Zadnjih par meseci pojavio mi se cudan problem. Posle prebacivanja na plin (ne svaki put, mozda u 30% slucaja), u leru se gasi motor (na pr. ako stanem na semafor 30-ak sekundi posle prebacivanja na plin). Samo prebacivanje sa benzina na plin je skroz glatko, bez i najmanjeg trzaja. Sta moze biti problem?
Prešteluj ventile.
Proveri nivo rashladne tečnosti!
Moze da bude svasta, pocev od prljavih filtera gasne i tecne faze, preko lose nastelovanih ventila, lose nastelovanog uredjaja, do posustalih gasnih dizni i isparivaca.
Opis i dostupni podaci su vrlo sturi za bilo kakvo nagadjanje, u svakom slucaju treba posetiti majstora za gas.
Rashladna tecnost je najmanje verovatna u celoj prici, problem bi bio u velikom opterecenju (ako i onda samo ako je isparivac visoko) a ne u leru.
Tipujem na podesavanje/dizne/isparivac, narocito ako se desava nakon otpustanja gasa.
Auto je presao 40000km, od toga 30000km na gas, da li je moguce da vec posustaju dizne ili isparivac? Gasni sistem je landi, ugradjen u Eco top servisu. Sistem je bio super nastelovan, da li se moze sam rastelovati? Da li je moguce da su ventili, oni nikad nisu stelovani? Servis za gas je uradjen pre 3000km, kad se malo prisetim, cini mi se da su se od tada pojavili problemi, ali koliko mi se cini majstor nije dirao nikakva podesavanja gasnog uredjaja, samo je zamenio filtere tecne i gasne faze.
Ja sam imao isti problem s tim što mi je još i teže palio. Problem je bio u membrani plinskog uređaja. :ziveli:
Citat: edc poslato 10.09.2013. - 08:52
Auto je presao 40000km...
Da li je moguce da su ventili, oni nikad nisu stelovani?
Moguće, ventile bi trebalo da podešavaš na svakih 30.000km.
Prešteluj ventile. "Prilikom svake zamene filtera gasne i tečne faze vrši se provera podešavanja gasnog uredjaja" navodim Slavka (po sećanju).
Sličan problem sam imao, moj se gasio nakon minut dva od pokretanja bez obzira jeli prebacio na plin ili je još na benzinu, pod uslovom da se zaustavim, znači još ne zagrejan motor, u mom slučaju prilikom uključivanja sa sporednog na glavni put.
Otišao u HIT Auto, rezultat zapečeni/previše stegnuti ventili (takođe nikad štelovani pre toga) izašlo oko 3000 dinara kao se ne varam, očistili ventile sa sprejom za odmašćivanje i naštelovali, više se nije ponovilo! :welcome:
Citat: jasho poslato 10.09.2013. - 12:03
...očistili ventile sa sprejom za odmašćivanje i naštelovali...
:ces: Ne znam zašto i kako su čistili ventile :ne:
Ne znam ni ja, nisam prisutvovao radovima, ostavio kola i posle došao po njih, na računu mi stoji, ruke i od utošenog materijala sprej za odmašćivanje, čini mi se cena oko 800 dinara :ne:
Ventile nastelovali a sprej u dzep pa kuci. :lau:
Ma meni auto više ne pravi probleme, ja ne razbijam glavu oko toga i aferim :ziveli:
Citat: Raja poslato 10.09.2013. - 11:36
Prešteluj ventile. "Prilikom svake zamene filtera gasne i tečne faze vrši se provera podešavanja gasnog uredjaja" navodim Slavka (po sećanju).
Rajo, memorija ti je perfektna :jea:
Kada motor radi normalno na oba goriva i nema nikakvih pritužbi, dovoljno je proveriti nekoliko parametara tipa pritsak gasa na leru i trnutno vreme ubrizgavanja gasa. Brzim pogledom iskusan serviser odmah može zaključiti da li je uređaj OK.
Citat: edc poslato 09.09.2013. - 15:40
Zadnjih par meseci pojavio mi se cudan problem. Posle prebacivanja na plin (ne svaki put, mozda u 30% slucaja), u leru se gasi motor (na pr. ako stanem na semafor 30-ak sekundi posle prebacivanja na plin). Samo prebacivanje sa benzina na plin je skroz glatko, bez i najmanjeg trzaja. Sta moze biti problem?
Ako sumnjate na plin, najavite se i posetite ECO TOP. Ako je uređaj u garanciji, obavezno prilikom posete ponesite garantno-servisnu knjižicu.
Imam par pitanja za plinadzije.
Juce sam podesavao ventile na Sasinom autu. Posle podesavanja, kada smo upalili auto, primetio sam da auto ne radi kako treba na plin....varira mu broj obrtaja posle naglog dodavanja gasa. Ne moze da stabilizuje ler obrtaje nekih 20-tak sekundi. Na benzinu se to ne desava, auto radi lepo i dobro vuce...a na plinu je osetno tromiji, varira broj obrtaja i radi kao traktor....a uz to u leru se cuje neko cvakanje, kao metal o metal.... Sasa kaze da je to normalno da se cuje na plinu :conf:
PS: U jednom momentu se naprasno ugasio na plinu...
I posle mi neki kazu da ugradim to njesra u auto.... :doh:
Uz dijagnostiku i podešavanja možda bi njesra bolje funkcionisalo. :wave:
Pitanje je :offtopic:
Ne radi se o problemu posle prebacivanja na plin nego posle štelovanja ventila. Što se drugog dela teksta tiče, plinomrscima nikada ne savetujem ugradnju plina. A što se "cvakanja" tiče, plinske dizne mogu da proizvode raznorazne zvukove, npr. kod mene tako tiho i prijatno cakću da je milina slušati.
Cekaj bre malo, JA sam primetio posle podesavanja ventila...posto pre toga nisam ni palio auto, niti sam ikada pre vozio Sasin auto....inace taj problem postoji neko vreme, posto je Sasina supruga primetila taj neravnomeran rad motora...tako da nemoj pricati i davati zakljucke napamet.....auto posle stelovanja ventila vuce osetno bolje, sto je i logicno, jer mu se izduvni ventili konacno zatvaraju.. .. sasa probao auto i to konstatovao....inace auto na benzin radi normalno, a verovatno zato sto je i konstruisan da radi na benzin a ne na plin kao plinski sporet.
Koliko znam,nakon štelovanja ventila ''plin'' se često mora ponovo podešavati.
Koliko shvatam auto sada radi mnogo bolje na benzin nego ranije.
Sledi stručno podešavanje ''plina'' i Sašina bezbrižna vožnja.
ako već neko postavi pitanje i traži pomoć, bolje da kaže koji je gasni uredjaj u pitanju, koliko je prešao
na gas (plin), da li su skoro menjani filteri, od kada postoje problemi, nego da kaže kako on to s**** neće
u svom autu.
šta znači naprasno se ugasio? dok je radio u leru, dok se kretao, kojom brzinom? pri polasku, kočenju?
mislim da ima dobre volje za pomoć, samo treba pitati, i ne vredjati unapred one od kojih treba da dobiješ
odgovor :ziveli:
p.s. jos nisam video plinski uredjaj milan blagojević
U toku sledeće nedelje ću uraditi servis plinskog uređaja, koji je iz raznoraznih razloga prolongiran sa 30.000 na 37.000 km.
Lično, očekujem bolji rad motora na plin posle servisa, kao i do sada.
Dobro Žac, po stoti put, plin nikad nećeš ugraditi u auto, svima nam je to jasno.
Ajd sad da pristupimo problemu kako treba.
Ako problem postoji treba ga rešiti. Servisi plinskih uređaja se rade baš iz tog razloga.
Ja sam uradio kompletan servis a i dalje imam isti problem.
kada prebaci na plin, osim što čudno štekće(što pre nije bilo), kada stanem na semaforu ili slično,obrtaji padnu ispod druge crte, nakon izvesnog vremena lambda sonda pali narandžasti engin znak na tabli, a uz to smrdi iz auspuha kao da vozim na petarde(ne amonijak nego baš kako sam rekao petarde).
zakazao sam reklamacioni servis,ali mi treba savet na šta da sugerišem kada odem tamo.
