Koliko u proseku prelazite sa rezervom dok vam ne nestane gasa? (navedite samo i koju zapreminu boce imate)
120-130 km, rezerva oko 9 litara, boca 33l.
Imam indaikator na prekidaču...
Delimično je obrađena tema u http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=628.0
Boca 41l, sipam 33l (počinje ventil da lupa), mogu da pređem nešto manje od 300km, rezerva se pali na pređenih 160km +/- 10 (kada ostane nešto manje od pola rezervoara). Što se mene tiče, taj merač služi samo da bi mi svetlucale lampice u kolima (deci je to zanimljivo).
Meni je boca 55l a kad sam se vracao s mora s rezervom sam presao gotovo 200 km...to mi,sto kazu, malko mnogo...
Boca 53l, stane 42, a predjem od 70-100 km sa rezervom.
Boca 65, stane 52, rezerva se pali posle nekih 500 km od punog rezervoara, stane 40-45 litara gasa. Nisam ga nikad vozio toliko da nestane gasa. Znaci rezerva mu je 10-15 litara.
Ali pitanje je da li bi poslednjih 1-2-3-4-5 litara u boci davalo dovoljan pritisak da gasni ECU dozvoli rad na gas :ces:
Dalo bi, provereno. I teoretski posmatrano, dok god ima tečne faze u rezervoaru, pritisak pare odgovara dijagramu koji sam ranije postovao. Znači, nije u pitanju pritisak, pitanje je da li cev multiventila dohvata tečnu fazu, jer kad nivo tečnosti padne ispod nivoa cevi u rezervoaru kroz cev će početi da se doprema gasna faza u reduktor (isparivač). Motor će i dalje raditi jer se senzor pritiska ionako ne nalazi na strani visokog pritiska (tečna faza) već u samom gasnom rail-u, gde vlada redukovan pritisak gasne faze, reda desetine milibara. Ispada da možeš da "osušiš" rezervoar, što se i u praksi pokazalo. Nekoliko puta mi se desilo da vozim na "Božju pomoć" i samo čekam kad će da zapišti. Međutim, nikad nisam dočekao, a u rezervoar tada stane 42-45 litara do tandrkanja (inače je 53 litara zapremine, Stako, isti kao Kićin).
Kad sam već tu, rezerva je relativno velika, redovno više od 10 litara, znači mogu da pređem još 90-150km. Ko zna, možda i više, kažem da nikad nije zapištao...
Mislim da je pritisak u railu malo visi, reda 1,0-1,2 bara.....mozda i gresim....
Ne grešiš, ja sam pogrešio. :bonk: Pritisak je 120-150 kPa, odnosno 1,2 do 1,5 bar. Međutim, to ništa ne menja, pritisak u rezervoaru je veći od ovoga sve dok ima tečne faze i dok ne zazimi... Leti možeš da izvučeš i poslednju kap tečne faze tako što će još u rezervoaru da ispari i da ode u reduktor u obliku gasa.
Ja vozim dok se ne isprazni ceo rezervoar TNG-a i nepočne da pišti. Tada predjem na benzin do sledećeg punjenja gasom. Ne znam da li ovakav način eksploatacije šteti TNG uredjaju.
Nista mu ne fali,ne smes samo da ostajes bez benzina zbog pumpe,a plinu to ne steti nista.
Kada se "trajno" upali crvrna, vozim jos 70km u strogo gradskim uslovima.
Peja
Citat: Raja poslato 09.12.2009. - 11:28
Ja vozim dok se ne isprazni ceo rezervoar TNG-a i nepočne da pišti. Tada predjem na benzin do sledećeg punjenja gasom. Ne znam da li ovakav način eksploatacije šteti TNG uredjaju.
Nije preporucljivo. Ne vidim razlog zasto bi to radio.
@RAJA:
Važi za sve sekvencijalne uređaje: nema nikakve smetnje ako se boca prazni do kraja.
Kod ranijih uređaja stare tehnologije nije bilo preporučljivo prazniti bocu u potpunosti iz sledećih razloga:
a) kada sistem povuče gasnu fazu pada naglo temp u boci i javlja se kondenzacija koja izaziva koroziju, a moguće je i smrzavanje gasa ili instalacije u ekstremnim slučajevima;
b) sa gasnom fazom motor može da radi do neke granice,ali radi u siromašnoj smeši.Siromašna smeša izaziva detonacije u cilindru i tako razara razvodno-klipni mehanizam. Moguće su i detonacije u usisnoj grani.
Svi sekvencijalni uređaji imaju senzor pritiska koji ne dozvoljava rad ispod minimalno dozvoljene vrednosti i konstruktivno je predviđen da automatski prebaci na benzin u slučaju bilo kakve anomalije.
Tako da samo vozite i uživajte!
Pozdrav svima!
Senzor detonacije bi trebao ovu pojavu da spreči, pod uslovom da je uvezan na plinski ECU. U svakom slučaju ECU za benzin će odraditi posao.
Citat: krle poslato 14.12.2009. - 13:04
Senzor detonacije bi trebao ovu pojavu da spreči, pod uslovom da je uvezan na plinski ECU. U svakom slučaju ECU za benzin će odraditi posao.
Izvini, nisam najbolje razumeo, možeš li malo da pojasniš?
Pozdrav!
K7 motori imaju senzor detonacije, koji je ujedno i senzor kliktanja motora. Signal sa senzora ide na ECU kako bi se prekinuo rad motora u slučaju pojave kliktanja motora, a u normalnim uslovima služi za automatsko podešavanje ugla pretpaljenja. Ako je ovaj senzor prilikom ugradnje plina spojen i na ECU za plin onda bi prilikom pojave kliktanja trebalo da se odmah motor prebaci na rad sa benzinom (teoretski). Međutim ako ovo i nije urađeno nije problem, prekid rada motora uradiće postojeći ECU.
Izvini što sam bio nerazumljiv, samo sam hteo da potvrdim da se ništa što je štetno za motor neće desiti u slučaju nestanka plina. Očekivao sam odgovor da li se senzor detonacije spaja na ECU za plin, odnosno da li je to uopšte moguće uraditi i da li je to potrebno.
Gasni ECU ne koristi signal sa knock-sensora(KS).
Tačno je da benzinski ECU na osnovu signala KS reguliše ugao predpaljenja,tako da motor uvek radi na granici lupanja jer je tada najveći stepen iskorišćenja goriva i motora.Granica detonacije na TNG je nešto šira(treba ranije predpaljenje) tako da taj posao opet odrađuje sprega ECU-KS, pa je kod savremenih motora maksimalno iskorišćenje TNG-a. Samo u ekstremnim slučajevima (kvar) kod sekvencijalnog sistema može doći do detonacije, kada većina benzinskih ECU isključuje problematični cilindar i dijagnostikom obaveštava o grešci (P0300,P0301,....P030x);Inače, ova greška (Random/multiple MISFIRE detected cyl 1,2...8) se javlja i u slučaju mehaničkih kvarova na motoru (pad kompresije, zazor u mehanizmu klip-klipnjača-radilica,itd).
Detonativno sagorevanje u cilindru je nešto sasvim drugo.To je pojava kada ostaci goriva nekontrolisano spontano i burno sagorevaju,odnosno kada je brzina sagorevanja mnogo veća od normalne. Slikovito rečeno, to je pojava kada "oblačići" mešavine eksplodiraju u maloj zapremini(tzv."end-gas effect"), a lokalne temperature mogu biti i do 6500C! Uzroka ove pojave ima više a najčešći je siromašna smeša. Kada se dešava ova pojava, KS ne reaguje jer je cilindar već "odradio" takt paljenja a ove detonacije se javljaju posle toga,kada klip već krene na dole.
Drugim rečima, bilo koji motor koji je radio sa "zavrnutim gorivom,nije vuk'o,аl nije ni trošio", kad mu se skine glava,čelo klipa,kompresiona komora,obod klipa imaju tragove razaranja metala usled visokih temp na maloj površini.U ekstremnim slučajevima gore i izduvni ventili. Video sam više ovakvih slučajeva. Zato se kod starih "slavinaša" preporučuje da se boca ne prazni do kraja i ne vozi na isparenja.
Kod ispravno ugrađenog i podešenog sekvencijalnog plina ova pojava nije moguća i možete trošiti gas dok ne "zapišti" i ne prebaci na benzin.
Pozdrav!
:aplause: Hvala na detaljnim objašnjenjima.
:respect: Vala....svaka ti dala ! :dobro:
Citat: VeDuS poslato 15.12.2009. - 22:21
:respect: Vala....svaka ti dala ! :dobro:
Hvala Kolega, i tebi takođe!!!