Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
17 (38.6%)
nedelju dana
4 (9.1%)
mesec dana
10 (22.7%)
godinu dana
5 (11.4%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (18.2%)

Ukupno glasova: 44

Loganovac

Ŝta bi to bilo paralelno pražnjenje? Ako je napon na akumulatoru 14,neŝto volti on se puni. Alternator obezbeđuje struju za sve potroŝače i plus dopunjava akumulator. U suprotnom bi napon akumulatora bio 12,neŝto Volti.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Mislio sam kad se stavi na punjac-puni se u fulu a kada je na kolima potrosaci vuku struju.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

Ma jasno, ali to alternator obezbeđuje na teret SUS motora i nena uticaja na punjenje akumulatora.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Dobih na poklon multimer, koji nemam pojma da koristim, al ajd.Izmerih napon akkua kaze 12.38 v, upaljen auto 14.6 v. Nesto mi slabo deluje kada je ugasen. Danas je voznja bila oko 8 km pa gasenje pa 8 km pa posle 2 pa 2 km, do pumpe i kuce, sve grad. Idem za neki dan do Nisa pa cu bas izmeriti posle 2.5 h voznje napunjenost. Inace desilo mi se zimus na putu za Zatibor posle oko 170 km kada sam stao na pumpu i dao kontakt posle 5 min mirovanja da mi pokaze na tabli da je beterija slaba i da startujem motor. Uplio normalno i posle dalje mi stajalo da proverim punjenje. Stao kod prvog elektricara i on izmerio 14.6 v u radu i kaze teraj. Predocio ljudima u servisu kaze desava se kadaje opterecen potrosacima, a meni bio samo upaljen vent. na 1, bez svetala, klime...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Izmjeri izutra, prije palenja 12,8 - odličan, 12,3 - polovičan, 11,8 - za otpad.
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Mali update. Ujutru pre puta akku bio na 12.2 v, upalio normalno. Posle 230 km u Nisu, voznja 130/140 km/h odmah posle gasenja isto 12.4.v Nazad u BG isto merenje 12.4 v. Nisam merio kad je auto bio nov, ali ispada da i po gradu posle kratkih relacija i duzih isto stanje. Cekam zimu sa spremnim jumpstarterom...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Nema smisla mjeriti po danu poslije gašenja.
Pa i krv kada vadiš, moraš prenoćiti, pa ništa ne jesti pa dati uzorak.
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Mozda mu skoci napon do jutra.....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

Teško da će da mu skoči napon sam od sebe. 
Inače, pišem za Dacia i Renault vozila, je normalno da u prvih 11 minuta nakon zaustavljanja motora i zaključavanja vozila normalno je da opada napon zbog aktivnih potrošača. Posle 11 minuta vozilo je u tzv "power latch" ili "sleep" modu kada je aktivan samo UCH zbog HF sistema odnosno zbog daljinskog otključavanja.  
Sa ovim naponima koje si napisao da si izmerio mislim da ti je akumulator ispravan i da su to normalne vrednosti. I ako nekada budeš merio u vožnji, nemoj da te iznenadi ako vidiš da napon varira između 11,5V i 14,8V. I to je normalno danas. 

Nova normalnost :) 


Andrix

Znam za max napon, ali mi je ovaj nesto nizak od 12.2 v-12.3 v. Mislim da mu je to normala, mada nisam merio kada je bio nov - pre 2 god. Ali po nekim tablicama je tuga. Mada nasao sam bas za EFB tablicu gde je ovaj napon 75 % napunjenosti i to je ok. Kaze da cak ni u kolima se ne puni do 100 % vec do nekih otprilike 80 %, pa cak i kad se puni na smart punjacima idu do 80 %.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Imam voltmetar u autu.
Najveći napon je na mrazu izutra poslije palenja oko 14.5V. A najmanji u danu na vrućini poslije cijelodnevne vožnje malo ispod 13V. Mjereno za vrijeme rada motora.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd


A koliki ti bude napon kad sedneš u auto posle dužeg stajanja, recimo prenoći auto, i daš kontakt? 
I da li ti napon pada ispod 12,5V u vožnji, npr kad vučeš punu prikolicu uzbrdo? Da li raste na blizu 14,5V kad kočiš motorom?  Ili ti je napon u vožnji uglavnom konstantan u rasponu između 13V-14V?

Andrix

#447
Jos jednom pa necu vise, jutros bio 12.2 v. Auto se juce vozio krace relacije 3-4 km. Nakon toga posle 3 km stigao do 12.4v, a posle opet 3 km 12.6 v. Mereno sa ugasenim autom pre i posle voznje. Inace start/stop radi, mislim gasi auto na semeforu, sto znaci da po njemu potrosenost akkua je u granicama. Inace s/s sistem gasim, cisto zbog ustede agregata. Negde sam slucajno nasao da se sa s/s stedi oko 0.8 l/100 km ako je sve grad, i ne znam koliko grama otrovnih gasova.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

Ako te baš zanima kakav ti je akumulator,svrati kod bilo kog auto-električara da ga ispita.To je brz i jeftin postupak,meni su to radili odmah i bez zakazivanja.
Drugo,zavisi čime i gde meriš napon,nije svajedno.Tako su rekli meni,a ja kažem tebi,čisto da si miran.

Ja imam voltmetar u upaljaču.Ujutro,pre paljenja pokazuje 12,2 do 12,4.Ako je toplo vreme,onda je ova više vrednost.U vožnji je 14,0 do 14,3.Sa farovima je 13,7 do 13,8.Ovo uzimam da su normalne,relativne vrednosti.
Preko 12,4 u mirovanju nikad nisam imao,čak i sa novim,tek napunjenim akumulatorom.Verovatno je i do voltmetra,zato ovo uzimam samo kao relativne vrednosti.

Andrix

Napon merim uvek na klemama, pre paljenja, posle voznje. Upaljen mi je na 14.7 v, sto je za moj EFB akuu dobro punjenje - bez potrosaca.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari