Pomoz' Bog poštovani Dačani!
Molim vas pomozite oko dileme sa tipom menjačke kutije.
Pojavio mi se krckajući zvuk kad je menjač izbačen iz brzine, a kad pritisnem kvačilo, zvuk nestaje. O tome već postoji tema na forumu i jedan od načina da se problem reši je dolivanje ulja u menjač.
Moj auto je prešao oko 140000, pa sam odlučio da ne dolivam, već da zamenim ulje.
Prateći teme na forumu shvatio sam da je potrebno 3l ulja i to Elf traself 75W80.
Problem je nastao kada su mi u Profaco-u rekli da postoje 2 tipa tog ulja i to NFJ i NFP! :hm:
Izbor tipa, po njihovim rečima, zavisi od toga koji je tip kutije menjača u mom automobilu.
Postavlja se pitanje kako da saznam koji je tip menjačke kutije u mom Dacia Sandero-u, 1.4 MPI, 2010 godište?
Neophodan mi je odgovor da bih kupio pravi tip ulja. :help:
Hvala!
Miki,
To oni u PROFACU mogu i sami da ti kažu, tako što na osnovu godine proizvodnje pogledaju u katalog koji su dobili od ELF-a, tako su meni na licu mesta dali ulje za menjač jer su potražili u katalogu, mislim da ide ovaj NFJ, jer je oznaka 1.4 8v K7J 710 1,390 cc 75 hp (56 kW) 13.0 s 161 km/h
A u ostalom možeš i ti da vidiš u papirima koja ti je oznaka
Zar to ne piše u Uputstvima od auta?
:ne: Sipao NFJ u menjač koji ide uz 1.6.
@Veterinar
Mislim da nisi pogrešio, suštinski najveća je razlika između ulja koje ide u automatske menjače (posebno ako sipaš ovo ulje u automatski menjač), sve ostalo su nijanse, koje ne prave probleme. :lazy:
Mislim da različita ulja idu u različite menjače zbog aditiva koji utiču na različite legure koje se koriste.Zato bi trebalo poštovati preporuke.Različita ulja nemaju utucaj na čelik ili aluminijum;sve ovo je verovatno zbog sinhrona koji su od obojenih legura.
Koliko se sećam,na sajtu Profaco-a je ovo objašnjeno,ili na saltu Elf-a.
Citat: jasho poslato 25.02.2014. - 12:41
Miki,
To oni u PROFACU mogu i sami da ti kažu, tako što na osnovu godine proizvodnje pogledaju u katalog koji su dobili od ELF-a, tako su meni na licu mesta dali ulje za menjač jer su potražili u katalogu, mislim da ide ovaj NFJ, jer je oznaka 1.4 8v K7J 710 1,390 cc 75 hp (56 kW) 13.0 s 161 km/h
A u ostalom možeš i ti da vidiš u papirima koja ti je oznaka
Cek polako!
Navedeno je oznaka
motora, a ne menjaca.
Ugradjivani su menjaci JH* (benzinci obicno 3) i JR* (dizeli obicno 5) serije. Za 1.6 16V ne mogu da se setim, cini mi se JH5.
Gospoda iz Profaca su malo ukakili stvar i napisali za NFJ i NFP isto, ali na sajtu Elf-a sve lepo pise:
za JH* menjace ide NFJ uljehttp://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/7194.pdf
NFP ide samo u vozila Vel Satis, Avantime i Espace IV, Laguna 2,2DT, dci i V6, Mégane/Scenic II Pk4 i Espace (2.0 i 1.9 dti).
Uputstvo za upotrebu staro 10 godina nije od velike pomoci, TRJ se ne proizvodi, ali google nadje zamenu http://www.profaco.rs/files/pdf/tranself_trj_75w80.pdf
Hvala svima, a osobito tebi jasho! :respect:
Upravo sam bio u Profaco-u po u katalogu su utvrdili da za moj Sandero ide NFJ varijanta.
Trenutno nemaju, ali bice za par dana.
Uzgred, podatak od 3l pretpostavljam da je proveren i da je to dovoljno?
Izvinjavam se za off topic!
Veliki pozdrav! :to:
Ide tri litra, možda i koji gram manje (moj majstor sipao dok nije počelo da preliva, nisam ništa vratio kući) i toliko sam ja uzeo kad sam prošle godine menjao!
Pozz :ziveli:
Fala, živ bio! :aplause:
Ja sam sipao NFP - ne sećam se da li nie bilo NFJ, ili je ovo bilo na akciji.
Zadovoljavaju isti standard, a NFP (http://www.total-distributor-partners.co.uk/media/16499/tranself_nfp_75w_-_80.pdf) pokriva iste tipove menjača kao i NFJ (http://www.total-distributor-partners.co.uk/media/16447/tranself_nfj_75w_-_80.pdf).
Na stranu što nisam našao definiciju standarda 4+.
GL5 je valjda problem za sinhrone :ne:.
Video sam specifikaciju za GL4 i GL5, ali je GL4+ negde u oblacima :ne:
Citat: hobbista poslato 25.02.2014. - 19:33
Ja sam sipao NFP - ne sećam se da li nie bilo NFJ, ili je ovo bilo na akciji.
Zadovoljavaju isti standard, a NFP (http://www.total-distributor-partners.co.uk/media/16499/tranself_nfp_75w_-_80.pdf) pokriva iste tipove menjača kao i NFJ (http://www.total-distributor-partners.co.uk/media/16447/tranself_nfj_75w_-_80.pdf).
Ko sad ovde koga zahebava? http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/7195.pdf
Za isto ulje ne pise isto.
Marketing je čudo.
Za NFJ je naglašeno de je sintetika, dok za NFP nije.
NFP je preporučen i za Nisana, a NFJ nije.
A oba ulja su iste specifikacije, sa malim razlikama u karakteristikama. A ta razlika, verujem, eventualno može da se primeti u ekstremnim uslovima korišćenja i na velikoj kilometraži. Odnosno verovatno je razlika u količini aditiva (detergenta i/ili protiv penušanja).
Muka mi je više od zaglupljivanja potrošača izmišljanjem tople vode :agr: