Skorašnje poruke

#81
Uradi sam / Odg: Zvučna izolacija - uradi ...
Poslednja poruka Mare - 29.05.2025. - 19:46
Nije Dačija jedina sa kartonom, svugde ga guraju.

Inače, mislio sam da zadnji amortizeri lupaju, kad ono karton ili nešto drugo u zadnjem delu neba.

Zadovoljan sam kako je sve ispalo i koliko je sada sve tiho. :too:
#82
Delovi i održavanje / Odg: Veliki servis
Poslednja poruka slavko_bgd - 29.05.2025. - 19:35
Zašto misliš da je dezinformacija? Jesu li proveravali po godištu i modelu ili si im dao VIN broj da provere? 
#83
Delovi i održavanje / Odg: Veliki servis
Poslednja poruka ekolog - 29.05.2025. - 16:55
Iskreno sam zbunjen ovom dezinformacijom ovlascenog servisa, mada postoji mogucnost da su odredjeni modeli 2. generacije imali cist elektro-servo, a drugi kombinaciju elektro-hidraulicnog serva.

U svakom slucaju, iako se ulje serva moze promeniti u nekim modelima, ja to definitivno ne bih radio ukoliko nemam problema i ovde bih isao u skladu sa devizom - "ako radi valjano, ne diraj".

Sa druge strane, ulje u menjacu se sigurno vise haba od servo ulja jer sluzi sa podmazivanje zupcanika i sinhronizaciju. Ni ovo ne planiram da menjam dok god menjac radi ovako kako sada radi, mozda bih zamenio na recimo 150.000km, ali nema potrebe pre toga.

U ovlascenim servisima, a i u neovlascenim se ova 2 ulja menjaju samo na zahtev klijenta i uopste ne spadaju u redovne zamene u okviru velikog servisa sto je najcudnije u smislu da i pored preporuka fabrike, cilj servisa je menjati nesto i kad treba i kad ne treba jer se vode iskljucivo ekonomijom.

Za mene je najbitnija redovna zamena motornog ulja i pracenje vlage (i zamena u skladu sa tim) kocionog ulja jer su ova 2 ulja prioritet, najvise se habaju i vremenom gube svojstva sto moze da implicira niz razlicitih problema kako mehanickih tako i bezbednosnih. Sa te strane bih redovnu proveru (po potrebi) i zamenu ova 2 ulja uvrstio kao deo svakog malog i velikog servisa bez obzira na tip pogona motora kais/lanac...
#84
Delovi i održavanje / Odg: Veliki servis
Poslednja poruka Boqy - 29.05.2025. - 15:23
Ima elektro-hidraulični servo, posuda je kod levog točka i na 0.9 TCe.
Sledeća generacija ima čist elektro servo.
#85
Delovi i održavanje / Odg: Veliki servis
Poslednja poruka Zoran - 29.05.2025. - 14:29
Hvala na iscrpnom tekstu.
Kod mene rezervar za volan stoji na elektropumpi,dole duboko ispred prednjeg lijevog  točka.
#86
Delovi i održavanje / Odg: Veliki servis
Poslednja poruka ekolog - 29.05.2025. - 13:38
Sto se tice ulja u menjacu i elektro-servu za Sandero 2. generacije sa 0.9TCe motorom, ovde lepim odgovor ovlascenog servisa iz Nisa:

"Vaš Dacia Sandero iz 2016. godine sa 0.9 TCe motorom opremljen je električnim servo volanom (EPS), a ne klasičnim hidrauličkim sistemom. Ovo je standardna konfiguracija za Sandero druge generacije (2012–2020), posebno za modele sa 0.9 TCe motorom. EPS koristi elektromotor za asistenciju pri upravljanju, što znači da nema hidraulične tečnosti niti potrebe za njenom zamenom.

Za razliku od hidrauličnih sistema, EPS nema rezervoar za servo ulje, što eliminiše potrebu za proverom ili dopunjavanjem tečnosti. EPS sistemi su generalno bez potrebe za redovnim održavanjem. Međutim, preporučuje se:

- Redovno proveravanje stanja akumulatora, jer EPS zavisi od stabilnog električnog napajanja.
- Obraćanje pažnje na eventualne neobične zvuke ili promene u radu volana, što može ukazivati na potrebu za dijagnostikom sistema. Ako npr. primetite da je volan teže okretati, posebno pri nižim brzinama, to može ukazivati na problem sa EPS sistemom.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vaš Sandero ima manuelni 5-stepeni menjač (JH3 ili JH5), u zavisnosti od verzije. Za manuelni menjač ovog modela koristi se ulje za menjač specifikacije GL-4 sa viskozitetom 75W-80. Preporučuje se originalno Renault ulje (npr. ELF TRANSELF NFP 75W-80). Kapacitet rezervoara ulja za menjač je oko 2.8 litara.

Proizvođač (Renault/Dacia) ne predviđa obaveznu zamenu ulja tokom životnog veka menjača, osim u posebnim slučajevima. To se često naziva "for life" menjačko ulje. Ipak, preporučuje se zamena na svakih 100.000 km ili 8 godina, čak i ako proizvođač to ne preporučuje, da bi se osigurala dugotrajnost i kvalitet rada menjača. Ako primetite teškoće u promeni brzina (npr. "grebanje" pri šaltanju, curenje ulja iz menjača ili promene u performansama menjača (zujanje ili vibracije), to su razlozi zbog kojih se ulje u menjaču treba promeniti."

Nadam se da smo sada resili sve dileme vezane za ovo, posto su se ljudi iz ovlascenog servisa potrudili da ih otklone :).
#87
Uradi sam / Odg: Zvučna izolacija - uradi ...
Poslednja poruka saša61beograd - 29.05.2025. - 13:30
Karton?Ne mogu da verujem.Ode sve u tri lepe.
#88
Uradi sam / Odg: Zvučna izolacija - uradi ...
Poslednja poruka slavko_bgd - 29.05.2025. - 12:41
Ne koristi ga Dačija za džabe već zato što je džabe. 
Nije Mare bezveze dampovao svoj auto, tako da samo nastavi u pravcu ukom si krenuo. 
Malo ćeš se pomučiti ali ćeš uživati posle toga, veruj mi na reč.

Što bi babe rekle " pa da se pofališ!"  :ziveli:   
#89
Uradi sam / Odg: Zvučna izolacija - uradi ...
Poslednja poruka astmario - 29.05.2025. - 11:29
Citat: slavko_bgd poslato 29.05.2025. - 09:34Da, pa vidiš da ima Renault pečat.
Karton je inače odlična termo i antizvučna izolacija, čak je kažu i dobar za regulaciju vlage u prostoru. Pritom je ekološki, biorazgradiv i nadasve jeftin.

Sve jasno, ne koriste ga pijačni prodavci za džabe, nego rekoh toplo/hladno/kondenz, raspao bi se posle određenog vremena. 
Mada mi deluje da će ovo više uticati na izolaciju od temperature nego što će doprineti nekoj tišini.
#90
Uradi sam / Odg: Zvučna izolacija - uradi ...
Poslednja poruka Loganovac - 29.05.2025. - 10:31
Znam, zato sam kuću oblepio kartonom.  :crazy: