Pošto je počelo sniježiti a poneke Dacie već imaju ASR, treba znati da ako se forsira dugotrajno na usponu može doćo do pregrijavanja kočnica.
Kako?
Tako što se koči točak koji bi proklizavao. Pločice se zagrijavaju a voziš se uzbrdo.
Evo detaljnog objašnjenja ASR sistema, nigde reči o pregevanju.
http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/kako-radi-kontrola-proklizavanja-asr-tj-tcs.php (http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/kako-radi-kontrola-proklizavanja-asr-tj-tcs.php)
Negativne stvari ni jedan ozbiljan proizvođač neće ni spomenuti.
Proizvođač guma - neće napisati da se guma može probušiti.
Proizvođač stakla - neće napisati da se staklo može razbiti.
Proizvođač auta - neće napisati da se auto može slupati.
,
,
,
ESP radi na jako sličan način, a ipak mi nije u znanju da je neko prijavio pregrevanje kočnica. Pažljivijim čitanjem ustanoviće se da ASR sistem smanjuje obrtni moment motora i prikočuje problematičan točak. Taj točak ionako nema trakciju, pa de facto nije kočenje u pitanju, kočnica je opterećenja samo onim (već smanjenim) pogonskim momentom kako bi se preneo na drugi točak. A i njemu ne sme da se dovede mnogo momenta jer će onda i on proklizati. To malo prikočivanja je smešno u odnosu na kapacitet kočionog sistema, na stranu što se sve to odvija u uslovima koji pogoduju njegovom hlađenju. Rekao bih da naš kolega u zimskom periodu ima više vremena za filozofski pristup životu. :D
Inače, nema novinarskog teksta bez bisera:
Citat
Jednostavno, sprečavaće pogonske točkove da ,,raskopaju" sneg i dođu do čvršće podloge, a često iz snega možete da se izvučete i dok oba pogonska točka proklizavaju uz pun gas – bez obzira što proklizavaju, još uvek postoji dovoljno trenja da se automobil izvuče.
Ko se i kada izvukao iz snega dodavanjem punog gasa i "raskopavanjem" snega? :doh: Teoretski nije nemoguće, ali je u domenu statističke greške, možda jedan od hiljadu slučajeva. Jedini način da se izvučeš je da ne dozvoliš da dođe do proklizavanja, kad prokliza (pogotovo sa punim gasom) on posle samo sve više polira podlogu ispod sebe i još više proklizava.
Imam komšiju jako dobrog vozača a jako lošeg poznavaoca auto tehnike.
Prošle godine sa svojim Audijem je po mećavi išao od Bugojna na Kupres (oko + 800 metara nadmorske visine). Gore pred tunelom je zastao i pušilo se iz oba prednja točka :ne:.
Pitao me za mišljenje i ja sam jedino, logično, mogao "optužiti" ASR.
Možda nije spustio ručnu?
Malo se šalim, na klizavom sa uključenim ASR ili možeš da izađeš ili ne, trećeg nema. Ako ne ide, isključuje se na dugme i piči.
Smatram da dok se vozi na gumama sa odgovarajućom dubinom i koje odgovaraju tom razdoblju godine, ne bi trebalo dolaziti do neugodnih situacija.
A gde je dugme sa kojim se isključije ASR i ESP ?????
:ces:
Pa zavisi od vozila do vozila. Esp mislim da ne može da se isključi, može samo da se "uštroji", ali to je moguće samo na skupljim vozilima kada se odabere neki sport ili race mod. Asr može da se isključi-uključi na prekidač, a ukoliko ga vozač ne uključi, sistem se sam uključuje kada brzina prebaci 60km/h.
Tako je kod Renoa a verovatno i kod drugih.
Ne videh nikakav prekidač za ASR na mom Sanderu, a navodno ga ima (ASR)
ni duster nema taj gumb
Pošto bi bilo zgodno da postoji mogućnost isključivanja ASR-a ,a naša vozila (za razliku od nekih drugih) nemaju tu mogućnost, da li je neko sa foruma probao da naknadno postavi prekidač za njegovo isključivanje?
Ako nije - šta mislite o tome?
Mislim da bi to bilo dobro.
ASR dobro dođe kada je trakcija na pogonskim točkovima različita ali ako je ujednačena (rizla pod oba točka ) tada veliki gas uz proklizavanja guma je najbolje riješenje da se guma dokopa stabilnije podloge i da se krene.
Od ta posla nema nista.
ASR se aktivira kad se pređe ~1500rpm, ne sećam se tačno koji su obrtaji, ispod toga dozvoljava proklizavanje.
Tako je na automobilima novije proizvodnje, činimi se da čak ni Talisman nema isključivanje ASRa, a Clio valjda nema odavno isto.
Klješta su stariji izum od ASR-a.Kad je počela njegova masovna primena bilo je polemike da li je štetan ili koristan.Sad je odlučeno da je koristan,pa prihvati ili ostavi ili klješta u ruke.Sve se prilagođava prosečnom korisniku-idiotu u prosečnim uslovima,a po regulativama EU.
Asr kao asr je prilicno glup sistem...sprecava proklizavanje tockova :ne:
ali asr u kombinaciji sa abs-om i dinamickom kontrolom stabilnosti je jako mocna stvar(kod dzipova ima jos i aktivna kontrola protiv prevrtanja)
Kad taj citav "ekosistem" radi bukvalno moze da izvodi cuda koja inace nisu moguca...U slicaju podupravljanja ili predupravljanja moze da smanji ili poveca snagu motora, i da potpuno nezavisno koci bilo koji od 4 tocka i samim tim pravi "anker" da bi vozilo vratilo u normalnu putanju... bukvalno moze da napravi razliku izmedju zivota ili smrti u slucaju gubljenja kontrole nad vozilom...
Upravo tako...ne bi se u EU insistiralo na tim standardima, da oni nisu važni zca sigurnost...
Mitre,
Nema potrebe u potpunosti navoditi post neposredno iznad Vašeg, jer podrazumeva se da na njega i odgovarate i sa kolegom pretnodnikom komunicirate.
Citat: kiconix poslato 02.05.2018. - 08:50
Od ta posla nema nista.
Apsolutno tačno. :dobro:
Citat: saša61beograd poslato 02.05.2018. - 10:16
Klješta su stariji izum od ASR-a.Kad je počela njegova masovna primena bilo je polemike da li je štetan ili koristan.Sad je odlučeno da je koristan,pa prihvati ili ostavi ili klješta u ruke.Sve se prilagođava prosečnom korisniku-idiotu u prosečnim uslovima,a po regulativama EU.
Ja kao prosečan korisnik-idiot ću težiti da u budućnosti posedujem automobile sa što je moguće više elektronike i pomoći u vožnji.
Jer karting je za poznavaoce prilika.
Inače, ASR nije obavezan prema EU regulativama. Kao što (još uvek) nije BSW, LDW-LDA, EPA, HSA, HDC, DFM, ITD*.
TPMS jeste obavezan. Uskoro će još neke stvari biti obavezne ali... ima dana. I nije tema.
*ITD = I Tako Dalje :)
U pokušaju da okrenem auto pod ručnom na ledu pozitivno sam se iznenadio funkcionisanjem ovih mehanizama. E sad, kao što postoje situacije u kojima bi auto zakocio pre bez ABS nego sa njim (kočenje na pesku npr.), tako verujem da bi se u nekim, izuzetnim situacijama, lakše krenulo iz mesta bez kontrole proklizavanja (pomenuta rizla na asfaltu npr.). Svakako smatram sve te asistencije pozitivnim.
Konstatovali smo da je ASR pozitivna stvar koju je dobro posedovati.
Konstatovali smo i da bi bilo zgodno da u (retkim i već pomenutim) momentima kada smeta možemo isključiti tu opciju.
Ima li neko ideju kako to najlakše uraditi?
Ako nema fabricki prekidac, nikako.
Vadjenje osiguraca, ali mislim da onda ode i abs :ne:
Samo Duster 4x4 ima mogucnost gasenja elektronike, dok je na 4x2 isto kao kod sandera/logana
Ne vidim poentu isključivanja ASR osim ako je neispravan, pa ako smeta onda... :ne:
Moze da pomogne, ja imam taster u Skodi.
E sad, stvarno ne vidim svrhu da obogaljis auto zato sto ima ASR.
Inace kosrisna stvar, Veterinar je to lepo objasnio na primeru abs-a.
J*beš ti to auto koje ne može da se potpiše po vrućem asfaltu! :Smiley:
Узбрдо по снегу ASR ми је био од изузетне помоћи на фиату стилу.
Citat: slavko_bgd poslato 02.05.2018. - 22:40
Apsolutno tačno. :dobro:
Ja kao prosečan korisnik-idiot ću težiti da u budućnosti posedujem automobile sa što je moguće više elektronike i pomoći u vožnji.
Jer karting je za poznavaoce prilika.
Inače, ASR nije obavezan prema EU regulativama. Kao što (još uvek) nije BSW, LDW-LDA, EPA, HSA, HDC, DFM, ITD*.
TPMS jeste obavezan. Uskoro će još neke stvari biti obavezne ali... ima dana. I nije tema.
*ITD = I Tako Dalje :)
Kako su krenuli možda i ovaj naš "ITD" dođe na red.Broj kombinacija je ogroman,ali je ipak ograničen.Recimo internal traction disorder.Nema nekog smisla,ali dobro zvuči.
@loganovac
Ko kaze da ne moze. Skripi za sve pare.
ASR je u nekim modelima upotpunjen i elektronskom blokadom diferencijala... :whistling:
U kojoj to Dačiji ima? :palica:
:doh: Jao, pa ti to o onoj propaloj švapskoj firmi... :zloca:
@
Loganovac
Potpisah se danas. 'Bo me limun, kad sam hteo da vidim kako se auto ponaša na uzbrdici, zarad foruma. Puno robe u autu, ulica na Karaburmi koja se nastavlja na Jelenka Mihajlovica. Mislim da je to najveća uzbrdica u tom kraju, a prolazio sam kroz nju, pa stadoh. Kretanje sa 3000 obrtaja uz pomoć ručne , škrip, krenuo auto, nema noge na kvačilu, ali motor se odmah "guši".
Kretanje sa oko 2200, hill holder, kreće lepo, bez škripanja, naravno nastavlja polako i teško u prvoj, do druge sam došao tek kad je nagib bio blaži.
Oba puta klima uključena.
Ta dva starta koštaju auto kao mnooooogo startova sa semafora, ali hteo sam da vidim koje su to vrednosti obrtaja, pošto ne gledam u instrumente inače.
Da li je moguća sledeća opcija? Na rizli zaoru prednji točkovi, elektronika reaguje i ne da da motor ode u više obrtaje kako bi sprečio proklizavanje, obrtaji su suviše niski za savladavanje uspona/ uključena je i klima/ pošto su obrtaji niski mali turbo motor ne dostiže da se turbina lepo zavrti i dodje do onog ukopavanja koje sam spominjao? Napravih ja priču od ovoga. Opet se vraćam na staru priču da u autu
često vozim skoro 450kg tereta i da nisam osetio da mu fali snage (pogotovo u odnosu na 1.6 kada bi u istim uslovima bila uključena klima).
Samo ASR.
Bilo bi dobro da moze da se iskljuci pa da se proba, ovako :ne:
Citat: Veterinar poslato 03.05.2018. - 23:30
Na rizli zaoru prednji točkovi, elektronika reaguje i ne da da motor ode u više obrtaje kako bi sprečio proklizavanje, obrtaji su suviše niski za savladavanje uspona/ uključena je i klima/ pošto su obrtaji niski mali turbo motor ne dostiže da se turbina lepo zavrti i dodje do onog ukopavanja koje sam spominjao?
Izvini što se mešam u priču izmedju Loganovca i tebe.
ASR nema nikakve veze sa regulacijom obrtaja motora. On jedino može da malo prikoči točak koji prokliza tj zašlajfuje pa time preko diferencijala prenese snagu na točak koji ima veći otpor tj bolje trenje. Posledično ako je slab motor može da se desi da se "pridavi" jer mu treba više snage a ti držiš isti gas.
Ok. :friends: To je moja falinka, ne razumem se u te mehanizme. Koji mehanizam drži zimi obrtaje niskim ako dam pun gas na ledu?
Taj mehanizam se zove Veterinar :to:
ASR samo sprečava KOČENJEM da se jedan točak nesrazmerno brže vrti od drugog.
Ako je led ispod OBA točka ti ćeš sa oba točka šlajfovati ali ako je za utehu oba će se vrteti istom brzinom :Smiley:
Zapravo kad malo razmislim... i neće
On gleda i zadnje pa će verovatno kočiti prednje
EDIT
Možda te stvarno ASR koči jer su oba točka na rizli. To nisam siguran. Treba probati.
Ok. Ja stalno pišem o niskim obrtajima, ali brzina okretanja točka od njih zavisi...
Bio sam u situaciji kada je auto na uzbrdici žešćoj, prtljag i putnici pozadi (samo ja, vozač, napred), sa rizlom ispod svih točkova kao podlogom i bez nekoga da mi sedi na haubi (to sam praktikovao kada izvlacim teži teret na velikom nagibu). :nami: :ziveli:
@szs
Citat: acalisse poslato 09.11.2016. - 12:26
Evo detaljnog objašnjenja ASR sistema, nigde reči o pregevanju.
http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/kako-radi-kontrola-proklizavanja-asr-tj-tcs.php (http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/kako-radi-kontrola-proklizavanja-asr-tj-tcs.php)
Objašnjeno je ovde, a i pročitah još negde.
Mada, i moj osećaj je da se pri blagom proklizavanju prvo priguše obrtaji...
:to: , sve lijepo piše. Jedina mana je što nema dugme za isključivanje koje se pominje na kraju texta.
Citat: Aleks poslato 04.05.2018. - 07:12
@szsObjašnjeno je ovde, a i pročitah još negde.
Mada, i moj osećaj je da se pri blagom proklizavanju prvo priguše obrtaji...
Ej, pa tu baš piše
Citat
U takvim situacijama, TCS ili ASR je od velike pomoći – doziraće gas umesto vas tako da ne dođe do ,,šlajfovanja", a ukoliko ni to ne pomogne prikočiće točak koji pravi problem, kako bi drugi pogonski točak mogao da pokrene automobil.
Pa da, htedoh reći da imam osećaj da nema odmah kočenja već se prvo oseti gubitak snage pa možda kasnije, ako je ekstremnije proklizavanje, kočenje.
Kažem, možda, nemam baš toliko razvijen osećaj za te finese...
Zimus sam baš imao situaciju na planini, bila je uzbrdica uz sloj snega ispod koga se uhvatio led.
Od momenta proklizavanja počelo je sa postepenim gubitkom snage i pored držanja papučice gasa, nakon toga kočenje.
Iz iskustva, ako tockovi proklizavaju i upali se asr, nema sansi da ode u obrtaje.
Prigusi ga i regulise broj obrtaja po potrebi.
Kod mene postoji dugme pa kad ga iskljucim, eto veselja.
Čitao sam pre desetak godina neko uputstvo za upotrebu vozila (mislim da je neki Mercedes bio u pitanju).Tu je vrlo opširno bilo opisano šta radi ASR.I sećam se da je masnim slovima bilo naglašeno kada se ASR mora (!) isključiti.Slično,da ASR u nekim okolnostima mora/treba da se isključi čitao sam mnogo puta u automobilističkoj štampi.
ASR bez opcije isljučivanja je pokazatelj kome je Dačija namenjena:vrlo (ispod)prosečnom vozaču,a to vređa one koji se takvima ne smatraju i žele da mrdnu Dačijom izvan okvira šeme "kuća-posao-kuća".
Neko je pomenuo "elektronsku blokadu diferencijala".Nemam pojma šta je to?Verovatno "elektronska imitacija blokade diferencijala".
Meni se desilo zimus da mi oba tocka istovremeno proklizavaju. palila se lampica u vidu treperenja ali kad oba slajfuju onda i nema svrhe
Evo kako se gasi :D
A evo kako funkcionise...Ovo skakutanje je asr koji pokusava da nadje trakciju...Auto bez asr bi slajfovalo u nedogled
Lazar, hvala za prvi video. :dobro:
ASR,je vrlo korisno pomagalo za svakodnevnu upotreba. Jedino je mana što se ne može isključiti jer može omesti iskusnog vozača u svom naumu kod velikih zahtijeva kada je podloga identična ispod oba pogonska točka. Vožnja po novom snijegu ili polazak na makadamu i sl.
Iskusni vozac je danas malo drugacija definicija.
Citat: Lazar@ poslato 04.05.2018. - 23:15
Evo kako se gasi :D
A evo kako funkcionise...Ovo skakutanje je asr koji pokusava da nadje trakciju...Auto bez asr bi slajfovalo u nedogled
Bas mu treba vremena da odreaguje
Vozač je odreagovao, volan lijevo.
Vozac je uvek najbitniji, samo ja ne bih toliko u mestu samo davao gas....
Sta znam, i kod raznih 4x4 sistema sa nazovi elektronskom blokadom diferencijala se isto ovo desava...
Treba par sekundi da sistem provali koji tocak slajfuje, i onda ga kocnica blokira, da bi se snaga prenijela na drugi tocak.
Baš sam zimus probao i upoređivao ASR na Loganu2 i AR147: uslovi su da je jedan točak na ledu a drugi na asfaltu. Oba se ponašaju tako što pri nailasku na tu deonicu i jedan i drugi blago oduzimaju gas i kod oba se oseti diskretno kočenje jedne strane, odnosno točka koji je na ledu. Kad istu deonicu prođem sa Alfom sa isključenim ASR-om točak koji je na ledu naravno prokliza, obrtaji motora naravno "odskoče" a auto svakako uspori jer je izgubio trakciju na jednoj strani a posledično pogon na drugoj koja je na suvom. Polazak iz mesta na klizavom: mnogo lakše sa uključenim nego sa isključenim ASR-om. Logan mi baš i nije neki auto da bi imao opcije isključivanja ABS-a, ASR-a i ostalih pomagala.
Džaba ti sve lepo zboriš, ama ima da iskoči golemo tepanje za ovaj reč Logan nije neki auto :palica:
:Smiley:
:njanja: :crazy: :Smiley:
https://www.youtube.com/watch?v=zU82czxx84U
:friends: :to:
A alfa 147 je cudo od vozila :doh: :D :D
Ajde more...
I šta bi od svega ovoga dole bilo da je imao sve te ITD zezalice (gledaj od 1:35)? Vozač bato! :woo-hoo:
Pozdrav. Vlasnik sam novog stepway modela 2021 i na njemu nema dugme za gasnje ASR sistema.
Auto se solidno ponasa po snegu ali na velikom usponu sam uspeo na neociscenom putu da dodjem do trenutka kada je ASR oduzeo gas na oko malo ispod 2000 obrtaja. Interesuje me da li neko zna da li postoji neki nacin da se izgasi ASR na novim dacijama ako bih recimo upao u dublje blato, pesak i slicno :)
Dugme za isključivanje ESP-a bi trebalo da bude ispred ručice menjača, na centralnoj konzoli. Kratak klik gasi ESP i ako to nije dovoljno, probaj duži pritisak, cca 5 sekundi, pa možda to ugasi i ASR.
Treća opcija je kroz meni multimedije, ali to već nisam siguran.
U svakom slučaju, moralo bi da može, upravo zbog starta na snegu.
Ni duster 2019.god.,prednja vuča, nema mogućnost isključivanja esp i asr.
Nema mogucnost iskljucivanja.
Jedno od resenja.
https://youtu.be/KykkCyKqT74
Citat: kiconix poslato 11.01.2022. - 14:08
Nema mogucnost iskljucivanja.
Jedno od resenja.
https://youtu.be/KykkCyKqT74
Fenomenalno... odoh odmah na neko veliko brdo veceras na testiranje :)
Probaj.
Na Octaviji sam cesto koristio taj trik, bolje je nego iskljucivanje ASR.
Bolje bi bilo, efikasnije, praktičnije, jednostavnije (pa i dostupnije veštini većeg broja vozača), da ima obično dugme za isključivanje ASR-a.
Umesto da prosto isključim ASR i onda očima pratim saobraćajnu situaciju i prema njoj se rukovodim, ja treba pretežno da blejim u obrtomer ( da pouštam gas na 2.700 rpm i opet ga dodajem na 2.200 rpm i tako u krug ).
Proizvodjač je sam stvorio za korisnike debilnu situaciju. A ovo što se nudi kao rešenje i nije neko rešenje, ni za sve vozače, ni za sve situacije.
Slazem se za to da je bolje imati dugme nego nemati, ali mislim da i sa dugmetom postoje lose situacije.... tj moze neko neiskusan da sa jednim jacim 'slajfanjem' ukopa auto tako da ga vise ni dizalica ne moze izneti.
Cim se ubaci neki vid automatike gubimo polako punu kontrolu nad masinom. (automaski menjaci, abs...asr, paljenje svetala... otkljucavanje auta...)
Recimo... da li je neko pokusao da naprska soferku sa tekucinom a da mu se brisaci ne pokrenu automatski. To i nije lepo ako su zaledjeni :)
Kod nekih auta se oče i kočnice pregrijati.
Pisite proizvodjacima.
Ja ga nikad nisam iskljucivao iako sam 8 godina imao mogucnost.
A koliko sam do sada skapirao iz pojedinih postova, najbolje bi bilo da svi vozimo zastavu 101.
Steta sto je vise ne proizvode.
Isti utisak stekoh. Mozda da pokrenemo peticiju da pocnu ponovo proizvodnju Yuga 45 i Zastave Skala. Floridu nikako ne, jer su neki modeli imali cak i klimu...
Najbolje je svaki postupak proizvodjača, ma kako on možda eventualno i "glup" bio ( posmatrano sa pozcije korisnika ), posmatrati kao "napredak". Jer tako možemo i mi reći drugima i sebi da smo i mi napredovali :-)1
To su đžidža - midže da se uzme što više para od nas za "naše dobro".
Dal su dzidza bidze ili ne, izbora nemamo i niko nas ne pita.
Koristis to sto ima i uzivas.
Ako bas toliko smeta, trazis dalje sta ti odgovara
Koja je vajda od kukanja kad opcije nema.
:ne:
Ajd da se vratimo na temu. Koliko sam razumeo na novom stepwayu onda ASR radi tako sto u slucaju proklizavanja jednog ili oba tocka elektronski spusta broj obrtaja na 1800 bez upotrebe kocnica? Znaci nema vestackog lockovanja/zakljucavanja diferencijala sa selektivnim kocenjem sto je nesto malo naprednije. Da li to radi i u drugoj brzini posto tada ocigledno ima veci broj obrtaja tocka ako je isti broj obrtaja motora?
Citat: milorads poslato 11.01.2022. - 13:18
Pozdrav. Vlasnik sam novog stepway modela 2021 i na njemu nema dugme za gasnje ASR sistema.
Auto se solidno ponasa po snegu ali na velikom usponu sam uspeo na neociscenom putu da dodjem do trenutka kada je ASR oduzeo gas na oko malo ispod 2000 obrtaja. Interesuje me da li neko zna da li postoji neki nacin da se izgasi ASR na novim dacijama ako bih recimo upao u dublje blato, pesak i slicno :)
Moje iskustvo sa novim Loganom je takvo da obrtaje držati u zoni gde se ASR neće aktivirati. Odnosno, voziti u obrtajima u kojima postoji trakcija, a to ćeš znati po lampici ASR (sa desne strane, ispod brzinometra). Objasniću moje iskustvo, od jutros npr. Uzbrdo idem u IV stepenu i na 2000 obrtaja. Čim su obrtaji krenuli da variraju, da se pali lampica ASR i da se na volanu oseća gubitak trakcije - samo prebaciti u viši stepen, a to je u mom slučaju bio III stepen i oko 3000-3500 obrtaja.
ASR je stalno uključen, nema mogućnost isključivanja. Smatram da i nema potrebe jer se auto po klizavom ponaša sasvim odlično i predvidljivo. Isto se ponaša i ESP. Bez kasnih reakcija.
Citat: kiconix poslato 12.01.2022. - 10:38
Dal su dzidza bidze ili ne, izbora nemamo i niko nas ne pita.
Pogrešno rezonovanje.U Reno-Dačiji (uključujući i RNS) mnogo obrazovanih i dobro plaćenih ljudi radi upravo na tome da "provali" šta kupci hoće.I to svaka lokalna,starosna,ekonomska kategorija kupaca.Sad su okolnosti nenormalne,pa se to ne primećuje,ali popraviće se,sigurno.Na zapadu ljudi kupuju nove Dačije i za 9-10.000 evra,čega kod nas,za sada,nema.Ali će biti,a ako ne bude,zabole me,a zaboleće i njih još više.
Meni Logan stoji pod snegom još od nedelje.Nema ASR,pa se prosto plašim da mu priđem!
Zasto pogresno rezonovanje?
Jel imam mogucnost da ga iskljucim, nemam.
Ranije postojala mogucnost.
Ja se ne zalim, cisto da kazem.
Evo malo i ja da dosolim.
Da li može da se isključi ABS? Ne može. A ima kad bi pomoglo. Ajde malo šire da posmatramo, jako iskusnom vozaču (ne mislim pri tome samo na pređene kilometre) ABS ne treba. U poslednje vreme automobili se očigledno prave tako da čak i kad ih baba vozi na pijac on je bezbedan, iako baba ne doznaje niti ima iskustvo. Ne da joj da krene unazad na uzbrdici, da se zakuca u auto ispred ili da udari pešaka, ne da joj čak ni da se prestroji ako nije bezbedno. Zašto bi onda babi dozvolio da isključi ASR? Nisu svi u životu driftovali po putevima, vozili u nemogućim road i offroad situacijama, nije ih briga što više nema stojadina u prodaji za takve iskusne kojima sve ove džidža-bidže više smetaju nego što koriste.
Smeta mi zato što plaćam nešto što mi ne treba a kasnije plaćam i popravljanje toga što mi ne treba . Na cesti svakodnevno viđamo auto vuče, sa sve mlađim autima koji se voze na popravak.
Pa sad druze Zoki, abs sigurno ne popravljas.
ASR takodje.
:ne:
Sve novotarije na Dačijama imaju svoju temu jer mogu da prave probleme i nedoumice (S&S,senzori pritiska u gumama,ASR).Hajde da se javi neki srećnik koji je imao vajdu od svega toga ,a ne samo problem.
Kićo, ABS se ne kvari u teoriji ali u praksi:
- skuplji je ležaj točka koji ima ABS magnetiće
- skuplji je doboš koji ima ABS vijenac
- ABS senzori na točkovima se oče pokvariti i zamjena je oko 150 KM po točku
- kod kupovine polovnih komponenti treba voditi računa o broju zubaca...
A koliko te ukupno kostalo do sad to vece odrzavanje?
Ljudi, pa nije to tehnika napravljena od oblandi pa da se na prvoj kiši rastopi?! :Smiley:
Sve to traje bez problema 10-15 pa i više godina.
I svaka čast inžinjerima na tim pomagalima - neiskusni mogu biti bezbedniji prilikom vožnje u slučaju nepovoljnih vremenskih uslova ili u slučaju rizičnih situacija. A mi iskusni možemo opuštenije voziti.
Kićo, mene nije ali mnoge poznanike jeste. Ja čekam da dođem na red.
Zoki, sve si rekao.
Ne bih dalje o tome.
:to: :ziveli:
Da dolijem ulje na vatru ili ugasim?
ASR ima više sistema
U principu radi sprega ECU-ABS
Kod nekih SAMO ECU koristi signal ABS i reguliše rpm (Kića primer sa YT) ... tipičan primer Dačija-Reno
Kod nekih sprega ECU-ABS-KOČNICA (moja Toyota)
I da, Zoran je u pravu da mogu da se ugreju-pregreju kočnice
Ja osetio lično na Yarisu juče na jednom zaledjenom parkingu sa priličnom uzbrdicom
Em smanji gas em impulsno koči točak koji "šlajfuje"
Izašao on ali dok se nisam setio da isključim ASR (TRC na Toyoti) levi točak baš bio vruć
Ko ne pazi, zamena diskova ili pločica zbog pregrevanja očas
Dakle neiskustvo kod baba na uzbrdicama se plaća u servisu
Ali što bi rekle Lale...džaba se jedite
Da treba i da ima vajde...stavili bi
Vozite i UŽIVAJTE
Citat: Loganovac poslato 12.01.2022. - 13:11
Evo malo i ja da dosolim.
Da li može da se isključi ABS? Ne može. A ima kad bi pomoglo. Ajde malo šire da posmatramo, jako iskusnom vozaču (ne mislim pri tome samo na pređene kilometre) ABS ne treba. U poslednje vreme automobili se očigledno prave tako da čak i kad ih baba vozi na pijac on je bezbedan, iako baba ne doznaje niti ima iskustvo. Ne da joj da krene unazad na uzbrdici, da se zakuca u auto ispred ili da udari pešaka, ne da joj čak ni da se prestroji ako nije bezbedno. Zašto bi onda babi dozvolio da isključi ASR? Nisu svi u životu driftovali po putevima, vozili u nemogućim road i offroad situacijama, nije ih briga što više nema stojadina u prodaji za takve iskusne kojima sve ove džidža-bidže više smetaju nego što koriste.
Odličan post, pa ću biti slobodan da se nadovežem. Poenta je u tome što sve manje imamo izbora da kupimo auto sa nečim što smatramo da nam ne treba.
Poenta je u regulativama, propisima, koji obavezuju proizvođače da nova vozila proizvedena nakon tog i tog datuma moraju da imaju to i to.
Koliko ja mogu da zaključim, tri su osnovna pravca u kojima se ide: ekologija i bezbednost kao obavezni a dodatna oprema kao poželjna.
Sve više u domenu bezbednosti se isključuje ljudski faktor kao potencijalni uzročnik nezgoda. Mislim da to forsiraju osiguravajuća društva/kompanije iz razloga što su najskuplje odštete za povrede putnika. Interes proizvođača vozila po mom mišljenju je da sa najmanjim mogućim troškovima proizvedu i prodaju što više najjeftinijih mogućih proizvoda. Ali to jednostavno više nije moguće.
ASR je dobra stvar i bolje ga je imati nego ga nemati. Na suvom ne znači ništa. Na klizavom znači dosta. Ovo pišem na osnovu prethodne Alfe koja ga je imala i sadašnje koja ga nema. Jer je sa prethodnom po ledu i po klizavom bilo mnogo lakše krenuti iako je bila jača 15ks i imala kraći menjač nego sadašnja. Ili, razlika se na prethodnoj i te kako osetila kada se isključi ASR. Voleo bih da ga i ova ima. Mečka koju pretežno vozi supruga ima sve od tih pomagala i njoj kao manje iskusnom vozaču to mnogo znači.
Kome smeta neka otkači jedan od senzora ABS po sopstvenom izboru i ugasiće ABS i ASR a dobiće jednu lepu žutu lampicu kao dodatno osvetljenje instrument table :lazy:
Eto ideje. :aplause:
Samo što to niko neće uraditi...
Jutros testiran ASR ( lijeva strana puta bila zaleđena a desna suva). Nemam komentara, prezadovoljan.
Sandero 2017
Zoki druže, meni se isto par puta zna upaliti, upravo u tim situacijama, kada je na jednoj strani klizava podloga, vidim da se lampica upali, ali još nisam skontao, šta on u stvari radi....spriječava proklizavanje na toj strani gdje je klizavo ili?
Ukucao u Google "šta je asr" i dobio čudo jedno linkova...
https://www.google.com/search?q=%C5%A1ta+je+asr&rlz=1C1GCEA_enRS1068RS1068&oq=%C5%A1ta+je+asr&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIICAEQABgWGB4yCAgCEAAYFhgeMgoIAxAAGAoYFhgeMggIBBAAGBYYHjIICAUQABgWGB4yCAgGEAAYFhgeMggIBxAAGBYYHjIICAgQABgWGB4yCAgJEAAYFhge0gEJMzQ4NGowajE1qAIIsAIB&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Znam druže u suštini, šta predstavlja, međutim, kako je opisano, ispada da kod postojanja tog sistema, ni jedan pogonski točak ne bi mogao "prošlajfati", a meni kad se upali i aktivira, osjetim da točak ipak vrti i proklizava, kao nedavno kad je bio onaj veliki snijeg...
Da li sistem jednostavno smanjuje tu vrtnju u mjestu, ali je ipak ne eliminiše skroz, ne znam....
Prati brzinu obrtanja točkova i prikočuje točak koji proklizava da bi se obrtao istom brzinom kao i onaj drugi, sporiji, na istoj osovini. Dakle, neće da pomogne ako oba proklizavaju. U tom slučaju (zaglavio si se u nekom blatištu ili snegu) isključiš ASR pa onda radiš isto što i ja uvek radim bez tih džidža-bidža. :)
Pretpostavio sam da je otprilike neki takav sistem...
Samo kod mene na Loganu MCV nema opcija ili dugme da se to isključuje :blink:
Nema ni kod mene...
Ja juce na Zlatiboru na parkingu i blagoj uzbrdici, sa jedne strane nagazio led i vrti se tocak, samo tako. Nisam gledao dal se sta palilo, mada kad po ledu proslajfuju oba tocka onda se treperi nesto. I nisam se pomerio dok nisam namotao i sisao sa leda.
Sve logicno. Treperi lampica kontrole proklizavanja.
Jutros sam malo eksperimentisao.
1) Odličan rezultat ako vozilo ima zalet i naiđe jednim točkom na led.
2) Jako kilav rezultat,ako stojite jednim točkom na ledu i trebate krenuti ( tu je blokada diferencijala zakon).
Jasno, onda ni drugom točku koji kliza ne da da se okreće. Rezultati testa potpuno u skladu sa očekivanjima. :to:
Imao sam ASR (Anti Slip Regulation) u Stilu i jednoj od Alfi 147. ASR je na oba auta radio tako da je oduzimao snagu motoru kada točkovi "zašlajfuju". Prema nekoj Fiat dokumentaciji koju sam imao, ASR je upoređivao ugaone brzine pogonskih i slobodnih točkova i prilagođavao snagu motora tako da ih izjednači. Upoređujući dve identične Alfe sa manje-više identičnim pneumaticima, ova jača sa ASR-om i kraćim prenosima menjača se osetno lakše pokretala i kontrolisala na klizavom od slabije sa dužim menjačem i bez ASR-a. Isto je bilo i sa Stilom. Osećaj je bio da su Italijani vrlo dobro programirali ovaj sistem, u smislu da je radio vrlo nenametljivo ali efikasno, i najbolje od svega je bilo to što su oba vozila imala dugme "ASR OFF".
Tražeći nešto u vezi svog trenutnog W169, naišao sam na podatak kako radi ASR na tom modelu:
ASR se aktivira ako je:
- pedala gasa pritisnuta preko 50%
- brzina vozila manja od 20km/h
- razlika brzine pogonskih i slobodnih točkova je veća u odnosu na parametre setovane u ABS/ESP
- nije aktiviran ESP
ESP je moguće isključiti kroz menije na instrument tabli. Samo ASR nije moguće isključiti zasebno.
To u prevodu znači da u slučaju potrebe za "šlajfovanjem" u mestu ASR je aktivan. Mercedes je ASR izveo prema logici da se na klizavoj podlozi asistira vozaču pri polasku a ne kada se vozilo već kreće (jer to već ionako radi ESP kontrolom snage motora i kočenjem točkova). ASR može biti problem pri polasku ili izvlačenju u off-road situacijama na rastresitom terenu. Isključenjem ESP-a na W169 se deaktivira sve, uključujući i ASR .
Bilo bi interesantno saznati kako ASR radi na Dacia vozilima koja tu funkciju imaju.
Odlično radi kada sam u pokretu. Druga brzina i gas oko 70 % . Polazak sa mjesta, gas 30% , skoro nikakva pomoć.