Ugradnja TNG-LPG sistema u Logan

prethodna tema - sledeća tema

ppejic

Čemu onda služi onolika plastična "izraslina" u obliku polukružne cevi iza motora?

Keka

Ta plasticna izraslina je precizno projektovana da bi strujanje vazduha bilo optimalno radi stvaranja optimalne smese i adekvatnog obrtnog momenta u svim rezimima rada. Neki motori imaju i precicu koja se aktivira servo motorima u odredjenim rezimima rada.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

#92
Pitanje za poznavaoce materije



Pozicija gde ulazi TNG u usisnu granu, da li je korektno odabrana?

slavko_bgd


ppejic

#94
Moj auto  :gun: a ugradnja u ovlascenom servisu tokom tarjanja garancije na motor i automobil.

Da li je moguce ovo zapusiti,a prebusiti na drugom mestu granu?


Nasao sam ovu sliku u Landirenzo dokumentaciji za moj motor, pa otud moje sumnje



slavko_bgd

#95
Paaa...ne znam šta da ti kažem :c:

Aj' sad ozbiljno:
-prvo pitanje za tebe je: da li ti motor radi normalno na oba goriva?  :ces:
(nije trik-pitanje, nije zaj***cija, hoću da kompletiram objašnjenje i zbog drugih koji ovo čitaju  :rtfm:)

ppejic

Da, radi normalno,  po nekada malo cimne pri prebacivanju na TNG

Keka

Moglo je centimetar-dva blize ventilima.

Kolika je duzina creva od dizni do grane?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic


hobbista

Za to na tvojoj slici je potrebno skinuti glavu da bi se odradilo kako treba  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

ppejic

Pa to nije bio moj problem, moj problem i obaveza je bila u iznosu od 950E

Keka

Ne mora bas da se skida, ali treba malo gimnastike.

15 cm nije tako strasno, ima i boljih i gorih.

Otkud sad odjednom nezadovoljstvo i isterivanje maka na konac?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

#102
Citat: PPejic poslato 12.02.2013. - 20:04
Da, radi normalno,  po nekada malo cimne pri prebacivanju na TNG

Ok, to "cimanje" ponekad se dešava i kod onih kojima su uvodnice bušene do benzinskih dizni, razlog je drugi i lako se rešava. Ali, da se vratimo na tvoj motor, odnosno na sve motore 1.4 8V.

Prvo: gas kao gorivo, za razliku od benzina, može se ubrizgati u usisnu cev u bilo kojoj poziciji ako su ispunjeni određeni uslovi koji se tiču konstrukcije samog motora. Posle ću ti navesti neke primere;
Drugo: gas kao gorivo može se, za razliku od benzina, ubrizgati i u drugim taktovima a ne samo u taktu usisavanja. Znači, čak i redosled ubrizgavanja u odnosu na benzin može biti "pomeren";
Treće: motor 1.4 (1.6) 8V je tako pogodan za ugradnju gasa (bio bi savršen da ima hidropodizače) da gde god da "zabodeš" uvodnice i kolika god da su creva za gas do injektora taj motor radi perfektno na gas. Ista priča važi i za sve Renault motore sa 16V osim D4F. O tome je već više puta pisano pa da se ne ponavljam.

Primer 1: Chevrolet Matiz 1.2, uvodnice postavljene oko 60mm pre benzinskih dizni, rezultat je bio takav da je bilo nemoguće podesiti rad na gas na leru i u srednjim režimima, a u višim režimima, kad prisilno radi na gas, katalizator se užari kao sijalica. Rešenje: uvodnice zabušene odmah uz benzinske dizne i motor radi savršeno;

Primer 2, motor K4M: do prošle godine je bilo obavezno prema preporuci Landirenza bušenje u metalnom delu usisa, odmah do benzinskih dizni. Onda sam za probu rešio (i dobio dozvolu) od ŠC RNS da izbušim njihov motor gore, visoko, u plastičnom delu, čisto za probu. Nakon godinu dana njihovog testiranja rezultat je da nema razlike u radu motora. Od pre nekog vremena mreža je dobila i zvaničnu informaciju da injektore postavljaju gore a uvodnice do flanšne plastičnog dela usisnog kolektora. Na kraju krajeva, i moj motor je isto tako izbušen gore visoko,i veruj mi da "ja tu ne bi ništa dir'o". Zaista nema nikakve razlike u radu motora na gas;

Primer 3,  Punto 1.2 8V, motor 188A4: ako je dužina creva od injektora do uvodnica veća od 160mm - motor se gasi na leru kad se aktivira bilo koje veće električno opterećenje;

Primer 4 Punto 1,2 16V, motor 188A5: ako su uvodnice bušene blizu benzinskih dizni, kad motor radi na gas ima knedlu pri ubrzavanju. Ako su uvodnice udaljene od motora 100-120mm, motor radi kao satić;

itd,itd,itd...

Znači, uslovno rečeno najbolja rešenja su ona koja se dobiju eksperimentisanjem na velikom broju uzoraka ili prosto rečeno -iskustveno.

U svakom slučaju, ako si rešio da prebušiš uvodnice na svom motoru, to slobodno možeš da uradiš i vrlo rado ću ti pomoći oko toga savetima koje mogu da ti dam ovde.

ppejic



http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=197.msg1860#msg1860

hteo sam da nadjem majstora (tj nasao sam po preporuci Branislava) da smesti rail ispod filtera, kao sto je kod Hobbiste, Petar313... pa sam ukapoirao da se ne uvodi gas na "pogodnom" mestu.

Sta je bilo bilo je... motor radi ovako vec 30kkm, znam kog majstora cu preporucivati za izbegavane.

Sada je jedino pitanje koliko je "pametno" zapusiti pa prebusiti?

Keka

Ako radi, ne diraj.

Slavko ce ti najbolje reci da li te dizne mogu i treba da stoje vodoravno ili uspravno, od toga zavisi da li je uopste izvodljivo prebacivanje pod filter.

U svakom slucaju, ako radi kako treba, neces dobiti nista znacajno, osim troska i zezanja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!