Evo legao plin. :D
Ugradio sam turski Atiker SafeFast OBD II, prezadovoljan sam kako auto radi i kako se ponaša, razlike u odnosu na benzin rekao bih da nema (ne ide sa mjesta ni na plin ni na benzin :laugh1: ) . Boca je toroidna 48l. Dok se malo proljepša pa budem sve poslikao. Još jedino da mi je vidjeti potrošnju, ako bude oko 10l ili ispod, to bi bilo odlično.
Evo sad sam opet vozao, i cini mi se da pri promjeni brzine auto malo cukne, mozda i tripujem. Medjutim, OBD II sistemi posto vide sve karburacije koje salje ECU, koriguju mapu odredjeno vrijeme, pa ako i cuka, 99% je zbog toga. Vidjecemo kako ce se dalje ponasati, medjutim, sa do sada vidjenim sam prezadovoljan. Izvjestavacu i dalje, potrosnja, ponasanje itd., a uskoro budem i poslikao da se vidi kako je sve skupa slozeno (ja sam prezadovoljan, a i danas momak na tehnickom veli da odavno nije vidio ljepse slozen plin). Takodjer, ono sto sam jos pozitivno primijetio, iz auspuha nema onog plinskog smrada koji grize oci, tako da sam i sa te strane prezadovoljan.
Citat: Saja174 poslato 01.09.2014. - 22:31
OBD II sistemi posto vide sve karburacije koje salje ECU, koriguju mapu odredjeno vrijeme, pa ako i cuka, 99% je zbog toga.
Kakve karburacije? Jel čuka samo na gas?
Preko OBD II konekcije plinski kompjuter prima sve informacije, o lambda sondama, protoku zraka, okretajima itd., a sa benzinskih dizni ima i informaciju o njihovim intervalima brizganja. Neko vrijeme (prvih 500-1000km) jos uci i dotjeruje mapu i ubrizgavanja, pa dok vrsi te korekcije to se moze manifestovati upravo kao ova cukanja. Mada uopce nisam siguran je li zacukao, mozda samo tripujem. Na benzinu nema nikakvih problema apsolutno, na gasu mi se ovo desilo, ako se uopce desilo.
Ne mogu da se pohvalim da sam nešto u toku sa tim OBDII sistemima, ali impulsi ka benzinskim diznama izračunati su uzimajući u obzir sve što si naveo od informacija: lambda sonde, protok vazduha (zapravo potpritisak u usisnoj grani) i broj obrtaja. Međutim, oni sadrže i mnogo više od toga, jer su izračunati na bazi snimljene radne karakteristike motora koja se naravno ne komunicira OBD-om, pa ne znam u zavisnosti od položaja pedale gasa, temperature vazduha i šta ti ja znam čega ne. U meni poznatim gasnim uređajima ECU sve vreme upravlja radom motora, čak i dok radi na gas. Neka nova kontrolna petlja rekao bih da nosi rizik nestabilnosti :c0: Možda se to i desilo :ne:
Evo kako sam ja to shvatio.
Kompjuter klasicnih sekventnih sistema uzima signale sa benzinskih dizni (x) i ima neku svoju FIKSNU mapu prema kojoj obradi taj signal i salje ga kao (y) na plinske dizne.
Kompjuter OBD II plinskih sistema, uzima signale sa benzinskih dizni, a ima i informacije o svim parametrima ECU-a auta, posto sve to nadgleda, jedno vrijeme steluje svoju plinsku mapu da bi je doveo do savrsenstva, tj. da u odnosu na benzin skoro pa ne postoji razmimoizazenje u radu, u tom periodu dok je steluje auto moze da cuka, trza i sl., kasnije bi sve trebalo biti savrseno.
OBD je skracenica od On Board Diagnostic, II je verzija protokola.
Ukratko, to nema blage veze sa autokorekcijom mape.
CAN Bus je varijanta gde odredjeni mikrokontroleri medjusobno komuniciraju (iz raznih razloga). Medjutim, ECU na nasim vozilima ne podrzava CAN Bus (mozda imaju noviji 1.2 16V i 0,9 TCe).
