http://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/vozili-smo-dacia-duster-edc-s-dvije-spojke-ide-glatko-i-brzo/5508379/
Komentari ?
Iskustva sa sličnim sistemima ?
Duster nisam vozio, ali jesam Touran TDI sa DSG-om. Za svaku preporuku, ko god može neka kupi auto sa takvim mjenjačem.
Da li je ovaj menjac podlozan kvarovima, da li je skuplji i komplikovaniji za odrzavanje?
Naravno.
Ti mjenjači i kvačila su podložni jako brzoj eroziji. Obično traju 150 000 - 250 000 km. Skoro po pravilu je reparacija upitna.
Za moj ukus isuviše potencijalnih problema zarad par ms bržeg šaltovanja. Ja sam pristalica CVT menjača odnosno razvoja i unapređenje istih (oni leže dečije bolesti još uvek).
Citat: Zoran poslato 17.01.2017. - 19:32
Ti mjenjači i kvačila su podložni jako brzoj eroziji. Obično traju 150 000 - 250 000 km. Skoro po pravilu je reparacija upitna.
Bilo nekada.
EDC menjaci su poslednja generacija Renoovih robotizovanih menjaca. Odlicno su se pokazali u svim Renoovim modelima i pravo su zadovoljstvo za voziti. Zahtevaju kvalitetno odrzavanje bez ikakvih odstupanja od onoga sto propisuje fabrika. Uz takvo odrzavanje traju dugo, glupo je navoditi kilometraze jer i motor ako se ne odrzava kako bi trebalo nece potrajati ni 100.000.
Moj kolega pre nekih 6 godina neverovatno povoljno kupio odličnog Megana 2 karavana sa dizlom i automatskim menjačem. Proverio auto u Renoovoj bazi, redovno održavan u ovlašćenima, kilometraža smešna i tačna, nigde udaran i slično. Svi smo se pitali u čemu je fora - fora je u potrošnji. Trošio 10L po gradu i 7-8 na otvorenom. Nije ga dugo držao, zamenio ga za Megana dizelku kulturicu sa 6 ručnih brzina i peva pesmu.
Megan 3 1.5dCi 110ks karavan, sa EDC menjacem, ima prosecnu potrosnju od oko 6L.
Citat: Loganovac poslato 18.01.2017. - 20:25
Moj kolega pre nekih 6 godina neverovatno povoljno kupio odličnog Megana 2 karavana sa dizlom i automatskim menjačem. Proverio auto u Renoovoj bazi, redovno održavan u ovlašćenima, kilometraža smešna i tačna, nigde udaran i slično. Svi smo se pitali u čemu je fora - fora je u potrošnji. Trošio 10L po gradu i 7-8 na otvorenom. Nije ga dugo držao, zamenio ga za Megana dizelku kulturicu sa 6 ručnih brzina i peva pesmu.
To nije bio EDC nego stari klasični automatik sa konvertorom. Da, sa tim menjačima su tadašnji automobili trošili znatno više goriva nego sa manuelcima. EDC je druga priča. Praktično mehanički menjač, samo ima dva kvačila, dva vratila, računar sa aktuatorima koji upravljaju promenom brzina... I par senzora, i... sad će me hobbista u top staviti :D
U startu sam i ja bio skeptican po pitanju EDC automatskog menjaca misleci da su svi automatici isti. Prilikom kupovine mog Megana zapao mi je za oko jedan sa upravo tim menjacem. Kasnije sam malo istrazivao i proveravao price koje su mi pricane prilikom zagledanja tog Megana i ono na sta sam naisao je upravo ovo sto je Slavko napisao, sto je potvrdilo price prodavca. Kao i da mozda, kao neka slaba tacka, moze da se javi problem sa tim racunarom koji upravljaradom menjaca. Sve ostalo, uz redovno i pravilno odrzavanje, sljaka dugo i bez problema.
Citat: slavko_bgd poslato 18.01.2017. - 21:08
...samo ima dva kvačila, dva vratila, računar sa aktuatorima koji upravljaju promenom brzina... I par senzora, i... sad će me hobbista u top staviti :D
Eto, sve si sam rekao :hihi:
Za moj ukus previše potencijalnih problema za premalu dobit. Ali je svakako napredak u odnosu na stare automate sa konvertorom. Ako ništa drugo, ovaj bi trebalo da može da se upali na gurku kada crkne 'kumulator :D
Gura ovo preko 200.000 bez problema. Obzirom da je mehanika unutra (sa nešto više delova) podložan je kvarovima koliko i manuelni menjač.
Bolna stavka je "lamela" odnosno set lamelica sa kućištem - mislim da se ne prodaju samo lamelice. Kvačilo je mokro tj. u ulju, što se na dvotočkašima koristi decenijama unazad.
Najveća boljka je elektronika odnosno senzori i aktuatori (a možda ima i step motora unutra) - a na to nema life time garancije.
Od automatika jedino CVT bi rado kupio ali da se riješe diječije bolesti.U teoriji je to idealan mjenjač ali u praksi je stvar malo drugačija. Za sada je donekle i riješen za kačenje na motore manje snage.
Pošto snaga ne igra neku ulogu kod mjenjača, da se dopunim. Za kačenje na motore sa manjim obrtnim momentom.