Od cega "pasuju" felne za logana II , 15" :kava:
jel mislis samo na reno modele ili ?
ma jok, od bilo cega
samo trebas znati koji je raspon rupa i promjer centralne rupe felni....
kod logana je to 4x100 et 48
onda kad si nasao neke felne koje ti se svidjaju (vjerojatno vec jesi) onda odes na ovaj kalkulator velicine guma i felni koji je dolje naveden i onda vidis oce li to pasat.... tj razlika u visini/sirini/dubini felne....
http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp (http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp)
Hajde da iskoristim ovu temu da nebih otvarao novu a imam pitanje u vezi felni.
Razmišljam da li da prilikom kupovine Logana uzmem i alu-felne pa me interesuju vaša iskustva, kako su se pokazale i koliko je pametno uzimati ih za ovakve naše puteve? Interesuje me i da li postoji u ponudi samo onaj jedan model petokrakih felni ili se iz fabrike nudi još koji model? Da li u kompletu dolazi i 5. alu-felna za rezervni točak? Hvala unapred na savetima i odgovorima... :dobro:
Moje guraju 85k i nijedna se nije iskrivila (auto je na taxiju), koliko znam felne se nude samo jedne a u kompletu ide 4 alu i jedna celicna. Nadam se da sam ti pomogao.
Ako u taxiju koji prolazi kroz ko zna kakve ulice toliko traju onda je to valjda dobar znak :dobro:.
Ja sam video na Loganu I neke alu-felne sa više krakova, to je bilo na modelu Prestige. Video sam baš pre par dana jedan u blizini moje zgrade pa zato pitam.
Hvala ti u svakom slučaju na pomoći
Evo pogledajte pri dnu ovog testa ima slika tih felni koje sam video na prestige modelu, a znam da na ostalim Daciama nisu takve alu-felne. Zato sam mislio da možda ima opcija da biraš kakve želiš prilikom kupovine novog auta.
http://www.vrelegume.rs/strana.php?rubrika=29&&id_cikkek=612
po meni je bolje za iste (cak i manje) pare uzeti neke druge alu felge, tj ne fabricke, vec neke iz Shop-a.... (mak, oz, momo, aez......)
pa ko voli.... :to:
A gde to ima da se kupe druge felne sa odgovarajucim dimenzijama za manje para od fabrickih? Da idem odmah da kupim jedno 10 kom.
e pa treba potrefit kad i gdje je akcija-snizenje :friends:
ja sam kupio momo corse 15" crne za 382eura /4kom.... za te iste pare se moze uzet i set fabrickih alu felgi....
sad zavisi kome se sta vise svidja.... :to:
Jedan moj drugar je kupio za svog keca Kormetal felne. Izgledaju fenomenalno, a cena je bila nešto malo preko 200E za četiri felne s ugradnjom, uključujući i montažu guma. E sad, to su felne 13", a ove naše od 15" su svakako skuplje. Ali bar čovek može da bira desetak modela koje su identičnih dimenzija kao ove koje se isporučuju na Loganima, tako da nema brige oko uparivanja s gumama i nema glavobolje oko proračuna opterećenja, naprezanja trapa i slično. Ono što je diskutabilno jeste realni kvalitet pošto je to turska firma. Ovaj drugar je prešao već oko 20.000km na tim felnama, uključujući i put od oko 800km s razdešenim trapom, a na felnama se ništa ne primećuje. Deluju veoma kvalitetno urađeno, a ta firma navodno proizvodi felne i za neke renomirane proizvođače. U svakom slučaju, ovo je jedno pozitivno iskustvo za pristojne pare.
Njigov kompletan proizvodni program je na sajtu: www.kormetal.com Mada neznam da li su svi modeli u prodaji i kod nas.
Nije loše.
http://www.kormetal.com/ingilizce/uygulama.asp?ID=441&Tarih=2005
Stvarno ima fin izbor felni ove firme, samo je pitanje ko prodaje ove felne u Srbiji i gde se možemo informisati o cenovniku? :ces:
Pozdrav,
Gde kupiti celicne felne za Logana - gume su 185/65 R15
felge imas u auto kuci gdje si kupio auto.... a imas ih i kod vulkanizera(polovne).
Citat: ssa poslato 30.06.2009. - 09:29
Felne sam kupio u ,,TTD auto delovi - Renault", Južni bulevar 17. Kod njih je felna 3200,00 RSD/kom, a u prodavnicama poznatih nam dilera je 4950,00 RSD/kom.
Danas sam naleteo na felne poreklom sa volva (mislim 850). U pitanju su 15'', 4x100, ET43, sirine 6,5j kao sa slike:
http://img149.imageshack.us/img149/9323/felna4.jpg
http://img63.imageshack.us/img63/8568/felna5.gif
http://img163.imageshack.us/img163/5632/felna3.jpg
E sad hoce biti problem ako se stavi guma fabrickih dimenzija 185/65-15 na ovu 6.5j felnu s obzirom da je fabricka 6j.
ne bi smjelo biti problema! jer J(jota) ti je oznaka mjere sa prostor felge na koje naljeze gume - znaci onaj vanjski dio felge... tako da ce ti guma biti malkice vise rasirena....
ali za svaki slucaj se posavjetuj sa nekim vulkanizerom!
A koji je promer onog centralnog otvora na felni? Nasao sam da pazarim polovne celicne 15'' renoove, 4x100. Ne znam ako su 4x100 da li to automatski znaci i da je otvor odgovarajuci?
Odgovaraju od Renoa,od Audija mora da se prosiri centralna rupa.Ako ima viska jedna 15-ica ja sam kanidat po da pazarim nekoj razumnoj ceni. :whistling:
Nasao sam od jednog lika 4 komada za 100e. pa bi da kompletiram do proleca taj set sa letnjim gumama.
Jesi li video Krletov citat na ovoj strani?3200 po komadu,a pominjao si i alu i celicne felne,verovatno si nasao alu posto polovne celicne idu po 10e. Ja bi dodao 30e za 4 nove,jer su te sa Volvoa presle pola Evrope,a nije iskljuceno i da je neko zakukao za njima. :ces:
Te volvo su ispale iz price. Ove su celicne i malo su koristene, izgledaju skoro kao nove.
Kako ono kazu bosanci: nisi valjda izgoreo po glavi :Smiley: ,valjda su mislili na suncanicu? 10 e maksimalno 15 i da lik racuna da si ga castio,sve preko je po meni dranje.
Imas pravo, mnogo je to, prelistao sam malo oglase. Zvao sam i onu prodavnicu sa pocetka stranice kod njih je sad 3500din kom
140 je ok cena ,s tim da moras uzeti bar jedan komplet sigurnosnih srafova za slucaj da se nekom svide nove felne sa novim gumama :hihi1:.Ove gvozdene nikog ne interesuju pa ni sa novim gumama. :-)1
O "gvozdenim" tj celicnim i pricam :nami:
Auuu, mesamo babe i zabe.Nista mi vise nije jasno,ajde da se raspitamo da uzmes neke polovne celicne felne po 10-15 e po komadu i da uzivas u blagodetima voznje po nasim putevima.Bilo koji strugar ce za 5e po komadu da ti obradi centralnu rupu od Audi-jeve felne tako da ne bacas pare bez veze na nakim renomiranim Renootpadima.
Vidim da smo namestili zabunu :)
One aluminijumske sa volva su prodate tako da otpadaju pa sam sad trenutno u razmisljanju da uzmem komplet celicnih 15ki..
Ne preporucujem kupovinu celicnih felni koje ne pasuju pa ici kod metalostrugara na obradu. Jeste da felnu drze srafovi a ne centralna rupa ali ona je vrlo bitna kod balansiranja (iz iskustva) tako da je bolje ne dirati centralnu rupu nego nabaviti felne koje odgovaraju, jer je lep osecaj voziti 120-130kmh a da ti je volan miran nego da "igra" i podrhtava u rukama. Za cenu o kojoj vi govorite oko 60-70e mogu se naci celicne felne.
Ja bas mislim da podjednako bitnu ulogu u nosenju felne ima "glavcina" koja naleze u centralni otvor i u mnogome skida opterecenje sa srafova. Ipak je na njoj oslonac u svakom momentu i polozaju tocka. Imam utisak da bi u suprotnom stafovi bili mnogo vise optereceni na smicanje
Ja mislim da gresis, jer kad stavljas tocak ,odnosno felnu i centralnu rupu na glavcinu tu nemas idealni spoj , ima lufta jer da nema bilo bi jako tesko skidati i vracati tocak na svoje mesto. I naravno, srafovi drze tocak.
Upravu si, nije idealan spoj...al opet nije kao i da ima 5mm lufta.
Upravo zato sam ti i napisao da nije dobro obradjivati centralnu rupu jer nikad je ne moze obraditi da bude kao fabricka centralna rupa a upravo ona se koristi za balansirajne tocka , pa ti onda tako izbalansiran tocak stavis ali onda ti srafovi odredjuju zatezanje tocka i tu hoce da nastane problem kod vecih brzina. Ako ne prelazis brzinu od 100kmh onda je ok mozes i da kupis neke Audi felne ali ti ne preporucujem iz svog iskustva. Lose sam se izrazio, mozes da kupis bilo koje felne koje pasuju na Daciu ali bez prepravki.
Ok, razumeli smo se. Nisam ja ni planirao da "budzim".
Uzeo sam kod mene da premerim koliki je precnik otvora al mi je subler kratak pa ne mogu da dohvatim ivice otvora a da ga drzim paralelno sa felnom..
alu felge koje naknadno kupis(reci cu primjer za felge koje sam ja kupio momo-corse) obicno imaju jednu povecu centralnu rupu. ta rupa je na oko1cm(nisam siguran, govorim otprilike) veca od glavčine kotaca. zato se kupe CENTRIRAJUCI PRSTENOVI sa OSIGURACIMA za konkretan model vozila. tako glavčine tj prstenovi fino nasjednu na glavčinu i onda je to prava stvar!
set od 4 prstena sa osiguracima za momo corse(momo prstenovi) su bili oko 30eura.
Centralan rupa na felni je 60mm. Kod vagenovih kola je 55mm, znaci da se obradjuje samo 2,5mm.
Treba proveriti,ali ako neko namerava kod strugara da obradjuje centralnu rupu na felni dimenzija je 60,1 mm,zbog skidanja i montaze.Uostalom to se lako izmeri.
jedno pitanje.....
Ako sam dobro razumio, sve felge pasu sa renault vozila na daciu logan,naravno ako je sa 4 rupe i promjerom 4x100,ako budem uzimao da znam traziti od renoa zbog "centralne rupe".Ne bih da lupam glavu kad odem na balansiranje hoce li biti sve u redu ili ne.
Hvala unaprijed
Nije bitno sa kog je vozila, važno je pogledati:
- Veličinu felne (prečnik i širinu)
- Broj i raspored šrafova
- ET
- prečnik srednje rupe na felni
Dodaću da je osnovna funkcija srednje rupe pomoć pri montaži felne na glavčinu, svi vijci i otvori na felnama imaju centrirajuće konuse i u potpunosti em centriraju točak, em nose 100% opterećenja. U suprotnom, da li može neko da zamisli šta bi se desilo (kad bi uopšte bilo moguće) pritegnuti felnu sa osom svega 0,5mm van ose glavčine pri brzini od recimo 140km/h??? Može rupa na felni da bude kolika god 'oćeš, kad se živ izmučiš pa ipak ubaciš i pritegneš vijke - felna je centrirana. A može da bude i sa zazorom od svega 0,2mm, vijci će opet centrirati felnu i centralna rupa felne nigde neće dodirivati glavčinu pa neće moći ni da primi bilo kakvu silu...
Elem vozio sam ovih dana auto sa felnama na kojim je centralni otvor 67mm iliti 7mm veci od glavcine. Auto se normalo ponasao sve dok ne predjem 120km/h. Tada je volan pocinjao da trese. Kako sam dalje ubrzavao preko 130 do 140 volan je vec toliko tresao da je postajalo opasno da ne kazem neizdrzivo. Danas sam stavio adapcione caure od sipas plastike i aj da ponovim test-volan miran ne trese ni malo. Inace stafovi su konusni kao i rupe na felni.
Ako si test ponovio sa istim felnama i na isti način, to bi demantovalo ono što sam gore napisao. Zašto je to tako - nije mi jasno, ali bi trebalo razmisliti. :ces:
Ajde neko ko ima nek postavi slike poprečnog preseka glavčine i vešanja...
Iste felne,iste gume, isti raspored istih, isti put kao i brzina :ces:
Evo kako prsten izgleda kad stoji na glavcini.
(http://www.dodaj.rs/t/3K/DT/2hUqg5O5/dsc03700.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3K/DT/2hUqg5O5/dsc03700.jpg)
Bio sam se ubedacio da su mi felne krive i da mi zato trese ali kad sam montirao caure i ponovo probao, mogu da kazem da mi je laknulo...
Baš kao što sam i mislio, felna se ni preko prstena ne oslanja ni na šta drugo osim na sam doboš. Pitanje je da li je moguće da vijci za pritezanje felne imaju toliki zazor u navoju da ni pri pritezanju ne nacentriraju rupu, odnosno da dozvoljavaju nekolinearnost ose vijka sa osom navoja glavčine, pa felna ostane van ose čak i kad su vijci pritegnuti. I dalje sam siguran da ovaj prsten ne nosi ništa u toku vožnje, ali da pomaže da se felna centrira pri montaži.
U svakom slučaju, tvoje iskusvo je od velike koristi i drago mi je da si uspeo da rešiš problem.
Bio sam prisutan tokom sevsa paknova...jedva je majstor smakao felnu sa glavčine.
Peja
Ne znam...mozda pri vecim brzinama deluju vece sile na stafove koji su pretpostavljam konstruisani da trpe opterecenje po svojoj osi pa dolazi do tih vibracija. Mozda je taj zazor (sa caurama) od 0,1 mm dovojan da sve drzi u ravnotezi....
Nisam pametan
Oćete da kažete da u toku vožnje stegnuta felna kliza po dobošu? Šanse... :-)1
Uvek se stavljaju takvi prstenovi na glavcine, ukoliko je centralna rupa veca.
Sami srafovi ne mogu i nisu projektovani da drze felnu u centru, za te stvari sluzi upravo glavcina.
Naravno, stvar treba centrirati... :)
Uvek :c:
Ako je velika razlika sa i bez čaure, onda je pitanje kolike su tu sile pri većim brzinama, A opet, ako je razlika velika, kako onda plastična čaura može da izdrži sve ti i koliko će da traje ma koliko kvalitetna bila?
Nema to veze sa silama, ima veze sa brzinom. Ako je tocak samo malo van centra na manjim brzinama se to i ne oseti, ali na vecim itekako. Slicno je kao sa balansiranjem tockova. Ja sam ranije imao adaptere za felne od aluminijuma.
...odnosno, posle pritezanja vijaka mogao bi i da ukloniš čaure, one ipak služe samo za centriranje pri montaži.
Kiconix, na šta misliš kad kažeš da nema to veze sa silama? Mislim da to itekako ima veze s centrifugalnom silom. Na manjim brzinama se ekscentričnost ne oseća jer je ta sila mala, na većim brzinama je zbog mase točka sila veća pa se osećaju vibracije.
Nekako mi je najsmislenije ovo što loganovac reče da se čaura koristi da bi točak bio postavljen tačno na osi, a ne ekscentrično. A preko toga, mislim da je previše očekivati od jednog plastičnog prstena.
Mislim da se tocak ne nosi na srafovima, da je tako nijedan proizvodjac ne bi pravio glavcine sa ispustima za felne.
Loganovac je sve objasnio pa ne bih da ponavljam.
Postoje automobili kod kojih felne nemaju centralni otvor. Takav je bio i 126p, moj prvi automobil od pre 24.g. Jeste da sam tada imao 19.g. ali je bila prava muka zameniti točak. Posle je fabrika uradila izmenu pa je imao felne sa centralnom rupom.
(http://img156.imageshack.us/img156/9840/800px1973fiat126img7855.th.jpg) (http://img156.imageshack.us/i/800px1973fiat126img7855.jpg/)
Vulkanizer mi je pneumatskim pistljem stezao srafove tako da otpada mogucnost da nisu stegnuti (sto sam utvdio i prilikom odvrtanja istih). A caure nisu od obicne vec sipas plastike koja se koristi za lezajeve,zupcanike i sl. Tvrda je ko sam djavo...
A sto se tice peglice, realno nije ni ne moze da dostigne neke brzine od 120,130+ gde tresenje dolazi do izrazaja...
Moguce da mi je felna malo excentricna pa zato zbog velike centrifugalne sile pocne da "baca" ali kako sam montirao caure bacanja nema... :ne:
No comment... :suicide:
Sto?
CitatNo comment... :suicide:
Ova tema postaje veoma naporna, cenim da je zbog toga (i meni isto dođe da se upucam kada pročitam pojedine postove).
Ispust na glavčini, pored toga što treba da centrira točak pri postavljanju istog, služi i kao ispomoć na koju nabacite točak da nebiste morali da držite točak u vazduhu dok ne nabodete šrafove pri montaži.
Centralni otvor na felni, pored gore opisane funkcije, služi za i samo za fino centriranje točka pri zavrtanju šrafova. S obzirom da su šrafovi i ležišta šrafova konusnog oblika (zahvaljujući čemu se takođe vrši finalno centriranje točka) da nema centrirajućeg prstena postojala bi mogućnost da se točak učvrsti u ekscentričnom položaju što bi u krajnjem ishodu imalo pojavu vibracija pri različitim brzinama, pa do krajnje moguće posledice, a to je spadanje točka (pod ovim ne mislim da vam otpadne točak, već da ga šrafovi više ne drže čvrsto, a može da, u krajnjem, i dovede do otpadanja točka ukoliko se nastavi vožnja jer ukoliko šraf nije pritegnut+vibracije=odvrtanje šrafa).
Stručnjaci koji tvrde de točak nosi centralni prsten neka izračunaju koliko se puta recimo točak sa gumom 185/65-15 okrene u sekundi pri brzini od 100 km/h, pa neka objasne kako se sve to vrti i kako se u svakom trenutku naslanja ako znamo da je prečnik centr. prstena kod Dačije 60, a prečnik otvora felne 60,1mm. Šta se dešava sa ovih 0,1mm zazora. Onda je jedino moguće da točak stalno spada da bi kontakt bio konstantan u donjoj tački dodira ili da nam, u 90% vremena kada je ta tačka dodira usled okretanja točka na nekoj drugoj strani, auto u stvari leti.
Citat: nik poslato 29.06.2010. - 14:55
.................. da nema centrirajućeg prstena postojala bi mogućnost da se točak učvrsti u ekscentričnom položaju što bi u krajnjem ishodu imalo pojavu vibracija pri različitim brzinama,...........
A sta sam ja napisao u prethodnom postu??
Moj post se ne odnosi konkretno na pojedine postove, već na temu u celini.
Citat: nik poslato 29.06.2010. - 14:55
Ova tema postaje veoma naporna, cenim da je zbog toga (i meni isto dođe da se upucam kada pročitam pojedine postove).
Ako se neko prepoznao, žao mi je.
Ja sam pokušao da razjasnim princip funkcionisanja pojedinih elemenata celog sklopa glavčina-točak pri centriranju i kretanju. Mislim da bismo svi morali malo da obratimo pažnju na ono što tvrdimo jer je jedna od funkcija foruma, između ostalog, i da se nešto nauči, a postoje i situacije kada neke olako date izjave ili tvrdnje nekog mogu i skupo da koštaju.
Ajde i ja da se ubacim :D
Kada centralni (centrirajući) prsten ne odgovara felni, poželjno je da se šrafovi pritežu polako (ne pištoljem), da ne bi došlo do onoga što je nik objasnio.
Prvo se pritegnu rukom, da privuku felnu , pa onda polako pritežu jedan po jedan (nekoliko puta ovako).
Citat: dsit poslato 29.06.2010. - 09:47
A sto se tice peglice, realno nije ni ne moze da dostigne neke brzine od 120,130+ gde tresenje dolazi do izrazaja...
Može, može :to:
Samo sam izneo svoje iskustvo a to je da mi bez caura na 120+ volan znacajno i nedopustivo trese a sa caurama toga nema. Da li sta i gde naleze i da li treba ili ne treba ne znam i necu da tvrdim. Samo iznosim svoje iskustvo i to je to.
OK, mislim da je greška ovde
Citat: dsit poslato 29.06.2010. - 09:47
Vulkanizer mi je pneumatskim pistljem stezao srafove...
Moguce..
Felne za Logan II, 15" su iste kao i kod Sandera... Koja je oznaka dimenzija tih felni...
J6x15 4x100 ET47
Hvala :)
Ama ljudi, ne mlatimo praznu slamu, nego ima li ko jednu felnu viška 15" ( naravno 4x100 ) za logana, fali mi jedna da kompletiram zimski set.
Unapred hvala !!!
Izmlatismo mi slamu, ima mesec dana, a ti tek sad pališ...
Pa sad mi treba felna :hihi1:
Koliko je opravdano imati felne za zimski set guma ako imamo na umu da su mahom gume usmjerenog dezena ili su označene vani i unutra. Hoću reći da ako mjenjate mjesto gume na autu a to je čest slučaj jer se sve gume različito troše onda morate gumu skidati sa felne - znači te sve manipulacije obavite kada mjenjate gume u jesen i proljeće. Onda se nameće pitanje koliko je opravdano imati još 4 felne ako se gume moraju skidati sa felne?
Zoran
Pa upravo da eliminisemo tu manipulaciju.. :hihi1:
Citat: Zoran poslato 02.10.2010. - 21:31
Onda se nameće pitanje koliko je opravdano imati još 4 felne ako se gume moraju skidati sa felne?
Zoran
Gume apsolutno nema potrebe skidati sa felne jer se vrši zamena pozicija na autu. Ja imam zimske Winter1 (usmereni dezen) i pri montaži primenjujem princip podužnog menjanja pozicija (prednje nazad, zadnje napred), a kao letnje Hitris (ojačana spoljna strana pneumatika) koje pri montaži idu po sistemu unakrsne zamene (prednja leva na zadnju desnu i td) jer kada se točak sa takvom gumom postavi na drugu stranu ojačanje je opet spolja :whistling:. Sva moja muka oko manipulacije predstavlja obeležavanje točkova (gume sa felnom) kredom ili nečim sličnim posle skidanja sa auta i čitanje oznaka i rasporedjivanje na sledećoj montaži.
Ovakvim elegantnim rešenjem očekujem vek trajanja guma od min 5 godina (prosek 15kkm/god) za koje vreme ću da uštedim onaj novac koji bi dao za zamenu gume, balansiranje točka i novi ventil i montažu svega toga sa i na vozilo i tako 10 puta za navedeni period od 5 godina.
Ako uzmemo da prosečna gore opisana aktivnost zamene guma na felnama košta oko 15 EUR (ovo govorim otprilike po sećanju jer već dve godine ne posećujem vulkanizera :lazy: :cul: jer imam drugi set felni) dolazimo do cifre od oko 150 EUR što je skoro dovoljno za ceo set kod ovl. servisera :fiju: ili dva seta polovnih felni računica je više nego jasna.
Drugo i po meni mnogo važnije pitanje je dali prosečna guma može da izdrži 5 stavljanja i 5 skidanja sa felne, a da ne strada.
Pozdrav
Da li je pametno voziti jedne gume 5 godina??? Koliko ja znam iz mog iskustva, bar za domace proizvodjace, gume izgube elasticnost vec posle nepunih godinu dana, a posle je sve gore i gore i polako postaju sve plasticnije....
Mada i ja se slazem da treba imati set od 4 felne sa strane, ali mislim da ako su losije gume (jeftinije), treba ih menjati u periodu za max 3 godine. Bar je to neko moje misljenje.
Ali definitivno se vise isplati nego da se prebacuju 4 gume na iste felne (osim ako ne radite kao vulkanizer :lau: )
Greška u koracima! Tek onaj ko radi kao vulkanizer neće sam sebi da menja gume - ko će to da plati? :Smiley:
Naravno, najbolje bi bilo svake tri godine menjati ne samo gume, već ceo auto. :doh:
U praksi da bi se postiglo optimalno trošenje guma treba voditi računa o nekoliko stvari a neke od njih su da poslije zamjene mjesta guma one se ne okreću na istu stranu kao i prije zamjene (rotacije mjesta),Ako mjenjaš mjesta lijevo desno moraš ih skidati sa felne. Kod unakrsne zamjene opet ih moraš skidati sa felne ili će se okretati kontra što u početnom periodu jako poveća habanje gume a šta time dobijamo? Ja nemam pravi stav samo razmišljam o raznim varijantama.Nekad je to bilo lako gume nisu bile usmjerene, nisu bile obilježene koja je vanjska strana, tako da ti svi parametri otežavaju sam proces rotacije ako hoćete da budu ispravno postavljene.Najlakše je kupiti felne i svako pola godine sve isprekrštate i mislite kako je sve ok. Dali je sve baš tako prosto.Pojedinci navode brzine od 160 km/h. Mislim za takve prilike treba se malo više pažnje i opreza.Ja samo pišem logične stvari i navodim na razmišljanje ostale članove nebi li i ja došao do nekog zaključka.
Zoran
Naša vozila su projektovana za te brzine, gume su za još veće (190km/h). Nigde nije preporučeno bilo šta preduzimati u smislu očuvanja njihovih preformansi i kvaliteta u smislu pravilnog trošenja, osim što se podrazumeva održavanje propisanog pritiska, poštovanje maks. opterećenja i naštelovan trap. U čemu je onda problem?
Evo mala pomoć (na sredini stranice je objašnjeno kada i kako, u zavisnosti od vrste guma i vrste pogona, se vrši rotacija guma na vozilu):
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg3.html (http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg3.html)
CitatCitat: Zoran
Ako mjenjaš mjesta...
U svakom slučaju je preporučljivo menjati poziciju gume kod svake zamene zimske-letnje i, kako se na gore navedenom sajtu preporučuje, na svakih 8000 km (ja sam to radio na 10000 km, ali više ne radim od kada imam dva seta jer mi taman na oko 10kkm dodje zamena guma za sledeću sezonu), a na sajtu ima objašnjeno i kako da bi se što više umanjio uticaj kontra rotacije (pravac prebacivanja guma sa pogonske osovine).
CitatCitat: DrJekyll
...treba ih menjati u periodu za max 3 godine
Konstatacija za period od 5 god. stoji za nekvalitetne gume, ali najosnovnije je pratiti stanje pneumatika i ponašanje vozila u vožnji, pa na osnovu toga ceniti rok na koji se menjaju gume.
I za kraj mislim da preterano filozofiramo ( :sere: ) oko stvari kojima ne treba toliko pridavati značaja. Mnogo važnije je, kao što Loganovac reče, praćenje stanja pritiska u gumama, naštelovanosti trapa i ne preterivati sa opterećenjem i brzinom preko indeksa gume.
Aj pa živeli. Ja se isključujem iz ove teme.
Ovo su teme svakodnevne. Možda su nekome turobne. Mi diskutujemo o nijansama, raznim pristupima. Zar je to problem? Loganovac - pravno je sve tačno što si napisao. Samo je taj pravni okvir preširok. Ja želim sebe da nađem tu negdje, da vidim gdje sam ja to. Koliko ja znam najviše se troši prednja desna guma , onda prednja lijeva, zatim zadnja desna i napokon zadnja lijeva. Najbilje rezultate dobijate jednostavnom unakrsnom zamjenom ali gume trebaju poslije zamjene mjesta da nastave se okretati u istom smijeru kao i prije zamjene. To je moguće samo skidanjem sa felne...Dali nam onda trebaju još 4 felne?
Zoran
Koja se guma najmanje trosi? :ces:
:offtopic:
Keko, ma najbolje je kad se trose one gume koje si ti delio u Draznju... :lau:
Citat: Keka poslato 04.10.2010. - 20:08
Koja se guma najmanje trosi? :ces:
Rezerva u gepeku :Smiley:
Citat: mladja73 poslato 04.10.2010. - 20:20
Keko, ma najbolje je kad se trose one gume koje si ti delio u Draznju... :lau:
Bitno je samo ne proklizavati i paziti da ne spadne sa felne... :c: Inace, video sam kako se guma sa niskim pritiskom u krivini na golfu zaista svukla sa felne.
Felne za Logan II, 15"
Preterasmo!
Felne 15" u Mladenovcu (otpad koji je negde na forumu ranije pominjan) su 30€ (polovne). Trenutno ih nemaju, ali će ih dobiti sledeće nedelje. Kažu da pašu za Dacia vozila.
Felne 15" u Mladenovcu (neki drugi otpad) su 130€ za 4 komada (dakle 32,5€ komad). Trenutno nemaju.
Felne 15" u TTD-u (nove) dobijaju za 15-tak dana. Cena 4200 (malo manje od 40€).
Danas sam kod Zive u Pancevu uzeo celicne felne i ratkapne...
A je'l imas fiskalni racun? :conf:
Fiskalni imam za servis. Iman onaj interni veliki Dacijin formular i taj racun. Nisam menjao srafove. Pitao sam jel treba i kaze da za Logana ne treba...
Sa čim ćeš reklamirati, ne daj Bože, neki feler na gumi kada garancija ne važi bez fiskalnog računa.
Skupi bre ovi plasticni poklopci...
Nego šta su! Kad me baš povuče za jezik, sve je skupo. Uzimajući u obzir cenu Kormetal alu felni, i felne su skupe, međutim nove svuda tolik okoštaju. Gume su skuplje za nekih 300din/kom od Fulde KM3, a ne verujem da su bolje. Međutim, Živa drži Kleber...
Dobra stvar u celoj priči je da se čovek jeste izuo, ali je kupio sve novo i nema da misli. :to:
:dobro:
Dobra stvar u celoj priči je da se čovek jeste izuo, ali je kupio sve novo i nema da misli.
:to: novo si je novo, plati skuplje, procices jeftinije, rece neko
Uuu, 850 RSD! Daj 4 komada!
Svugde (HIT, Marković...) su 12-15€. Takve tražim...
:brutal1:
Šraf za čeliču felnu u Hit autu 327 dinara. Oni koji menjaju alu za čelične felne moraju da računaju i na ovaj trošak. Pitanje za sve je: Da li su ti šrafovi za točak-felnu od 15" (ključ 17) isti kao i kod renoa (megan 1, senik, modus i sl.)? Felne od ovih automobila odgovaraju i za dačiju (Logan, Sandero).
Ja sam menjao sve cetri sa alu na celicne i nisam uzeo srafove. U Hitu mi rekli da treba a Ziva da ne treba i da je to provereno. Samo mislim da je razlika kod Stepija i da oni moraju. Vozim vec 20 dana. Kad sam uzeo kola uzeo sam sve 4 alu a rezervna je celicna i nisam dobio 4 srafa za nju i to vam sve govori...
Citat: perke21 poslato 28.10.2010. - 19:44
...Da li su ti šrafovi za točak-felnu od 15" (ključ 17) isti kao i kod renoa (megan 1, senik, modus i sl.)? Felne od ovih automobila odgovaraju i za dačiju (Logan, Sandero).
Ubeđen sam da su isti šrafovi i na 14" i 15" felnama. A što se tiče Rešo felni, da li je isti ET?
Na meganovim 15" čeličnim felnama ET broj je 43 a na mojim je 50 tako da nisam hteo da ih uzmem. Ostale oznake se poklapaju. Cena im je 15e.
Pa bolje je da nisi.
Zoran
Greška! Trebalo je da uzmeš, Loganove fabričke felne (prema servisnoj dokumentaciji) su ET44 za čelične i ET47 za alu felne. Zorane, Zorane...
Bio sam u TTD-u. Prodavac mi je rekao da za sandero i logan idu iste felne, a da ne mogu od renoa, baš zbog različitog ET. :banghead:
Pa koliki im je taj ET?
Ne znam koliki je ET. Ovde sam na forumu našao različite vrednosti (44, 47), a kod alu felni je taj ET uvek različit. Dakle log(an)ično je da može ići i sa drugačijom vrednosti, ako pri montaži ništa ne zapinje (kači klešta, doboš i sl.). Inače sam video u radnji obe felne, za logana i za reno. Primetna je razlika u konstrukciji. Ove od renoa su pliće (pretpostavljam da je ET manji).
Jedno filozofsko pitanje. Da li se gubi garancija ako se uzmu polovne felne od renoa? (Druga strana može da kaže da je neodgovarajuća felna uzrokovala brže propadanje delova transmisije) ili možda na taj pogonski deo i nema garancije. :ces:
Moj tast je pazario alu felne od astre, rupa obradjena sa 55 na 60.
Evo vozi ih vise od godinu dana, bez problema.
@perke21: A da, recimo, pre servisa vratiš originalne felne?
Kako bi tada druga strana znala da si koristio neke druge felne?
Vjerovatno nikada.
Zoran
:wink: naravno :banghead:
Nego ajde nastavak, da li taj ET uopšte utiče negativno na delove automobila?
"Da li ET utiče". naravno ali samo ukoliko mehanički smeta ili dotiče recimo blatobran ili kočnice.U svakom slučaju nije dobro pretjerivati (jer će se vjerovatno desiti navedeni problem, da dodiruje druge dijelove). Neka razlika od 2-3 mm nema nekog uticaja na ponašanje vozila. To je isto kao i šira ili nešto uža guma, odmah je i trag osovine širi ali bez nekog značaja. Naravno sve ovo u dopuštenim granicama.
Nije baš tako... ET je mera koliko je osa felne (središnja linija gume, na kraju krajeva) udaljena (uvučena) u odnosu na oslonu ravan glavčine (površina glavčine na koju se šrafi felna), praktično koliko je samim oblikom felne točak uvučen ka osi vozila. Ako uzmeš felne sa manjim ET one će biti nešto izbačene ka spoljnoj strani vozila i proširiće se trag, koji je definisan kao odstojanje simetrala točkova odnosno guma. Problem može nastati zbog toga što je vešanje projektovano sa takvom geometrijom koja se i nalazi na vozilu, u slučaju većih odstupanja javiće se neželjeno visoke komponente sile na delovima koji nisu za te vrednosti projektovani. A iz same definicije vidi se da se postavljanjem širih guma ne povećava trag, odnosno njihovo osno rastojanje. Trag vozila se može promeniti samo promenom konstrukcije trapa ili promenom felni.
Upravo tako.
U svakom slučaju trag točkova ne bi trebao da se menja (povećava) više od 3%. Sve preko toga izaziva preterano povećano opterećenje na elementima trapa i upravljanja (kod prednje osovine) i skraćuje im trajnost.
Trag točkova kod Logana je 1480/1470mm (napred/nazad) što dovodi do cifre "dozvoljenog" proširenja traga točkova od 44mm. Podeljeno sa 2 (leva i desna strana) 22 mm.
Ako za referentnu vrednost ofseta (ET) za Logana uzmemo 47 dolazimo do cifre minimalnog ofseta od 25, s tim da treba računati da svako proširenje traga točkova dovodi do povećanja opterećenja i do skraćivanja životnog veka trapa. Osnovno pitanje na koje niko ne može da da odgovor je koliko (u procentima, danima, kilometrima,...) jer na kraju krajeva i automobilu sa "fabričkim" dimenzijama trapa može da bude kraći vek trajanja elemenata zbog drugih uticaja (rupe, neravnine na kolovozu, pretovar i sl.).
I kao što reče Tsky ne treba preterivati i obavezno probati felne pre kupovine (zbog mogućeg kačenja za elemente oslanjanja i kočnica).
Cestitam, ja sam primetio razliku ET kod celicnih felni, sive koje sad imam ispucnenije su prema spolja u odnosu na rezervnu crnu...
Jesi li do ovog zaključka došao tako što si montirao rezervnu pa uporedio,očitao ET sa felni ili si procenio "od oka".
Srednji deo je ispupceniji sto mi je rekao i Ziva i da je to jedina razlika a sad koliko nemam pojma...
:ces:
Ja ipak mislim da je ta razlika ("ispupčenije") isključivo zbog ratkapni koje sada imaš.
Nisam strucan ali tako mi je receno a ja slepo verujem sad sam u dilemi
Ovo sam nasao na jednom forumu:
Oznacava razmak izmedju ose (sredine) felne i mesta gde felna naleze na glavcinu tocka... Sto je ET veci to je felna uvucenija...
Bilo bi dobro ako neko ima sliku da postavi, moguce je da ima vec negde na forumu prica o felnama pa pretrazi malo...
Slušaj, na ovome forumu smo mnogo "tupili" o ET . Ja sam na vreme naučio šta je to,bez interneta, odnosno još dok je "mreža" bila "misaona imenica" i nije mi potrebno dodatno objašnjenje.
Problem je nastao kada si pomenuo da su tvoje nove felne "ispupčenije" u odnosu na rezervnu. Prema mom shvatanju to znači sledeće:
(http://img510.imageshack.us/img510/884/et50.th.png) (http://img510.imageshack.us/i/et50.png/)
Felna B je "ispupčenija" od felne A pri istom ET (50).
Ja sam se pogresno verovatno izrazio a posto na mobilnom nemogu da vidim slike sa DFS verujem da je to to. Mene to nikad nije zanimalo ali sam bas pitao u Pa koja je razlika izmedju C i S felni i dobijem odgovor da je drukciji ET i boja i da se vecinom montiraju na MCV. U Hitu kazu da S felne idu na jeftiniji paket opreme, zamisli?! Danas sam video na nekom forumu sliku i skinem je. Meni su cucnule na kola i to mi je bitno a sad centralna rupa jel tamo amo meni nije bitno, bitno je da meni odgovara u tonu sa kolima a ostalo, samo gas...
Moja pitanja i komentari su usledili posle ovoga:
Citat: david poslato 04.11.2010. - 18:09
Cestitam, ja sam primetio razliku ET kod celicnih felni, sive koje sad imam ispucnenije su prema spolja u odnosu na rezervnu crnu...
Da si rekao ET tvojih novih felni do ove zvrzlame ne bi ni došlo. Reći samo da su felne "ispupčenije" ne znači i da je različit ET.
Zato i sluzi forum da se neupuceni upute. Ja sam prvi put cuo za to kad sam uzimao felne i covek mi to objasni ali sam se ja nestrucno izrazio koristeci njegov izraz inace tko se razume slika sve kaze pa takodjer i meni. Meni to nista ne znaci posto sam kupovao orginal felne u servisu i nisam hteo crne i pitao ima li razlike. Nema ljutis jbg...
Sad sam video tvoju sliku, verovatno je on mislio na to a sad vidim da i ET moze biti isti a da taj deo moze da izgleda ispupcen jer je otvor uvucen, mislim sta reci, nikad nisam o tome razmisljao...
Nemoj da razmisljas, skini poklopac i procitaj sta pise na felni, pa nam javi.
Ne zaboravi :foto:
Da li mogu ovakve felne na logana
http://cgi.ebay.at/Renault-Scenic-II-Megane-II-6-5-X-15-ET-45-/230543075355?pt=Auto_Felgen&hash=item35ad70281b
Bez problema, jer guma 185/65/15 ide i na 6.5J širinu felne (odnosno u opsegu od 5 do 6.5). Ostalo je potpuno isto kao na Loganu.
Sada sam se uverio u razliku crne i sive felne. Izvadio sam rezervnu gumu i postavio, da kazem plasticni lenjir, preko felne od ivice do ivice i preko sredine do drugog kraja ne doticuci gumu. Razlika crne i sive felne u odnosu na srednje ispupcenje je oko 7-8mm. Razlika u ET je 7 tj crna je ET43 a siva ET50. Duzina od najnizeg dela gde je centralna rupa do ivice srednjeg ispupcenog kruga je ista za obe felne. Slike govore za sebe, tko ima sive felne neka proveri. U Hitu mi je receno da su one predvidjene za MCV a meni je bili vazno da budu u tonu sa kolima a o tome nisam imao pojma...
Dodao bih da nisam merio odstojanje sa suprotne strane od ivice do centralne rupe. Ukoliko je to isto na obe felne znaci da je odstojane izmedju guma isto i da se nista ne menja a i na oko se vidi de je ovo ispupcenije. Sad da li su gume uvucene ili izbacene ili su istoj osi neznam to cu da prepustim strucnijim od sebe na razmatranje...
:aplause: Znači, tvoja procena "od oka" je bila tačna. Uslikaj ET na alu felnama.
Kod mene je na rezervnoj (crna) ET50. Na alu felnama je isto ET50.
(http://img607.imageshack.us/img607/8948/picture001m.th.jpg) (http://img607.imageshack.us/i/picture001m.jpg/)(http://img101.imageshack.us/img101/4580/picture004mt.th.jpg) (http://img101.imageshack.us/i/picture004mt.jpg/)
Felne u sivoj boji ima i Sandero Base, kao i pojedini modeli Logana, MCV, Pikap.
Logan Ph2 sa sivim felnama i ratkapnama kao što su tvoje na sajmu 2009.godine:
(http://img168.imageshack.us/img168/4536/dsc05723e.th.jpg) (http://img168.imageshack.us/i/dsc05723e.jpg/)
Ja na Alu felnama nemam ET sa prednje strane ispod poklopca a sa zadnje strane imaju neki brojevi ali nema nigde ET ali pise da su Turski...
Jel ima neka druga oznaka za ET?
Jel sad ta razlika kod mene u tom ET na sivim felnama znaci da su gume izbacene, uvucene ili ostaju u istom pravcu?
Ako je ET viši, onda su točkovi uvučeniji prema sredini auta i obratno.
Premda sam negdje čitao da vrijednsot ET-a bez problema može varirati +-10.
Citat: david poslato 07.11.2010. - 13:01
Jel ima neka druga oznaka za ET?
Da, kod potpunog označavanja felni nigde se ne pojavljuju slova ET, nego su posle oznake profila felni (CH) ispisane cifre koje označavaju ET.
Kod mene su cifre 50 što znači da je ET 50.
(http://img46.imageshack.us/img46/2366/etch50.th.png) (http://img46.imageshack.us/i/etch50.png/)
Nasao sam jedan niz brojeva i slova sa unutrasnje strane ali je slika losa jer je slikano na tavanu ali na kraju ima taj CH-43...
Znaci da su meni tockovi uvuceni unutra za nekoliko mm a vise bih voleo kontra (mislim na ove sive)...
Da, na tvojim alu felnama ET je 43.
Edit:
Ponovo sam proveravao uputstvo za Logana.
Tamo piše:
- čelični naplatak ET 44
- alu naplatak ET 47
U uputstvu pisu svakakve :bullshit:
Ne razumem zasto onda nije sve po upustvu kad je kod mene rezervna ET43, ove sive ET50, a Alu felne ET43. Onda upustvo i ne treba kad ovo sve funkcionise i ovako...
Konfuzno, do bola :Smiley:
Neko bi se zapitao šta da uzme kao "reper" za toleranciju od +/- 10%. Činjenično stanje na vozilu ili uputstvo.
Pozdravljam vas sve.
Pitanje za Keku, pošto je on iz Novog Sada, ili za nekog novosađana (ako i ovde uopšte smem da postavim to pitanje) gde mogu da nađem polovnu felnu za sandera i po kojoj ceni. Dragocena bi mi bila ta informacija da ne lutam ukoliko je neko već zna, jer radim noću tako da u danu koji budem odvojio to da obavim, sa takvom informacijom bi sigurno uspeo sve da završim.
Unapred hvala.
Uzmi Telefonoteku pa pozovi otpade.
ume li neko da mi objasni razliku između orginal felne i zamenske (ako one uopšte i postoje)
kako da prepoznam koja je koja, kada budem otišao kod nekog prodavca?
Felne imaju na sebi Renoov kod, kao na fotografiji . Ovaj tip felni ugrađivan je do 15.09.2006.g. i imale su naziv Sianai (na skici pod 1.), što je i napisano sa unutrašnje strane plastičnog poklopca.
Posle ovog perioda, pa sve do pojave Ph2 u Laureate su ugrađivane alu felne tipa Bran (na skici pod 3.), a u Prestige tipa Bolchoi (na skici pod 2.) . U ph2 se ugrađuju felne tipa Alium (na skici pod 13.)
Kod poslednjeg modela ET je 43 a kod prethodnih 50.
thanks :to:
Na mom Sanderu 2 felne su ET 40, i gde da nadjem jos 3 takve za drugi komplet guma
Evo kako spolja izgledaju Zeljkove felne od 15 cola posle tri sezone koriscenja u zimskom periodu: korozija po obodu a sredini dosta manje. Iznutra je situacija slicna, mozda je korozija ravnomernija. Prve dve sezone sam koristio radkapne a ovu nisam ni stavljao na felne. Pranje spolja felni je bilo osrednje cesto, a iznutra 1-2 u sezoni. Osim ovoga sto vidite na slici, drugih primedbi nemam.
Samo ih premaži "Antirostom" i ostavi, ako nećeš da ih farbaš.
Efekat je iznenađujući !!!
Mnogo su nesto zardjale, meni originalne ni posle 8 god na loganu nisu ni priblizno ovakve. Mada imaju uticaj i ratkapne, gde nema plasticnog dela videla se tackasta korozija
Ova rdja je sasvim dovoljna primedba, narocito ako je na mestu gde naleze guma. Dovodi do manjeg ili veceg pustanja koje se tesko sanira.
Kada sam kupio zimske gume odmah sam ih stavio na ove felne. I od tada ih nisam ni skidao. Ne znam sta je unutra gde naleze guma ali one ne popustaju... Namazacu ih antirostom, to sam skroz zaboravio.
Citat: glavonja3 poslato 03.05.2014. - 10:35
Evo kako spolja izgledaju Zeljkove felne od 15 cola posle tri sezone koriscenja u zimskom periodu
isto sam kupio od Zeljka i isti problem imam...
auto perem redovno i uvek puno paznje posvetim i felnama...
kada ih skidam, posle sezone, felne operem detaljno od prljavstine i soli (iz guma povadim kamencice i slicno)
poprskam WD-40 (to imam...)
rdja na sve strane...
dok fabricke uopste ne rdjaju (pre sam njih zimi koristio, pa se ne moze reci da je zbog sezone...)
Zato sto su Zeljkove Made in China ili Romania treca klasa a cena je veca nego moje made in France za Dustera koje nemaju tackicu korozije posle 3g.
Sada da ne ispadnem "nadzak baba" ali ova felna na centralnom dijelu nema uopšte ukucane oznake, što bi stvarno upućivalo na to da neke uslove ne ispunjava.
Takodje mi je drugar vulkanizer rekao da su Zeljkove felne jako tanke... al meni rade posao jer su slovenacki putevi savrseni bez i jedne rupe!
Hm. Na mom Loganu su dosta rdjale fabricke felne na ispupcenom srednjem delu (kada se posmatra prva fotografija clana Glavonja3). :ne:
@Veterinar:
I meni, ali je to od češanja ratkapni u tom delu :cul:
Ima smisla. :to: Nisam razmišljao o uzroku, samo sam vratio film kako su izgledale kad sam prodavao auto. :wave:
Moje fabričke čeličane pokazuju znakove korozije (ravnomerno tanka površinska promena boje u boju rđe) na mestima gde su otvori u ratkapnama, toliko da se praktično ratkapna ocrtala na felni, slikaću kad stignem. Ovo povezujem sa dejstvom hemije u self-service perionici gde ih šibam mlazom ko-zna-čega kroz ratkapnu :ne:
Dakle slikaću, odradiću antirostom pa ću opet slikati.
Drugari,
Planiram nekad na jesen kupiti 4 felge, pa imati zimski set guma sa felgama.
Koji je raspored rupa i dimenzija felgi za novije Dacije i koja im je otprilike cijena, da znam kako bi se mogle kretati.
Evo drugar, cela ova tema posvećena je upravo tom pitanju.
Znači, 6.5Jx15 ET43 (provereno može od 38 do 48, što je veći broj više su uvučene ka unutrašnjosti vozila), otvori za vijke 4x100, centralni otvor 60,1mm.
Ove što vidiš na sličici levo su ET38.
Ok,
Hvala!
Kako se kreću cijenom ove obične, celicne, najjednostavnije, kao fabričke i ima li ih po Renault Dacia salonima?
Prije nekih 6-7 godina jedna nova je bila oko 170KM :doh: Za te pare, pa i jeftinije imaju polovne po oglasima, vjerujem da se mogu naći u OK stanju.
I mislim da su 6 inča širine fabričke, barem su kod mene te.
Petnaestice ili četrnaestice?
6x15 ET43 fabrička dimenzija na mom Sanderu.
Za ljetni set guma imam alu felge koje su skinute sa Scenica prve generacije redizajn i u milimetar su identične što se dimenzija tiče.
6,5x15 su dimenzija koje fabričke idu na Megane limuzinu druge generacije, ali koji nosi i broj veće gume 195/65.
:to:
Može 185/65R15 guma i na felnu 6,5Jx15, provereno. Teram takve sa Megana II od, ako se ne varam, 2008. godine sa letnjim gumama, tako da ako nadjes, slobodno pazari.
Na fabričke 14-tice stavljene zimske gume.
Citat: nik poslato 23.05.2018. - 12:41
Može 185/65R15 guma i na felnu 6,5Jx15, provereno.
Rekoh, na sličici levo je baš taj slučaj.
Pozdrav ljudi,
Interesuje me sledeće:
Imam stepway 2010 godište i na njemu fabričke alu felne 16. Kupio sam auto bez rezervnog točka i sad bih hteo da kupim jednu čeličnu felnu i na nju napakujem gumu( već imam) pa me interesuje od kog auta još pašu felne za moj auto i gde bi mogao da kupim?
Dok se ne javi neko ko zna, napisao bih nešto. Kad sam tražio gumu i felnu za Stepway potražio sam u oglasima, bio strpljiv, pa našao havarisan auto koji se prodaje u delovima. Kod havarisan je često bar jedna felna fasovala, pa prodavci hoće da ih prodaju na komad...
Jedno pitanje. kako bi guma 185/65/15 išla na felgu 6,5J (standard je 6J).
Dok ne odgovori neko ko je siguran, ja mislim da sam na prvom loganu imao i tu kombinaciju.
Može. https://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/tyre-size-for-rim-size-width-calculator
Ide bez problema, ja sam pazario od Megana II svojevremeno 6,5.
Izgled možeš da vidiš na snimku ovde (http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1618.msg194581#msg194581).
Odlično. Hvalaa