Stepway potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Zato u gradu vozim naftaricu na loz ulje  :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiborggg

Ja mislim da je bitan pritisak na papucicu gasa. Zamislimo da je idealno saltati brzine na 3000. Mislim da je razlika u potrosnji velika ako do tih 3000 obrtaja stizes sa papucicom pritisnutom 50% od njenom maximalnog hoda u odnosu na 20 % pritisnute papucice. U oba slucaja auto dostize 3000 samo je razlika za koje vrijeme. Po meni, sa malo strpljenja se stize do manje potrosnje ;)

Aleks

Sto pre do zeljene brzine i sto je moguce duze voziti konstantnom brzinom. Kada kazem ''sto pre'' ne mislim na skripu guma, naterivanje u "crveno'' i sl. 3000-3500 je taman, a ako je hladan motor ne preko 2500rpm. Bar ja tako...  :ne:

miki-bgd

Koristim aplikaciju Moj Auto i tu belezim svako sipanje. Naravno, nije to toliko precizno, ali neku odokativnu sliku daje.
Vozim mesovito, jednom nedeljno do Panceva i nazad, ostalo po gradu. Samo desetak puta sam isao van Beograda (ne racunajuci Pancevo), po gradu uglavnom krace relacije, Rodic, faks, itd.
Za poslednjih mesec dana kaze da je prosecna potrosnja 9.2litre, dok je sveukupna 9.5.

Presao sam 7360km, sveukupno je sipano 711litara, s tim da imam u kolima nekih 15,20 koje treba oduzeti od ovog broja. To je po cajgeru, kolko su se nakrali na pumpama ne znam, ali ovo su brojke.

Lazar@

Posle duzeg pracenja potrosnje izracunao sam da mi je potrosnja 6.8l gradske voznje  :ha: Sto nije malo

Zoran

Za naftaricu to je previše.
Sam svoj gazda - vazda.

nemanja46

Mozda kradu na pumpi,to je velika potrosanja,meni je na loganu Dci potrosnja bila oko 5.5 litara  :) Jedino ako ga ne vozis ostrije

hobbista

Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Ljuba82

Drugaru juce na pumpi u kanticu od 3.5 l stalo 4.2, pa vi vidite...

Lazar@

probacu da promijenim i pumpu mada od uvijek mi auto nije bio previse ekonomican.Na otvorenom je ok,ali u gradu...ne vozim ni brzo ni ostro  nego lagano,skoro nikad ne prelazim 2500obrtaja nego saltam bas nisko i naravno bez nekih naglih ubrzanja,na svako crveno izbacim na ler i kotrljam se do semafora...
Pa kad pogledas motor on,ne moze da potrosi toliko ni da vozim konstantno na 4000obrtaja...

Loganovac

E moj Lazare, očigledno nisi dovoljno pratio teme na Forumu. Pisali smo (Zoran se naročito istakao) kako voziti štedljivo, šta je kočenje motorom, školjkasti dijagrami itd. a ti i dalje veruješ da ćeš malim ubrzanjima i kotrljanjem do semafora postići minimalnu potrošnju...
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Dadokg

Imam predlog za kolegu Zorana, da organizuje "kurs stedljive voznje", moze i dobar biznis da razvije.
Stvarno me interesuju te cake kojima se ustedi gorivo u voznji. Moze li neko da me uputi na deo foruma gde se o tome raspravlja?
Sto se tice potrosnje kod mene, kada sam merio, minimum do koga sam dosao je 5l na 100km u kombinovanoj voznji ( 70% otvoren put,30% gradska voznja), kada se ukljuci klima potrosnja ide odmah za 1l gore. Mislim da je to neki prosek, ali nisam nesto cesto merio potrosnju, pogotovu na duzim relacijama i za duzi period. Mozda i najveca mana stepwaya je sto nema BC, odnosno prikaz potrosnje goriva. Kada bih mogao da pratim trenutnu potrosnju na displeju mogao bih i da korigujem svoju voznju i ispravim greske. Ovako se trudim da postujem savete iz uputstva i da osluskujem zujanje turbine kada se ukljuci.

deki73

#87
Za Lazara, a i sve ostale

Imao sam priliku da testiram novog Lodgy-ja. Motor je 1,5 dCi ali sa 107 KS. Nije to toliko vazno. Vazno je da ima bord kompjuter i stalno mi je bio ukljucen mod za potrosnu goriva. Prosao sam nekih 700-800 km i uvideo neke stvari. Evo mojih zapazanja:
1. Auto mnogo više troši kada se menjaju brzine na malom broju obrataja. Da malo objasnim: vozim ga i menjam brzine na manjem broju obrtaja, ali tada kada se stisne gas, da bi auto i dalje vukao, potrošnja enormno raste. Znači, bolje je menjati brzine na većim brojem obrataja nego manjim. Tačan broj obrataja kada treba promeniti brzinu varira od: uspona, opterećenja vozila i sl., ali je u najvećem broju slučajeva tu negde oko 2.500.
2. Na uzbrdicama bolje je ići sa većim brojem obrtaja i u manjem stepenu prenosa, jer je potrošnja manja nego obrnuto. Ranije sam ga na uzbrdici vozio oko 1.700-2.000 obrtaja, jer sam mislio da je tu najveći obrtni momenat, ali sam uvideo da auto manje troši ako se na uzbrdici vozi 2.300-2.500.
3. Sa većom brzinom, raste i potrošnja goriva ali mnogo više. Znači, 100-110 km/h i ne više, inače potrošnja baš skače.

Evo i mojih ličnih dosadašnjih iskustava u smanjivanju potrošnje goriva, jer sam do sada prešao 32.000 km i prosečna potrosnja iznosi 5,8 l/100 km, na šta sam baš ponosan (zima, leto sa klimom, auto-put, 70 % voznje po Beogradu...):
1. Pritisak u gumama treba da se makar jednom mesečno, a poželjno je i češće, proverava i dopunjava. Međutim, to ne raditi na pumpama na kojima nema automaskog punjenja. Najbolje su Eko pumpa na Karaburmi (iznad Opelovog servisa), a i nova Gasporom pumpa na Pančevačkom putu. Npr. MOL pumpa u Pančevu laže za 0,2 bara.
2. Ne ubrzavati naglo, npr. posle zelenog svetla na semaforu, jer osim zbog potrošnje, šteti i turbini. Ponekad, neki nervozni iza mene trube, ali sam na to navikao i ne obazirem se. Vozimo dizel motor i on nije za naglo ubrzavanje. Kada mi dodje želja, sednem u mečku 190 E i iživim se malo (4.000-5.000 obrtaja).
3. Zimi uopšte ne zagrevati vozilo u mestu, em utiče na potrošnju, em šteti EGR ventilu (valjda sam dobro napisao), već lagano i bez naglih ubrzanja zagrevati motor u toku vožnje. Ovo piše i u korisničkom uputstvu.

Toliko od mene. Aj pa tako


Ayrton

@Deki 73: Sjajna analiza!
Citat: deki73 poslato 28.04.2013. - 16:22
Motor je 1,5 dCi ali sa 107 KS. Nije to toliko vazno.
Ovo je vrlo važno!
Većina naših dizel automobila imaju 68-70 ks., tako da nam treba detaljna analiza te verzije 1.5 dci motora.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

LeNgenda

#89
Pravilnu promenu stepena prenosa (navise) je najlakse opisati tako da prilikom menjanja stepena prenosa ne dodje do gubitka na brzini.

Ubrzas, stisnes kvacilo, promenis, das gas, a da kazaljka brzinomera nijednom nije krenula na dole. Naravno, po ravnom, mada je i pri ubrzavanju na uzbrdici moguce postici tecnu promenu ako se dovoljno ubrza.

Najgore je krenuti prvom uz cimanje jer je kvacilo pusteno naglo (jer neces da ti motor previse vrti u prazno), pa dva metra kasnije (jer prva najvise trosi, zar ne) opet uz cimanje (jer se noga sa gasa podigla malko prerano) prebaciti u drugu i opet uz naglo pusteno kvacilo potopiti gas da bi se auto uopste kretao, a motor hoce da se ukenja od muke, a sve to na ekonomicnom, niskom broju obrtaja od 1600.

Ubrzavati dotle da kada pritisnes kvacilo, auto nastavlja lako da jedri dalje prakticno istom brzinom.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.