Pozdrav drustvo, evo posle deset dana da i ja predstavim svoje novo vozilo.
U pitanju je, kao sto ste vec ranije mogli da procitate, Dacija Sandero Stepway. Godiste 2010, motor 1.6 sa sekvent plinom. Od opreme ima ono najosnovnije, klimu, elektronske podizace napred, daljinsku cb, radio cd, alu felne.
Prvih 100km druzenja je proslo odlicno, potrosnju jos ne znam, kad predjem malo vise km znacu tacno i podelicu ovde. Za sada prezadovoljan!
Za sada samo ova slika, uskoro ce biti vise, sutra, kad ga islikam potpuno ;)
(http://s22.postimg.org/vchizj4nh/IMG_20141124_133800.jpg) (http://postimg.org/image/vchizj4nh/)
Hvala :friends:
Inace, bice i meni potreban jedan okvir za tablice daciaforum :whistling:
:lux:
Nek je sa srecom! :aplause:
Bice okvira, uzeto ih je da pretekne malo za buduce clanove :ziveli:
Hvala Miki :ziveli:
Odličan :to:
Pa lep ti je autic! Neka te lepo sluzi! :ziveli:
:aplause: :dobro: :ziveli:
:ziveli:
Neka ti je sa srecom.
:ziveli: :ziveli: :ziveli:
Hvala vam svima na dobrodoslici i na lepim zeljama! :dobro:
:ziveli: :wave:
Hvala goxy :friends:
Malo off-a: ako neko ima neko tehnicko uputstvo, neki pdf, bilo sta, malo da se upoznam sa motorom Stepway-a, bio bih mu zahvalan da mi prosledi. :too:
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?board=41.0
Nisam odmah video, hvala ti :to:
:welcome: :wave:
Evo posle nesto vise od 8 meseci i vise od 8 hiljada km pod tockovima da se javim sa utiscima. Auto je odlican, robustan, a plin je posebna prica, veoma sam zadovoljan sa njegovom (iako mnogi tvrde pretereano visokom) potrosnjom. U pitanju je cifra od 10 do 12litara. To je sa nekom ne tako pazljivom voznjom, preko ogranicenja ponegde :c: i sa ukljucenom klimom.
Na autu je odradjen mali servis, za svaki slucaj, kupljeni su novi prednji pneumatici jer je malo vukao u stranu, posle je balansirano i odradjena je optika. Drugih ulaganja u njega nisam imao.
E sad, danas mi se desila situacija, sto bi Pantela rekao nevera! Vozio sam neki teret na krovu (cirka 50kg), isao polako, 60km/h da mi to ne bi sletelo sa krova :lau: zaustavio sam se na kratko i kada sam ponovo hteo da startujem motor, on medjutim nije zeleo. Verglao jeste, ali da upali ne! Posle 5 minuta sam ponovo pokusao i upalio je, sto bi rekli, na pola kljuca! :ha:
Da li neko ima ikakvu ideju sta se to moglo desiti, ili sta mu je? Sutra svakako idem do majstora, ali nece skoditi da priupitam vas ovde. Da napomenem i da se temperatura popela prilicno, valjda zbog vrucine i lagane voznje, ako je to ista uticalo... :help:
Senzor položaja radilice. Ima tema o tome :to:
Hvala kolega, pregledao sam i tu temu, ali videcu ipak sa majstorom sutra. Nego, koliko sam stekao utisak, to nije neki strasan problem, ili se varam? :ne:
Nije problem, u temi imas i kako se skida i kako mozes sam odraditi to za 15 minuta....a mozes i da platis majstora. :ne:
Pokusacu odmah ujutro sam da pogledam prvo, ako ne otici cu onda do majstora. Ipak je on strucniji. Hvala vam kolege na ekspresnom odgovoru. Nego, jos jednom da pitam, posto treba da idem za vikend na par dana na Frusku goru, jel to veliki problem ili mogu i bez servisiranja sad da odem ovaj put?
Mozda i mozes..ali bolje ocisti senzor da ti se auto negde ne ugasi....videces kada ga skines, na nejgovom vrhu se nahvataju opiljci..kao na magnet, to samo ocistis cistom krpom i vratis senzor na mesto.
Ajd da pitam dok smo u temi, jel se nekad nekom ugasio auto u voznji zbog senzora radilice?
Meni.
Ali.....pricamo o dva razlicita problema sa senzorom radilice:
1. Problem sa kontaktom senzora, tada nece da upali.
2. Problem sa samim senzorom, ako nije skroz gecrkt, kad se dobro ugreje, povremeno prekida.
Meni je radio super, stvarno za ovih 8 meseci nisam imao ovakvih problema. i juce je isao dobro, ali sam stao na kratko i tada nije hteo iznova da upali... znaci samo senzor treba ocistiti? Bacam se sad na resavanje tog problema, drzite mi fige ;)
P.s.: valjda ne mogu nista da pokvarim... :ne:
Ok, znaci postoji i ta mogucnost.
PS. Ne brini, ne mozes nista da zeznes.
step.SU, ako nisi vičan majstorluku, uzmi papir i olovku pa skiciraj i obeleži, kao podsetnik kada budeš vraćao nazad.
Otisao sam ipak do mog majstora, ali nije imao vremena pa me prebacio za sutra. Odem na drugo mesto na dijagnostiku i tamo mi svasta nesto kazu: kao prvo ventile treba nastelovati, radi neravnomerno, navodno od toga ce mi se ceo motor sjb... kao drugo pumpa za gorivo, kaze majstor da se glasno cuje kad se da kontakt, ne bi smela da se cuje, ako otkaze necu moci da upalim na benzin...
Sta vi mislite o svemu tome? Nekako bas nemam lepa iskustva sa tim majstorom, prvi auto mi je on odrzavao pa mi je preselo... :bullshit:
I toliko me sad zastrasio sa time da necu smeti prekosutra krenuti za Ns... :(
Treba ti da odvrnes dva srafa i da otkacis jedan dzek.
Sa ventilima nista nece da se desi, samo bi trebao da ih prestelujes.
Majstors obiđi u širokom luku, što zbog ranijih iskustava što zbog ovih majstorskih fazona da se uzmu pare. Očisti senzor i pali za Niš bez problema. Ventile treba štelovati svakih 30.000km, ali nije greda ako se zakasni, neće te ostaviti na putu sigurno.
I da dodam, motor se nece sj..ti zbog neravnomernog rada, kao sto ti rece taj sloser (majstor). Posto imas plin, ako sam dobro skapirao iz tvog posta, postoji velika verovatnoca da su ti benzinske dizne prljave ili zaribale...zbog "ne rada" , jedan moj prijatelj je bas imao taj slucaj pre neki dan.... odneses dizne na ciscenje i videces da ce i motor lepse raditi.
Bio sam danas do ovog drugog, normalnog majstora. Nije nista strasno, ocistili smo, zajedno, senzor polozaja radilice, poslusao je i on rad motora, rekao je da su mozda dizne u pitanju, da se trebaju ocistiti i nastelovati ventile, ali da slobodno vozim ovih dana. :dobro:
U ponedeljak mu ostavljam auto, taman kad se vratim, ocistice dizne, nastelovati ventile, posle toga idem na servis plina i onda planiram kompletan veliki servis da odradim pre zime, za svaki slucaj.
Mozda nisam ranije spomenuo, ovaj auto je bio sluzbeni, 128000 je presao, a u knjizici samo mali servisi, ulje i filter... :banghead:
zbog toga kazem da bih obavio i veliki, pa onda znam na cemu sam.
:doh: Ne možda, nego nisi spomenuo! Na toj kilometraži bez velikog servisa rizik je veliki, sve što je rečeno (čišćenje dizni, štelovanje ventila) treba odraditi urgentno, baš kao i veliki servis.
Dizne konacno ociscene, stelovanje ventila obavljeno, ali i dalje malo nemirno radi na leru. Nije dugo radio, parkirao sam ga odmah u garazu, revoltiran. Isprobacu sutra kako se ponasa kad se malo zagreje, posto je radio nekih pet do deset minuta...
Necu da ispadne da baksuziram, ali pade mi na pamet...nemoj se iznenaditi ako motor nije dobro uzubcen..to jest, mozda je nekada u nekom momentu prezubio za zub ili dva...pa zato nemirno radi...ako je to resices zamenom svih elemenata u razvodnom mehanizmu..posto nije ni radjen vel.servis..to ti i onako sleduje..i to bolje sto pre..ipak je to velika kilometraza a posebno sto je vozen i sluzbeno..a svi znamo kako se jasi tudje.. :nami:
Ali da to nijedan majstor ne moze da ustanovi sta mu je? :ne: e to mi ne ide u glavu...
Kada je ocistio dizne, juce mi rekao pa i nisu bile za ciscenje, ok su bile... :ces:
Jedan je rekao pumpa za gorivo (mada isto radi i na plinu i na benzinu), drugi kaze hidropodizaci...
Drugo, da pitam: da li moze nekako da mu se pojaca ler? Ovako amaterski pitam, mozda to i ne moze na ovim motorima, nisam majstor, na apn-u sam pojacavao :D
Nekako mi se cini da jako slabo radi na leru, ispod 10.000 obrtaja i zato tako nemirno deluje, kao samo sto se ne ugasi...
Hidropodizači? Pa gde nalaziš te majmune?
Drugo, ler je 750 obrtaja. Ako kompjuter upravlja radom motora (a upravlja), ne možeš tek tako da šteluješ ler ko na APNcu. Zaboravi pumpu za gorivo s obzirom da isto radi i na plinu.
Nisi napisao da li su naštelovani ventili, ako nisu prvo to uradi, ali nađi nekog krštenog majstora. Hidropodizači... :doh:
Nisam znao to za 750 obrtaja, cinilo mi se da je nekako malo kad je kazaljka ispod jedinice...
Sumnjao sam da je nesto sa kompjuterom, ali na dijagnostici nista nije pokazalo, nikakvu gresku prijavilo.
Evo danas kako sam napravio koji km, nekako mi se cini da bolje radi, stoji to da na leru deluje slabo, i dalje je na najnizim obrtajima, ali u voznji se odlicno ponasa. Sacekacu jos malo pa cu onda da odem do majstora u Nsu, ovlasceni renoov, a cujem i da je ovako kao covek odlican. Pa da cujem sta ce on da mi kaze.
Prva crta na obrtomeru je 500 o/min... tako da kad upalis motor tacno pokazuje tih 750 :to:
Kad upališ motor:
1) pokazuje bar 1000 rpm ako je motor hladan, pa kad se ugreje spadne na 750rpm pod uslovom da nemaš veće opterećenje (jače punjenje akumulatora, uključena klima, grejači stakala i retrovizora, upaljena svetla etc.)
2) pokazuje 750 rpm ako je motor zagrejan i sve je kako treba kao pod 1)
Jedna snezna slicica: :cul:
(http://s30.postimg.org/um272phq5/IMG_20160107_102808.jpg) (http://postimg.org/image/um272phq5/)
Kolege, da li komp registruje i ako ne radi neka sijalica, npr maglenka? Trepnula mi je lampica i onda sam primetio da ne radi maglenka... :conf:
Da odgovorim sam sebi... greska je bila zbog lambda sonde... kazu zbog loseg goriva to hoce tako...
Elem... Obavljen servis plina (kod Imgrunda - svaka cast, sve preporuke majstoru), zamenjeni filteri, fino ide, jedino na leru i dalje malo nemirno radi. Doduse malo lepse sad, ali i dalje kao da se motor trese. Rekao mi plinadzija da odem da podesim ventile (iako je to vec radjeno), ali moguce da nisu dobro podesili...
Isto malko trese i na plinu i na gorivu. Rekao mi da sacekam i kad predjem 50k km da onda odem da podese ventile. A, po njemu, do tada mogu bezbrizno da vozim :)
jedna jos opaska, kad je sve uradjeno a trese, jesi menjao svecice skoro, kablovi, razvodnik...
Svecice menjane jesenas. To mi je rekao majstor, pa sam zamenio kad je odradjeno i stelovanje ventila. U voznji se ne oseti da trese, ali kad podignem haubu, vidi se da motor, sada slabije doduse, ali vibrira.
I jedan mali edit: pitao sam majstora, da nije mozda ono sto je spomenuo vec neko, da motor nije dobro uzupcen... isprobao ga je i rekao da nije to, jer onda ne bi ni vukao, a kaze da fino poteze, dobro ubrzava. :ces:
Mora malo da trese, nije to V12.
Ono sto ne znamo, koliko je to "malo" i da li je nenormalno, ili je proradio Stevo Zigon.
Nije jako, rekoh da ne trese nego vise kao da vibrira. Naravno, to je samo odokativnom metodom, mada su i majstor i plinadzija rekli da ne bi smeo csk ni toliko. Keka, kakav Steva? :D
Hahhaha :lau: :lau:
ma nisam zigon, po meni odlicno ide, ali svaki majstor nesto pametuje, svi bi sve menjali...
kao kad je vukao u stranu, ja pitao vulkanizera, kaze on prodaj odmah!!! Kupio nove gume i resio problem :D
Sto se vibriranja tice, u voznji se nista ne oseti, jedino, kao sto vec rekoh, kad se podigne hauba vidi se da nije sasvim miran motor.
kad se podigne hauba vidi se da nije sasvim miran motor.
[/quote]
Znači živahan. Trese, vuče, cima.Dobar! :Smiley: