"Dačija" spada među automobile sa najmanjim troškovima održavanja, a istovremeno ima i najizdržljivije modele.
Automobili marke "dačija" zauzimaju treće mesto što se tiče izdržljivosti, dok su na prvom i drugom mestu "daihacu" i "leksus".
"Dačija logan MCV" zauzima drugo mesto u kategoriji porodičnih automobila, dok se na prvom mestu nalazi "honda akord", rezultat je ankete magazina "UFC-Que Choisir".
"Dačija" je plasirana na prvo mesto među automobilima sa najmanjim troškovima za održavanje i popravke, sa 130 evra godišnje u odnosu na modele "mazda" (229 evra) i "ford" (230 evra).
Autor : Beta.rs
Bravo Munze, pretekao si me za pola sata, taman sam spremao ovo da okačim... :banghead:
http://www.b92.net/biz/vesti/region.php?yyyy=2010&mm=01&dd=05&nav_id=402112&fs=1
http://www.naslovi.net/izvor/beta/1478900
Go Dacia!!! :woo-hoo:
130 evra za redovno održavanje i gorivo :nami: Značiiii, popravke-nula :too:
:ces: http://www.mondo.rs/s157250/Magazin/Lifestyle/Za_daciju_godisnje_130_evra_za_popravke.html :write: milim, sta reci :hihi1:
Nek crknu dusmani
Peja
:cool: mislim, sta reci?
Ovu moju koja je 2006. sam pazario polovnu sa 30 000,bila je na 2 servisa.Sad ima 63 000 a ja sam joj dva puta menjao ulje i filter ulja,jednom za gorivo i jednom za vazduh.Na 44 000 sam doziveo tuzni trenutak zamene plocica, a nedugo zatim i stelovanje ventila.Nesto mi je jaka ta cifra od 130e godisnje.Mora da novinari opet lazu. :ne: :crazy: :Smiley:
Evo moje evidencije:
I servis na 14.000 = 88 e
II servis na 23 000 = 70 e
Ugradnja polen filtera=25e
zamena svećica na 30 000 = 25e
zamena polen filtera 15 e
III servis na 32 000= 72e
zamena polen filtera 12e
IV servis na 41 000= 75e
zamena polen filtera= 14e
zamena sajle kvačila= 35e
zamena polen filtera= 17e
V servis na 50000 sa zameno disk pločica=110e
zamena polen filtera= 17e
Zamenjene su dve sijalice H4 i jedna sijalica stop svetla,zamenio sam gumena creva za prskalice vetrobrana, ugradio sam i keder ispod haube i za sve ovo sam izdvojio oko 20 e .
Automobil je kupljen oktobra 2005.g. i za ove četiri godine ,prema mojoj evidenciji, plaćeno je oko 595e što je prosek od 148.75e po godini. Predstoji veliki servis za koji ću izdvojiti oko 380e. Ovo će povećati prosek na godišnjem nivou.
Na kraju ostaje komentar: Prezadovoljan sam.
Sve u svemu ova informacija mi se svidja :aplause:
I servis - 97 evra
II - 140
III - 107
IV - 122
V - 68
VI - 297
VII - 65
VIII - 68
IX - 125
Uz to sam dao oko 190 evra za 4 gume, zamenio 1x metlice brisaca.
Na VIII servisu sam preskocio zamenu filtera za gorivo, pa bi sve bilo oko 55 evra vise, a na IX servisu nisam menjao ulje kocnica i antifriz, sto bi bilo oko 70 evra vise , pa cu pisati + 125 evra.
Menjao sam prednje plocice i popravio ventilator (zapravo kvara nije bilo, ali se komandna tabla dva puta rastavljala) sto je (grubo receno) jos oko 100 evra.
Ukupno bi to bilo za 97000 , sa sitnijim dodacima - 1175 evra, sto je oko 26 evra mesecno tj. nepunih 313 evra godisnje. Ipak, o dizelasu je rec, a neki pocetni servisi su obavljani u "skupljim" garazama.
Da odrzavam sam auto ili u neovlascenom servisu, ovo bi bilo povoljnije, ali recimo da je ovo sto sam naveo skuplja varijanta + komentar "Prezadovoljan sam" usvojen od Krleta.
OT - do sada je potroseno 4820 litara evrodizela i dao sam oko 30 evra (po tadasnjem kursu) za bocne vetrobrane
Napomena - prelazim godisnje 25000 km, pa se izracunata vrednost moze prilagoditi uobicajenim potrebama vlasnika, sto je pribliznije onoj "130 evra"
Sad znam gde da trazim auto kad ovom mom dodje vreme za zamenu.Cuvate ih ko bebe. :jea:
:jea:
Za sada je tako i nadamo se da ce i na dalje tako biti. Glupo bi bilo da je za tako jeftin auto (po ceni) potrebno 2 ili 3x vise para za odrzavanje. Zivela dacia :lux:
NIsam do sada radio kalkulaciju troškova održavanja ali sam siguran da značajno ne odstupaju od navedene cifre.
Zanimljivije bi bilo napraviti izračun trooškova popravaka i kvarova jer ovi redovnog održavanja i potrošnog materijala ne odaju pravu sliku pouzdanosti Dacie.
Primjera radi, ja sam u skoro pet godina i 79 000 km, zbog kvara zamjenio samo kuglu lafete prednjeg lijevog točka i gumice na spoju balans štange i lafete što me skupa sa radom nije stajalo više od 100 eura.
Trenutno ima problem s termostatom rashladne tekućine koji ne zatvara do kraja pa motor ne dostiže radnu temperaturu ali ni to neće biti neki značajan trošak.
Moji kolege s Renault foruma imaju češće i skuplje kvarove iako voze "prave" Renaulte. :D
Dacia rules :respect:
Znam da je offtopic, ali ovo kod mene jeste racun ukupnih troskova popravaka i kvarova (sa redovnim odrzavanjem).
Nije off, upravo se o tome govori u vesti.
O pouzdanosti vozila, na osnovu mog iskustva, dovoljno govori podatak da sam za 60000km i malo više od četiri godine za popravake utrošio 35e. U pitanju je bila sajla kvačila koja je pukla na nekih 45000km.
Ja ocistio ventilator od prasine. :to:
Cekam da napunim 100 000 za novu temu.
Za 93k, osim servisa, potrosio 7000 din na manzetne i nosac menjaca (sa sve rukama).
Ovakve vesti me oraspoloze.Ne mogu da govorim o troskovima odrzavanja ili popravke jer sam presao suvise malo za tako nesto ali...
Mislim da ono kako "nasi" forumasi opisuju svoje troskove i prakticno se vezuju za kilometrazu daje realniju sliku nego sam tekst o odrzavanju u francuskoj.zasto?
pa, Francuz daje troskove za godinu dana a ja ne znam da li je presao 4500 km(ko' moj komsija) ili 100000 km ko' nas kolega taxista iz Ivanjice.Drugo, kod njih je izgleda servisni interval mnogo duzi pa ispada da su nase Dacie sa istom kilometrazom "odrzavanije" i u boljem stanju od njihovh.Moglo bi se polemisati o kvalitetu puteva (ali to je druga prica).
nadam se da sam bio jasan jer mi nista ne znaci podatak o trosku za godinu dana.Moj komsija je kupio Pezoa 206 u aprilu i do sad je presao 850 (osamsto pedeset :fiju:) kilometara sto je deset puta manje od mene za par meseci.Koliki su njegovi troskovi odrzavanja i kvarova? Do sada ga je oprao par miliona puta i glancao isto toliko.To su mu najveci troskovi.
Zato mislim da je kilometraza-pare najposteniji i najverodostojniji podatak a i tu koliko vidim svi su zadovoljni.
Nek tako i ostane za sve ! :too:
Sa redovnim i vanrednim odrzavanjem do sada manje od 1,18 din po kilometru za dizelasa u "ovlasceni servis" varijanti.
Prvi servis, nemam pojma koliko me kosto..
Drugi servis me kostao oko 12000 dinara
Imam prednje dve gume wintere 8000
Imam na sva cetri stakla plastiku 4000
Zena ga udarila 12000
Mirisljave jelkice xxx
Pranje u servisima xxxx
Ne znam koliko je ukupno, ali znam da mi je auto ko nov i da nista ne ulazem u njega... Ekstra izgleda i jos bolje ide.
Uvek se obradujem kad sednem da ga vozim, volim da ga vozim...
Kako god, pare su u ovom mom slucaju toliko sitne da ni priblizno nisu do cifre od 130 jevreja godisnje, osim ako racunam gorivo...
Jos kad ugradim plin, moci cu i tu stavku da racunam,lol :P
Ajmo slike :cul:
Kada sa priča o troškovima održavanja, bitno je pomenuti da će neiskusni vozači ili oni koji smatraju da znaju da voze a u stvari neznaju verovatno imati povećane troškove održavanja izazvane nesvesno ili svesno lošim rukovanjem vozilom.
Radio sam kao vozač dostavnog vozila, privatno sam vozio zastavu 128 pa sada Dačiju i nikada nisam imao neke ozbiljne vandredne kvarove.
Čak šta više, Dačija mi je do sada išla samo na redovne servise. Doduše ne prelazim puno kilometara godišnje, oko 15k. Vozilo mi početkom Maja puni 4god. a trenutno sam prešao još malo pa 60k.
Naj bitnije je voditi savesno brigu o svome vozilu i mislim da je to već pola posla. Viša sila, maler i ostalo nisu stvari na koje može da se utiče... :too:
Jos sam "zelen" sa Dacijom da bih govorio o cijenama odrzavanja, ali vam mogu reci sta mi rekose u predstavnistvu. Elem, cijena regularnog (malog) servisa je oko 50 EUR. Navodno projektovani troskovi odrzavanja u prvih 100k (standardno odrzavanje, bez nepredvidjenih kvarova) za benzince bi trebalo biti oko 650 EUR, ukljucujuci veliki servis. Ako me slagase - lazem i ja vas sada.
pored servisa...
...
"crkao" akumulator 30e
...
...
metlice brisaca 15e
...
to je to!
sramota me ali vozim i dalje na fabrickim gumama a presao sam 40.000... na 30.000 sam razmisljao o novim, ali samo sam prednje gume zamenio sa zadnjim i to je to :woo-hoo: vise ne zvizdi u krivinama :kava: