Ljuljanje prilikom kočenja, volan vuče u stranu

prethodna tema - sledeća tema

maestral5747

jesi probao druge točkove i gume? da ne bude džaba si krečio

gsnbandar

Zamenio za ATE danas, diskovi, pločice, ruke, 130e. Evo prva vožnja, nema njihanja. Pločice Bosch bile na njemu, imale su neki zub i one na sebi, plus kaže da je jedan disk ovalan.

Veterinar

Citat: Loganovac poslato 27.10.2022. - 08:14
Naravno, uvek postoji i opcija često pominjane "ovalnosti" kočnica.

Uzivaj u voznji sada.  :ziveli:

gsnbandar


maestral5747


astmario

#20
Od kako sam uzeo auto pomalo čudno se ponaša na pravcu, stalno utisak da vuče pomalo na desnu stranu ako pustim volan.
Radio reglažu pre zamene guma, nisam primetio razliku.

Zamenio gume, otišao na drugu reglažu kod preporučenog Viktora u ProSportu, čovek stvarno deluje da je maksimalno u materiji, pregledao sve živo, silazio sa njime u kanal, pokazivao i objašnjavao, korigovao maksimalno i po njemu geometrija je odlična, auto ne bi smeo barem što se trapa tiče da mrdne nigde.

Posle reglaže, situacija bolja, u gradu ne primećujem nikakvu problematiku.

Ipak, kopkalo me je i dalje, cimnem Slavka kome sam neizmerno zahvalan, on me uputi u Reno Sava, pretresali ga sat vremena, odvezli ga na proveru reglaže, i po njima kao i po mom lokalnom majstoru trap je utegnut potpuno, nema nikakvog lupfa ni napred ni pozadi, merili i raspone uklapaju se u ono što treba, geomterija dobra. Pored klasičnog pregleda trapa pregledali ga na "treskavcu" da se provere i silent blokovi, sve kako treba. Ja sam pre toga testirao i amortizere na mašini lokalno, mada ne znam koliko je to merodavno jer se i tu rezultati u procentima drastično razlikuju od softvera do softvera.

Po njihovoj test vožnji sve je onako kako je normalno za ovaj tip auta, gde mi je kao što mi je i Slavko rekao napomenuto da ova generacija Stepway-a pati od takozvanog "torque steering" usled nejednake dužine poluosovina i višeg klirensa od standardnog Sandera.

Po mojoj test vožnji, šta znam. Kao što rekoh po gradu super, ali recimo juče prelazim most na Adi, pretičem krajnjom trakom, vozim 100kmh, naglo puštam gas i auto kao da zapleše, kao da prednji desni kraj propadne više od levog pa se auto zaljulja, čudno za opisati, kao da motor nije na sredini auta već se nalazi na desnoj strani pa je ona teža i više "klecne" mada to vizuelno ne vidim. Nisam siguran da li je prosto period navikavanja na više vozilo, paranoja ili šta ali u odnosu na Sandero 1 mi je na pravcima i većim brzinama nesigurniji osećaj.









Zoran

Imao sam isti utisak, skoro godinu dana ali sam imao jedno iznenadno kočenje, kao izbjegavanje jelena. Moje nepovjerenje je bilo neopravdano. Auto se ponaša baš dobro u kritičnoj situaciji.
Sam svoj gazda - vazda.

ekolog

#22
Bukvalno si isproveravao i dostelovao gotovo sve sto je bilo do tebe. Auto ocigledno ima odlicnu geomatriju, ovo sto ti se desilo na mostu moze biti spoj vise razlicitih faktora - prelazeci preko mosta na auto ima uticaj kako izuzetno jak vetar (pogotovo ovog vetrovitog maja), tako i okolni automobili koji prave vazdusne struje pri preticanju. Dodatno, svaki most vibrira u odredjenoj meri sto mi mahom i ne primecujemo i ovo sve utice na inerciju pri kocenju, ali i ide u zescu fiziku i dubiozu...

Ukratko, mislim da nemas potrebe vise da se bavis time, stavi ukoliko je mogce celu stvar vezanu za vesanje po strani, da ne kazem zaboravi na to neko vreme i pokusaj da uzivas u voznji :dirol:  .

Sigurno postoji ogromna razlika u ponasanju auta koji si poznavao u prste i koji je celu generaciju iza Stepway-a kojeg sada vozis, a razlika je i u samim modelima (obican Sandero i Stepway). Verovatno ces se vremenom jednostavno navici na sve sto ti sada deluje cudno, a ova situaciju na mostu je verovatno ekstrem koji ne moze biti pravilo u smislu da na autu postoji i dalje neka problematika sa geometrijom kao podsistema vesanja.

P.S. I ovo pisem i sebi i tebi jer te potpuno razumem kada te nesto kopka da to jednostavno moras da popravis, ali se u mnogo slucajeva dodje do "overkill in optimization" kako se to danas moderno zove :)
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

astmario

To to, već sam krenuo da gledam kompatibilne amortizere :Smiley:
Za sada, stigla kineska mutlmedija, prvo da se pozabavim dodavanjem zvučne izolacije u prednja vrata, ugradnjom zvučnika, posle multimedija, pa ću polako da pratim ponašanje, nikako da me obaveze navedu negde autoputem dalje.

slavko_bgd