Kao i mnogi vlasnici Dacia u cilju obezbedjenja od "otuđenja" kupio sam Lavlju kandžu.Upoznat sam sa opasnošću kvara pumpe serva volana kada se volan ostavi u krajnji levi ili desni položaj ili turira dok je volan u tim položajima.Međutim,da bi se lavlja kandža uspešno montirala na volan,po pisanom uputstvu proizvođača, volan se mora okrenuti u stranu.Ja volan okrenem samo toliko da dođe u željeni položaj za postavljanje,nikad do kraja a točkove postavljam naizmenično ulevo ili udesno.Da li je to dobro ili ne,molim mišljenje i/ili savet.Shvatiću kao šalu odgovor u vidu "ugradi alarm ili zeder"
Mislim da si sve ispravno shvatio i da 100% ispravno postupaš. :to:
I ja ne namotavam do kraja ,nego samo malo(taman da bude u polozaju da se stavi kandza ),i do sada nisam imao problema.Samo stavljaj kandzu,bolje i da ode pumpa serva nego da ode auto :)
Ma kakva pumpa, nema nikakvih problema sve dok ne zabijaš točkove do kraja.
Takodje, samo okrenem volan pola kruga da dodje polozaj za LK.
svrha okretanja volana, odnosno tockova je da se auto ne moze (ili teze) da odgura ili odslepa pri pokusaju kradje...
tako da dovoljno jedan krug da se okrene, pumpa nista ne trpi i vi ste bezbedniji :wink:
Volan se fabricki zakljucava n svakih 90 stepeni, a mozda i manje, nisam detaljno obratip paznju.
Ne znam za kandzu, ali sa servo volanom moze da se okrene po 1,5 krug levo i desno.
Sa kandžom može desetak stepeni,sa Zederom ni toliko,naravno kad zub uđe u rupu.Ugao gde hvata Zeder i brava se skoro poklapaju,mislim da je to namerno pogođeno,otprilike 45 stepeni u desno.
Dok sam imao kandžu okretao sam volan 180 stepeni,koliko treba da se ona namesti.To ne smeta servu,ali su tada gumene manžetne na homokin.zglobovima i letvi volana previše sabijene,odnosno rastegnute.Zato mislim da treba naizmenično ostavljati volan levo ili desno,baš kako reče @Ljuba Zemun.
Jednom sam čak uspeo da zakačim "nebo" dok sam skidao kandžu i to mesto se još uvek vidi.