Koji je put do saobracajne sa upisanim TNG sistemom? Atest i kontrolni pregled

prethodna tema - sledeća tema

nik

Loganovac, ti ono beše imaš toroidalnu bocu?
Uredjaj nam je isti iz približno istog perioda, ugradjen u istom servisu, tako da se nadam da pri ovoj igranci neće biti problema, ali me brine, odnosno, više baca u razmišljanje šta raditi sa bocom, koja mi je klasična (bojlerčina od 80l, zaboravim kada sam sipao).

U pretposlednjem SAT-u su napisali (negde mi je na poslu, probaću da nađem pa da postavim slike) da po novim propisima klasična cilindrična boca ne sme da bude pričvršćena direktno, odnosno, samo za patos (što je kod mene slučaj), već mora da bude postavljena na poseban nosač. Navedeni nosač boce (ispravite me ako grešim) najčešće se postavlja bušenjem koševa. Da li neko ima iskustva sa ovom stavkom pregleda, jer, ako je tačno, najverovatnije ću zameniti cilindričnu toroidalnom bocom. Ovo najviše jer mi 10 godina boce ističe u oktobru 2016, a znajući za Loganovu kilavu limariju, baš i da ne bušim koševe zbog tri godine atesta.

Keka

Meni busili, stavili teleskope, za sada bez problema.

Osim teleskopa, moze da se na patos fiksira i kolevka, taman da se iskoriste postojece rupe.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

Stari pravilnik je zahtevao da veze rezervoara sa karoserijom "moraju biti takve da mogu da se rezervoar ne pomeri pod dejstvom sile od 20G u pravcu kretanja odnosno 10G u pravcu normalnom na pravac kretanja". Novi pravilnik zahteva postavljanje cilindričnih rezervoara "na specijalne nosače, osim rezervoara sa nožicama", ne definišući bliže uslove.

Logan1 iza naslona zadnjeg sedišta ima profilisani lim koji je apsolutno adekvatna zaštita od ne daj Bože udara rezervoara u naslon sedišta. Iz tog razloga se ranije nisu ugrađivali teleskopi, a izbegavalo se zbog garancije na karoseriju bušenje koševa. Onda su se neki atestatirci pozivali na ECE regulative, pa su negde zahtevali isključivo teleskope (spec nosače), tako da u periodu od 2004 do 2013 ima Logana sa C-bocom u različitim izvedbama.

Lično, u svoj gepek u životu ne bih stavio cilindrični rezervoar na kupovne kolevke, pogotovo ne na one "perece" iz dva dela. Ali eto, nekad se mnogo lošija rešenja primenjuju samo da bi se zadovoljila forma.

A ovo što kaže Keka, da se iskoriste postojeće rupe i da se ne buše koševi, se slažem. Rešenje je napraviti varenjem metalni okvir od L-profila (dovoljno je 40x40x2.5 mm) njega sa 6 vijaka (dodati još 2 vijka+navrtke na užim stranama rama), zašrafiti za pod a bocu pričvrstiti za njega.
To je 100% sigurna veza, zadovoljava Pravilnik a ne buše se koševi...

Ili torusna boca... :too:

Loganovac

Torusnu bocu imam kojoj atest važi do juna 2016. Stari atest je imao isti rok važenja. Reatest sam uradio da bi bio pokriven do tada, dakle svega 3 godine, dakle @Nik nema potrebe ništa menjati ako smatraš da je dovoljno produžiti važenje atesta svega za 3 godine, i pod uslovom da je taj način montiranja boce zadovoljao propise u trenutku izdavanja atesta. Koliko se sećam, video sam par cilindričnih boca u Zastavama koje su bile pričvršćene samo šelnama i prolazile reatest, baš kao i multiventili bez špulne. Međutim, ako sam dobro shvatio, ukoliko odlučiš da zameniš bocu kako bi bio miran 5 godina, u obavezi si da uradiš novi atest, odnosno da ispuniš sve zahteve koji sada važe, uključujući i neka turska i bugarska  homologovana creva, na kojima mora na svakom ugrađenom komadu da se vidi ispis, dakle parče bez printa se ne važi, odnosno ne može se upotrebiti u vozilu  :doh:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miki-bgd


miki-bgd


Keka

To jos uvek nije zvanicno, tako da je potvrda ipak potrebna za vozila koja imaju atest stariji od 5 godina.

Ocito da prepucavanja i skupljanje poena preko ledja gradjana jos traje, a ishod je neizvestan.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!



Keka

Citat: Keka poslato 27.05.2013. - 13:25
To jos uvek nije zvanicno, tako da je potvrda ipak potrebna za vozila koja imaju atest stariji od 5 godina.

Ocito da prepucavanja i skupljanje poena preko ledja gradjana jos traje, a ishod je neizvestan.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Keka

Ovde http://www.rts.rs/upload/storyBoxFileData/2013/05/24/16371858/SAT%20260513.flv mozete preuzeti snimak emisije SAT gde je obradjena problematika reatesta vozila sa TNG nakon 5 godina.

Jos jednom da napomenem, ovaj namet jos uvek nije zvanicno ukinut.

Nacelnik ABS je  :doh:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Šta se u medjuvremenu dogodilo?

http://vesti.mojauto.rs/Aktuelne-vesti/384862/Ko-ima-vazeci-atest-ne-mora-na-pregled-gasnog-uredjaja

Poznanik je pozvao neki od centara za tehnički pregled (ne znam koji, sve je rekla-kazala) i rečeno mu je da reatest ne mora da radi.  :ne:

Loganovac

Nemoj da mi staješ na muku, osećam se krvavo :mojeovce:

Skrcana dva slobodna dana, 12 sati čekanja na suncu + zakazivanje preko veze, 6000 dinara...  :doh:  :banghead:    :ljut:  :gun:

Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Verovao ili ne, ti si mi prvi pao na pamet kad sam video naslov. Truba-ruba.

Dejan

Periodični pregled (reatest) neće tako brzo biti ukinut jer je određen zakonom, ne pravilnikom ili uredbom. Dakle, potrebno je da zakonodavni odbor predloži Skupštini izmenu ZOBS-a, da Skupština zaseda, izglasa promenu Zakona, da se objavi u Službenom glasniku, da MUP pošalje dopis tehničkim pregledima... ne znam kada Skupština odlazi na letnju pauzu, nešto sumnjam da će zasedati po hitnom postupku zbog TNG uređaja.
Kako reče Keka, neko diže svoj rejting preko leđe građana.

boxit

Ljudi, evo konačno i zvaničnog opoziva reatesta:

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2013&mm=06&nav_id=722232

naravno, kao i za sve ostalo u ovoj zemlji - ko je do sad platio i izmaltretirao se za reatest taj nije imao sreće (i ja sam među tim srećnicima)  :ha: