Evo i ja da otvorim jednu temicu. Trazeci po nasem a i drugim forumima odnos obrtaja i brzine po stepenima prenosa nisam nasao iskustva vlasnika, mada su pojedini forumasi trazili podatke npr. na koliko se u petoj ide pri 3000 obrtaja....
Napravio sam video ubrzanja po stepenima prenosa i broja obrtaja...i uporedio sa Torque aplikacujom preko Elm-a i Ecu-a auta. I evo rezultata
rpm Prva Druga Treca Cetvrta Peta
2000 20 40 60 70
2250 25 45 65 75
2500 30 50 70 80
2750 35 55 75 90
3000 20 40 60 80 100
3250 25 45 65 90 110
3500 30 50 70 100 115
3750 80 105 125
4000 55 85 110 135
4250 60 90 120 140
4500 35 95 125 145
4750 65 100 130 155
5000 70 105 140 160
5250 170
5500 40 80
http://dacia.rs/modeli-dacia/duster/karakteristike.html odeljak menjaci-ima brzine pri 1000 rpm u zavisnosti od motora i menjaca.
@drzarkod: Tablica ti je poprilično neprecizna - pa sasvim je logično da brzina na 4000rpm mora biti tačno dvostruko veća nego na 2000rpm u istom stepenu prenosa, a ovde piše da u drugoj ide sa 2000rpm 20km/h a sa 4000rpm čak 55km/h! Keka je postavio pravi link i mislim da se time završava priča u ovoj temi. :ne:
Tablica je realna i zato je prikazujem, i neslaže se sa podacima koje navodi fabricka tablica. I ja bi voleo da mi u petoj ide na 5000 obrtaja brze nego sto ide realno.
@drzarkod: PRAVILA PONAŠANJA NA FORUMU (http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3449.0)
Kolega, fizicki i matematicki je nemoguce da u istoj brzini promena brzine ne bude linearna.
Dalje, nisi uzeo u obzir laganje kilometar sata, koje takodje nije linearno, a obradjeno je na forumu.
Za razliku od drugih foruma, trudimo se da ni jedna tema ne bude neosnovana i da ne ode u offtopic. Sloboda nije da pise ko sta stigne i kako misli, sloboda je da se iznose cinjenice. Ne sumnjam da si ti dobio takva ocitavanja, ali ona nisu tacna zbog greske mernih instrumenata.
Kad sam rekao da mislim da se time priča završava u ovoj temi, mislio sam na neku smislenu diskusiju. Prepucavanjima nikad kraja, pa molim da se vređaš zbog toga što činjenično uloženi napor, koji veoma cenim, nažalost nije dao kvalitetne rezultate. Osećao sam obavezu da zbog budućih čitalaca ove teme prokomentarišem rezultate, a temu nisam zaključao. Takođe, offova nije bilo u prva tri posta, počelo je tek u četvrtom. I ne samo offova, već i kršenja Pravila.
Ljudi, danas sam bas obratio paznju...ako je fabricki podatak tacan, onda meni brzinomer gresi vise od 20% :conf:
... pod pretpostavkom da je obrtomer bezgrešan! :hihi1:
Greše oba, a greške se množe, plus ne znam da li su ti beše gume fabričkih dimenzija i na propisanom pritisku. Fabrika tačno zna prenosne odnose i tu nema greške, naravno pomnoženo sa obimom fabričkih guma.
Ovako, obrtomer po onoj dijagnostici je prilicno tacan, da nekazem u obrtaj...ali se brzinomer se ne slaze nikako... meni recimo brzinomer na 2000o. pokazuje oko 75 km/h u petoj... a po tabeli bi trebalo oko 64 i nesto...nemam je pred ocima, ali je velika razlika....ako sam ja uopste gledao pravu tabelu :ces: .... koji je menjac u Loganu 1.4 ??????? :ces:
Interesuje me koliko obrtaja drugima pokazuje pri brzini od 80 (po brzinomeru) ili obratno... sada sumnjam u ovo moje njesra.. :ne:
Meni obrtomer po dijagnostici tacan ko švajcarac a brzinomer laže od 5 do 10 km/h i raste greška sa porastom brzine....
Citat: žac poslato 10.09.2013. - 16:07
Ljudi, danas sam bas obratio paznju...ako je fabricki podatak tacan, onda meni brzinomer gresi vise od 20% :conf:
Bez želje da OFF-ujem, samo jedno zapažanje - još ranije sam primetio da mi se brzina po navigaciji i brzinomeru ne slažu. Ovog leta na autocestama u HR mi je na nekoliko mesta brzina merena "pasivnim" radarom (ima ih kod nas kod mosta na Beški ali često nisu u funkciji) i ishod je sledeći:
- po brzinomeru vozim 110 km/h
- navigacija pokazuje 98 km/h
- "pasivni" radar takođe 98 km/h
S obzirom da navigacija i radar imaju drugačije metode merenja a da su bili saglasni sa brzinom koju su mi izmerili, zaključio sam da mi brzinomer "laže" za 10% pri brzini od 100 km/h.
U nedelju posle podne sam se vozio njihovim "auto-cestama" A-1 i A-3 i uverio se u razliku Loganovog brzinomera i tog "pasivnog" radara.Išao sam po brzinomeru 110 km/h a radar je pokazivao 104 km/h. Na 105 km/h je pokazivao 98 km/h.