TNG i prosečna potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Meni je sumnjiv NIS,odnosno Gazprom (odnosno njihova smeša gasova koja se zove TNG).Pošto su u problemima,smislili su način da im malo "pomognemo" dok se njihovi globalni problemi ne reše.Ko sme da se buni,niko.Ko će da nas brani,niko.Ko je odgovarao za ono 2015-2016,niko.

Mare

Znači, u toku vožnje, nivo TNG u rezervoaru opada istim tempom kao i pre (nove Dačije imaju tu opciju vidljivu na bordu). Gledajući koliko brzo pada nivo, s obzirom na određene km, potrošnja se kreće oko 6.5 litara.

I dođem na pumpu - uvek stane više od količine za koju očekujem da će biti sipana. Kao da uz plin pogura i vazduh, koji doda koji litar na računu.

Andrix

Isto kao sto ja ne mogu da objasnim da sam proslo leto krenuo na more. Sipao punu bocu u BG i do Nisa -220 km, ponovo sipao do punog i stalo 7 l....Bice da sam probio onih 20% lufta. Ali opet sipam skoro uvek na istoj pumpi isti pistolj...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

Moguća su dva scenarija. 
Prvi scenario je da ti je na sipanju pred polazak na put "probila limitacija" i da si dobio 8-9L plina više u rezervoar. 
Nisi obratio pažnju koliko si platio gorivo i/ili koliko plina si platio, što bi značilo kao podatak. 


U Nišu je proradila limitacija i dosuo si 7L do limitacije. Limitacija kad je najispravnija može da varira do nekoliko litara. 
Sa 15-16L plina prešao si 220km, što mu dođe oko 7L/100km i što je za taj auto prosek. 


Drugi scenario, malo verovatan ali moguć, je da je motor tokom te deonice povremeno radio i na benzin. Ne vidi se na preklopniku za plin ( uvek svetli zeleno i ne pišti) ali se možda vidi na kazaljci nivoa benzina. To su režimi visokog opterećenja motora ( npr čeoni vetar, uzbrdica, preticanje, oštrije ubrzavanje itd) kada se u motor, delimično uz tng ili u potpunosti, ubrizgava benzin. To je strategija koja štiti motor ako radi na vršnim opterećenjima. 

Ako smem da dam savet dao bih ga: ko želi da prati i da zna svoju prosečnu potrošnju tng-a najbolje je da to radi metodom prazan-prazan (0-0) . Ni to nije najpreciznija metoda ali jeste praktična za naše potrebe i jeste tačnija od metode "pun-pun"(1-1). Pogotovo ako se radi na osnovu malog uzorka odn malog broja dosipanja. 

dekiv68

Zbog kvara upravljačke elektronike na HDD jedno vreme nisam ažurno ubacivao podatke o kupovini TNG i BMB, iako sam to redovno radio za 3 vozila koje sam koristio u poslednjih 24 godine, a vozio ih na TNG. Iako sam skupljao račune za natočen TNG i BMB, kada su mi sačuvani podaci sa oštećenog hard diska, mrzelo me je da ubacim nove podateke tako da, na žalost, nema ažurnu bazu podataka potrošnje u zadnjih 24 godine, ali na osnovu pisanja u ovoj temi, nakon 4 punjenja plina u Bugarskoj i 4 punjenja u Srbiji prosečna potrošnja nakon punjenja u Bugarskoj je manja za oko 1,5 l/100km. Po dolasku u Srbiju punio sam 1xNIS i 3xknez petrol

Andrix

Citat: slavko_bgd poslato 25.06.2024. - 09:03Moguća su dva scenarija.
Prvi scenario je da ti je na sipanju pred polazak na put "probila limitacija" i da si dobio 8-9L plina više u rezervoar.
Nisi obratio pažnju koliko si platio gorivo i/ili koliko plina si platio, što bi značilo kao podatak.

sve mi je to poznato osim da radi i na benz uz-pomoc. Uvek gledam koliko sipam i resetujem cajger, bas zbog kontrole potrosnje.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Mare



Potrošnja za sada ok. Sve isto osim što je osvežilo, ali opet popodne klima radi skoro pun gas.

slavko_bgd

Kod mene i dalje oko 1L iznad proseka. To je što je, idemo dalje...

slavko_bgd

Vratili smo se sinoć iz Grčke. Ista destinacija, ista deonica, gotovo ista kilometraža pređena kao prošle godine. 
Isti auto, isti putnici, iste pumpe na kojima smo sipali, isti ritam vožnje, ista metoda merenja. 
Prošle godine prosek je bio 8,42L/100km, ove godine 8,44L/100km.

Što bi rekao pokojni Nikola Simić u "Čitulji za Eskobara": 

"Borko, sine, ništa se nisi promenio" :)  


Onaj skok potrošnje plina o kojem sam prethodno pisao je najverovatnije je bio i jeste u mom slučaju uzrokovan ovim nenormalnim vrućinama, zapravo opterećenjem motora od klima-kompresora i ventilatora hladnjaka motora (tačnije  alternatora koji mora da pravi više struje za moto-ventilator) . 

To je to, idemo dalje. 

Mare

Ja sam od Banja Luke do Makarske, sa vožnjom po Makarskoj, na 260 km imao prosek od 9 litara. Sve po vrućini, dosta uzbrdica i pun gas, sa klimom.

Andrix

Citat: slavko_bgd poslato 10.07.2024. - 13:24Vratili smo se sinoć iz Grčke. Ista destinacija, ista deonica, gotovo ista kilometraža
To je to, idemo dalje.
..a cekanja na granicama....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

Nije ih bilo. Pisao sam u drugoj temi o tome.

LeNgenda

Ovih dana sam dosta putovao autoputem, tri boce sam spalio za deset dana jula, klima sve vreme i cca 120 kmh, najčešće sa četiri putnika i ponešto u gepeku, ništa na krovu, potrošnja benzina je zanemarljiva, potrošnja plina je do ili oko 11 litara.

U sličnom režimu Sandero sa K7J je trošio litar manje, što je praktično zanemarljivo kada se uzmu u obzir ostale razlike između Fluencea sa K4M i Sandera.

A da je toplo - toplo je, klima radi pun gas.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

slavko_bgd

Citat: Andrix poslato 26.06.2024. - 18:28sve mi je to poznato osim da radi i na benz uz-pomoc. Uvek gledam koliko sipam i resetujem cajger, bas zbog kontrole potrosnje.
Da, tako rade Landirenzo gasni uređaji u Dačijama generacije 2 i 3. Setovani su da na visokom opterećenju motora dodaju benzin uz gas ili da kratkotrajno potpuno pređu na gas. Cilj je da se motor na neki način zaštiti u režimima velikog opterećenja i da se izbegne nepotreban prelazak na benzin, ono kao kada stvarno nestane plina u rezervoaru. Dok sam vozio službeni Logan2, obzirom da sam znao da ta strategija postoji, kad malo obratim pažnju mogao sam da osetim lagani trzaj motora kada potpuno pređe na benzin. Taster sve vreme svetli zeleno, kao da motor radi na plin. Čim se smanji opterećenje, uključuje se pogon na plin i motor nastavlja da radi normalno na plin. I još dve činjenice koje sam uspeo da saznam o radu tih fabričkih uređaja: 
- podešavaju se automatski u tri režima, dakle nema mape i nema manuelnog podešavanja kao kod ranijih ili naknadno ugrađenih uređaja. To znači dve stvari: uvek rade tačno i nema "prčkanja", "hakovanja", "budženja" i slično ( tamper protected) kao što je moguće na ranijim generacijama upravljačkih jedinica; 
- nikada ne izazivaju poremećaj ubrizgavanja benzina odnosno bilo kakve probleme u radu motora na benzin,  kao što to može biti slučaj kod naknadno ugrađenih uređaja. Ili fabričkih koje mi "stručnjaci" prepravimo iz ekonomskih razloga. 

Na generaciji 3(H4D) u odnosu na gen 2(H4B) su urađena unapređenja u pravcu što manje potrošnje benzina ( delimično i plina) i unapređene su brizgaljke, isparivač, gasni ventil i termomenadžment ( upravljanje temperaturom sistema) . Nemam iskustva u smislu da sam vozio i probao ali po onome što sam video i pročitao verujem da je tako. 

Eto, da znaš i ti i svi vi koji vozite Dačije sa "fabričkim plinovima". Imate stverno vrhunsku i pouzdanu gasnu opremu u svojim automobilima i želim vam svima da ih u zdravlju poderete... i opet kupite nove. 

@LeNgenda: 
ako znamo da za održavanje konstantne brzine 120-130km/h na autoputu naša vozila "angažuju" 30 do 40 konjskih snaga i ako znamo da kompresor klime angažuje 5-7 KS, eto mogućeg objašnjenja uvećane potrošnje goriva pod klimom. 

Mare

#794
E druže, baš ti hvala.  :ziveli:



Malopre se vratih sa mora.
Pre neki dan sipao hrvatskog "EU" plina - do Banja luke sam imao domet od 700km, bez klime, sa temperaturom do 20°. Do SM, nakon 515 km, domet je oko 650 km, sa klimom. Dakle, prosečna potrošnja bila od Makarske do Banja Luke 6.5, od Banja Luke do SM bila 7 litara na 100km.

Detalje javljam kad napuni rezervoar jer čep-čep metoda uvek prikaže za pola litre ili čak litar manje.