Svaki noviji gasni ECU ima opciju autokorekcije, pod uslovom da je prikljucena lambda sonda.
Stariji gasni ECU imaju fiksnu mapu, srednji imaju 3D mapu, gde je treca dimenzija temperatura.
Autokorekcija mape moze da bude dobra stvar, pod uslovom da ide preko CAN magistrale (koju nemamo) i LTFT i STFT, kao i drugih parametara; ali ako glumpava elektronika nesto zabrlja samo na osnovu signala sa lambda sonde, onda ce benzinski ECU propisno da poblesavi.
U svakom slucaju, na praistorijskom K7 motoru radi bilo koja generacija gasnog ECU ako se pravilno podesi.
Preko OBD II dobija informacije o sondama, okretajima, temperaturi motora, itd. i vrsi korekcije. Uglavnom, za sada auto pici i na plin i na benzin odlicno :too: .
Evo i nekih slika, mada je lose poslikano jer je padala kisa. Uskoro ce biti jos bolje, jos jedino fali slika isparivaca, on je instalisan ispod ekspanzione posude.
(http://www.igreklik.com/slike/images/93157994570467668384_thumb.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/viewer.php?file=93157994570467668384.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/images/93997798582368450035_thumb.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/viewer.php?file=93997798582368450035.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/images/87196971315151933646_thumb.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/viewer.php?file=87196971315151933646.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/images/36906311141635204652_thumb.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/viewer.php?file=36906311141635204652.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/images/49793342846417550890_thumb.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/viewer.php?file=49793342846417550890.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/images/75251706198003756554_thumb.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/viewer.php?file=75251706198003756554.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/images/18813082021078256565_thumb.jpg) (http://www.igreklik.com/slike/viewer.php?file=18813082021078256565.jpg)
Citat: Saja174 poslato 02.09.2014. - 15:35
Preko OBD II dobija informacije o sondama, okretajima, temperaturi motora, itd. i vrsi korekcije.
Slikaj da vidim kako su povezali OBD i gasni ECU :zloca:
Nikako. OBD2 sluzi za dijagnostiku vozila.
Zasto su nazvali OBD sistem samo oni znaju.
Voleo bih da se Slavko ukljuci u ovu pricu pa da pobrisem sve ovo.
Verovatno kablom?
(http://www.atiker.com.tr/admin/urun/582730399K01.MK02.166.jpg)
Moguce, ali malo verovatno, na slici je obicno ozicenje, ne verujem da su vukli kabel iz pretinca ispred suvozaca, gde se nalazi konektor. Cemu to komplikovanje kad i uredjaji bez "OBD" dobijaju sve navedene podatke.
@Keka
Kabal je vucen od pretinca suvozaca cemu sam svjedocio! Cim se proljepsa vrijeme poslikacu detaljnije, pa i sam gasni ECU, kao i OBD II. Obicni sistemi mozda i dobijaju sve informacije, ali je mnogo lakse i sofisticiranije rasjeci par zica na OBD II, nego li sa svakog senzora posebno i uvoditi ga u plinski ECU.
@kiconix
Je li se preko tog OBD II osim ocitavanja i dijagnosticiranja greski mogu citati i live parametri sa ECU? Upravo to radi gasni ECU, i na osnovu toga jos vrsi te autokorekcije mape. Treba prvo skociti pa kazati hop. :nami:
Ja ću prvo da skočim pa ću reći i hop.
Moram priznati da za ovaj sistem prvi put čujem.
Zašto seći kablove od OBD-a kad se može prevezati sve džekom kod ECU-a.
Čekam Slavka.
Nisam siguran da li igdje piše, pa hajde da upitam, koliko je koštalo ovo plinsko zadovoljstvo sveukupno?
