Blokada broja obrtaja i šaltovanje

prethodna tema - sledeća tema

Slobodan čovek

Evo objašnjenja kad se menjaju brzine za maksimalno ubrzanje (kako se računaju obrtaji): http://www.datsuns.com/Tech/whentoshift.htm

Citat: Keka poslato 28.06.2012. - 17:51
A K7 motori imaju aplatiranu krivu obrtnog momenta u sirokom rasponu, pa su zahvalni za voznju.

Da li bi mogao da postaviš krivu za moj motor (1.4), ne mogu nigde da nađem?

Veterinar


Slobodan čovek

#17
Da... Sad vidim. Bila mi se učitala samo kriva za 1.6 pa ovu nisam ni video...

P.S. Možda malo van teme ali, zna li neko koji su prenosni odnosi menjača kod 1.4mpi?

Keka

#18
http://www.dacia.rs/modeli-dacia/logan/karakteristike.html#

Pogledaj pod menjac za 1.6 MPI, menjaci bi trebali da su isti.

Malo sam se igrao u excelu, za 1.6 MPI po gore pomenutim objasnjenijima te napravljenoj tabeli i dijagramu, situacija je sledeca:

1->2 na 5500 rpm
2->3 na 4500 rpm
3->4 na 4000 rpm
4->5 na 4000 rpm

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Slobodan čovek

Hvala, probaću da provalim odnose na osnovu tih podataka, kad nisu ih dali...

Lazar@

Motor:1.5DCI
Maksimalni obrtni momenat:160nm pri 1750rpm
Snaga:70ks pri 4000rpm
Blokada:4000rpm(kako navode u specifikacijama),ja stvarno nikad nisam probao da stisnem gas do daske   :conf:

nm-ubrzanje
ks-maksimalna brzina

E sad,ja kad brzo vozim tjeram ga tamo od 1700-3200rpm,tu mi najbolje vuce i ubrzava.Ne znam kako ali sam 2s brzi do 100kmh nego sto navode u specifikacijama  :dance: 

evo cekam da vidimo oce li neko objasniti kako saltati dci-a da bi se izvuklo najbolje ubrzanje,ja sam napisao kako ja saltam.Mislim da se saltanjem u vise obrtaje samo gubi na ubrzanju jer motor ima najvise nm od 1750-3000rpm,posle toga dosta opada...

Sto se benzinca tice,saltati ga pred samu blokadu,onda bukvalno leti   :D




Loganovac

@Keka: svaka čast za tabelu, ako je to ono što mislim da jeste, iz prenosnih odnosa dao si dijagram momenta na osovini točkova u svakom stepenu prenosa.  :hall:

Jedino na prvi pogled ne razumem po kom kriterijumu si odredio optimalni broj obrtaja za šaltovanje, jer su skoro sve krive momenta tako postavljene da je maksimalni moment u višem stepenu prenosa manji od momenta na maksimalnom broju obrtaja prethodnog stepena prenosa, iz čega bi se dalo zaključiti da treba svaki šibati do kraja (možda ne samo između 4. i 5.)... Na primer, ako između 2. i 3. šaltuješ na 4500rpm odrićeš se momenta koji u drugoj od 1030Nm pada na 5750 rpm na 815Nm da bi šaltovao u treću i dobio svega oko 740Nm... De vidi ti još jednom tu matematiku....  :ces:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Odredio sam tako da u sledecoj brzini obrtaji padnu na ~3000 gde mu je najveci obrtni moment, ali Nm nikad ne moze biti isti ili veci nego sto je u nizoj brzini. Posto odnosi u menjacu nisu jednaki, ne pada pri svakom saltanju sledeca brzina na 3000.

Naravno, uvek mozes peglati do blokade, pa onda saltati. K7 ima zaravnjenu krivu momenta pa je malo teze da ivice padnu na sledecu brzinu. Sigurno su i menjac i diferencijal pravili za eko voznju a ne za trke.

Za svakodnevnu upotrebu bez sportskih ambicija, saltanje na 3000 rpm ce u sledecoj brzini dati nesto preko 2000 rpm gde motor ima skoro maksimalni moment, a saltanje na 4000 ce u sledecoj brzini dati oko 3000. Ovo ne vazi za prvu brzinu koja je jako kratka u odnosu na jako dugacku drugu brzinu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Ako se ne varam, pričali smo o šaltovanju za najbolju performansu - ubrzanje vozila. Dakle, treba iskoristiti maksimalno dustupni moment na točku u svakom trenutku - znači cepaj do limita pa onda šaltovanje!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Citat: Lazar@ poslato 29.06.2012. - 14:32
Blokada:4000rpm(kako navode u specifikacijama),ja stvarno nikad nisam probao da stisnem gas do daske   :conf:

Nema razloga zasto da ne verujem u svo sto pisete, pogotovo sto je Staracstol naveo isti podatak. Opet, kad sam se vracao sa mora, na autoputu, auto je isao vecom brzinom od deklarisane (po GPS-u) i presao je 4000 obrtaja. Na drugom tehnickom pregledu K*eten je turirao na oko 5000 obrtaja (nisam video tacno, jurio sam ga nakon toga, a ovo sam video i cuo sa nekoliko metara razdaljine). Nazalost, nemam vise taj auto, ali tvrdim da je tako bilo.  :ne:

kiconix

Ja imam auto iz profila, crveno mu pocinje na 4600.
Ja licno isao do nekih 4400, bez blokade.
Ne verujem da je na 1,5 dci blokada na 4000.
Isti motor u Cliu,


Isao je do 4500.  :ne:

Lazar@

opet,vozio sam klio sa istim motorom(auto je bio dovozen iz srbije kod nas,i bio je za prodaju),180kmh 4000rpm i jednostavno ne moze vise da zavrti...Onda smo ga turirali u dvoriste,jer smo mijenjali par sitnica na motoru, na 4000rpm je max.

a u drugu ruku mog stepway-a sam vozio po gps-u  160kmh,a kako navode maksimalna brzina je 162kmh,gas nije bio do poda(malo vise od 2/3 gasa),i kazaljka je isla preko 4k rpm ali ga nisam silio,drzao sam tu oko 4k.Auto sigurno moze da ide vise,ali tek sam presao 24k km,taj motor jos nije razradjen kako treba.

gledajuci klipove na you tube vidim da je blokada na oko 5k rpm

staracstol

Gde god da je blokada, iznad 3,5K rpm ionako nema niceg vrednog pomena. U praksi se sve odvija od 1,5~3K rpm.

Zoran

Što se tiče motora K7J on je limitiran na 6000 rpm a u tom trenutku ima na raspolaganju 88 Nm od 112 Nm što je 79% od max. momenta.Razlika u brzini između 1. i 2. je oko 54% (skoro duplo) na istim obrtajima.Ako pomnožimo 112 Nm x 0,54 = 61Nm što je manje od 112Nmx0,79 = 88 Nm.Izvlači se zaključak da iz 1. šaltamo u 2. na 6000 rpm. Stvar sam uprostio pretpostavkom da je na diferencijalu prenos 1 : 1 , što ne utiče na zaključak.Znači moment koji isporučuje točak u 2. brzini manji je od momenta koji točak isporučuje u 1. brzini za cijelo područje od 0 do 43 km/h.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

To vazi za sve brzine na K7 motorima, sto se vidi iz grafikona koji sam okacio gore.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!