mozda glupo pitanje, dali klima u kolima samo hladi, ili , i greje? :ne: :ces:
Samo hladi. Mada, dizelaši za pojedina tržišta pored kabinskog grejača imaju i električni grejač.
I paliti cemo je samo u letnjem periodu kad je vrucina jedno mesec i po dana :whistling:
Klimu možete koristiti i za odmagljivanje u svim uslovima. Nije poželjno uključivanje kada je spoljašnja temperatura ispod nule. Savetujem uključivanje jednom sedmično kako bi ulje u sistemu izvršilo podmazivanje sklopova u kompresoru.
Hvala to vec nisam znao...
Kako to mislis za odmagljivanje da se koristi klima?
Ukljucis klimu i usmeris duvanje na sofersajbnu.
Zacudices se kako ce se brzo odmagliti.
Dali treba da se prekidac za grejanje prebaci na toplo da bi to radilo
Prekidač prebaci na toplo da se ne bi smrzao u kolima ali ne do kraja, treba ostaviti klapnu za hladno malo otvorenu da vazduh pređe i preko hladnjaka klime i tako će se mašati sa toplim a kondezovaće vlagu. Bar ja tako radim i odlično je jer ne moram stalno da brebacujem klapnu sa šoferke na prozore.
Zanimaju me dve stvari vezane za klimu u autu: prilikom uključivanja klime da li treba prekidač okrenuti na cirkulaciju unutar vozila i kolika je temperatura vazduha na izlazima za ventilaciju kada je klima uključena na maksimalno?
Mislim da treba bar u pocetku jer mnogo brze ohladi kad je ukljucena cirkulacija u autu. A za temperaturu nam treba neko ko ima onaj merac u autu pa da stavi senzor bas na izlaz.
Čini mi se da teba da bude 2-3 stepena na izlazu kad je ventilator uključen na najveću brzinu.
Temperatura na izlazu iz ventilacijskih otvora ovisi o temperaturi zraka koji ventilator usisava. Zato je kako reče srbenda poželjno u početku zatvoriti recirkulaciju zraka. Mislim da je 3-4 stupnja na izlazu moguće postići u idealnim uvjetima što svakako nije po ljetnim vrućinama. :c0:
Ja nakon što rashladim unutrašnjost, uglavnom držim otvorenu recirkulaciju s dotokom svježeg zraka i nisam prijetio neku značajnu razliku u odnosu kad je zatvorena.
I baš kao što rekoše, nema bržeg odmagljivanja stakala od upaljene klime. Odmagljivanje radi skoro trenutno ali kad se magle stakla obavezno uključite recirkulaciju.
Jedno sam se vraćao kući s dužeg puta po kišnom vremenu i čitavo vrijeme me mučilo magljenje stakala. Čim bih ugasio klimu stakla bi se odmah zamaglila.
Tek sam po dolasku kući shvatio da mi je bila zatvorena recirkulacija a pošto je bila noć nisam to primjetio. :doh: :doh:
Otuda mi ideja da probam osvjetliti položaj polugice kojom se recirkulacija uključuje/isključuje.
Efikasnost klima uređaja prvenstveno zavisi od spoljašnje temperature.
(http://img291.imageshack.us/img291/3700/60202170.th.gif) (http://img291.imageshack.us/i/60202170.gif/)
Izmerene vrednosti su pri maksimalnoj brzini kabinskog ventilatora - preklopnik u položaju 4.
Po nekom mom iskustvu, najefikasnije hladi kad se zatvori priliv svezeg vazduha. Ja obavezno zatvorim klapnu, prebacim usmerivanje vazduha samo na -provetravanje gore-, i upalim brzinu -2-. Ponavljam, to je meni najprijatnije u gradskoj voznji.
Pitanje o recirkulaciji vazduha je pomalo filozofsko.
Kratak uvod: u svojoj dokonosti sam resio letos da ostavim termometar u vozilu i da vidim kolika je temperatura. Mesec juli, auto je bio parkiran od 7 do 15 casova na suncu. Na sofersajbnu postavljena alu-zastita od sunca. U 15 casova sam ocitao temperaturu od 60 i neki stepen :bonk: Volan i menjac su bili toliko vruci da sam ih jedva drzao.
Ukoliko je temperatura u kabini veca od temperature napolju, treba pre voznje dobro izluftirati auto da se koliko toliko ohladi. Zatim ukljuciti klimu sa ubacivanjem svezeg vazduha, sve dok temperatura u kabini ne postane niza od temperature napolju. Tada ima smisla prebaciti na recirkulaciju.
Samu recirkulaciju ne treba drzati stalno i dugo aktiviranu, zbog razvoja neprijatnih mirisa i nedovoljne ventilacije kabine.
Samu recirkulaciju ne treba drzati stalno i dugo aktiviranu, zbog razvoja neprijatnih mirisa i nedovoljne ventilacije kabine.
E to se i meni desilo sad kad je bilo toplo a stajalo na recikulaciji i ukljucena klima, nekako, neizvetreno, vlazno, budjavo, bljak, ne koristim vise recilkulaciju osim kad grejem
Upravo, ja sam samo napisao kako je ja koristim, inace leti ne ulazim u auto dok ga prvo ne izluftiram i obavezno posle koriscenja klime, izduvam (osusim) ventilacione otvore, (prebaceno na svez vazduh).