Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom

prethodna tema - sledeća tema

silent

@speedo - одлично си сажео утиске, апсолутно се поклапају са мојим, после свих ових година  :dobro:

- performanse motora su neadekvatne za današnji tempo saobraćaja, posebno u brdovitim krajevima kakvih u Bosni ima

Мени је тренутно ово понајвећи недостатак, узбрдо се вучем у другом степену преноса на 40 км/ч, нећу да развлачим мотор јер ме мало касније чека кривина, а дизели ме само обилазе....

- nije zanimljiv lopovima

Осим у пределу катализатора  :bonk:

speedo

@silent, upravo tako, pored modernih turbo dizel motora ovaj 1.4 je zaista starinski motor....nije meni ni mrsko ni problem zavrtiti do blokade, ali nema ni nekog smisla toliko forsiranje.

@mladja73
Da...preporučujem svima. Sjedište sam vadio iz auta, stavljao parčad krpe između kostura sjedišta i spužve, podmazivao šine različitim mastima...ali je samo taj potez dao rezultat.

@MitarMrgulic
S obzirom na vožnju očekujem da lamela prebaci 200.000km, većinom je otvorena i ne glupiram se sa kvačilom. Veoma sam pažljiv (kao i uostalom sa svim drugim stvarima na autu) tako da moj dojam i jeste sa tog aspekta uložene pažnje. Da sam bio manje pažljiv vjerovatno bi ovakav rezultat i davao bolji dojam.

Zaboravio sam navesti par sitnica:
- curila voda kroz kedere zadnjih vrata, pri dnu. Rješeno uz pomoć ovog foruma, koliko se sjećam potrebno je bilo podesiti neki najlon ili zaštitu iza zvučnika u zadnjim vratima.
- lampice na centralnoj konzoli (prekidača za prozore i ventilaciju) nekad su znale da štrajkuju...u zadnje vrijeme uredno rade.
- prednje sijalice crkavale par puta, ali i one u zadnje vrijeme traju duže. Osim njih još jedna sijalica zadnjeg žmigavca se upokojila, ostale su fabričke.

Farovima sam veoma zadovoljan iako su samo H4 sijalice. I danas dobro sijaju. Sama njihova površina, tj. plastični pokrov nije matirao niti požutio, ali se primjećuju sitne pukotine na njima. Prednje maglenke nekad "zamagle" valjda od temperaturne razlike, svi ostali farovi i žmigavci na nivou zadatka.


glavonja3

Presao sam i 300 hiljada sa 1.4 MPI  :vjestica:

U prethodnom pisanju na 250 hiljada sam rekao da je verovatno zadnje javljanje u ovoj temi sa tim kolima, ali nije se obistinilo. I dalje ga vozim (uporedo sa 1.5DCI Loganom, koji sada na 210 hiljada). Kola su sve starija, ruznija (lak je bas los, povrsina je sada sarena kao leopardova koza), medjutim sluze svrsi. Nastavicu ga voziti, ove godine je punoletan 💝

MitarMrgulic

Znači Logiša je 2006. godište, već je 6-7 puta obišao zemljinu kuglu, mogao stići do mjeseca (cca 300 hiljada km), sigurno se višestruko isplatio.

S obzirom na cijene i klasično održavanje, ne vjerujem da je na vanredne kvarove uzeo više od 1000 eura.

Samo naprijed, auto je najbolje kada se vozi... meni je nekad žao, kada mijenjamo auto, a nismo prešli ni 20-30% njegovih kapaciteta.

dekiv68

#124
Slučajno naletih na ovu temu i kako sam danas radio 8. redovni (mali) servis primetio sam da sam prešao 103.000km za 9 godina oko 80% gradske vožnje. Za auto koji je nov koštao 8.790e sa fabrički ugrađenim plinom sam izuzetno zadovoljan, kompaktan auto, a sa dovoljno prostora u kabini i u gepeku, meni lep i na izgled. Startan motor, male potrošnje, bez problema na auto putu održava brzinu od 150km/h. Lako se vozi i veoma je upravljiv. Naročito mi se sviđa pouzdanost i relativno niska cena održavanja.
Za sve ovo vreme zamenjeno sledeće:
- svećice 2 kompleta
- kočioni diskovi 1 komplet
- kočione pločice 2 kompleta
- kočiono ulje 1x
- čišćenje EM ventila na isparivaču plina 3x, u garanciji, poslednji put 2019. na 38k km
- zamena EM ventila na isparivaču 1x, u garanciji, 2016.
- gume letnje goodyear 1 par (imam 2 kompleta točkova sa letnjim i zimskim gumama)
- upgrade softvera 1x, 2019. na 38k km
- sijalica 3. stop svetla 1x, 2020. na 47k km
- metlica prednji levi brisač 2x
- metlica prednji desni brisač 1x
- Plastična obloga ključeva i baterija 1x
- prednja šoferka 1x zamena i 1x krpljenje
- kućište termostata sa antifrizom 1x, 2025. na 103k km.

Nikada me nije ostavio na putu.

Šta mi se ne sviđa:
- volan je počeo da se guli i veoma ružno izgleda
- izuzetno loši farovi srednjih svetala (naročito u odnosu na punto 2b)
- kod visokih spoljnih temperatura nečitljiv ekran multimedijalnog sistema
- nepostojanje ručica za držanje putnika u kabini