Nisi napisao koji je uredjaj, ili sam propustio.
Na osnovu navedenog, verovatno je da ima visak goriva (zaglavila dizna?).
Ako ces da reklamiras u servisu, onda im opises problem i pustis ih da rade svoj posao. Ni jedan majstor ne voli da mu pokazujes prstom.
Ako ces sam da resavas, treba ocitati parametre u radu u momentu kada se desi problem i sve ce biti jasno.
Landirenzo je u pitanju. usput da dodam da mi pokazivač temperature motora nikako ne prelazi drugu crticu(nekada je uvek bio na trećoj)
Četvrtoj.
Citat: skiter69 poslato 26.02.2014. - 23:13
Landirenzo je u pitanju. usput da dodam da mi pokazivač temperature motora nikako ne prelazi drugu crticu(nekada je uvek bio na trećoj)
Kod ovakvih slučajeva potrebno je da vozilo prenoći u servisu a dijagnostika se radi odmah nakon starta hladnog motora.
Uzroci problema mogu biti: termostat (ne zatvara), vazdušni čep u rashladnom sistemu (odzračiti), membrane isparivača (krute nakon veće km pa je pri prvom prelasku na gas pritisak previsok) i ne mogu da se setim šta bi još moglo biti...
Slavko skoro ga popravi.... :too:....to se zove diferencijalna dijagnostika
uglavnom sam ja danas bio,otklonili problem sa plinom(videćemo u narednom periodu da li je trajno ili kratkoročno),a za problem sa sondom ili pokazivačem za temperaturu motora moram ostaviti auto na jedan dan. videćemo.
A problem je bio...?
Citat: drzarkod poslato 27.02.2014. - 16:25
Slavko skoro ga popravi.... :too:....to se zove diferencijalna dijagnostika
Hvala Doktore... :c:
To je samo malo iskustvo koje mozda nekome pomogne da resi problem...
Citat: Keka poslato 27.02.2014. - 19:01
A problem je bio...?
Moguce da su malo korigovana podesavanja za prebacivanje na gas (?) ...
korigovali ,i problem ostao.(resetovali parametre) :badmood: jutros ga upalih i čim je prebacio na plin upali se engine lampica. istina je da ne smrdi više toliko(na petarde :ha:) . ali novi momenat. posle odredjene vožnje 10min, nije se palila na semofaorima,tj. u leru. medjutim i dalje nije to onaj rad motora koji je bio pre pojave ovih dešavanja. ono što sam još primetio je da obrtaji variraju,u nekim trenucima padne na momenat(na leru) ispod druge crtice(na kratko) ali je motor već dostigao radnu temperaturu(mada i dalje lampice gore samo dve).
rekli su mi da ako ne pomogne ovo što su juče radili,verovatno će morati menjati dizne.
uglavnom problem sa pokazivačem temp. motora i engine lampicom kada je na plinu su i dalje ostali :badmood: :badmood:
Aj' ne bilo ti teško, slikaj delove plinskog uređaja i okači ovde. I napiši kad je ugrađen uređaj za plin i koliko je prešao. Možda mogu da te uputim negde da ti to reše ili bar tačno ustanove o čemu se radi. U kom servisu si bio?
Landirenzo je u pitanju,prešao 42000km, a ugradjen 2010g.od prvog dana,nov auto. a bio u subotici u servisu.
Citat: slavko_bgd poslato 01.03.2014. - 20:55
U kom servisu si bio?
Citat: skiter69 poslato 03.03.2014. - 00:50
Landirenzo je u pitanju,prešao 42000km, a ugradjen 2010g.od prvog dana,nov auto. a bio u subotici u servisu.
Super :jea:
Pozdrav.
baš si mi pomogao :conf:
U Subotici ima 4 servisa koji rade LR . Volim da pomognem a najviše mrzim da gatam i nagađam.
Tako da zelim ti uspesno resavanje problema.
:wave: