Sandero Stepway 0.9 2014god

prethodna tema - sledeća tema

astmario

Pominjao u temi za kupovinu, i pazario Sandera 0.9 TCE, Stepway verzija 2014.godište.

Sutradan je @ Ljuba_Zemun oglasio svog Sandera 1.2, žao mi je što nisam sačekao i pazario proveren automobil, ali što kažu voda ispod mosta.

Auto je prešao 90kkm, vožen po Beogradu, i kao što sam pominjao udaran je od pozadi, vidljivo po loše ofarbanom braniku a i loše skrpljenom limu u prostoru rezervnog točka.

Na pregledu kod mehaničara, motor suv, sanke prave i bez vidljivog ispravljanja i budženja, na trapu ne valja desna šolja amortizera.

Prednji brank sa jedne strane žabica iskočila, tako da je i napred bilo nekog kontakta, ali vezni lim i ostalo deluju nedirano, sanke kao što sam pomenuo takođe, tako da sam rešio da ga pazarim.

Naravno, posle kupovine kreće polako uočavanje nedostaka.
Prvo što sam uočio kada je prao mrak, farovi.
Na desnom je nosač koji vezuje far za lim pukao, pa ga je majstor improvizovao, po meni dobro urađeno i to neću dirati.
Levi far na oko dobar, međutim prvi mrak, bije u pod, ne reaguje na podizanje visine ispod volana. Sutradan otvorim, sajla ispala iz ležišta, napukla plastika u koju ulazi buržir sajle, improvizovao vezicom(na slici), farovi se dižu i spuštaju. Prošetam da se provere, majstor našteluje visinu, ali reče ovo sa vezicom ipak ima lufta, ako budem često koristio razdesiće se. Moram da vidim da li je moguće naći samo taj mehanizam, ili mora ceo far...

Ispod haube još jedan problem koji je inicijalno promako ili bio maskiran, antifriz po posudi spolja, vidljiv na slici. To ću tek videti da li je do šelne, creva ili same posude.

Kada smo kod haube, korozija. To sam video i na UK forumima, da na Sanderu 2 pre facelift verzije često ima problema sa korozijom haube, i istu sam zatekao i ovde, vidljivo na slici, primetio još kada sam gledao auto.
Kako sam na predhodnom Sanderu 1 imao limarski radova, čuvena ugradnja plina u garantnom roku gde su pametno izbušili rupu za točenje plina u metalu pored čepa rezervoara za benzin i došlo je do dubinske korozije... Problem koji je saniran, ali nikada trajno rešen, ovde sreća hauba, nju je makar lako zameniti, nisam oduševljen ali koliko para toliko muzike, bitno da korozije nema na vitalnim delovima i onim koji su teški za sanaciju.

Spolja, kako Stepway ima fabričke krovne nosače(uzdužne), guma ispod njih je ispucala i kruni se, ovo nisam siguran da li je čisto zbog vibracija kako bi se izbeglo trljanje platike o lim, ili ima neku ulogu u sprečavanju prodora vode, to ću morati da istražim, mada je auto potpuno suv uprkos silnim kišama ovih dana, očekujem da će biti velika muka iskopati ove dihtunge negde.

Idemo dalje, problemi sa elektrikom. Pominjao sam u temi za kupovinu, ručica ablendera nije ispravna, tj. ne radi taster za sirenu, improvizovano i izvučen taster na tabli gde se obično nalazi prekidač za štelovanje retrovizora(nažalost lošiji paket opreme, za razliku od mog Sandera 1 ovde su retrovizori mehanički i bez grejača). Ovo nije goruće, ali me svakako čeka kao problem koji moram da rešim.
Drugi problem sa instalacijama, pojas suvozača, sedište lepo detektuje da neko sedi u suvozačkom sedištu, međutim kada se pojas poveže, alarm se ne gasi, tako da ili problem pravi prekidač u samom priključku pojasa, ili nešto dalje u instalaciji, moraću da pretresem sedište dobro, ili pojurim na otpadu drugi priključak za pojas.

Nije mi dao đavo mira, setih se @Loganovac kako mu je ispalio airbag suvozača, krene paranoja, svratio do Krstevskog na dijagnostiku, proveren na Clip-u, nema registrovanih grešaka, airbag-ovi sve prijavljuju kako treba, samo ta zezancija sa pojasem, malo lakše se diše.

Nazad kod mehaničara, zamenjene šolje u kompletu sa ležajevima, 40 evra par SKF + ruke, posle toga na centriranje trapa, opet olakšanje i optika potvrđuje da je sve u toleranciji sa zadnjim trapom, prednji centriran.

Pozitivno, servisi su manje više rađeni kako treba, mali na 10.000km  redovno, klima servisirana pre 2 godine, diskovi i pločice pre 25kkm, kada je zamenjen PK kaiš, španeri i zatezač kao i svećice.

Ovde imam pitanje za upućenije u ovaj motor, veliki servis, jasno mi je da ima lanac pa ne postoji u tom tradicionalnom smislu, ali šta je još trebalo da bude menjano na ovoj kilometraži, ne vidim u servisnoj knjižici niti zamenu antifriza, niti drugih kaiševa osim tog PK??

Neke stvari će mi nedostajati vezano za opremu konkretnog modela, pomenuti retrovizori sa grejačima, električni podizači pozadi jer sam voleo sam da vozim sa otvorenim zadnjim prozorima a napred podignuti, taman promaja kako treba.

Ali sa tehničkim manama dosta :woo-hoo:

Na upravljivost će mi trebati malo navikavanja,  povećana visina i mekše ogibljenje od Sandero 1(običan) su mi bili jako čudni prvih para dana u krivinama, plus je volan za nijasnu lakši i rekao bih manje prenosi informacije sa puta. Ovo poslednje možda ima veze i sa nekim levim Riken zimskim gumama koje će instant da lete sa automobila :angst_4: 

Ali sa druge strane, neravnine, izbočine, rupe, Stepway ih daleko bolje upija, penjanje na visoke trotoare pri parkiranju je ovde milina! Takođe volan, rekao bih traži manje motanja i ima za trunku veći radijus.

Na to bih dodao manju buku u kabini u odnosu na predhodni model, lakše ulaženje i izlaženje iz vozila, kao i više prostora za noge vozača(uvek sam kolenom udarao u stub centralne konzole na predhodnom).

Za motor se već zna, za kreni-stani realnost Beograda mi je stari bio fleksibilniji, ovde nema u koloni drugom usporavaš na 5kmh, kolona kreće pa samo dodaš gas, motor se guši i traži prvu, to je stari 1.4 gutao bez problema. Sa druge strane, uzbrdica, više ljudi u vozilu, klima, turbina pravi ogromnu razliku, drastično više raspoložive snage!


Sveukupno, auto nije savršen, pomalo mi je i žao mog Sandera 1 koji je poslednjih 11 godina uz mene, ali uzevši u obzir da me je 5 godina mlađi auto, sa manjom kilometražom, jačim motorom i većom udobnošću izašao oko 1300 evra doplate nakon prodaje starog, manje-više sam zadovoljan kupovinom.











Zoran

Da bude sretno.
Sam svoj gazda - vazda.

dekiv68

Nek je sa srećom. Kupio si dobar auto po povoljnoj ceni

Loganovac

Srećno!  :wave:

Eto vidiš, ja bacio komplet farove sa sve tim mehanizmima... JBG
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Ta recenica o finansijama je poenta prica. Za malu razliku u novcu dobio si dosta noviji auto, jaci, sa lancem.
 Preporuceni servisni interval je 20000km po servisnoj knjizici, a prethodni vlasnik ga je prepolovio. PK kais je jedini koji se menja, a taj je zamenjen. Na sledecem malom servisu zameni antifriz.
 Sto se korozije tice, posto se ne vidi kada je hauba spustena, ja bih se zabavio malo time, pripremio, zamazao dobro, pa pratio. Imas fore i nema zurbe sa razmišljanjem o zameni haube.
 Neka te lepo sluzi. Motor je dobra prica, lepo ide , malo troši, jeftina registracija...

MitarMrgulic

Dobra je to kupovina, solidan autić, "veliki" servis planiraj svakih cca 5-6 godina, promijeni antifriz i pomoćno remenje, svjećice i to je to.

Trebao bi taj auto bez problema pregaziti 300+ hiljada km.

S druge strane, vidim da paziš na sitnice, ali kupio si auto staro 11+ godina, pa od njega nemoj ni pokušavati praviti "lampiona", uvijek će biti tih sitnica, auto u lampa stanju može biti privih možda 5-6 godina eksploatacije, nakon toga, taman da je stajalo 10 godina u dnevnom boravku, žena bi ga zakačila tacnom i djeca udubila lopticom tj. kod svakog ima sitnica...

Bitno je da nema suštinskih problema i da auto ide dobro, ima zdrav motor i ovjes, te sitnice, prekidači i sl. nemoj dozvoliti da ti kvare uživanje u vožnji i autu  :too:

Sretno drugar!

astmario

Rešio da se pozabavim kolima za vikend, stavljena druga ekspanziona posuda, primetio da gornje crevo na vrhu ima neki zarez, rekoh neka ga, opet curi. Videću da ga skratim par milimetara to gde je napuklo, ima dovoljno dužine, ako ne jurim drugo crevo.

Pre par dana kontrolisao suvozačevo sedište, pomenuh da prijavljuje da suvozač nije vezan iako jeste, odmah se videlo unimerom da prekidač u "utikaču" pojasa na sedištu ne radi. Pazario polovan na otpadu, doduše drugi konektor ali rekoh prepakovaću. 

Posao je trebao trajati 15min, 
izašao je na 4 sata, oblaznuo mi šraf koji drži utikač sedišta i ništa nije pomoglo da se skine, na kraju skinuo celo sedište, secnuo brusilicom, sekač i da odvijam, naravno pozadi matica samo pecnuta kontra, vrti u krug, biaks, brusilica, seci i krpi pažljivo da ne upropastim sedište i rešim se bede.

Usput naravno problemi se samo nižu, neki čudan konektor od poda do sedišta, morao da konsutujem YT na kraju kako da ga skinem, pa šrafovi na samom utikaču imaju naj krug u sredini(sigurnosni šraf) pa nisam mogao da prelemim kabl sa mog nego da sečem konektor, lemim, termo buržiri...
Elem epilog je da sedište sada lepo radi, detektuje da neko sedi na njemu i detektuje da je pojas vezan kada se veže. Da sam znao da ću se ovoliko zezati, ostavio bih ga raskačenog :-D