TCe motori u Dačijama

prethodna tema - sledeća tema

ivan-bgd

4 čoveka + klima + eventualno neko brdo =  :ces: :conf:

bmiillan

trocilindrični VW motor je najveće đubre koj je VW ikada napravio (a i šire), iako nema veze sa brojem cilindara. 
zato su ga samo tri godine ugradjivali u pola pa prestali i usrećivali samo vlasnike škoda i seata. lično sam video
primerak koji je na 50000 km istegao lanac ceo santimetar i pokrivio ventile, a nije jedini slučaj.

ukoliko su primenjeni kvalitetni materijali prilikom izrade turbo motora, nema razloga da ne traje. samo treba voditi
računa o redovnoj zameni kvalitetnog ulja i hladjenju turbine.
nemoj na silu uzmi veci cekic

hobbista

Manja potrošnja će jako teško biti ostvariva (osim kao mrtvo slovo na papiru).
Održavanje će biti drastično skuplje.
Novija generacija motora donosi neka nova tehnička rešenja, koja su uslovljena ekološkim zahtevima. U praksi to znači manja emisija štetnih sastojaka uz veliko povećanje skupih i ne baš trajnih delova (prevashodno elektronike).

U ovakvoj paleti motora verovatno bih izabrao 1.2 tce ali samo nov, uz obavezno održavanje u ovlašćenom servisu (zbog garancije).
Polovan 0.9 tce ne bih kupio ni pijan.

Citat: saša61beograd poslato 03.03.2013. - 16:23
WV pravi taj trocilindraš preko 10 godina i prodao ga je u milionskom tiražu.Da je baš loš ne bi tako bilo
Fenomen kupovine WV vozila je poznat odavno. Znaš li koliko je pouzdan taj motor posle pređenih 100.000 km? I koliko su "jeftini" delovi za isti kada krene igranka sa motorom?

Na ovom forumu mislim da je Zoki jedini koji bi mogao sa 0.9 tce da izgura 150.000 km bez većih kvarova motora, i da ostvari potrošnju blizu deklarisane :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

ppejic

Svesce se prica na kraju na dCi i 1.2 16v.

ivan-bgd

Ne znam uopšte što se ,,glupiraju,, sa tim raznoraznim motorima(pretpostavljam da ih na to tera konkurencija).Neka uzmu proverene motore kvalitetne (što reče kolega u prethodnom postu) i cepaj.Iskreno nisam za taj od 900 kubika jer ipak ,ne vozim samo po gradu,ide se i na odmor,putovanje autoputem itd.1.2 16 v je solidan,ali po meni 1.5 dci, i to sad jači u odnosu na prethodni sa 90 konja je lepa makina.Za njega bih se odlučio kada bih uzimao novu daciu koji god model bio.
p.s. čekam da vidim karavan

ppejic

Karavan nece biti jeftin

ivan-bgd

Videćemo....Verujem da će biti jeftiniji od lodgy-a a skuplji od standardnog sandera ili stepway-a

Andrix

Menjaju motore da bi nesto menjali, ranije su bili 1.6 i 1.3, sada 1.5 i 1.4, pa dizeli sa 1.7 i 1.9 spali na 1.3 i 1.5 a bilo je i 1.4...moj izbor je 1.2 16v ili 1.5 dci
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

Citat: ivan-bgd poslato 03.03.2013. - 19:28
Ne znam uopšte što se ,,glupiraju,, sa tim raznoraznim motorima
Tako su govorili i Karlu Bencu krajem 19.veka:glupira se sa motorima umesto da upregne konje u kočiju.
Pre samo godinu dana u temi "da li ćemo dočekati 1,2 16v" mnogi su bili skeptični prema tom motoru,a sad je on postao sigurna i proverena varijanta.Isto će biti za neko vreme sa ovim Tce,kad budemo spremni da prihvatimo novo (i bolje!).
A ko sumnja u snagu i elastičnost Tce-a neka prouči njegovu krivu obrtnog momenta pa će mu biti jasnije.
Trajnost:ako 1.4 i 1,6 prelaze 600.000km neka ovaj Tce pređe pola od toga.To znači da će prosečni vozač Dačije ili prosečni član Foruma potrošiti taj motor za 20-25 godina.Do tada će se karoserija raspasti,a motor u njoj će verovatno još uvek biti ispravan.
Za 10 godina neće biti benzinca bez turbine kao što sada nema dizelaša bez iste.

Loganovac

Za 20 godina neće biti ni benzinaca ni dizelaša.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

alexv011

#25
Citat: ivan-bgd poslato 03.03.2013. - 18:22
4 čoveka + klima + eventualno neko brdo =  :ces: :conf:

Nema sanse da ne oseti !

Citat: Loganovac poslato 04.03.2013. - 07:40
Za 20 godina neće biti ni benzinaca ni dizelaša.

Loganovac, smes da se kladis u to. Nisam bas siguran.

bmiillan

#26
najnovija istraživanja su pokazala da će nafte biti do oko 2100 godine, što znači da ćemo neku vrstu benzinskog i dizel
motora svakako imati u vozilima, verovatno najsličnije GM voltu ili OPEL amperi. dok god budu mogli da nam prodaju
preradjenu naftu, nećemo imati u većoj meri drugi vid energije za pokretanje vozila.

bar je u auto industriji sve već izmišljeno pre više od pedeset godina i turbine i više ventila po cilindru i ubrizgavanje goriva,
samo se čekalo kada je to najisplatljivije za one što drže sve u svojim rukama.
nemoj na silu uzmi veci cekic

saša61beograd

Citat: PPejic poslato 03.03.2013. - 19:04
Svesce se prica na kraju na dCi i 1.2 16v.
Zašto? Pa dci je teži,skuplji 1000 evra,komplikovaniji,ima višu kompresiju,gorivo ubrizgava pod pritiskom od 1500bara i ima i on turbinu.Tce,ako sam dobro shvatio, ima Mpi ubrizgavanje slično kao ovi koje sad vozimo,znači da su mu brizgaljke relativno jeftine i neproblematične.
Samo treba sačekati jedno 2 godine sa kupovinom,za svaki slučaj.
Tce je jedina uzbudljiva novina na novim Dačijama,sve ostalo je očekivano.

ppejic

Sale, ovo sam napisao zbog verovatne nemogucnosti ugradnje TNG na TCe

ivan-bgd

Pa oni su ovaj motor napravili da malo troši , da bude jeftina registracija,a da ide dobro .Čemu onda TNG :conf: .Što bi uopšte neko razmišljao da na ovaj motor kači gasni uređaj......