Poštovani članovi,
Pre mesec dana sam kupio polovan Sandero 1.4 MPI 2010 godište. Prešao je trenutno 135000 km. Razlog velike kilometraže je što je to bio službeni auto Kompresora.
Generalno je u dosta dobrom stanju, bar po rečima majstora jednog privatnog beogradskog servisa koji ga je pregledao pri kupovini.
Elem, drugi veliki servis na 120000 je odrađen u junu u kompresorovom servisu, a sada je vreme za mali servis.
Pitanje koje me zaokuplja je da li sipati ELF ulje koje preporučuje Renault ili nastaviti sa sipanjem Castrol Magnatec 10w-40 ulja koje je na svim dosadasnjim servisima sipano u Kompresorovom servisu?
Naravno mali servis ću odraditi kod svog majstora, jer mi ne pada na pamet da dajem ovlašćenom servisu 100€ da mi zamene ulje i filtere. :banghead:
Koje ulje se bolje pokazalo i da li je preporucljivo posle tolike kilometraže menjati marku ulja? :ces:
Koliko shvatam u 1.4 MPI staje nešto preko 3l ulja, pa pretpostavljam da ću morati da kupim 4l?
Ja sam laik na ovom polju, pa mi je potreban savet kako da postupim.
Pozdrav,
Miki
Staje 3 litre.
Koje god da sipaš nećeš pogrešiti, ja sam na strani ELF-a.
Kupiš kod uvoznika i miran si.
Inače, Castrol je najkopiranije ulje na tržištu, nikad ne znaš šta si kupio.
Kao prvo, ta kilometraza za renoov motor ne bi trebalo da je prevelika. ima mnogo clanova na forumu koji su presli i mnogo vise bez vecih problema... Sto se tice ulja, ja licno preferiram Castrol, naravno ako se kupuje kod proverenog prodavca...ima dosta kopija na nasem trzistu...naravno, ne kazem da je ELF los, cak naprotiv Renault ga preporucuje za svoje motora...Jeftiniji je od Castrola, posebno ako ga kupujes kod generalnog zastupnika..a i tu je najsigurnije... za Castrol strogo vodi racuna gde ga kupujes.
Sto se tice prelaska sa jedne marke ulja na drugu, to ne smeta motoru....naravno filter se uvek menja kad i ulje!
Jos jedan + za ELF, jedan od razloga sigurnost, drugi /jer ga mozes kupiti direktno kod dilera po najnizim cenama...
+1 za Elf, zbog svih gore navedenih razloga. :ziveli:
+1 za Elf :zurka:
Elf.....razmotri i Motul
Ako je dilema Elf ili Castrol, glasam za Elf. Mada vise preferiram Mobil1.
Hvala narode,
i ja sam bio za varijantu da kupim sve komplet, filtere i ELF ulje, za mali servis u radnji koje prodaje renoove delove i da ne razmišljam, ali me je zbunilo to što je ovlašćeni servis sve vreme sipao Castrol, pa reko možda je to bolja varijanta, kad se već Kompresorov servis za to odlučio... :ces:
Ja glasam za Castrol, samo sto je 2.5 puta skuplji od ELF-a...i ima dosta kopija...jedino da ga kupis u ACM-u ili Skodinom servisu u trecem bulevaru...oni imaju 100% original castrol
Ma nije mi problem cena. Kad menjaš ulje na 15000 km onda 1000-2000 din gore-dole mi ne igra neku ulogu. Cilj mi je da sačuvam motor što bolje.
Sada posle 15000 od velikog servisa Castrol ulje koje je u motoru je prozirne žute boje, jedva na meraču možeš da provališ koliki je nivo ulja.
Lik koji mi je prodao auto kaže da ni grama ne troši od servisa do servisa. Za pređenu 1000 km nisam provalio da je mrdnuo nivo ulja.
Uygred ne mogu da nadjem na internetu taj ACM. Koje je puno ime firme?
Ja sam sipao samo Castrol 5W40 Profesional...do 43000 .... evo sad napisa o tome..
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=6154.msg134042#msg134042
:offtopic: PS: ACM .... http://www.acm.co.rs/
Mislim da niko od nas ne raspolaže potpuno pouzdanom metodom da utvrdi koje je ulje bolje.Svi smo pod uticajem glasina,reklame ili nas dizajn ambalaže ubedi da je neko ulje baš,baš dobro.Ili nas neki uporni prodavac ubedi da je ono ulje koje ima u radnji mnooogo bolje od onog koga nema.A na svima njima piše koji nivo kvaliteta zadovoljavaju i sva sintetička i polusintetička ulja na tržištu su dovoljno dobra za ovo što vozimo.Ono što možemo je da vidimo je da li se neko ulje troši više od nekog drugog.Sve ostalo se vidi tek kad se motor otvori,daleko bilo.
Sve ovo pod uslovom da je ulje originalno.Mislim da u poslednje vreme nema falsifikata,ali sam 100% siguran jedino u Nisotec,Mol i Lukoil,ako je kupljeno na istoj pumpi.Hajde da kažem da sam siguran i u Profaco.
Razlika u uljima može biti bitna nekome ko planira da pređe 500.000 i više km.Za većinu nas smrtnika potpuno je svejedno da li je Elf ili Kastrol.
Ne znam kako može da bude svejedno ako je jedno od njih 2,5 puta skuplje od drugog! S jedne strane remontujemo španere a s druge strane "bacamo" po 5 litara (jeftinijeg) ulja na svakom malom servisu...
Dobro sasa61bgd reče, oba ulja u potpunosti zadovoljavaju, kupite jeftinije koje i proizvođač naših motora decenijama preporučuje.
Ne remontujeMO, vec JA remontujem, menjam lezaj za 300 din...a VI kupujete spaner od 7 000 din...a sto onda ustedjeni novac ne bih dao za kvalitetnije ulje? :whistling:
A mogao bi recimo taj novac da potrošiš u Kovačici, kažem mogao bi.
Citat: mikipopovic poslato 22.11.2013. - 18:08
...Sada posle 15000 od velikog servisa Castrol ulje koje je u motoru je prozirne žute boje, jedva na meraču možeš da provališ koliki je nivo ulja.
Meni je pocrnelo ulje u glanc novom autu a na satu 4500 km, mislim da je elf u njemu. Ulje treba i da ispira i "pere" motor iznutra i da u sebe povlaci necistoce, pa samim tim i ne moze da ostane zuto....
Citat: kiconix poslato 23.11.2013. - 01:04
A mogao bi recimo taj novac da potrošiš u Kovačici, kažem mogao bi.
:too:
ne znam šta je bilo u motoru kada sam kupio automobil (nov) na tri servisa koja sam radio sipao ELF NF excelium
i sasvim sam zadovoljan. ne troši, boja od zamene do zamene malo tamnija (verovatno što se vozi na gas)
sem elfa i motula preporuka i za petronas (uvoznik slodes) cena više nego prihvatljiva za ful sintetiku (to sipam u clk)
sipajte ono za koje znate da je originalno (uključujući tu i NIS, LUKOIL, MODRIČU) najlošije originalno je još uvek bolje
od najboljeg falsifikata
Elf ili Castrol pitanje je sad. Za 300000km koliko bez problema predjete urade se 20-tak servisa. Nisam jos cuo da je nekom otisao motor na tu kilometrazu zbog Elf ulja. Da li stvarno mislite da ce Castrol, ili neko drugo ulje da produzi vek trajanja motoru, a uz to previse je falsifikata. Za tih 20-tak servisa razmislite da li ce te sipati Elf ili Castrol, Mobil..., cak i da ste sigurni da su orginali. Vidite razliku u ceni, pa odlucite. Za mene licno Elf je zakon, propisao ga proizvodjac automobila, siguran da nije falsifikat, i nemam problema sa motorom.
Mala dopuna informacija, AK Kompresor kad radi servis u ponudi ima Castrol Mobil ulje i ELF polusintetika oba idu iz bureta od 200l sa dozerom na 3,3l, to je i meni nuđeno 2009 godine kad sam radio servise kod njih, razlika je jedino bila u ceni, naravno Castrol je bio malo jači sa cenom.
Pozz
U Kompresoru su mi na drugom redovnom ( mart 2013.) ulili Castrol Magnatec 5W40, a da me nisu pitali. Litar izašao 971 rsd.
Ja sam za Castrol, trosim ga vec 7 godina sa jednim prelaskom na Elf.
E da, još jedna stavka mi iskoči kad sam krenuo da se raspitujem gde da kupim ulje.
Većina prodavaca se iznenadila kad sam pomenuo da je u servisu sipana polu sintetika 10w40. :hm:
Većina preporučuje full sintetiku i to 5w30. Šta je fabrička preporuka po ovom pitanju? Nisam uspeo da pronadjem taj podatak.
Kakva su vaša iskustva?
Ili jedno ili drugo, nema greške.
Većina prodavaca su dileJe. Tačno je da se može sipati i polusintetika, sipaju je i u ovlašćenim servisima. Preporučeno je, u zavisnosti od tipa motora, uglavnom ulje koje zadovoljava ACEA A3/B4 standarde, pisali smo mnogo o tome i molim te da koristiš opciju pretrage (Search) sa osnovne stranice Foruma kako ne bismo spamovali temu.
Hvala! :to:
izvinjavam se za off topic!
Ovde (http://www.racq.com.au/motoring/cars/car_advice/car_fact_sheets/understanding_engine_oil_designations) ima nekih objasnjenja.
Mislim da je cela rasprava oko kvaliteta ulja (ne samo na ovom forumu) plod dobrog marketinga.
Uglavnom su u pitanju mizerne razlike u kvaliteu ulja (ali ipak razlike). Odnosno, sa jednim tipom ulja cete imati tipa 1% vece habanje motora na 1.000.000 km :bonk:
Meni su u prvom Loganu u pocetku sipali Elf Competetion 10w40, a posle 100000km Elf exillium 5w40. Jednom sam ih pitao zasto sipaju polusintetiku, njihov odgovor je bio da do 100000km ide polusintetika, a posle full sintetika :ces:
:doh:
Upravo o tome sam pričao. Suv marketing, pa kako se kome proda priča.
Na drugim mestima sam čuo da sintetika ide u nove, a polusintetika posle 50.000 km.
Bilo kako bilo, jedino stoji da turbine ne vole mineralna i polusintetička ulja. Sve ostalo je u domenu slobodne interpretacije onoga što je pročitano u reklamnom materijalu fabrike ulja.
Treba obrnuto...redje dok je nov a gusce posle 100 000 km....permutovali su..
A koje je od ta dva ređe, a koje gušće? :ces:
5W40 je radje od 10W40 ...viskoznije i tecljivije
:doh:
Žac, brate, viskoznost i tečljivost su međusobno suprotstavljene osobine fluida. Viskoznost karakteriše veličinu unutrašnjeg trenja u fluidu koje otežava tečenje...
:c: mislio sam samo tecljivije...
Može li "tečljivost" da se kaže tečnije ili pokretljivije. Nešto mi tečljivost zvuči čudno.
Znaci sto viskoznije manje tecljivije.
Predlažem da Elf proglasimo za tečljivije,a Kastrol za viskoznije ulje.Ostali detalji u sutrašnjem Kuriru ili kod najbližeg prodavca cipela.
Ondak zimi elf a leti castrol.
Koga ne mrzi, nek pročita ovaj blog (http://motornaulja.blogspot.com/2010_06_01_archive.html) (makar par nastavaka o viskozitetu) zajedno sa pripadajućim komentarima.
Zaključak izvucite sami.
Ostala je još jesen i proleće. :doh:
Hobbista
Hvala za link,ovo je prava stvar. :too:
Ja konsultujem Stevu...i sipam sto mi kaze.... :too:
Daje se na znanje..
ELF promenio označavanje ulja. http://www.profaco.rs/files/nove_oznake_elf_ulja_converter_odabrano.pdf
Pa sad... jeste prava stvar, ali ima par začkoljica :D
Ako ste pažljivo čitali, autoru teksta je ova oblast prilčno poznata (praktično mu je to struka).
Samim tim možete odbaciti jedan deo primećenih razlika u kvalitetu ulja kao profesionalnu deformaciju, što je i normalno.
Tačnije, primećuje neke razlike koje prosečni korisnik ne uzima u obzir nikada (kao što neki primećuju razliku između slušanja muzike u MP3 formatu na recimo 192 Kbps i muzike CD kvaliteta).
Na kraju dolazimo do odgovora na pitanje teme - ELF ili Castrol? Ako zadovoljavaju iste norme - svejedno je :)
PS. Nemojte misliti da pljujem po onom blogu! Naprotiv, smatram da je sjajan, i da je jako korisno da neko ko je u toj problematici približi (protumači) običnim smrtnicima u čemu je caka "razumljivim" jezikom. Samo sam skrenuo pažnju da se oseti doza profesionalne deformacije. I da se jasno vidi koji proizvođač je njegov favorit :D
Ne zaboravite, marketing je čudo (pogledati sliku)!
Svejedno je,to bi bio zaključak.Pomenuti blog sam ranije čitao dok me oči i glava ne zabole i jedino što sam zaključio je -svejedno je.U to svejedno bi spadalo mnogo toga,od FAM Kruševac i Nisoteca,pa do nekog Motula od 1500 din za litar i sličnih.
Svašta još može da se pročita,tu i tamo.Uporedni testovi automobila, guma,sijalica,šampona za pranje kola,dečijih sedišta,radio aparata...Ali nigde nisam našao uporedni test motornih ulja!Zašto,kad je to tako jednostavno -u deset istih,novih automobila sipa se deset raznih ulja,pa kad svi pređu 300.000km otvore se motori i izmeri habanje i ostalo.Prosto i jasno i mnogo skupo!
Ali toga nema i nikad neće biti.Zašto,mnogo je razloga,jedan od njih je da je svejedno!
Evo,vidimo da je Elf promenio malo nazive i dizajn ambalaže.Sada to pakovanje ulja deluje mnogo modernije,kvalitetnije i ubedljivije i privući će nove kupce.A unutra,sve isto.Znači da je zaista svejedno.
Citat: saša61beograd poslato 28.11.2013. - 17:27
...Zašto,kad je to tako jednostavno -u deset istih,novih automobila sipa se deset raznih ulja,pa kad svi pređu 300.000km otvore se motori i izmeri habanje i ostalo.
Kad bolje razmislis, i nije tako jednostavno. Trebalo bi da se voze pod istim uslovima, sto je skoro pa nemoguce. Pocevsi od stila voznje, preko vremenskih uslova i guzve u voznji.
Tako da su ona poredjenja, ako se ne varam radi se o Hondi, da manje km prelazi sa uljem nizeg viskoziteta (a novije generacije), vrlo diskutabilna :ne:
To bi se moglo testirati jedino da se uzmu npr 4 identična motora, stave ih na "stol", i kompjuterski dižu/spuštaju/održavaju obrtaje. I kad na taj način odvrte npr 300.000km, onda ih rastaviti pa vidjeti kolika su međusobna odstupanja.
Dakle, nešto poput ovoga: http://www.youtube.com/watch?v=fygoGMWgKxU
Šteta je što nisu naveli koliko su materijali potrošeni nakon milijun kilometara. Ulje je mijenjano 48 puta u milijun kilometara, dakle prosječno svakih 20.833km.
edit:
http://www.youtube.com/watch?v=6rzICh7ixoA - razlika u glasnoći motora sa mineralnim i sintetičkim uljem - Renault Logan. Kao i uvijek, sve ovakve snimke treba uzeti sa "distancom"...
4 dB je u akustickom smislu nebo i zemlja, a meni ovo zvuci isto. Moj 1.6 radi mnogo lepse sa Elf 5W40 nego ovaj njihov traktor.
Ko bi uopste sipao 15W40 u Logan i zasto, osim ako nije marketing za doticnog proizvodjaca ulja.
Poštovana gospodo veliko hvala na pomoći!
:respect:
Kupio sam Elf 5w40 full sintetiku direktno od Profaco-a i kraj. Jeftinije od svih, samo jedva ih nađoh, nigde ni jedne reklame u tržnom centry! :fiju:
Mislim da sam napravio dobar izbor, jer je kupljeno od dobavljača, što će reći sigurno original, a i momak me je uputio baš na vrstu koju preporučuju za Renault.
Veliki pozdrav i hvala svim Dačanima!
:thanky:
:to:
napravio si odličan izbor
ELF Excellium i Evolution SXR nisu 100% sintetička ulja, već synthetic technology.
I dalje su odličan izbor.
A Full Tech 0W-30 ?
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnicka-vozila/elf-ulja/sinteticka-ulja/elf-excellium-full-tech-ow30.html
To je super ulje samo ga nije preporučljivo koristiti ljeti, jer je druga oznaka 30.Za hladni start je jako dobro jer počima od 0W.