Stepway potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Dadokg

Plus visina,tj. pomenuta aerodinamika.

Lazar@

 :offtopic:
koja je razlika u menjacima izmedju stepway-a i obicnog sandera?jedino sto sam ja primijetio je da ima uzasno kratku prvu brzinu,ostale su koliko toliko normalne i naravno da fali sesta  :)

kao sto neko rece auto je pravljen za gradsku voznju tu do 100kmh...Visok,aerodinamika slaba,motor slab...Auto ima ogromni otpor vazduha ,sto znaci da se motor vise napreze pri velikim brzinama i normalno da trosi vise...Ne znam,vidjecemo,krecem u subotu ujutro  :wink:

Dadokg

Ko nam je kriv, hteli smo auto koji izgledom podseća na terence. Veći klirens je stvarno korisna stvar ali izgleda da to utiče na aerodinamiku.
Dobra stvar i sreća u nesreći što se pažljivom vožnjom potrošnja zaista može svesti na onu propisanu fabričku, ako ne i ispod toga.
Koristim Obd konektor i Torque aplikaciju za telefon, i stvarno mi je to pomoglo da uočim kako smanjiti potrošnju. Kasnije taj način, stil, vožnje postane rutina, i jednostavno naučiš da voziš štedljivo.
Jedva čekam tvoje rezultate.

vujanovgoran

Citat: Lazar@ poslato 09.08.2013. - 02:22
:offtopic:
koja je razlika u menjacima izmedju stepway-a i obicnog sandera?jedino sto sam ja primijetio je da ima uzasno kratku prvu brzinu,ostale su koliko toliko normalne i naravno da fali sesta  :)
Sam kazes da si primetio gore napisano, sto dokazuje da je u Stepwayu menjac koji ima drugaciji prenos od Sandera i Logana, verovatno vecu snagu, a sporiju brzinu, samim tim i vecu potrosnju goriva. Samo radi infa, Dacia ugradjuje preko 20 tipova menjaca u Logan, Sandero i Stepway.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Loganovac

Ne dokazuje ništa, u svim Dacijama je prva brzina kratka. Dakle, u pitanju je lična percepcija, odnosno umjetnički dojam. Druga stvar bi bila da je poredio sa nekom drugom Dacijom...
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

#125
Mislim da prenosni odnosi u menjaču i diferencijalu nemaju mnogo uticaja ovde.I ako uopšte ima razlike,ona je minimalna.
Problem Stepveja i potrošnje je:povećana visina,krovni nosači i naročito šire gume!Sve to diže potrošnju,pretpostavljam,i preko 5%,i što je veća brzina sve više.
A možda i to što  neki vozači Stepveja imaju utisak da voze neki vrlo poseban auto i da zato moraju da budu najbrži svuda i uvek.

vujanovgoran

Prethodni Logan I koji sam vozio je imao motor 1,5dci od 48kw i menjac JH3. Pri voznji od 80km/h broj obrtaja je bio 2000. Prosecna potrosnja mu je bila 4,7l. Sada vozim Logana II sa motorom 1,5dci 60kw i menjac JR5. Pri brzini 80km/h broj obrtaja je 1400. Prosecna potrosnja mu je 4,0l. To je razlika od skoro 20%. Da li su vam ovo dovoljni pokazatelji koliko prenosni odnosi u menjacu i diferencijalu imaju uticaja. Pri tome se moze dodati i povecana visina, krovni nosaci i sl. koji dizu potrosnju za jos nekih 5%. Verovatno postoje jos dosta drugih stvari koji uticu na potrosnju. Naravno podatke koje sam izneo su licni i oba vozila vozim istim tempom, brzinom, nacinom voznje...
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

miki-bgd

Po nekoj mojoj evidenciji, u poslednjih mesec dana potrosnja mi je neverovatnih 7.5 litara  :lux:

Da bas stedim u voznji gradom, ne stedim, ali me izgleda spasle duze relacije, do Temisvara (oko 300km) i posle za Prijedor (oko 800).

Dok mi je ukupna potrosnja od kad je uzet auto oko 8.8, da kazemo pretezno gradske voznje.

saša61beograd

Citat: vujanovgoran poslato 10.08.2013. - 21:22
Prethodni Logan I koji sam vozio je imao motor 1,5dci od 48kw i menjac JH3. Pri voznji od 80km/h broj obrtaja je bio 2000. Prosecna potrosnja mu je bila 4,7l. Sada vozim Logana II sa motorom 1,5dci 60kw i menjac JR5. Pri brzini 80km/h broj obrtaja je 1400.
Kod jačeg motora je i obrtni moment veći pa je bio moguć duži prenos bez većeg gubitka na ubrzanjima.Znači,suština je u motoru,prenos je "posledica".
Čak i da su motori isti,moguće su varijacije sa dužinom prenosa;uprošćeno rečeno,kraći prenos-bolja ubrzanja,duži prenos-manja potrošnja i buka.Fabrika obično bira neku sredinu.
Glavno je ipak u glavi i nogama vozača. 

Dadokg

Po fabričkoj specifikaciji Stepway (dizel) sa 90 konjskih snaga ima manju potrošnju od dizela sa 70 konjskih snaga. Mislim da je razlika negde oko 0.5l na 100km, ne sećam se tačno.

bmiillan

izmedju stepwaya i sandera postoji razlika u krajnjoj brzini od 10 km/h, koja sigurno ne zavisi od toga
sto je stepway dva santimetra višlji, nego od prenosnog odnosa pete brzine u menjaču.
nemoj na silu uzmi veci cekic

Loganovac

Pre će biti da zavisi od otpora vazduha i širokih guma, kako je gore već rečeno. To što je viši zasigurno povećava aktivnu površinu, jer su točkovi uglavnom sve vreme na samom putu. Ako uzmemo u obzir činjenicu da par loše dizajniranih retrovizora ili otvoreni prozori mogu osetno da utiču na maksimalnu brzinu, jasno je da visina auta još kako ima veze sa njom. Uostalom, zbog čega se posebna pažnja poklanja dizajniranju spojlera koji bi dobrim delom trebalo da smanje uticaj točkova na aerodinamiku vozila. Setimo se kako izgledaju ultra-aerodinamički modeli automobila - vuku guzicu po zemlji a gume se nigde ne vide, osim pomalo sa strane...
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Damir Oravec

Beograd-Prokuplje-Pljevlja-Zabljak-Niksic-Podgorica-Bar-Utjeha. Sipao 42.3l i prosechna potroshnja 6.0l/100. Ludilo..  :)

Loganovac

Aman! (čest usklik u sevdalinkama)...  :hall:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Doravec  :to:, to je nešto,,,
Sam svoj gazda - vazda.