Citat: Loganovac poslato 01.09.2014. - 23:27
Ne mogu da se pohvalim da sam nešto u toku sa tim OBDII sistemima, ali impulsi ka benzinskim diznama izračunati su uzimajući u obzir sve što si naveo od informacija: lambda sonde, protok vazduha (zapravo potpritisak u usisnoj grani) i broj obrtaja. Međutim, oni sadrže i mnogo više od toga, jer su izračunati na bazi snimljene radne karakteristike motora koja se naravno ne komunicira OBD-om, pa ne znam u zavisnosti od položaja pedale gasa, temperature vazduha i šta ti ja znam čega ne. U meni poznatim gasnim uređajima ECU sve vreme upravlja radom motora, čak i dok radi na gas. Neka nova kontrolna petlja rekao bih da nosi rizik nestabilnosti :c0: Možda se to i desilo :ne:
Apsolutno tačno :jea:
Izvršna vrednost motorskog kontrolera je vreme ubrizgavanja benzina (Tinj_b) koje je prvi i osnovni parametar za određivanje vremena ubrizgavanja gasovitog goriva. Znači, promena korektora ubrizgavanja benzina direktno menja vreme ubrizgavanja benzina i direktno menja vreme ubrizgavanja gasa. Tinj_b je rezultat kalkulacije svih ulaznih vrednosti motorskog kontrolera.
Postoje gasni uređaji koji imaju OBD korekciju. Dva su razloga za njihovu primenu: a) kod uređaja nižeg kvaliteta kompenzuju se greške samog uređaja b) kod uređaja višeg kvaliteta obezbeđuje se kompenzacija grešaka usled starenja uređaja bez potrebe periodičnog podešavanja odnosno servisiranja.
Drugim rečima, u oba slučaja OBD korekcija treba da obezbedi da tokom rada motora na gas promena korekcije ubrizgavanja benzina bude što je moguće manja. Mogućnost uvida u memoriju grešaka motora i vrednosti korekcije ubrizgavanja instalateru omogućuje da umesto 2 dijagnostička alata (PC za gasni ECU i OBD za benzinski ECU) koristi samo PC.
U slučajevima kada je motor pogodan za konverziju na gas OBD opcija zaista nije potrebna. Ima motora i njihovih upravljačkih sistema kod kojih je upotreba OBD opcije opravdana (npr Fiat 1,4 turbo ili Opel A-serija Euro5 motora). Dacia i njeni motori, na osnovu ogromnog broja konvertovanih vozila sa najrazličitijim uređajima, ne zahteva OBD. Periodična zamena filtera i kontrola podešenosti uređaja je sasvim dovoljna za kvalitetnu i bezbrižnu vožnju.
Poenta je da nikakva "hi-end" tehnologija ne može da zameni dobar uređaj, pravilno ugrađen i pažljivo podešen. Praksa je pokazala da ako podešavanje uređaja nakon ugradnje traje duže od 15 minuta nešto debelo nije u redu. Isto kao što nijedna elektronika ne može da napravi da pogrešno uzupčen ili produvan motor radi kako treba tako ni OBD opcija plinskog uređaja nije svemoguća. Isto tako, svi gasni kontroleri sa OBD opcijom sa kojima sam imao priliku da radim -imaju opciju isključenja OBD korekcije ubrizgavanja gasa.
Naveo bih još jedan karakterističan primer: kada se na gas konvertuju motori sa direktnim ubrizgavanjem benzina (FSI, TFSI i drugi) obavezno se povezuje OBD komunikacija radi kontrole pritiska benzina u rejlu i radi uvida u memoriju grešaka. I to je sve. Mapa ubrizgavanja gasa je po pravilu fiksna.
:hat:
Citat: slavko_bgd poslato 04.09.2014. - 22:41
Dacia i njeni motori, na osnovu ogromnog broja konvertovanih vozila sa najrazličitijim uređajima, ne zahteva OBD.
sve nev Dacia LPG modeli upotreba OBD korekcija za LPG Karta
deaktiviranje ne moguće :bullshit:
To je fabrička ugradnja, Level1 (OEM) , ne diskutujemo o tome. I ne samo new DaciaLPG već i Opel, Fiat i drugi...