Dragi moji forumaši.
Prvo da razjasnimo, jesam pročitao šta je pisano u temama Sandero-potrošnja i potrošnja dizela kao i test količine (dugme, ključ). Medjutim, svakako postoji jedan veliki znak pitanja.
Zamolio bih vas da podelite sa svima nama svoja dragocena iskustva:
1. Koliko prima rezevoar na vašem autu i koliko uopšte crtica ima pokazivač? (10 - 8)
2. Iz vašeg iskustva koliko je jedna crtica (ne ono 4.7 x 9 i rezerva BI TREBALO da bude) nego koliko vam je natočeno npr kada je bio na rezervi ili tačno na polovini.
Ja ću se potruditi da sve vaše odgovore stavim na dijagram i da zajedno izvučemo što tačniju krivu indikacije.
Da povučem nogu:
Uvek punim "do čepa"
1. prvo točenje 51L a indikator ima 8 crtica
2. prva crtica oko 9-10L
3. polovina izmedju 28 i 29L
Zajedno smo pametniji :ziveli:
Dovoljno bi bilo spojiti auto na krštenu dijagnostiku i pročitati na koliko litara se pali koja crtica. Mislim da je to već bilo negdje na forumu, ali za modele prve generacije. Vjerujem da je princip isti i za modele druge generacije.
Kod mene kada je na indikatoru 49 litara stane još 5 - 6 litara dok izbaci ujtru kada je sve hladno i krenem piti kavu.
Citat: DarioGTI poslato 04.08.2016. - 21:54
Dovoljno bi bilo spojiti auto na krštenu dijagnostiku i pročitati na koliko litara se pali koja crtica.
Ne sumnjam da će pokazati neke vrednosti, kakve god bile. I da...možda mi neko ovde ponudi tu uslugu dijagnostike..ja je nemam.
Problem je što primećujem vro čudno pokazivanje na ovom novom Sanderu. Naime.. ne pada ništa do oko 295-300 km (pa ni kod kratkih vožnji od par minuta pa ponovo kontakt) i tek tada na oko 300 zafali jedna. E a onda već na oko 360 365 km padne još jedna crtica (dakle fale 2) Sa 3 crte manjka sam do oko 580 -590 km i tu negde ide na pola indikatora tj 4 crtice nestanu. Veoma neujednačeno i prilično različito od benzinca kod koga je išlo skoro linearno.
Na novom Sanderu NE radi test sa dugmetom i ključem tako da ni to ne mogu da proverim. Ono, možda je sada neka druga fora za inicijalizaciju testa a ja je neznam :ne:
Juče uradim test (ključ - dugme) = 34l u rezervaru. Na tu količinu je stalo skoro 21 l . :wave:
Izvin'te molicu lepo, a sta je sustina ovog dzogiranja oko pokazivaca kolicine goriva? Nije to laboratorijski merni instrument klase tacnosti 0.05.
Odavno smo konstatovali da je sama koncepcija crtica neprecizna.
Ja se orijentišem da kada ostanu tri crtice da je to oko polovine rezervoara (25l).
Nekada se dogodi, kada sipam do vrha da se dobro navozam (reda 200km) dok ne padne prva crtica.
Slažem se, crtice su toliko neprecizne da ne vredi pisati o njima.
Evo poslednjih dana sam merio na koliko pređenih kilometara se jedna crtica gasi.
Da napomenem da sam pratio crtice na sredini merača, dakle treću i četvrtu, i da vozim uvek istim stilom i uvek istu relaciju u isto vreme.
Poneki put je dovoljno da pređem 70 km pa da se crtica ugasi a juče sam prešao nepunih 140km dok se ista crtica nije ugasila.
Dakle toliko o preciznosti naših merača.
Svojevremeno sam napisao: "Bilo je navedeno da bi trebalo da su sve crtice pokazivaca nivoa goriva upaljene kada je u rezervoaru preko 45 l goriva. Moj komentar (ovo je skracena verzija) je bio da sa prosecnom potrosnjom od nesto ispod 5 l, predjem preko 200 km sa svim "crticama", a ne sipam u rezervoar koliko stane goriva ,nego sipam do "klika" (mozda 0,5-1 l preko toga). Jednom je tocilac na "Lika" pumpi sipao u moj rezervoar 3 l goriva nakon prvog "klika"i rekao je da moze jos, ali ja nisam hteo (nisam hteo ni ovo, to je jedini put da mi je neko tocio gorivo, a nisam bio uz auto). Uglavnom, uz normalno sipanje, a ne "do cepa", auto do paljenja lampice prosecno prelazi oko 950 km. Cenim da se prva (gornja) crtica gasi kada potrosim oko 13 l goriva, a ostale na oko 4,3 l. Kad se upali zuta lampica do klika staje (kod mene) oko 47 l. Ne iskljucujem mogucnost da je rezervoar nesto veci."
Odgovor Krleta je bio:
Citat: krle poslato 23.03.2010. - 15:49
Kada su upaljene sve crtice onda je minimalna količina 45 l, a kada je jedna onda je 5 l. Prema ovome bi trebalo da se u trenutku kada se upali lampica za rezervu u rezervoaru nalazi 5 l goriva.
Ostalo smo pisali ovde http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=974.30
Citat: Keka poslato 06.08.2016. - 07:48
Izvin'te molicu lepo, a sta je sustina ovog dzogiranja oko pokazivaca kolicine goriva? Nije to laboratorijski merni instrument klase tacnosti 0.05.
Odavno smo konstatovali da je sama koncepcija crtica neprecizna.
Sa benzincem sam bio siguran koliko će da stane u rezervoar kada pogledam u indikaciju. Na prilično pumpi u EU gde volim da naspem nema točilaca (a tamo je i jeftinije gorivo) pa samo provučeš karticu i otkucaš koliko goriva da natočiš.
Sa ovakvim pokazivanjem ili ću da ostanem kratak sa lovom (nema vraćanja ostatka) ili ga neću napuniti koliko treba. :badmood:
Uveren sam da će i kod nas to biti vrlo brzo popularan način točenja.
To je jedan od najvećih razloga
Pored toga, nisam siguran da
svima radi ovako eratično, jer mi je na 1.4 kao što rekoh radio jako dobro, pa sam želeo da čujem ostale forumaše. Forumi i postoje zbog pitanja, razmene mišljenja, iskustava, saveta...
Ako ti je za utehu kod mene je situacija slicna.
Pola rezervoara 470km druga polovina 300.
Tako naucio i nemam problema.
Dizek gorivo puno vise varira na temperaturu od benzina, pa su zato vece razlike. U dizela naspi po hladnom vremenu do cepa i ostavi, ako dodje do povecanja temperature, sutradan ce kroz odusak isteci bar 5 l.
Moje iskustvo od pre dve nedelje je sledeće: u rezervoaru je bilo 19 litara kada sam uradio test, a na to sam sipao još 32 litra, mada radnik koji je točio gorivo kaže da je sigurno moglo još malo (npr. još 1 - 2 litra). Točeno je gorivo na OMV pumpi. To mu dođe 51 litar u rezervoaru, što je otprilike saglasno deklarisanoj zapremini rezervoara. Prva crtica je nestala posle otprilike 270 km, a voženo je malo autoputem, a posle regionalnim putevima.
Kako god, ja sam odavno uvideo da se crtice neravnomerno gase i prestao sam da se opterećujem time, samo vodim računa da mi količina goriva u rezervoaru nikad ne padne ispod 2-3 crtice, tj. izbegavam pražnjenje rezervoara.
moje bi iskustvo bilo da najduze traju poslednja crta( kada je pun), jer ako se sipa do cepa tu ide i dolazno crevo u koje sigurno stane 2/3 litra. Dalje najduze mi traju crte oko polovine rezervoara jer i predpostavljam da je tu i najsiri pa stane i vise goriva. Kontrola mi se svodi na pracenje poslednjih crta gde predjem oko 50 km po gradu BG (kreni stani).. Sa poslednjom crtom koja je uokvirena predjem oko 40 km po gradu, kada se pali rezerva i trepce prazan pravougaonik. Nikada nisam u tom slucaju punio do kraja rez, Naravno na otvorenom putu (regionalnom) predjeni km po crtama se dupliraju....Nikada nisam isprobavao kolika je rezerva, jer izbegavam da ga cedim do kraja....
Nikada se nisam oslanjao na bilo koji merac goriva. Znam koliko mi auto trosi, bilo koje gorivo da je u pitanju, resetujem kilometrazu posle tankiranja, vidim koliko sam sipao litara i samo gledam predjene kilometre.
Ukoliko su svakodnevne relacije pogadjam u kilometar, ukoliko izadjem van grada znam da cu preci nesto vise i to je to.
Evo moje iskustvo a u prilog temi, vraćam se prošle nedelje iz Nemačke preko Budimpešte, natočen pun rezervora beMzina u Austriji po ceni 1.06 eura, vozio sve vreme na TNG kad sam bez istog ostao na kraju obilaznice oko Budimpešte, znači odatle do granice tačnije Horgoša ima oko 189 km verovatno malo i više, brzina je bila oko 120-130 km/h što znači oko 9-10 litara na 100km, prvu crticu skinuo na našoj granici, od datle do Beograda ima oko 200km skinuo još 4 crtice?! :doh:
Ala si ga ti gazio..
Skala kod ph 2 je linearna. Postoji čak i Renault uputsvo serviserima u slučaju žalbe mušterija za "čudno" pokazivanje.
Puniti rezervoar do prvog a najviše do drugog "klika" pištolja
https://youtu.be/95c33YcWTx4?t=1234
Cak 15 litara vise wtf :write: :ne:
To je ono kad vozimo 300 km, a on i dalje pokazuje da je pun :D meni je max stalo 51l u sandera, sa dasterom je druga prica, tu sam najvise nasuo 44l.
@jasho
Poznato je da postoje serije Dačija sa rezervoarima od 60L ali "pametni" Alvirović ima zadatak da opravda lopine na pumpama.
Baš kao što su korisnici LPG krivi za smolu u filterima i isparivačima a ne NIS
Sponzoruše nemaju obraza :ne:
:doh: :to: Slazem se, mada na prvi mah mi ovo sa kapacitetom od 60l nije palo na pamet, odnosno ja po knjizi jel pise 50....
Ima logike da su rezervoari od 60L jer kod mene Logan II 1,5 dci star 6 meseci. Kada se upali rezerva, uvek stane oko 53-54 L dizela na 1 klik pištola za tankovanje ( a računam da imam u tom trenutku barem 3-4 L goriva. A možda i više nisam nikad testirao da gorivo potrošim do kraja pa da povuče vazduh ) U samo crevo stane bar 2-3L. A kada se hoću do čepa stane oko 56-57 L
Prvo , srećna svima Nova godina, zdravlja, sreće i svake radosti svima želim.
Moguće je da su konstruktori Logana1 za zapreminu goriva 50 lit. deklarisali nivo u kom je plovak u gornjem položaju, odnosno 1/1 i od kog počinje pokazivanje nivoa ka manjoj količini goriva. Ovo je moje neko slobodno razmišljanje. Lično ne vidim problem da u rezervoar stane više od deklarisane količine goriva jer za mene kao vozača deklarisana količina goriva koja mora stati u potpuno prazan rezervoar znači zbog autonomije vozila. Veći problem bi mi bio da vozim Punto u koji po merenju ekipe SAT u istom prilogu sa nalivanjem "do čepa" stane 2 litre manje.
Na kraju krajeva, nijedan rezervoar za gorivo nije menzura za određivanje tačnosti baždarenja aparata za gorivo. Neprijatna situacija nastaje onda kada vlasnik vozila dođe na pumpu sa potpuno praznim rezervoarom, računa na sipanje fabrički deklarisane količine goriva a dobije 10-15lit više od deklarisanog. Tako da prva "lampica" koja sine u glavi je - prevara :ces: . Znajući da je bilo prevara na pumpama i da su "greške" takve vrste moguće, to nije ništa neobično.
Meni su jednom (samo jednom ikad) sipali 57l. Jesam bio na rezervi ali nikad ni približno tome nije nasuto.
A na toj pumpi stalno sipam i znam ljude tako da nije prevara, nekako je stalo.
Citat: szs poslato 10.01.2017. - 12:57
Neki magarac na NIS pumpi u Darvinovoj uspeo da mi KOD TEK UPALJENE lampice (upalila se na semaforu ispred pumpe) naspe u rezervoar 55L. Inače prvo točenje iza Hit Auto radnje je bilo 47L a pri vožnji od 50tak km na razervi MAX stane 49L na Madjarskoj pumpi :ne:
Da samo dodam na sve ovo, od ovog gore citiranog NIKADA nije stalo više od 50L a NAMERNO sam ga cedio na rezervi dokle god imam hrabrosti tj najčešće oko 90tak-100 km od kako se upali lampica. Točenje je uvek dokle god se dizel ne pojavi bez pene na čepu.
Pošto ovo čita i Avirović garantovano, nudim mu moj auto da ga isto onako istestira pa da pojede taj golem ćutek koji je nas**o u emisiji
Nisam do sada doživeo slično pa rekoh da podelim dilemu.
Da li u rezervoar od 50L može da stane 62L dizela? Radnik na pumpi mi se kune da nije naduvao račun i da je zaista toliko sipao :glare:
Pritom mi se ni lampica nije upalila, dakle imao sam jednu crticu :palica:
Može da se kune do sutra. Ti bolje znaš koliko je stalo kada si prvi put sipao
Mislim da može... svojevremeno sam imao Seat Cordobu tdi, u koju fabrički ide 40 litara u rezervoar.
Na pumpi su mi znali nasuti po 45-50 l kada pumpadžije tjeraju gorivo nakon prvog klika, i kada gorivo staje u odušak.
Nakon sipanja punog rezervoara u taj auto, znalo se čuti ono "bućkanje" tečnosti, kada parkiraš i manervišeš, kao da voziš kanister sa vodom na zadnjem sjedištu :)
Vidi ovako. Ja UVEK punim do čepa sa ljuljkanjem auta da izadje vazduh iz creva. Nikada ali nikada nije stalo više od 50L a terao sam ga na rezervi i 90tak km
Na NIS pumpi je i to moguče. Od tada kod njih NIKAD VIŠE.
Uostalom pitanje stoji i dalje:
Koliko je sipano prilikom prvog točenja do vrha u taj auto?
Kod mene je stalo 47L na pumpi iza HIT Auta. Naravno do čepa
Ja sam zadnji put uspeo da naspem 48l. Pre toga vožen na rezervi najmanje 60km ako ne i više. Sipano na LukOil-u
Neki dan kod Bogoslovije, u Mije Kovacevica na NIS-ovoj pumpi sam sam sipao i stalo 25l benzina a falile 3 crtice od punog rezervoara. Sigurno je stalo posle prvog klika 8-9 litara.
Dakle 62l u rezervoaru i pravac more. Prva crtica je pala nakon predjenih 445km. Očigledno je "sipaj do vrha" bukvalno shvaćeno od strane radnika pumpe :ces:
Citat: Goran25 poslato 01.07.2018. - 21:37
... Prva crtica je pala nakon predjenih 445km...
Bravo!
Meni je prva crtica znala da padne posle nekih, 350-370 km. Sipano je polako i bukvalno do čepa, video se nivo goriva u cevki.
Uz dužno poštovanje, "Sipaj do vrha" upravo to i znači - do čepa. Druga ej stvar "Napuni".
Najjače bi bilo "sipaj do dna! " :)
Slučajno naiđoh na ovu SAT-ovu emisiju, sipali 65l goriva u Logana.
https://www.youtube.com/watch?v=Fof5dxNYqpQ
Danas rešio da se igram sa autom i dijagnostikom. Najzad saznao kako je kalibrisan pokazivač na Sanderu gen 2
Vidi sliku u prilogu
Dakle, nisu definitivno normalni. Skoro svaka crtica različitu količinu pokazuje.
Sigurno je sledeće:kad sipaš do vrha,pun je.Kad auto stane,prazan je.Ono između je samo onako orjentaciono,tek da nešto svetli na tabli.Jbg,moderno,digitalno,21.vek ...
Indikator, a ne merilo (merni instrument)
Šta znam, meni je sasvim dovoljno da vidim dve crtice, četiri crtice, ili upaljenu rezervu. Popis ne radim, ne zanima me koliko u litar (ili mililitar) ima goriva, bitno je da uvek mogu da procenim veoma otprilično koliko još ima da se vozim sa preostalim gorivom, a čak i kad zasvetli crvena, pa čak i da mi u tom trenutku nestane gas uvek mogu sa tim benzinom da stignem do neke pumpe gde god da sam. :ne:
Mnogo bi veći problem bio da se recimo zaglavi plovak pa da te laže kako imaš goriva a ono suvo ko barut!
Da li vam se desava da prilikom sipanja punog rezervoara, indikator pokazuje da mozete preci cca 300km.
Samo prvih par km
Dok se ne ustali nova vrednost srednje potrošnje posle reseta BC
Posle raste i bude prilično tačno
Meni npr pokaže 700-800 a nakon par km ode i na 1100km
Sipao sam pet put do sad pun i opet isto cca 300km
A resetuješ BC uvek?
Koliko pokazuje kao "avg"?
Resetovo par puta i vidim ne pravi nikakvu razliku i nisam vise.
1. Puniš do vrha kada ti to pokaže?
2. Pokaže to pre ili posle reseta POTROŠNJE GORIVA?
3. Kako se ponaša posle npr 10km a POSLE RESETA POTROŠNJE?
Ako ne daješ potpune i konkretne odgovore ne možemo ti ni pomoći
Resetom odradim kada trebam dopuniti. Napuni pun i onda mi pokazuje cca 300-400km. Posle predjenih cca 10km ne pokaze nista. Kada predjem recimo 20km onda se tih 400km spusti recimo na 390km. Uglavnom ne pokazuje mi ispravno koliko mogu km preci kada napunim put. Nije mi nikad prebacilo na cetverocifreni broj uvijek oko 400km pokazuje kada napunim pun.
Probaj da napunis pa da resetujes.
Druga stvar je sto ti Sava prica o dizelu.
Ako smem da dodam na Kićin post
Sipaj do vrha
Selektuj na PROSEČNU POTROŠNJU
pa onda pritisni i drži dok se ne pojave linije
Tako ga nateraš da ponovo počne da računa a ne na osnovu prethodne potrošnje
Ne mogu da se setim, koliko parcijalnih km ima bord na Dacijama.
Kod mene, ako ponistim onu sa celom km, ne ponistava ostale podatke. Tek kad resetujem drugu, obrise sve.
Kod mene ima 2 parcijalna
Koliko je predjeno i koliko je predjeno od prethodnog reseta potrošnje
Ako resetujem samo prvu posle ukupne kilometraže NE resetuje i merenje goriva
Zato sam i rekao u oba posta
Reset prosečne potrošnje