i za odrzavanje, redovno belezim u jedan Excel fajl. Tako uvek znam i u kakvom stanju mi je auto ali, sto je vaznije, i gde da sipam gorivo, i gde da ne sipam. I gde mogu da ustedim. Poceo sam tu praksu iz nuzde, dok sam vozio jedan stari auto, cije odrzavanje je bilo papreno skupo, pa sam morao negde da "nadjem" pare i za gorivo. 

Andrix

Da dodam, slazem se sa svime gore navedenim, ali / za mojih 40000 km predjenih na TNG/u za 7 god, racunajuci ugradnju 1150 e, servise oko 100 e, zamenu dizne 0 e, a nova bi bila 105 e, nerviranje oko ispadanja dzeka iz dizni, atest / meni se do sada i nesto ne isplati ....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

david

Ja sam mislio da ugradim gas kad sam kupovao kola ali sam vremenom odustao. Bilo mi je mnogo u startu dati 1000€ a za jos malo vise kosta je dizelka. Bio sam se primio jesenas za ugradnjom ali sam video kod kolege na Sanderu kako je to odradjeno i nije mi se dopalo. Svako ima svoje misljenje i pozitivna iskustva a na moju malu kilometrazu odustao sam. Znam da sam ugradio gas vise bih se vozao pa dosao na isto ali me nervira tocak u gepeku, creva i crevca po motoru i sl..

saša61beograd

Vožnjom na plin postižu se uštede.Ta ušteda mi liči na uštedu kad na GPS-u ukucate opciju "najkraći put".
Zanima me:
-da li je iko ko se vozi na plin nakon ugradnje bitno podigao životni standard?
-da li je iko prešao više od 50.000km bez kvara na plinskoj instalaciji (što je sa benzinom normalno)?
-da li je iko sipao plin a da je uvek bio zadovoljan kvalitetom i količinom (što je sa benzinom normalno,doduše tek zadnjih godina)?
-da li iko ko vozi na plin ima gepek od 500 litara?
Računica o uštedi na plin je jasna i neosporna.Sledeći nivo računanja je:izračunaj pouzdanost (eksploatacionu isplativost) sistema s obzirom na hipotezu da "pouzdanost tehničkih sistema opada sa kvadratom broja delova".Drugim rečima,kreneš na pijacu ili na izlet,a završiš kod majstora.Pa posle majstor ide na izlet,a ti sediš kući i razmišljaš koliko hiljada kilometara moraš da prevezeš da bi se popravka isplatila kroz uštedu na plinu.
Ovo pišem zbog onih koji razmišljaju o ugradnji plina,ko već vozi na plin,ima svoje argumente koje ne sporim.



DarioGTI

-da li je iko ko se vozi na plin nakon ugradnje bitno podigao životni standard?

Pa nije mi se nešto podigao standard, ali nemam više onog gadnog osjećaja u stomaku dok plačam rezervar benzina 60+ eura, nego sada  lijepo ostavim 30eura za pun rezervar. Ovih 30 eura što mi ostane, nešto za crne dane, nešto ostavim za servis i registraciju auta, a i ostane mi za život.


-da li je iko prešao više od 50.000km bez kvara na plinskoj instalaciji (što je sa benzinom normalno)?

Evo za primjer moja druga tj čaletova SuperNova, na plinu bez greške napravila 160.000km sa samo jednim jedinim servisom plina (nakon 100.000 plinskih kilometara, tu je napravljena zamjena membrana na isparivaču, i zamjena svih plinskih filtera). (Bio je jedan kvar sa benzinskim ECUom, ali to nije problem sa LPG-om).


-da li je iko sipao plin a da je uvek bio zadovoljan kvalitetom i količinom (što je sa benzinom normalno,doduše tek zadnjih godina)?

Ja otprilike uvijek napravim istu kilometražu sa 40L plina, 30km+/- uglavnom zavisi jesam li bio na autocest ili sam se samo vozio kroz grad.


-da li iko ko vozi na plin ima gepek od 500 litara?

Kod mene u gepeku su ionako samo zvučnici tako da mi ovo baš ništa ne znači  :D. U drugoj SuperNovi imam cilindričnu bocu 53 u desnoj strani gepeka, smještenu uzdužno, evo za 10 godina nikad se nije desilo da nešto ne stane, a išlo se i na more sa 5 ljudi u autu + prtljaga.


Plin opet? - Hell yeah!  :jea:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

zac

Citat: hibernacija poslato 19.01.2013. - 12:48
Da dodam, slazem se sa svime gore navedenim, ali / za mojih 40000 km predjenih na TNG/u za 7 god, racunajuci ugradnju 1150 e, servise oko 100 e, zamenu dizne 0 e, a nova bi bila 105 e, nerviranje oko ispadanja dzeka iz dizni, atest / meni se do sada i nesto ne isplati ....

Hvala na iskrenom odgovoru.  :ziveli:

Jelenko

Nisam bas ljubitelj plina da budem iskren,ali kazem 520 evra je kod nas ugradnja plina,jeste to velika para u danasnje vrijeme i sam sam svjestan toga ipak mislim da se isplati ugradnja samo kao sto je neko rekao ne za koliko para si ugradio nego ko i kako je ugradio e to je poenta  price.

Sto se tice kvarova i ako se nesto pokvari a nemam trenutno para da otklonim kvar vozim na benzin dok ne budem u mogucnosti otkloniti kvar.

Valjda ce i braca Rusi ovuda pustiti gas pa se nadam i pojeftinjenju a gorivo tesko da ce dole